Rondul, aprilie 2002 (Anul 10, nr. 2687-2710)

2002-04-15 / nr. 2698

Un tânăr de 27 de ani, din Sibiu, a fost prins în flagrant, vineri, în timp ce încerca să mituiască un vameș de la Punctul de trecere a frontierei Nădlac. Ionel Lungu, care venea din Germania, i-a întins unui vameș 40 de euro, pentru ca acesta să-l lase să treacă, fără a verifica bagajele. Lucrătorul vamal a refuzat banii și, după control, a găsit în autoturism 300 de pachete de cafea, pe care tânărul nu le declarase, fapt pentru care i-a întocmit un proces-verbal de contravenție, Lungu având de achitat o amendă de 25 de milioane de lei. Tânărul a plusat și a încercat să îl convingă pe vameș să ia suma de 200 de euro și, în schimb, să distrugă procesul verbal. Vameșul și-a informat superiorii despre acest caz. Conducerea regionalei vamale a luat legătura cu un procuror, care s-a deplasat la fața locului și a organizat flagrantul. Acesta este primul caz de flagrant reușit pentru dare de mită în vamă. Lungu este cercetat pentru dare de mită și riscă o pedeapsă de cinci ani de închisoare. IOT CE-TI DOREȘTI _________________M M TEBUfI I Aleea Seviser. 2A Muzeul Satului și-a deschis porțile Muzeul Civilizației Populare Tradiționale “ASTRA” și-a deschis oficial, sâmbătă, sezonul de vizitare pe 2002, cu o nouă ofertă expozițională și noi alternative de petrecere a timpului liber. Până în acest moment, au fost reamenajate interioarele celor mai reprezentative monumente, urmând ca, până la 1 mai, să fie redeschise publicului toate expozițiile de interior. Oferta muzeului pe anul 2002 cuprinde slujbe bisericești, preparate culinare, mese festive, plimbări cu trăsura sau cu lotca pe lac, precum și noi monumente cu valoare istorică și artistică. La fel ca în anii precedenți, complexul din Dumbrava Sibiului va organiza multiple manifestări simultane, care să surprindă modul tradițional de viață al românului. oan ? Laurențiu Parnică Nopți fierbinți în grila de programe CAD___ pag. 12 ideal Mediaș ar putea deveni fabrică de automobile — Ministrul Mediului promite apă mai “curată” Stația de epurare și sistemul de canalizare din Sibiu vor fi modernizate. --------pag. 3 Din această săptămână, “Rondul” vă “învață” cum să ajungeți studenți ai Universității “Lucian Blaga”. Din ziarul de mâine, veți afla care este structura Facultății de Litere, Istorie și Jurnalistică, profilurile, specializările, probele de concurs și criteriile de departajare din vara acestui an.