Rondul, aprilie 2002 (Anul 10, nr. 2687-2710)

2002-04-15 / nr. 2698

luni, 15 aprilie 2002 - pag. 2 Justitia s cu brațul în ghips Dosarele penale nu mai reprezintă o amenințare pentru cei din sfera puterii. Generalul Stănculescu, condamnat definitiv la 15 ani de închisoare, a scăpat de răspunderea penală, pentru că faptele comise în urmă cu doisprezece ani sau prescris. Tot ce trebuie este un proces care să dureze mai mult, niște avocați “dați naibii”, care să nu facă altceva decât să amâne pronunțarea unei sentințe, cât se poate de mult. Și, se poate! Generalul cu piciorul în gips este primul care beneficiază de ineficiența cronică a sistemului de justiție din România, dar vor apărea, în curând, și alte cazuri. Clienții politici ai regimurilor aflate la putere ajung, astfel, la adăpost de rigorile legii, iar pentru acest lucru pare să nu fie fi nevoie decât de suficient de mulți bani. Escrocii de rând, amărâții care s-au lăsat ispitiți de sume derizorii, care nu au avut acces la milioanele de dolari ale statului, trebuie să tremure toată viața pentru faptele lor, în timp ce privilegiații tranziției, marii rechini, pot respira ușurați. Legea nu este pentru ei, este prea lentă. Relațiile umează, firesc, unui tun de 6 milioane de dolari, sumă vehiculată în afacerea “Motorola,” astfel încât nu trebuie să se mire nimeni dacă protagoniștii celor mai spectaculoase afaceri sunt mereu alături de cei aflați la putere. Stănculescu nu a putut fi atins nici în perioada 1996-2000, când la putere s-au aflat adversarii susținătorilor săi politici. S-a ajuns, este adevărat, la pronunțarea unei sentințe definitive, numai că ea nu a putut fi pusă în aplicare, deoarece brațul lung al justiției este, totuși, prea scurt. Și scurt, și în gips. Generalul și-a tratat în străinătate bolile care îl făceau incompatibil cu pușcăriile românești, până când vechii lui tovarăși au ajuns iarăși la putere, astfel încât prescripția faptelor sale nu este decât rezultatul previzibil al aberațiilor pe care le tolerează societatea românească în tranziție. Studenții îl "concurează" pe Cioran Laura-Mihaela Pană Facultatea de Litere, Istorie și Jurnalistică (LIJ) invită studenții din țară la a opta ediție a colocviului internațional “Emil Cioran”, care se va desfășura între 10 și 12 mai. Temele propuse pentru acest concurs de eseuri sunt inspirate de unul din cele două citate din opera lui Cioran: “Când gloata îmbrățișează un mit, așteptați-vă la un măcel sau, mai rău, la ivirea unei noi religii” și “Nous sommes tous au fond d’un enfer dant chaque instant est un miracle”. Lucrările studenților trebuie să-și găsească, prin conținutul lor, un punct de sprijin în opera lui Cioran. “Prin acest concurs, organizatorii urmăresc să stimuleze interesul studenților pentru lectura creațiilor filosofului român”, spune Mie Guțan, profesor doctor universitar, de la Facultatea LII. Eseurile participanților trebuie să fie dactilografiate și să conțină 5-6 pagini. Ele pot fi expediate, până la 25 aprilie, data poștei, pe adresa Facultății de Litere, Istorie și Jurnalistică, B-dul Victoriei, nr. 5, cod 2400, Sibiu, cu mențiunea : “Pentru concursul de eseuri Emil Cioran”, în locul numelui expeditorului, se va scrie un motto, iar într-un plic închis se vor menționa numele, prenumele, facultatea, specializarea, anul de studii, adresa și numărul de telefon al concurenților. Decernarea premiilor se va face în 10 mai, la Facultatea de Litere și Jurnalistică, din Sibiu. Sibienii au "gustat" deliciile liricii franceze contemporane Laura-Mihaela Pană Asociația de Prietenie “Iile et Vilaine” - Sibiu a găzduit, vineri, un spectacol-lectură realizat de poetul francez Gwenael De Boodt. Poeziile lecturate de artistul din La Mézière, departamentul Iile et Vilaine, au reușit să sensibilizeze auditoriul, prin mesajul transmis și printr-o interpretare deosebită. Atmosfera difuză din Pivnița Arta Casei Iile et Vilaine, decorată cu lumânări, care, în opinia poetului, reprezintă sufletele morților, a încântat spectatorii. S-a vorbit despre iubire, ură împotriva tehnicii și s-au invocat morții. Poetul crede că umanitatea nu se poate întoarce la origini din cauza tehnicii și a progresului și visează ca într-o zi, oamenii să-și reia calea pentru a se întoarce în mijlocul pământului. Francezul a fost acompaniat de poetul Pierre Derouard, actorul Călin Constantin, Adrian Mărgineanu, din cadrul Asociației “Centrul pentru cercetare și dialog Transilvania”, studenta Bianca Baciu, care a interpretat în română câteva din creațiile lui De Boudt, precum și de doi muzicieni din Bretania. \ Rondul MEDICII CARE EMIT DOCUMENTE FALSE VOR FI SANCȚIONAȚI Doctorii care emit documente medicale false, pe baza cărora persoane condamnate penal rămân în libertate, vor fi aspru sancționați, mergându-se până la destituirea lor din funcție, dacă ocupă un post de conducere, sau la pierderea dreptului de liberă practică, a avertizat Daniela Bartoș, ministrul Sănătății și Familiei. “Au fost semnalate numeroase probleme, la nivelul comisiilor pentru amânarea sau întreruperea executării pedepsei, de aceea am hotărât organizarea, împreună cu Ministerul Justiției, a unor comisii de control care să verifice corectitudinea documentelor emise. Primele vizate vor fi comisiile care au emis multe astfel de documente”, a mai spus Bartoș. Potrivit ministrului Sănătății, medicina legală trebuie să sprijine actul de justiție, de aceea rezultatele medicolegale transmise instanțelor de judecată trebuie să reflecte realitatea, altfel persoane condamnate penal vor fi libere, deși ar trebui să stea în închisoare. Din statisticile prezentate de directorul Institutului Național de Medicină Legală (INML) “Mina Minovici”, Dan Dermengiu, reiese că în 2001 au fost efectuate, la nivel național, 4.307 expertize și re-expertize pentru amânarea sau întreruperea executării pedepselor privative de libertate, din motive medicale. Muzeul Satului a deschis nopțile Laurențiu Parnică (urmare din pag. 1) La biserica transferată din Bezdead, județul Sălaj, se vor relua slujbele religioase și cele prilejuite de sărbătorile religioase, cununii și botezuri. Sibienii și turiștii pot servi preparate culinare, după rețete tradiționale, la hanul din Tulgheș și la cârciuma din Bătrâni, unde se vor organiza și mese festive. Pe lângă distracție, Muzeul Civilizației Populare Tradiționale “ASTRA”, oferă publicului multe piese de patrimoniu cu mare valoare istorică. Anul acesta, vor fi transferate și reconstruite în cadrul muzeului două piese noi, care vor întregi imaginea “Satului Românesc”, mult mai cuprinzătoare și mai valoroasă decât cea oferită de Muzeul Satului din București. Vor fi aduse o biserică originară din satul Dretea, județul Cluj, veche de aproape 400 de ani, și o gospodărie-atelier de olar din Găleșoaia, județul Gorj. Cele două monumente cu mare însemnătate arhitecturală și artistică vor completa “Satul Olarilor” din muzeul în aer liber, situat în Dumbrava Sibiului. Sibienii pot să petrecă de acum, un sfârșit de săptămână relaxant, într-un cadru specific și familiar, unic în țară. Programul de vizitare a muzeului este, de marți până duminică, între orele 10 și TUDOR-AUTO sos. Alba-Iulia 28 cu str. Bieltz) tel. 069/210657 distribuitor: •acumulatori -Bistrița •anvelope -Montana -Debica •set motor -Setcar. •tăblărie -Tess Conex •articole cauciuc-VM-comp •plastic-Chimica Oraștie •uleiuri •vopsele • diluant •ace prețuri si TERAIMPEX srl Vinde in doua siteme de RATE: CU dobanda zero ,avans zero calculatoare (PI, Pil, Pili, Athlon, Duron), monitoare(15", 17", 21"), imprimante(Ace, Laser, Jet), televizoare, mașini de spalat Prin magazinele: B-dul Victoriei nr.29 tel. 206285 Str. Semaforului nr.13 tel. 206284 B-dul Mihai Viteazul nr.V9 tel: 206286 Valea Aurie Br.52 tel: 206287