Rondul, iulie 2002 (Anul 10, nr. 2759-2784)

2002-07-13 / nr. 2769

Rqhbel . .... . m - — Ciclism/ Turul României Tripletă . Turul Ciclist al României a ajuns, ieri dupăamiază, și în orașul nostru, în urma unei etape în care rutierii au parcurs 144 km., pe distanța Odorheiu Secuiesc - Mediaș - Sibiu. Deși se anunța o rundă nu foarte agitată, până la urmă cicliștii au transpirat din greu, în special din cauza căldurii foarte mari de pe traseu. Ajunsă în fața Primărei, în jurul orei 16,30, caravana a străbătut distanța în aproximativ 3 ore și jumătate, pe drum întâlnindu-se și cu Festivalul e Artă Medievală de la Sighișoara. Teodor Boantă ♦ Marian Crăciun Finișul a fost “confis- Ucraina. Primul care a cat” de sportivii din trecut linia de sosire în etapa a șasea a fost Roman Radcenko, urmat de Serghei Iavroski și Andrei Londriev. Cu toate acestea, moldoveanul Aleksandr Șabalin și-a păstrat, și după această etapă, tricoul galben. Tricoul roșu - oferit sprinterilor - a fost îmbrăcat de un alt ucrainian, Roman Lungovoi, cel mai bun cățărător - tricoul verde - a fost Daniel Petrov, din Bulgria, premiul pentru combativitate - tricoul alb - i-a fost înmânat lui Statoslav Crovaliev, tot din Bulgaria, iar cel albastru - oferit celui mai bine clasat tânăr - i-a revenit lui ocupantului locului doi al etapei, Serghei lavrovski. Caravana a rămas peste noapte la Sibiu. Echipele au fost cazate la patru hoteluri - Emigrantul, Palace, Parc și Verona -urmând să plece astăzi mai departe, în etapa a șaptea. Aceasta va măsura 158 km, între Sibiu și Curtea de Argeș, fiind considerată cea mai grea rundă. Pe acest traseu, va fi atins cel mai înalt punct de pe traseu, 2020 m, la Bâlea Lac. Startul se va da la ora 12:15, de la Ion Art Glass, la ieșirea spre Șelimbăr. Din păcate, organizarea a lăsat foarte mult de dorit, Sibiul concurând cu șanse reale pentru “lingura de lemn”, la acest capitol. “îmi pare rău că trebuie să o spun, dar a fost cea mai slabă organizare din toate orașele de până acum”, a declarat unul din oficialii Federației Române de Ciclism. Aleksandr Șabalin Micii cicliști au deschis "Mica Buclă" în preambulul sosirii la Sibiu a caravanei Turului Ciclist al României, iari după-amiază, în fața Cercului Militar, s-a desfășurat un concurs de biciclete, la care au participat 15 copii, cu vârsta maximă de 15 ani. Competiția a fost organizat de Banca Comercială Carpatica și Studioul Teritorial de Radio Cluj, în colaborare cu Direcția Județeană pentru Tineret și Sport (DJTS) și Poliția rutieră, la fiecare capăt de etapă a Turului Ciclist, “intenția fiind de a promova ciclismul în rândul tinerilor”. Proba a constat în parcurgerea distanței dintre Cercul Militar și semafoarele de pe Bulevardul Victoriei, colț cu Transilvaniei. Concursul a fost câștigat de Adrian Deliu, de 14 ani, din Cristian. Câștigătorii au primit rucsace, tricouri și rechizite, în valoare de aproximativ 3 milioane de lei. FOTBAL UEFA reduce drastic calendarul competițional Nici o reprezentantă a Europei nu va mai participa la Cupa Confederațiilor, începând din 2005, a anunțat UEFA, motivând că programul competițional este mult prea congestionat la ora actuală. Decizia a fost anunțată după o altă hotărâre menită să aerisească sezonul fotbalistic de pe “Bătrânul continent” și anume anularea fazei secunde a Ligii Campionilor și înlocuirea ei cu optimile de finală; în consecință, cele două finaliste vor trebui să susțină maximum 13 partide, în loc de 17, la ora actuală. Noul format va fi aplicat din sezonul 2003-2004. UEFA intenționează să boicoteze și noul Campionat Mondial al cluburilor, o găselniță a președintelui FIFA, Sepp Blatter, care supraaglomerează, de asemenea, stagiunea. Forul european nu exclude nici modificarea formatului Cupei UEFA, o decizie în acest sens urmând să fie luată la Executiv, din decemîntrunirea Comitetului brie. sâmbătă, 13 iulie 2002 - pag. 5 Săptămâna viitoare se va cunoaște noul selecționer al Franței * Vlad Bucurescu Federația Franceză de Fotbal a anunțat că îl va investi în funcție pe noul selecționer al naționalei de astăzi între săptămână, fără a face nici un fel de dezvăluiri în privința candidaților. Reprezentativa “cocoșului galic” a rămas abia din această săptămână fără antrenor, Roger Lernent fiind demis la destul de multe zile după ce Franța a avut un parcurs catastrofal la Cupa Mondială. Doar doi candidați au șanse reale să obțină postul: Philippe Troussier și actualul antrenor al echipei de tineret, Raymond Domenech. Arsenal așteaptă retragerea lui Adams Fostul căpitan al naționalei Angliei, Tony Adams, își va anunța în curând încheierea carierei sportive, cel puțin așa susțin cei de la Arsenal Londra, singurul club unde el a fost legitimat. Acum în vârstă de 35 de ani, Adams a evoluat în peste 65. Deși fostul internațional brazilian Zico a fost dat încă de luna trecută ca sigur în postura de selecționer al Japoniei, el și-a dat acordul abia în aceste zile, urmând să-și preia funcția la 20 iulie. “Atunci când eram de partide pentru teamul de pe “Highbury”, câștigând de câte două ori Cupa și campionatul Angliei. între timp, Arsenal l-a achiziționat pe francezul Pascal Cygan de la Alle, considerat succesorul lui Adams în centrul apărării “tunarilor”. jucător spuneam mereu că nu voi accepta niciodată să antrenez, iată că nu-i bine să faci supoziții...” a glumit Zico. El cunoaște foarte bine fotbalul nipon, unde și-a încheiat cariera de profesionist, iar ulterior și-a început o alta de succes ca antrenor, dovadă fiind titlul cucerit cu Kashima Antlers. Sudamericanul îl înlocuiește la cârma naționalei japoneze pe Philippe Troussier. Zico a preluat Japonia Argentinianul Marcelo Bielsa va deveni în curând încă unul dintre selecționerii de la Cupa Mondială care trebuie să-și caute de lucru, tehnicianul ar Pleacă și Bielsa când să fie demis de Federația de la Buenos Aires, după parcursul slab de la Cupa Mondială. Deși naționala Argentinei a avut o comportare excelentă în preliminarii, eclipsând Brazilia, la turneul asiatic totul a mers pe dos pentru Bielsa și elevii săi, care nu au reușit să treacă de faza grupelor. CICLISM/ Turul Franței Victorie de etapă pentru Kirsipuu Estonianul Jaan Kirsipuu a câștigat cea de-a 5-a etapă a Turului Franței, desfășurată între Soissons și Rouen (195 km). Aflat într-un grup de rutieri care a evadat din pluton, balticul a trecut linia de sosire după 4 ore, 12 minute, 33 de secunde, fiind urmat de danezul Michael Sandsteed și de belgianul Ludo Dierckssens. Grosul plutonului a avut o întârziere de 3 secunde, iar la general situația rămâne neschimbată, cu spaniolul Igor Galdeano lider, urmat la 4 secunde de compatriotul său Joseba Belski și la 7 secunde de americanul Lance Armstrong. 09.30 Sporturi extreme: Magazinul YOZ (r) 10.00 Ciclism: Turul Franței (r) 11.15 Raliuri: Raliul Safari, în Kenya. Prima zi (r) 11.45 Atletism: Marele Premiu IAAF II, concursul de la Zagreb (r) * 13.45 Fotbal: Liga Campionilor (r) 14.45 Motociclism: Grand Prix-ul Marii Britanii, la Donington Park. Calificări 17.00 Ciclism. Turul Franței. Etapa a 7-a. Bagnoles-de-l’Orne - Avranches, 173 km 19.00 Automobilism Indy Racing League: Cursa din Kansas, SUA. Reportaje 20.00 Super Racing Weekend: LG LRW, la Orschersleben, Germania. Rezumat 21.15 Box: Meci la categoria ușoară. W. Negron - C. Rivera (r) 23.00 Ciclism: Turul Franței. Rezumatul zilei 00:15 Știri 00:30 Sporturi cu motor (r) 01.00 Raliuri: Raliul Safari. Ziua a doua 01.30 Motociclism: Grand Prix-ul Marii Britanii. Rezumat 02^30 Omnisfort (r).