Rondul, noiembrie 2002 (Anul 10, nr. 2862-2887)

2002-11-26 / nr. 2883

Primăria îl “ucide” pe Adrian Copilul Minune Florin Tudosie Sensibilizată, în sfârșit, de reclamațile venite din partea sibienilor, dar și pentru a evita atmosfera de bâlci din anii trecuți, municipalitatea a decis ca, în târgul de Crăciun, să nu răsune celebrele ritmuri de manele. Astfel, fanii lui Adrian Copilul Minune sau Adi de la Vâlcea vor fi nevoiți să caute, pe perioada sărbătorilor, o altă locație; în schimb, Primăria promite că va asigura, printr-o stație, muzica în Piața Mare și în parcarea din Cazarma 90, “repertoriul” fiind compus exclusiv din colinzi. O altă interdicție, impusă de administrația locală, se referă la vânzarea produselor, în cele două locații ale Târgului de Crăciun. Conducerea Primăriei a decis să nu permită decât vânzarea mărfurilor specifice perioadei. Comercianții nu vor putea amenaja nici un fel de tarabe, în afara celor 20 de căsuțe special construite. Reprezentanții municipalității spun că, până la ora actuală, există solicitări pentru toate căsuțele din Piața Mare- pag. 16 Repartizările în stagiatură au loc în decembrie Absolvenții din acest an ai facultăților cu profil medical, care au luat licența în luna septembrie, vor fi repartizați în stagiatură, începând de luna viitoare, informează un comunicat al Ministerului Sănătății și Familiei (MSF). Repartiția în stagiatură a cetățenilor români care au absolvit facultățile de medicină, stomatologie și farmacie și care au promovat examenul de licență, desfășurat în luna septembrie a acestui an, va avea loc în două etape. Astfel, prima fază începe în 2 decembrie, dată la care absolvenții își vor putea alege, la direcțiile de sănătate publică, din centrele universitare în care au absolvit facultatea respectivă, județul în care doresc să efectueze stagiatura, în cea de-a doua etapă, care va avea loc în 9 decembrie, la sediul direcțiilor de sănătate publică, din județele alese, se va derula repartiția pe unități sanitare. Ministerul Sănătății face precizarea că încadrarea în muncă a absolvenților se va face cu prima zi a anului viitor. Potrivit Ministerului Sănătății și Familiei, la repartiție se pot prezenta și absolvenți ai promoțiilor anterioare, care au trecut de examenul de licență în sesiunea din septembrie, anul acesta. Potrivit aprobărilor emise de Ministerul Apărării Naționale, absolvenții licențiați în sesiunea din septembrie vor efectua stagiul militar cu termen redus. Ei vor chemați “sub tricolor, începând din luna februarie a anului 2004. Amenințări cu bombă înaintea vizitei lui Bush Ambasada SUA la București a primit, sâmbătă, un telefon anonim, care anunța că președintele american George W. Bush va fi împușcat în Piața Revoluției, a anunțat directorul SPP, Gabriel Naghi. Un bărbat care “vorbea stricat românește” a sunat la ambasada SUA, înaintea sosirii delegației americane la București, pentru a anunța că Bush va fi împușcat și că a plasat o bombă în Piața Revoluției, locul unde urma să-și țină discursul liderul de la Casa Albă, a explicat directorul SPP. Alte două telefoane anonime, primite la misiunea americană, au anunțat bombe la Ambasada SUA și Spitalul de Urgență, în toate cazurile, a fost vorba despre alarme false, a declarat șeful SPP. Cei care au anunțat alarmele au sunat de la telefoane publice și nu au fost încă găsiți. Directorul SPP a afirmat că autoritățile și Secret Service luaseră în calcul orice fel de scenariu, așa că nu au fost luate prin surprindere de aceste alarme. In perioada anterioară vizitei, forțele de ordine au verificat sute de cetățeni străini, suspectați de apartenență la rețelele crimei organizate, români care dețin arme și persoane bolnave psihic, pentru a fi sigure că nu vor crea probleme. pag. 14 Trenurile rapid, accelerat și personal vor dispărea Românii care sunt obișnuiți să circule cu trenul vor fi puși în încurcătură, în anii următori, de societatea CFR Călători. Compania intenționează să introducă în circulație două categorii de trenuri, inter-regio și locale, care vor înlocui actualele trenuri rapid, accelerat și personal. “In viitor, vor exista doar trei tipuri de tren: intercity, care va circula pe aproape toate direcțiile de mers, inter-regio, care va înlocui rapidele și acceleratele, și trenurile locale, care vor substitui trenurile personal”, precizează Valentin Bota, directorul general al companiei, pag. 3 Traian Deleanu Străinii aduc sacul cu bani la Cisnădie Cisnădienii plecați la muncă în străinătate și investitorii străini au “cosmetizat” orașul și au crescut simțitor numărul locurilor de muncă. Hoțul prădat de hoț Polițiștii au descoperit că victima unei înșelătorii în cazul unui bilet de loterie cîștigător, al cărui premiu era de 630 de milioane de lei, este, de fapt, complice la comiterea infracțiunii. Bunurile lui Ceaușescu sunt împărțite de judecători Finanțele se mută pe Calea Dumbrăvii Toată “suflarea" finanțelor din municipiu se va muta, la anul, cu mic cu mare, într-un sediu nou. Acesta va fi amenajat într-una din fostele clădiri ale cazărmii 562, ce a aparținut, până la începutul anului, Ministerului Apărării Naționale (MApN). 16 Parchetul Curții Supreme de Justiție trebuie să comunice judecătorilor lista cu bunurile confiscate familiei dictatorului Nicolae Ceaușescu și care dintre acestea au fost restituite copiilor lui. Internetul tău e mai sigur! Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. pag. 2