Rondul, ianuarie 2003 (Anul 11, nr. 2909-2930)

2003-01-15 / nr. 2916

Laurențiu Pamică Biblioteca Județeană Astra a înregistrat un număr record de cărți împrumutate, anul trecut. Pentru prima oară de la înființarea instituției, sibienii au consultat peste 1,2 milioane de documente aflate în arhivele bibbiotecii centrale și a filialelor acesteia. “Este cel mai mare număr de documente difuzate într-un an, în urmă cu câțiva ani, am depășit cu puțin cifra de un milion. Anul trecut, am avut, însă, 1.253.460 de unități de bibliotecă împrumutate”, afirmă directorul Bibliotecii Astra, Ion Mariș. Acesta crede că motivul creșterii împrumuturilor de cărți este creșterea numărului de studenți și dezvoltarea apetitului pentru lectură. Cele mai multe solicitări din partea cititorilor au fost la secția de adulți a bibliotecii centrale, unde au fost difuzate peste 850.000 de cărți. Dintre filialele instituției, cea mai mare căutare a avut-o filiala Hipodrom, care, cu doar 5.041 de utilizatori înscriși, a înregistrat peste 55.000 de împrumuturi de documente. Pe locul doi, într-un clasament oficial, s-a situat filiala A.T. Laurian, care a fost solicitată în scris, anul trecut, de aproape 40.000 de ori. Numărul de cititori înscriși la Biblioteca Astra a urcat, în 2002, la 53.426 de persoane, dintre care doar 372 au fost restanțieri. pag. 3 1 Miliționarii de la Biblioteca Astra n MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE C.N. "IMPRIMERIA NAȚIONALĂ" S.A. MMM Formularele tipizate cu regim special comune pe economie, executate pe hârtie autocopiativă securizată, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului Finanțelor Publice, nr. 989/2002, care au înscrisă în partea de jos, ca act normativ, H.G. nr. 831/1997, fără precizarea O.M.F.P. nr. 989/2002, executate pe hârtie autocopiativă securizată, sunt valabile și pot fi utilizate de către agenții economici. DIRECTOR COMERCIAL, OVIDIU PANAIT Democrații cer demisia Guvernului PD cere demisia Guvernului și desemnarea unui alt premier, pentru formarea unui nou Cabinet. Democrații acuză echipa guvernamentală de “solidaritate în menținerea și perpetuarea corupției”. Ei consideră că, în cei doi ani de guvernare PSD, corupția “s-a instituționalizat, sub înaltul patronaj al lui Adrian Năstase”, precum și al miniștrilor. Acesta este “prizonierul clientelei politice, care a mituit Guvernul pentru un mandat întreg, nu pentru doi ani”, se arată întrun comunicat semnat de vicepreședintele Liviu Negoiță. Rodica Stănoiu, ministrul Justiției, este acuzată de “lipsă totală de interes”, hn privința arestării Măriei Vlas, și a cazului procurorului Panait, de rezultate mediocre privind independența sistemului juridic în România, de faptul că noul Cod Penal este îndreptat împotriva societății civile și a libertății presei și de faptul că este interesată de “realizarea interesului personal, prin specularea relațiilor cu instituțiile statului”. Ministrul Finanțelor, Mihai Tănăsescu, e acuzat de “activitatea”, în cazul creditelor BEI, și de scutiri de “mii de miliarde de lei”, acordate “clienților politici”, precum Corneliu Iacubov, Ioan Nicolae sau Gheorghe Florea. Ministrului Transporturilor, Miron Mitrea, i se impută deturnarea a șase milioane de dolari, ministrului Agriculturii, Ilie Sârbu, implicarea în privatizarea SNTR și prejudicierea bugetului statului, iar ministrului Administrației, Octav Cozmâncă, faptul că este acționar la Fineco-Sov. Secretarul general al Guvernului, Șerban Mihăilescu, este suspectat de implicare în scandalul Păvălache și acuzat de faptul că este acționar la Fineco Sov, iar lui Dan Ioan Popescu, ministrul Industriilor, i se reproșează blocarea acțiunii de montare a contoarelor de apă caldă și rece, la București, prin “controlul pe linie politică a consilierilor din CGMB”. Românii vor plăti bir pentru sănătate Noi taxe apar la orizont pentru cei care apelează la medicii din România, prin sistemul de copiată, adăugat taxelor pe care le implică asigurările de sănătate. Consultația la un specialist ar urma să coste 30.000 de lei, cea la un medic primar, dublu, în cazul în care doctorul vine acasă, bolnavul suportă o copiată de 50.000 de lei, a anunțat, ieri, președintele Camerei Federative a Medicilor, Dan Perețianu. El susține că astfel de taxe sunt prevăzute în ultimele documente, la care lucrează conducerea Ministerului Sănătății și Familie (MSF) și Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate (CNAS). Ministrul Sănătății spune că vor exista anumite taxe, dar în alte situații. pag. 16 Membrii PSD învață cum să se poarte cu presa Conducerea PSD a aprobat, luni, o strategie de comunicare, potrivit căreia reprezentanții partidului trebuie să fie întotdeauna corecți și politicoși, atunci când presa cere informații, să nu evite să discute cu ziariștii, să nu se grăbească să reclame reporterul în redacție, pentru mici imprecizii, strecurate într-un articol. Shakira vinde Pepsi în România Toți cei care cumpără, până la sfârșitul lunii februarie, oricare din cele patru produse din gama Pepsi - Pepsi, Pepsi Max, Light și Twist, participante la noua promoție, pot câștiga ca premiu o sticlă de apă minerală Perla de 1,5 litri. “Șoferii” se reunesc la “Municipal” Pentru jucătorii divizionarei C. FC Amsoferi a fost ultima zi de vacanță. în această dimineață, componenții lotului sunt așteptați, la stadionul Municipal, unde vor efectua vizita medicală, urmând ca, de la ora 12, antrenorul Marian Mărgărit să conducă primul antrenament din noul an . Salariații vor fi asigurați la stat în fiecare an, la nivel planetar, peste un milion de persoane mor din cauza accidentelor de muncă și a bolilor profesionale. Aproape 250 de milioane de accidente, survenite la locul de muncă, produc 300.000 de decese. 15 Internetul tău e mai sigur! Romania Data System lansează o nouă campanie. Abonează-te acum și beneficiezi de cel mai puternic antivirus. ________ pag. 2