Rondul, iunie 2003 (Anul 11, nr. 3028-3052)

2003-06-03 / nr. 3029

ntarji, 3 iunie 2003 - pag. 6 ECONOMIE Grecii dau târcoale turiștilor români Atragerea turiștilor români în Halkidiki, zona de nord a Greciei, pentru sejururi de șapte zile, cu prețuri între 120 și 190 de euro, în funcție de perioadă, cu transportul cu autocarul și cazarea incluse, reprezintă un proiect al unor agenții elene, în colaborare cu tour-operatorii români. Cele două agenții, Captain Nemo și Mefi Tours, au lansat această ofertă de colaborare, către mai mulți tour-operatori români, care organizează sejururi în această zonă a Greciei. Proiectul se va materializa în funcție de răspunsurile agențiilor din țara noastră. Avantajul programului îl reprezintă “eficientizarea costurilor”, explică Akis Spiratos, directorul general al Captain Nemo. Astfel, agențiile românești ar urma să pună la dispoziție, săptămânal, un autocar, care să transporte turiștii spre Halkidiki, de unde aceeași cursă i-ar aduce înapoi, la București, pe cei ce și-au încheiat sejurul. Un asemenea proiect ar presupune colaborare între agențiile românești de turism, lucru nu prea obișnuit, până acum, remarcă Spiratos. Halkidiki, zonă aflată în partea de nord a Greciei, primește, anual, circa două milioane de turiști, din cele 14 milioane, care aleg această țară ca destinație de vacanță. Deși, în această mare de vizitatori, numărul românilor este aproape insesizabil în jur de 10.000 , Halkidiki se apropie de București. Pe 19 iunie, va fi parafată, oficial, înfrățirea între Halkidiki și sectorul 1 al Capitalei, iar evenimentul se va desfășura, probabil, în prezența șefilor de stat ai Greciei și României, aflați la Salonic, pentru summitul de prezentare a concluziilor privind încheirea președinției elene la Uniunea Europeană. Cei mai mulți turiști care vin în Grecia sunt germani și englezi. Ei aleg această țară pentru că li se pare foarte ieftin, explică Spiratos. Acesta reclamă “inabilitatea” turiștilor români de a-și planifica vacanțele de vară, pe care le doresc ieftine, dar nu se gândesc că ar trebui să le programeze încă de la sfârșitul iernii. Ghizii trebuie atestați de Ministerul Turismului Ministerul Turismului (MT) a elaborat un proiect de hotărâre de Guvern, privind atestarea și utilizarea ghizilor de turism. Conform comunicatului MT, proiectul, care a fost aprobat în ședință de Guvern, prevede eliminarea barierelor în calea dreptului de liberă practicare a serviciilor turistice, în cadrul Uniunii Europene. De asemenea, conform sursei citate, condițiile de practicare a profesiei de ghid de turism, în România, sunt aceleași, atât pentru cetățenii români, cât și pentru cetățenii UE. Profesia de ghid poate fi practicată de cetățenii în vârstă de cel puțin 18 ani, posesori ai atestatului de ghid, eliberat de Ministerul Turismului, și a unui certificat obținut în urma absolvirii unui curs de calificare la Centrul Național de învățământ Turistic sau la alte instituții autorizate din România. Intri din prima. 1—KCH*! |[ .................. Alege noul Dial-Up Unic, singura conexiune dial-up din Roman la care nu sunt niciodată ocupat In plus al 61 luni* pentru primele 3 luni de trafic nelimitat. Cum ți se pare? Decupează cuponul de mai jos și vine cu el la cel mai apropiat dealer RD5 link ca si beneficiezi de reducerea despre care Ji-a*n vorbit Dial-Up Unk. Intri din primar • fSr* TM {noirnat dar ce mai cont*ar4 1 TVA-iJ It b*n«f Ir]*«? CHrrt* rti» linirtjlta ---------, Sibiu / J*r. Someșului, nr. 5?,parter / țekrkin: A209 21.01.12 / sibiu OM silnfera Reducere ASONAMENTU1.CU 1HAFIC NELIMITAT Trebuie doar sa completezi acest cupon dupa care va vii cu el la noi. RONDUL DE SIBIU Banc Post intră pe piața creditelor ipotecare Banc Post acordă, începând de luni, credite ipotecare în lei și valută, cu termene de rambursare cuprinse între cinci și 15 ani, pentru care solicită un avans de 25 la sută din valoarea de cumpărare a locuinței, se arată intr-un comunicat al băncii. Dobânda anuală este de 8,5 la sută, pentru împrumuturile în euro, 8,25 la sută, la creditele în dolari, și 23 la sută, pentru finanțările în monedă națională. Clienții pot solicita o sumă în limita plafonului de 50.000 de euro sau echivalentul acestei sume. Banca percepe un comision de acordare și gestiune a creditului de doi la sută din valoarea acestuia. Costurile polițelor pentru asigurările de viață și garanțiile creditului sunt suportate de bancă. Garanția de bază a creditului ipotecar este locuința cumpărată sau care se construiește. Rambursarea creditului și a dobânzii se face în rate egale, pe toată perioada în care dobânda rămâne aceeași. Solicitantul trebuie să aibă contract de muncă, pe perioadă nedeterminată, sau să realizeze venituri din activități independente, de cel puțin doi ani. O fabrică bulgărească își plătește angajații cu pulovere Conducerea unei fabrici de textile din Bulgaria a încercat să ofere angajaților săi contravaloarea salariilor în pulovere, informează site-ul Ananova. Proprietarii Fabricii de Textile, din nordvestul orașului bulgăresc Montana, au făcut această ofertă după ce 100 de angajați au declanșat o grevă, pentru a cere plata salariilor restante. Cotidianul local Standard spune că muncitorii au respins oferta. Ei au precizat, în fața reprezentanților patronatului, că vor bani, pentru munca prestată, și nu produse. USAID dă 15,8 milioane de dolari pentru IMM-uri Agenția pentru Dezvoltare Internațională a Statelor Unite ale Americii (USAID) va finanța, cu 15,8 milioane de dolari, un program pe cinci ani, destinat sprijinirii întreprinderilor mici și mijlocii din România, informează Ambasada SUA la București. Proiectul, numit “Dezvoltare și consolidare a întreprinderilor” va fi lansat, astăzi, de oficiali americani și reprezentanți ai autorităților de la București. Printre obiectivele proiectului se numără îmbunătățirea cadrului legislativ și de reglementare pentru mediul de afaceri privat, creșterea competitivității pentru IMM-urile din România, precum și a capacității lor de a pătrunde pe piețele externe și de a atrage investiții străine. De asemenea, programul, care își propune să sporească accesul societăților la credite, pune la dispoziția acestora împrumuturi suplimentare, în valoare de 20 de milioane de dolari, din fonduri private. Potrivit inițiatorilor, proiectul va crea circa 70.000 de locuri de muncă. Coordonatorul va fi Cooperative Housing Foundation, iar printre participanții la proiect se numără organizațiile Booz Allen Hamilton, Shorebank Advisory Services, Citizens Development Corps, Peace Corps și Advocacy Academy. Puma este de vânzare Acțiunile producătorului german de echipamente și articole sportive Puma au scăzut, ieri, cu peste zece procente, după ce principalul acționar al companiei a anunțat că scoate la vânzare toată participația sa. Grupul Monarchy Enterprise Holdings BV, din industria americană de divertisment, a abilitat banca de investiții Goldman Sachs să plaseze la bursă 6,7 milioane de acțiuni Puma, adică aproape 43 la sută din capitalul producătorului german. Operațiunea a majorat numărul de acțiuni Puma ce pot fi tranzacționate liber pe piață, la 90 la sută din capitalul producătorului. Piața a reacționat în urma acestor informații, iar cotația a coborât cu 10,44, la 81,50 euro. Acțiunile s-au redresat ulterior, fiind tranzacționate în scădere cu 4,5 la sută. Potrivit unui comunicat al celui de-al șaselea mare producător de încălțăminte sport din lume, fostul acționar va sprijini în continuare activitatea Puma. “Contractul actual de colaborare este valabil pe o perioadă de cinci ani”, se precizează în comunicat. Monarchy a achiziționat acțiunile Puma în 1996, când cotația era cu aproape o treime mai mică decât acum. CENTRALE TERMICE ■=în VAILLANT •= VIESMANN ■=> MOR A c4> KÖBÉR MOTAN garanție RAOIATOARE MAKTEK - 5 ani garanție PURMO - 6 ani garanție Depozit de materiale de construcții faianță și gresie Sanex «=în profiluri și table de cupru și alamă Magazin: Str. Semaforului nr. 28 Tel. 0269/ 232.852. Str. Ștefan cel Mare, nr. 176 Tel. 0269/234.357, mag. 0269/246.040