Rondul, ianuarie 2004 (Anul 12, nr. 3204-3226)

2004-01-15 / nr. 3212

www.ziarulrondul. ro Radu Scurea Adăugăm prea puțin Performanțele, de fapt, contraperformanțele economiei românești sunt reflectate cel mai bine de nivelul foarte mare al importurilor de produse alimentare. Dacă nici măcar alimente bune, de calitate, nu reușim să facem, atunci toată bogăția naturală elogiată în cărți și în discursurile politicienilor, nu este decât o iluzie. Ce arată dezechilibrul foarte mare dintre importurile și exporturile de alimente? Faptul că “valoarea adăugată" internă este foarte mică. Că nu reușim să “adăugăm” prea mult, prin muncă, tehnologie, inventivitate, la ceea ce ne oferă natura foarte bogată, diversă, feerică, pe care o laudă toată lumea. Dacă pe câmp nu crește direct salam de calitate, noi îl importăm, dacă codrii noștri seculari nu cresc garnituri de mobilă, noi trimitem buștenii “afară” și importăm obiecte gata finisate, cu un grad mare de prelucrare și, implicit, cu o “valoare adăugată” mult mai mare. Ceea ce nu adăugăm noi, deștepții și pricepuții, adaugă alții, iar asta costă foarte scump. Din această cauză, doar ce au început și românii să lucreze cu credite, că trebuie temperați, deoarece toți banii se duc pe produse realizate dincolo de granițele României. Pentru că economia românească nu oferă prea multe artiicole și produse competitive. Din altă perspectivă, situația creată nu este decât un alt îndemn la muncă, la seriozitate, la profesionalism, raduscutea @ directnet.ro AUTOARE DE PESTE 28 DE MILIARDE DE LEI înmormântări de miliarde Marian CRĂCIUN Casa Județeană de Pensii (CJP) a scos din vistierie, anul trecut, 28 de miliarde de lei, pentru ajutorul de deces. Această sumă a fost repartizată atât pensionarilor, cât și persoanelor care apelaseră la acest tip de ajutor - șomeri cu indemnizație ori membri ai familiei asiguratului. “Cea mai mare parte din suma plătită de noi, ca ajutor de deces, s-a folosit pentru înmormântarea pensionarilor ceva normal, iar odată cu intrarea în noul an, vom putea oferi ceva mai mulți bani pentru înmormântări”, spune Nevenca Manole, directoarea CJP Sibiu. Pentru 2004, s-a stabilit ca această sumă să fie majorată, și astfel s-a ajuns ca cei care cotizează să primească 7.682.000 lei. Anul trecut, ajutorul de deces a fost de 6.962.000 lei, în cazul decesului unui membru de familie al asiguratului, șomerului sau pensionarului, ajutorul este de doar 3.841.000 de lei. Suma primită de sibieni, de la casa de pensii, se acordă doar în cazul decesului asiguratului, șomerului care primește indemnizație, al pensionarului sau al unui membru de familie care nu are un drept propriu de asigurări sociale. Acesta trebuie, totuși, să se afle și în întreținerea titularului, la data decesului. Banii pentru înmormântare se acordă ca urmare a unei cereri-tip, completate la casa de pensii, certificatului de deces, în original și copie, a actului de identitate al solicitantului, actelor care să dovedească gradul de rudenie al acestuia, dar și chitanțelor cu cheltuielile ocazionate de deces, în primele două săptămâni din 2004, Casa Județeană de Pensii a plătit sibienilor aproximativ un miliard de lei, însă banii sunt restante de anul trecut, pentru înmormântările din timpul sărbătorilor. • Cei care cotizează la Casa de Pensii vor primi 7.682.000 lei • Pentru un membru de familie al asiguratului și pentru șomeri, ajutorul e de 3.841.000 lei • în 2004, CIP a plătit deja un miliard de lei Primarii aleși doar de cei care votează Candidații la primării care obțin majoritatea voturilor alegătorilor prezenți la urne vor fi desemnați primari; în caz contrar, urmează să fie organizat al doilea tur de scrutin, cu primii doi clasați. Comisia electorală a decis, ieri, ca alegerile pentru fotoliile de primar să se desfășoare în două tururi de scrutin, în cazul în care candidații nu au obținut din primul tur jumătate plus unu din voturile celor care s-au prezentat la urne. Președintele comisiei, Viorel Hrebenciuc, vicepreședintele partidului de guvernământ, precizează că, prin această decizie, legea este modificată, în sensul că sunt considerați aleși primari, candidații care întrunesc jumătate plus unu din numărul celor care se prezintă la vot și nu din numărul alegătorilor înscriși pe lista electorală, cum era pînă acum. Tentația Femeile sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și, mai ales, nu ține cont de temperatura de afară. Chiar dacă anotimpul călduros a trecut, femeile frumoase din Sibiu continuă să bucure privirea trecătorilor. Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit, Rondul de Sibiu va continua să surprindă, zilnic, “divele” acestui oraș. La sfârșitul fiecărei luni, cea mai frumoasă dintre ele, aleasă de “specialiștii” redacției, va fi premiată cu 500.000 de lei. joi, 15 ianuarie 2004 SMURD e pus pe butuci Serviciul Medical de Urgență Resurscitare și Descarcerare (SMURD) riscă să devină inutil, deși activitatea sa e bazată pe voluntariat. Garda Financiară deschide ușa pentru femei Din acest an, printre cei 1.005 comisari ai Gărzii Financiare (GF) se vor afla și câteva femei. Potrivit ministrului delegat pentru coordonarea activităților de control, Ionel Blănculescu, o altă schimbare prognozată e creșterea salariilor comisarilor, care ar putea să ajungă și la 30 de milioane de lei net. în prezent, un comisar al Gărzii are un salariu de 6-7 milioane, iar în 2003, ei mai primeau și stimulente de la Ministerul Finanțelor. O componentă importantă o reprezintă dotarea comisarilor cu armament. “Ei nu vor lupta de la birou, așa încât îi vom înarma la nivelul omologilor din UE. Noi vom prelua modelul italian. De asemenea, ei vor fi însoțiți de mascați”, afirmă Blănculescu. _____ ____ Anul, XII, nr. 3212, 16 pagini, 4.500 lei Piroman fără voie Un sibian care stă pe strada Bâlea s-a transformat în client fidel al pompierilor. El își incendiază, aproape săptămânal, casa în care își duce traiul. Un sfert dintre elevi vin din familii sărace Peste 15.000 de elevi, care învață în școlile și liceele din județul Sibiu, provin din familii care trăiesc din venituri reduse. Societățile comerciale plutesc deasupra legii Circa 440.000 de societăți comerciale nu și-au întocmit formalitățile prevăzute de lege în privința evidențierii în registrele de comerț. Femei urâte, dar simpatice Doar 14,7 la sută din cei 405 bărbați intervievați de revista Vera Magazine pun frumusețea în topul calităților pe care le apreciază la o femeie. WWW. ziarulfondul.ro Ne vedem pe net!