Rondul, ianuarie 2004 (Anul 12, nr. 3204-3226)

2004-01-28 / nr. 3223

www.ziarulrondul.ro Sărac și cinstit Președintele României a ajuns la concluzia că nu e bine ca oamenii de afaceri să se implice în politică. Ca un veritabil fost prim-secretar de partid, Ion Iliescu susține că afaceriștii români ar trebui să-și vadă de treburile lor și să-i lase pe politicienii “de profesie” să-și facă treaba. Cu un asemenea președinte, nu-i de mirare că, de 14 ani, România încă se chinuie să găsească tunelul care duce spre economia de piață. Spre cea adevărată. De-a lungul anilor, Iliescu a arătat, în mai multe rânduri, că are momente în care uită că nu mai trăiește în “epoca de aur”. Lozincile de genul “sărac și cinstit” ar trebui promovate doar dacă nu ar fi o modă ca politicienii români să intre în Parlament desculți și să iasă, în câțiva ani, la volanul unui bolid ultimul răcnet în Statele Unite, despre care se spune că știu cel mai bine ce înseamnă democrația, e destul de greu de găsit un senator rupt în fund, care să se gândească doar la faptul că trebuie să își facă plinul rapid, până la legislatura următoare. Printre oamenii de afaceri români, sunt destui cei croiți din carton. Totuși, sunt și câțiva care chiar știu ce înseamnă să transformi o activitate care merge prost într-una rentabilă. De 14 ani, România merge prost și a fost condusă, în primul rând, de oameni “săraci și cinstiți”. Doar până la primul milion de dolari, danmarginean . mail.com o Ok Dan Mărginean miercuri, 28 ianuarie 2004 DIN NORDUL JUDEȚULUI SE PLEACĂ GREU IOn GÂRNOD Apropierea alegerilor locale a creat o veritabilă emulație în rândul șefilor administrațiilor din nordul județului. Primarii din această zonă au început să se lanseze în declarații menite a-i convinge pe membrii comunităților din care fac parte să le acorde, din nou, votul. * Absolut nici unul dintre primarii chestionați nu a susținut că se va retrage din cursa electorală, dovedind că, deși “stresantă”, respectiva funcție este, oricând, dorită. Ba, aflați în pragul senectuții, unii cazul primarului de Dumbrăveni, Mircea Dobreanu (foto) afirmă că își doresc să rămână primari pe viață. Aflat în funcție din 1990, acesta nu pare a avea contracandidat, cu toate că a trecut și printr-un proces penal, după ce a fost acuzat de luare de mită. De la Laslea și până la Șeica Mare, primarii afirmă unii direct, alții mai pe ocolite - că își doresc să candideze pentru un nou mandat, Ioan Costea, din Aței, vrea încă patru ani la Primărie, deși se află de opt ani în fruntea obștii, pentru că simte că “mai poate” să facă multe pentru comunitate. La fel sa exprimat și Iustin Hălmaciu, primarul din Bazna. Eugen Giurgiu (Hoghilag), Elena Marian (Brateiu), Vasile Bucerzan (Axente Sever), Ilie Avram Pinte (Valea Viilor), Cornel Rațiu (Biertan), Liviu Boian (Darlos), Valerian Stănescu (Târnava), Eugen Robu (Moșna) și Emil Urian (Șeica Mică) afirmă că vor candida din nou, “dacă vor fi sănătoși”. Coriolan Pop (Copșa Mică) și Iulian Lazăr (Laslea) spun că sunt nevoiți să candideze, fiindcă “așa le cere partidul”, PSD, respectiv PUR. Și la Mediaș, actualul primar, Teodor Plopeanu, și fostul, Dionisie Bucur vor să ajungă în fruntea Primăriei, însă acest lucru va rămâne la latitudinea PSD. • Aflați în pragul senectuții, unii primari își doresc să rămână primari pe viață . Toți simt că mai pot face ceva pentru comunitate ; în multe cazuri, PSD va decide dacă le va mai da o șansă actualilor edili șefi Gripa aviară poate ucide milioane de persoane Gripa aviară ar putea provoca moartea a milioane de oameni, dacă forma cea mai periculoasă, care se răspândește în Asia, s-ar combina cu o formă de gripă umană, semnalată pe continentul asiatic, avertizează Organizația Mondială a Sănătății (OMS). Directorul biroului OMS pentru Pacificul de vest, Shigeru Omi, declară că există posibilitatea ca cele două forme de virus să se întâlnească, să sufere o mutație genetică și să declanșeze o epidemie la nivel mondial. “Dacă această mutație ar avea loc, există posibilitatea apariției unei grave epidemii, la nivel mondial, care va provoca moartea a milioane de persoane”, subliniază dr. Oms. 13 persoane au murit - dintre care opt cazuri confirmate și cinci cazuri suspectate de îmbolnăvire cu gripa aviară, potrivit unor date statistice actualizate de OMS. Tentația zilei Femeile sunt frumoase, frumosul e făcut pentru a fi privit și, mai ales, nu ține cont de temperatura de afară. Chiar dacă anotimpul călduros a trecut, femeile frumoase din Sibiu continuă să bucure privirea trecătorilor. Mereu cu aparatul de fotografiat pregătit, Rondul de Sibiu va continua să surprindă, zilnic, “divele” acestui oraș. La sfârșitul fiecărei luni, cea mai frumoasă dintre ele, aleasă de “specialiștii” redacției, va fi premiată cu 500.000 de lei. Săraci și bolnavi în 2002, România a cheltuit pentru medicamente 38 de dolari pe cap de locuitor, mult sub media europeană, susține Sorin Oprescu. Omul modern nu e “neam” din omul de Neanderthal Un studiu antropometric, întreprins de cercetători americani, elimină ipoteza descendenței omului modern din cel de Neanderthal. Antropologul Katerina Harvati a măsurat comparativ 15 elemente standard ale feței și craniului omului de Neanderthal, primului hominid modern, ale omului actual și ale altor specii de primate. Diferențele măsurate au fost semnificativ mai mari decât cele descoperite între subspeciile oricărui alt grup. Diferența a fost cel puțin la fel de mare precum cea găsită între specii de primate relativ apropiate, ca oameni, gorile și cimpanzei. Deși Harvati afirmă că analiza nu poate exclude complet o relație de descendență între oameni și neanderthalieni, ea sugerează că e vorba de două specii diferite. rinu/, X//, nr. 3223, 16 pagini, 4.500 lei Tragedie pe DN1 O familie din județul Vrancea a fost implicată într-un accident de circulație. Acesta a avut loc, pe DN 1, în afara localității Miercurea Sibiului. Primăria a strâns 17.500 euro din donații Municipalitatea s-a “îmbogățit”, în cursul anului trecut, cu peste 670 de milioane de lei, bani proveniți din donații. Colac de salvare pentru DPC Societatea Drumuri și Prestări Construcții, din subordinea Consiliului Local, este pe cale să primească o subvenție de la bugetul local, de peste 200 de miliarde de lei. Cisnădia se înjumătățește în ciuda locurilor de muncă tot mai numeroase, mulți dintre locuitorii orașului au ales să-și caute rostul în alte părți. WWW. ziarulfondul.ro Ne vedem pe net!