Rondul, decembrie 2006 (Anul 14, nr. 3721-3727)

2006-12-08 / nr. 3723

Știrbeț, lider în partidul lui Stolojan Iulia NRG. Deputatul liberal Cornel Știrbeț a devenit mâna dreaptă a lui Stolojan. Acesta se numără printre inițiatorii noii formațiuni Partidul Liberal-Democrat, lansat ieri, de fostul lider al liberalilor. “în noua situație, ședința care urmează disează (n.r ieri) și care ar decide soarta președinților de filială care au aderat la mișcarea “platformiștilor, printre care mă număr și eu, nu mă mai interesează. Sperăm ca în noul partid să intre cât mai mulți liberali”, a declarat Știrbeț. Pe de altă parte, unii “platformiștii” sibieni au fost luați prin suprindere de mișcarea lui Stolojan. Stephan Braune, vicepreședinte biroul permanent teritorial PNL Sibiu, și unul dintre membrii Grupului de Inițiativă pentru susținerea Platformei Liberale la Sibiu, declară că, deși nu se aștepta la o asemenea mișcare din partea fostului lider al liberalilor, el va opta pentru noua formațiune politică. “Dacă va fi un alt partid, eu voi merge pe mâna lui Stolojan”, a precizat Braune. Pe de altă parte, din același grup, Horațiu Cojocaru, vicepreședinte al biroului permanent municipal PNL Sibiu, a mărturisit că este suprinzătoare "întorsătura situației”. “Eu sincer nu credeam că se va ajunge aici. Speram că lucrurile se vor rezolva în sânul partidului. De acum încolo, fiecare va trebui să ia o decizie personală”, a spus Cojocaru, care nu a precizat care va fi poziția lui. Potrivit Legii partidelor, pentru înscrierea unui partid la tribunal este nevoie de 25.000 de adeziuni. în urmă cu două săptămâni, unul dintre liderii platformei, Gheorghe Flutur, anunța că platformiștii au strâns deja 10.000 de semnături. Marian CRĂCIUN Odată ce parcarea de la “Cazarma 90” a fost transformată, peste noapte, în “Orășel al Copiilor”, iar ieșirea de la Bulevard a fost închisă, de marți, pentru lucrări, sau “inaugurat” haosul în oraș și goana după locurile de parcare. Sibienii au cedat nervos și, cu toate că se spune că sunt oameni calmi, mulți au început să se înjure la orice pas, să devină “bucureșteni” adevărați și, totodată, să claxoneze din metru în metru; în ultimele treipatru zile, cozile formate de mașini în centru s-au întins de la intrarea dinspre Bulevard, pe toată strada Tribunei, și chiar au ocupat în întregime Mitropoliei. Nici străduțele adiacente nu au rămas libere, ci au fost luate cu asalt de șoferii dornici de a ieși, totuși, din acest haos creat de municipalitate. Din nefericire, nu au avut noroc, traficul s-a blocat, iar ambuteiajele au creat nervi și au dus la tot mai multe incidente între șoferi. Ba, mai mult, o parte din aparatele care eliberează tichete de parcare sunt, spre surprinderea noastră, defecte, iar inspectorii de abia așteaptă să îi taxeze pe cei neinspirați să își lase mașina aiurea. Edilii, chiar dacă nu au anunțat că parcarea de la Cazarmă, care prelua cel puțin 150-200 de mașini, va fi închisă și nu au oferit, încă, alternative, dau în continuare din umeri și susțin că situația impunea aceste mutări. Chiar primarul Klaus Johannis declara, recent, că este conștient că sibienii vor fi supărați, însă îi roagă să evite, pe cât posibil, intrarea cu mașina în centru. în aceste condiții, cei care nu au noroc, sau nu se trezesc cu noaptea-n cap, pentru a mai prinde un loc liber de parcare în zonă, sunt rugați să își lase mașinile la kilometri distanță de centru sau, de ce nu, chiar în parcările din fața blocurilor unde locuiesc și “să ia Sibiul la picioare". țj* t*. 'ai ÂA’i “PablflroW^alBten din Kosovo lulia NAGY La Academia Forțelor Terestre “Nicolae Bălcescu” Sibiu, se ocupa de relațiile internaționale și cooperarea între civili și militari. A fost, pentru o vreme, și “mănușa de fier”, cu umor de catifea, din spatele trupei “Quo Vadis”. Acum, este trimisul păcii în Kosovo. Maiorul Marius Popența a devenit noul observator al Națiunilor Unite și ofițer de legătură UNMIK (Misiunea Națiunilor Unite în Kosovo) - KFOR (Kosovo Force). Ca să ajungă aici, militarul sibian a trecut prin focurile testelor. Prima selecție a fost cea din țară, test de limba engleză, testare psihologică și vizita medicală. A urmat selecția internațională de la Națiunile Unite, cu alte teste. Rezultatul. Un an de misiune pentru sibian. “Responsabilitatea mea este să monitorizez zona de vest, împreună cu alți trei colegi. Asta implică relația cu municipalitățile, poliția locală, responsabilii UN și KFOR din zona, diversele organizații internațioanle și ONG-uri”, ne-a explicat, de la Kosovo, maiorul Popența. Aproximativ 12-14 ore pe zi, șapte zile pe săptămână, în jur de 150-200 km de condus pe drumuri mult mai rele decât la noi, cam așa arată programul maiorului în Kosovo. Misiunea lui este să urmărească modul în care este implementată politica U și dacă sunt respectate drepturile omului, drepturile și libertățile fundamentale, precum și alte acorduri internaționale._____ Luna cadourilor aduce... goana după locuri de parcare Automatele cu tichete s-au defectat brusc . Mai multe automate, care eliberează, contra sumei I de 1 leu, tichete de parcare în centrul Sibiului, s-au I stricat, iar acest lucru a fost speculat din greu de 11 inspectorii Primăriei. Până ce șoferii s-au dezmeticit 1 I și au căutat alte locații de unde să își cumpere tichet, amenzile au început să curgă într-o veselie, în tot in acest timp, și chioșcarii din zonă au epuizat stocurile fi * de tichete repartizate de municipalitate. Reprezentanții municipalității susțin că, din cauza lucrărilor din I I zonele incriminate, aceste automate s-au defectat, , iar lentila care citește bancnotele introduse în aparat, II s-a umplut de praf și din această cauză nu mai funcționează. Edilii mai spun că aparatele cu pricina sunt j1 ■ verificate constant, dar că se mai pot strica și din cauză că unii șoferi le bruschează. Reclamațiile legate de automate s-au înmulțit și pe site-ul oficial al municiipalității, unde sibienii au depus mai multe plângeri și legate de aceste parcări din zonele centrale. (M.C.) Tț Sibienii, mai bogați ca restul românilor Sibienii o duc bine și se pot mândri că au mai mulți bani în buzunare decât majoritatea românilor. Cel puțin, așa reiese din statistici. Salariul mediu net a crescut în luna octombrie cu șase lei, față de luna precedentă, potrivit datelor Institutului Național de Statistică. Sibienii au câștigat, încă din luna septembrie, mai mult decât salariul mediu pe țară, în octombrie. Astfel, potrivit statisticilor, sibienii au pus în portofel un salariu mediu net de 844 RON, adică cu 20 de RON mai mult decât cel înregistrat, la nivel național la finele lunii octombrie. Specialiștii spun că salariile au crescut, în principal, datorită acordării de prime și de creșterea producției în câteva sectoare. (I.N.) 3D OffiftHD Vineri și sâmbătă însorit. Răcoare. Temperaturile maxime se vor încadra între 12 și 13 grade Celsius. Temperaturile minime se vor încadra între 3 și 4 grade Celsius. Duminică și luni Ploaie slabă, la finalul zilei. Nori după-amiază. Răcoare. Maximele vor fi între 6 și 9 grade Celsius. Minimele vor fi cuprinse între 0 și 4 grade Celsius. 23 DE COPILE, POSIBILE MĂMICI Adina ALEONTE 3100 de sibience au aflat, în primele nouă luni ale anului, că vor aduce pe lume un copil. 23 dintre ele nu aveau nici 15 ani împliniți, pe când 25 dintre viitoarele mămici aveau vârsta cuprinsă între 40 și 49 de ani. “Producția" de bebeluși a fost de 3164, în primele nouă luni ale acestui an. Conform statisticilor Autorității de Sănătate Publică (ASP), 3144 dintre nou-născuți locuiesc la oraș și doar 26 provin din mediul rural. Aceleași date arată că numărul nașterilor este aproape egal cu cel al gravidelor nou depistate în acest timp. 3100 de sibience au aflat, până în septembrie, că își vor "îmbogăți" familia cu un nou membru. Alte 428 de sarcini au fost depistate la sibience cu vârsta cuprinsă între 15 și 19 ani, iar aproape 1000 dintre viitoarele mame aveau între 20 și 24 de ani. Tot în jur de o mie sunt și sibiencele însărcinate, care au vârste între 25 și 29 de ani. Medicii au depistat sarcina la o singură femeie care a depășit vârsta de 45 ani. Monedă de argint pentru Sibiu Marian CRĂCIUN Banca Națională a României va pune în circulație, începând cu data de 11 decembrie 2006, o monedă din argint, cu valoarea nominală de 5 lei, dedicată nominalizării orașului Sibiu drept „Capitală Culturală Europeană” în anul 2007. Aversul conține, în partea stângă, două dintre turnurile orașului situate pe strada Cetății din Sibiu și zidul de apărare care le leagă, respectiv în prim-plan Turnul Dulgherilor, iar în plan secund Turnul Olarilor; în dreapta este stema României, lângă chenar, inscripția în arc circular „ROMÂNIA”, iar în partea de sus, valoarea nominală 5 lei. Reversul prezintă, în jumătatea inferioară, stema orașului Sibiu, la stânga ei, inscripția pe două rânduri „Sibiu 2007”, iar la dreapta stemei, inscripția pe trei rânduri „Capitală Culturală Europeană”. Jumătatea superioară conține patru edificii reprezentative pentru orașul Sibiu: Muzeul Brukenthal, Turnul Sfatului cu clădirea adiacentă, Casa Artelor și Casa Luxemburg, iar în partea de sus, Munții Făgăraș. Fiecare monedă din argint, ambalată în capsulă de metacrilat transparent, va fi însoțită de un certificat de autenticitate, în română și engleză, semnat de Guvernatorul BNR și Casierul central, precum și de o broșură de prezentare a acestei emisiuni numismatice. Tirajul emisiunii este de 500 exemplare. Prețul de vânzare, exclusiv TVA, este de 125,00 lei și nu include prețul cutiei de prezentare. Monedele din argint, dedicate nominalizării orașului Sibiu drept „Capitală Culturală Europeană” în anul 2007, au putere circulatorie pe teritoriul României. Punerea în circulație se va realiza prin sucursalele București, Cluj, Iași și Timiș ale Băncii Naționale a României. ®oq ßMÄO M »§ go @(â[§ | "Playboy" a urcat la Bâlea Marian CRĂCIUN Celebra revistă pentru adulți "Playboy" a închiriat, pentru câteva zile, o parte din "Ice Hotel" de la Bâlea Lac, obiectiv aflat în curs de construire, unde, ingnorând frigul ce a pus stăpânire pe zonă, organizează o ședință foto cu vedetele sale. Fotografiile realizate cu acest prilej, în inima Munților Făgăraș, la Bâlea Lac, o să apară într-un număr viitor al revistei. De data aceasta, principalul subiect de luat în obiectivul aparatului foto, la Bâlea, este, cel mai probabil, Andra Chiorașcu. Iepurașul Playboy are 18 ani și 1,75 m. Este din Curtea de Argeș, lucrează ca model de la 12 ani și a fost printre finaliste la Miss România și Miss Telegenie. Argeșeanca a făcut pictoriale pentru diferite reviste și recunoaște că îi place muzica clasică. O place pe Andreea Marin, ca om de televiziune, iar actrița preferată este Angelina Jolie.