Sălăjeanul, octombrie 2004 (Anul 1, nr. 23-48)

2004-10-14 / nr. 34

ditorial marius.avrdm(âsalajeanulio Marius AVRAM Regulă și regulat Da, într-adevăr politica e o curvă. Și poate să devină chiar o curvă ordinară, ca în cazul regulatului în grup din PSD, în general, și din PSD Sălaj, în particular. Marea surpriză politică locală din aceste zile a fost numirea pe prima poziție pentru Camera Deputaților, din partea PSD Sălaj, a lui Iuliu Nosa și măturarea completă de pe listă a lui Radu Liviu Bara. N-aș vrea să vorbesc de persoane (deși cu greu poți să faci abstracție de ele, pentru că fac parte din context), motiv pentru care o să le spunem x și . Fără îndoială că sunt importante relațiile interpersonale, umane dintre x și y și vor fi și mai importante de acum înainte, fie și numai pentru faptul că vor influența în mare trăsură relațiile dintre celelalte litere ale alfabetului pesedist local. Mai importantă însă, din punct de vedere politic mi se pare chestiunea de principiu, modul în care a fost făcută această schimbare neașteptată. De o bună bucată de vreme încoace, PSD s-a bătut îndreptățit cu cărămida în piept, pentru faptul că are criterii clare de stabilire a candidaților pentru Parlment, că aceștia vor fi desemnați în mod democratic, prin voința membrilor de partid. Era un demers de bun augur pentru politica noastră, dar prin schimbările de pe listele pentru Parkment și Sălajul nu este o excepție în acest sens, totul, pe românește spus, s-a dus dracului. PSD și-a încălcat cu seninătate regulile pe care singur și le-a stabilit, de la cel conform căruia nu vor figura pe lista de parlamentari persoane care au fost alese în funcții de conducere la scrutinul de la alegerile locale și până la cel conform căruia opțiunea membrilor de partid va fi respectată. Desigur că pot fi găsite justificări, la fel cum, de exemplu, pot fi găsite justificări și pentru a minți ca să slujești adevărul. Repet, este vorba de principiu, de regulă, deși poate că este prea mult să vorbești de principii în politică. în același timp, însă, orice regulă are excepțiile ei, excepții care, se spune, o confirmă. FC Armătura Zalău a ratat ieri calificarea în optimile Cupei României la fotbal. Echipa zălăuană a primit vizita divizionarei A, Universitatea Craiova, echipă pe care FC Armătura a reușit să o elimine de două ori. Prima dată în 1989, scor 4-1, și a doua oară, în 1995, cu 5-4, după executarea loviturilor de departajare. Meciul a atras la stadionul „Municipal" din Zalău o prezență record, aproximativ 2.700 de spectatori. FC Armătura a jucat toate cele 90 de minute de la egal la egal cu divizionara A, însă experiența și curajul cu care Universitatea a atacat a constituit plusul care a adus calificarea pentru olteni. Imediat după încheierea meciului, antrenorul oltean, Pavel Badea a ținut să felicite echipa gazdă pentru jocul prestat și pentru ambiția cu care au evoluat pe întreaga durată a partidei. Chiar și la scorul de 2-0, zălăuanii au atacat, punând deseori în pericol poarta adversă. Așadar, s-ar putea spune că oarecum contrar cursului jocului, Universitatea s-a calificat în optimi. Antrenorul zălăuan, Leo Grozavu, la conferința de presă de după meci, s-a limitat să felicite echipa oaspete și să le ureze bartă în continuare. Pagina 9 ilirea zilei Deputații au aprobat procentul de 6 la sută din PIB pentru învățământ Președintele Ligii Sindicatelor din învățământ Sălaj, Eusebiu Lehene, a declarat că parlamentarii din Camera Deputaților au votat pentru primirea celor 6 procente din PIB promise învățământului, așa cum propunea inițiativa legislativă semnată de aproximativ 134.000 de cadre didactice. De asemenea, Eusebiu Lehene a mai precizat că varianta ca procentele pentru învățământ să fie acceptate de către parlamentarii din Senat rămâne încă în expectativă, în scrisoarea adresată premierului Adrian Năstase în data de 5 octombrie de către reprezentanții BSLI au fost prezentate câteva din problemele cu care se confruntă personalul didactic și care sunt cauzate de lipsa fondurilor bănești. Printre problemele semnalate au fost materialul didactic insuficient și neperformant din unitățile de învățământ și spațiile necorespunzătoare în care este desfășurată activitatea de instruire. Totodată, în scrisoare s-a precizat că, datorită salariilor neatractive, tinerii manifestă lipsă de interes față de cariera de dascăl. (M.M.) ora 18.00 orele 15.00, 18.00