Sălăjeanul, noiembrie 2004 (Anul 1, nr. 49-74)

2004-11-01 / nr. 49

2 Sălăjeanul Qe scurt Electorale Legislație privind alegerile parlamentare și prezidențiale 2004. Legea nr. 373 din 24 septembrie 2004 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului. Publicată în Monitorul Oficial nr. 887 din 29 septembrie 2004, Art. 1 (2) - Camera Deputaților și Senatul se aleg prin vot universal, egal, direct, secret și liber exprimat, în condițiile prezentei legi. Art. 2. Alegătorul are dreptul la un vot pentru alegerea Camerei Deputaților și la un vot pentru alegerea Senatului. An. 3. - (1) Deputații și senatorii se aleg în circumscripții electorale pe bază de scrutin de listă, potrivit principiului reprezentării proporționale, precum și pe bază de candidaturi independente. (2) Norma de reprezentare pentru alegerea Camerei Deputaților este de un deputat la 70.000 de locuitori. (3) Norma de reprezentare pentru alegerea Senatului este de un senator la 160.000 de locuitori. (4) Numărul deputaților și al senatorilor ce sunt aleși se determină prin raportarea numărului de locuitori ai fiecărei circumscripții electorale la normele de reprezentare prevăzute la alin. (2) și (3) la care se adaugă un loc de deputat și de senator pentru ceea ce depășește jumătatea normei de reprezentare, fără ca numărul deputaților să fie mai mic de 4, iar cel al senatorilor mai mic de 2. (Sălajul are doi senatori și patru deputați - ni.red.) Zilnic Sălăjeanul intenționează să reliefeze zilnic, sec, fără comentarii, activitatea de campanie electorală a partidelor politice din Sălaj; în acest sens, îi rugăm pe cei interesați să ne „bombardeze" cu informații la adresa de e-mail. daniel.sauca@salajeanul. ro. Gata cu pădurile? Primarul comunei Fildu de Jos, Mircea Bălaș, a declarat că acțiunea de punere în posesie a pădurilor la nivel local s-a încheiat, precizând că mai sunt desemnat procese verbale de punere în posesie pentru 25 de persoane, acțiune care se va încheia în câteva zile. Primarul a asigurat că problema încălzirii școlilor din comună pe timpul iernii a fost rezolvată. Cele patru școli existente pe raza comunei au fost asigurate cu lemne obținute din pădurea primăriei cu sprijinul lucrătorilor silvici (AS) Pagină realizată de Daniel SĂUCA POLITICĂ - ADMINISTRAȚIE luni. 1 noiembrie 2004 O întrebare la care nu au răspuns nici măcar consilierii locali. Cât va costa gigacaloria la Șimleu? HOTĂRĂȘTE. Ședința Consiliului Local al orașului Șimleu Silvaniei, de săptămâna trecută, s-a deschis cu prezentarea activității Consiliului Local al Tinerilor Zalău, prezentare realizată de Ramona Butcovan și Carmen Dobocan, în vederea obținerii acordului consilierilor pentru înființarea unei organizații asemănătoare în colaborare cu primăria și în Șimleu. Consilierii s-au arătat interesați de activitățile acestei organizații de tineret apolitice și au fost receptivi în ceea ce privește înființarea unei organizații asemănătoare în Șimleu Silvaniei. Primarul orașului, Septimiu Țurcaș, a fost de acord cu inițiativa tinerilor și le-a sugerat să-și facă cunoscută activitatea în rândul elevilor adăugând că primăria va lua legătura cu directorii de școli. Iluminat public Printre proiectele adoptate de către consilieri în cadrul ședinței a figurat proiectul privind aprobarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru investiția „Program de reabilitare a iluminatului public în localitatea Șimleu Silvaniei". Legat de acest proiect, consilierul PD, Ioan Sabo, a menționat că acesta trebuie inițiat, iar sistemul de iluminat stradal trebuie pus la punct întrucât nu s-a lucrat la el de circa zece ani. Sabo a mai precizat legat de costurile investiției că vor fi amortizate în doi ani. Energie termică Consilierii au votat în unanimitate garantarea cu veniturile proprii ale bugetului local, în limita sumei de 2 miliarde de lei, a plății de către Direcția de Gospodărie Comunală Șimleu Silvaniei a cantității de combustibil C.S.U. necesar prestării serviciului public de producere și distribuție a energiei termice produsă în sistem centralizat achiziționat de la furnizor. Berek Ștefan, consider UDMR, a vrut să știe de ce nu s-a început distribuirea către populație a energiei termice din 15 octombrie având în vedere că în stoc mai există 86 de tone de combustibil. Nicolae Pop, directorul Direcției de Gospodărire Comunală, a spus că nu s-a furnizat încălzire pentru că nu a avut suficiente cereri de la populație. Locatarii au cerut chiar să nu li se dea încălzire, deocamdată, deoarece nu vor avea bani pentru achitarea facturilor. Pop a precizat că agentul termic va fi distribuit când contractele cu locatarii vor fi întocmite în proporție de 50 la sută și temperatura va scădea sub 10 grade, timp de 3 zile consecutiv; în același context, Pop a adăugat că pentru Direcția de Gospodărie Comunală distribuirea energiei termice către populație este nerentabilă și pierderile sunt irecuperabile. De asemenea, Consiliul Local a votat în unanimitate pentru majorarea tarifului la serviciul public de producere și distribuire a energiei termice, iară a ști exact cu cât se va majora acesta. Nicolae Pop a spus că atâta timp cât nu au furnizor de energie termică nu au nici preț. Legat de energia termică s-a mai votat aprobarea programului propriu de contorizare al sistemului public de producere și distribuire a energiei termice pe perioada 2004-2006. în cadrul acestui proiect, Comisia pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanțe, servicii, comerț și agricultură a Consiliului Local a cerut montarea a încă trei contoare în cartierul din zona gării. Proiectul a fost votat în unanimitate, cu excepția consilierului Szabó Ștefan, care s-a abținut. Suplimentarea bugetului local Consiliul Local al orașului Șimleu Silvaniei a mai adoptat proiectul privind aprobarea rectificării bugetului local pe anul 2004 cu suplimentarea acestuia cu suma de 2,8 miliarde de lei. Banii vor fi folosiți printre altele pentru: finanțarea cheltuielilor de personal în învățământ, cheltuieli de transport la Clubul Copiilor, reparații capitale la acoperișul Spitalului Orășenesc Șimleu Silvaniei, racord apă și canal la Grădinița Cehei și Școala Gimnazială nr.1, consolidarea străzii Crinului, reparații capitale și modernizarea instalațiilor interioare la Colegiul Național Simion Bărnuțiu, instalații de încălzire la Grădinița nr. 4, construcție de garaje pentru Subunitatea de pompieri. In cadrul ședinței de Consiliu Local s-a mai adoptat, printre altele, înregistrarea în domeniul public al orașului a suprafeței de 377,8 hectare de pădure și asocierea Consiliului Local al orașului Șimleu Silvaniei cu Consiliul Local al orașului Tășnad, județul Satu-Mare, cu Consiliul Local al comunei Beltiug, județul Satu- Mare și al orașului Marghita, județul Bihor, în vederea elaborării și promovării proiectului „Dezvoltarea turismului termal din regiunea Nord- Vest cu locațiile Beltiug, Marghita, Tășnad și Șimleu Silvaniei". Gina BICAZAN Art.1.Consiliul Local al orașului Șimleu Silvaniei isi exprima acordul, in princiri fata de propunerile Direcției de Gospodărie Comunala cu privire la majorarea tarifui, serviciul public de producere si distribuire a energiei termice produsa centralizat in creșterii tarifului cu __% pentru populație, respectiv_____________lei Gcal tiu.a TVA) si cu___% pentru agenții economici, respectiv____________lei/Gcal (fara TVA), conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare. Art.1.Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotarari se încredințează Serviciul finanțe, buget, contabilitate si Direcția de Gospodărie Comunala Simieu Silvaniei. Art.^.Prezenta hotarare se comunica cu: -Dl.Primar; -Serviciul finanțe, buget, contabilitate ; -Direcția de Gospodărie Comunala Simieu Silvaniei; Liste depuse la Biroul Electoral Județean Partidele politice au avut posibilitatea până vineri, la ora 24, să-și depună listele pentru alegerile parlamentare la Biroul Electoral Județean (BEJ). Iată o parte dintre aceste liste, fără nici un fel de comentariu, așa cum sunt afișate la sediul BEJ.. (D.S., C.R) Uniunea PSD + PUR Camera Deputaților 1. Iuliu Nosa 2. Filonaș Chiș 3. Ioan Abrudan 4. Călin Forț 5. Augustin Precup 6. Mirela Oniga Senat 1. Gheorghe Pop 2. Alexandru Șerban 3. Valeria Sălcudean 4. Grigore Lapoș Alianța PNL - PD Camera Deputaților 1. Cătălin Micula 2. Dorin Penciuc 3. Andrei Todea 4. Rareș Gușe 5. Ioan Fodoreanu 6. Ioana Drăgușin Senat 1. Viorel Stanca 2. Cristian Ionescu 3. Gheorghe Stanciu 4. Liana Mănăilă UDMR Camera Deputaților 1. Seres Dénes 2. Oláh Nicolae 3. Szerian Petre Ladislau 4. Bodea Ecaterina 5. Fodor Ștefan 6. Dari Toma • 1. Fekete András 2. Seres Clara 3. Veres Emestin 4. Biro Pacsa Ildica PRM Camera Deputaților 1. Ioan Miclea 2. Ioan Cîmpean 3. Marcela Medan 4. Mihaela Ianoliu 5. Liviu Racolța 6. Livia Vereșan Senat 1. Petru Stan 2. Ioan Ghiran 3. Maria Racolța 4. Eugenia Goron PNȚCD Camera Deputaților 1. Virgil Țurcaș 2. Ruben Chiș 3. Floarea Taloș 4. Pavel Costruț 5. loan Iepure 6. Marin Filip Senat 1. loan Suian 2. loan Almaș 3. Mariana Olăruț 4. Nicolae Pop PNG Camera Deputaților 1. Ovidiu Man 2. loan Lucian 3. Alexandru Chiș 4. Vasile Maghiar 5. loan Gurzău 6. Bombonica Angela Broaina Senat 1. Avram Alexa 2. Vasile Brian 3. Eleonora Oros 4. Nagy Maria Acțiunea Populară Camera Deputaților 1. Cristian Pop 2. Egri Zoltán 3. Buciu Lăcrimioară 4. Baksai Carol - anulat 5. Viorica Marincaș 6. Bartha Zsuza Senat 1. Sándor Jósef 2. Sorina Petrule Chiș 3. Naghy Francisc 4. Vida Zoltán Csaba PMR Camera Deputaților 1. Leontin Moga 2. Vasile Stâncel 3. Marcel Criste 4. Floare Sabău 5. Petru Onicaș 6. Daniel Sabău Senat 1. Ambrozie Marian 2. Ioan Sabău 3. Gheorghe Lucaciu 4. Iosif Medi Senat Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Str. Andrei Șaguna nr. 6, telefax 0260 - 618 622 e-mail. redactia@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584-7047 director Sebastian Olanu secretar general de redacție Cristian Debreczy editori Daniel Săuca Marius Avram redactori: Andrei Crișan, Adrian Lungu, Cristina Pop, Gina Bicăzan, Mihaela Moldovan, Radu Marton corector: Ioana Susa secretarii: Alina Săuca tehnoredactor: Kulcsár Márialipanyi executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Responsabilitatea juridică pentru conținutul materialelor revine în exclusivitate autorilor. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0260618 622. Cotidianul Sălăjeanul folosește serviciile informative ale agențiilor de presă Rompres și Clicknews.