Sălăjeanul, ianuarie 2005 (Anul 2, nr. 101-125)

2005-01-28 / nr. 123

Grija(ma)... zăpezii! Iarna nu-i ca vara.. .Și drumurile la fel. Zăpada continuă să se aștearnă până acoperă asfaltul, iar autoritățile responsabile cu deszăpezirea carosabilului continuă să se limiteze la a face prea puțin. Prea puțin, pentru că nisipul aruncat și sarea cu care întâmpinăm zăpada nu fac față situației. Nu o spun eu, o zic șoferii care se chinuie să urce Meseșul, o zic oamenii pe care îi vezi luptând cu trotuarele înzăpezite, o zice vecina care vine cu plasele de la piață. Și, dacă nu-ți îngheață de tot urechile, îi și auzi cum fericesc iarna și zăpada și sarea și, bineînțeles, autoritățile cu “minunatele” invective ce amintesc, ca de obicei, de grijanii, sfinți, neamuri, origini și toate alea. Mda, poate că nu toți reușim să ne apropiem îndeajuns de anumite fenomene și să le pătrundem înțelesul. Pentru că dacă am reuși acest lucru, am ști și noi de ce circulația pe timp de iarnă este de fiecare dată un calvar, asta în condițiile în care ni se spune încă din decembrie că suntem pregătiți să întâmpinăm ninsoarea așa cum trebuie. Mai nou, mă gândesc că “așa cum trebuie” înseamnă să ne înarmăm cu cantități industriale de răbdare, să avem fiecare pregătită o porție de înjurături (că, vorba aia, tot e la modă) și poate prin genți ceva lopeți de curățat zăpada. Nu că m-ar interesa, dar știi ce mult contează vorba unui coleg de breaslă. Și încă un lucru! Fiți optimiști! Iamna se va duce într-o lună, două. în plus, la câte ierni am îndurat, una în plus nu înseamnă chiar așa de mult, nu-i așa? Ce dacă meteorologii anunță pentru următoarele zile noi ninsori? Ce dacă vor fi însemnate cantitativ? Și chiar așa, ce dacă vine gemi? Luați partea bună a lucrurilor, aveți șansa să vă testați răbdarea, să vă căliți corpul (și nervii) și să vă păstrați activ, gândindu-vă la grija(una)... zăpezii! Și, poate, dacă nu-i prea greu, să vă măturați zăpada din fața casei, blocului sau firmei. Alcool de contrabandă la o firmă din Zalău Polițiști din cadrul Serviciului de Investigare a Fraudelor din IJP Sălaj s-au sesizat, în luna iulie 2003, despre faptul că, în curtea societății Silvania Drinks Zalău, a intrat un autovehicul în care se găseau 27 de butoaie de plastic, fiecare cu 220 de litri cu alcool etilic alimentar. Comisarul șef de poliție, Iosif Ghiurca, inspectorul șef al IJP Sălaj, a declarat că polițiștii, împreună cu ajutorul Gărzii Financiare, au efectuat un control amănunțit la Uzina respectivă și s-a constatat că recipienții erau mascați cu ambalaje (metoda capac), respectiv cu casete din PVC cu sticle goale. Pagina 12 RADIO TRANSILVANIA Sălăjemiul Zalău 931 FM Cere vineri SUPLIMENTUL TV GRATUIT tirea zilei A decedat în fața primăriei Gheorghe Dobra, un cetățean din Zalău, a declarat că ieri, la ora 12,05 a trecut prin fața Primăriei Zalău și a văzut o persoană vârstnică care a alunecat pe trotuar și a căzut. Gheorghe Dobra a declarat că, „atunci când am văzut că bătrânul a căzut, am cerut ajutorul unei doamne care trecea pe-acolo și l-am ridicat pe bătrân. Am cerut apoi ajutorul gardienilor de la Primărie și l-am pus pe bătrân pe un scaun lângă ușă”. Potrivit declarației unuia dintre gardienii de serviciu din cadrul Primăriei, la ora 12,07 a fost anunțat prin stație ofițerul de serviciu din cadrul Corpului Gardienilor Publici care a chemat ambulanța. După aproximativ 20 de minute, la fața locului a apărut și un echipaj din cadrului Serviciului de Ambulanță Zalău. Adrian Rus, asistent medical, a declarat: „Cum am fost anunțați, am ajuns la fața locului și am constatat decesul persoanei”. După constatarea decesului, acesta din urmă a anunțat Poliția, respectiv Biroul de Investigații Criminale. După aproximativ 10 minute, la fața locului a sosit un echipaj din cadrul Biroului de Investigații condus de inspectorul principal Sorin Pop care, la rândul său, a constatat decesul bătrânului și a luat declarații persoanelor de față. Sorin Pop a precizat că decedatul nu avea acte de identitate asupra lui, neputând fi identificat, urmând să i se facă necropsia care să stabilească cauza decesului și apoi să se facă toate demersurile necesare pentru identificarea acestuia. Timp de o oră a fost închisă și intrarea principală în Primărie. (C.P)