Sălăjeanul, mai 2005 (Anul 2, nr. 203-227)

2005-05-03 / nr. 203

2 Sălăjeanul je scurt Putem ajuta Secretariatul General al Guvernului a deschis trei conturi la BCR, în lei, în euro și în dolari, destinate strângerii de donații în bani pentru victimele inundațiilor din Banat. Aceste conturi sunt: R065 RNCB 5010 0001 3839 0083 ROL; ROL RNCB 5010 0001 3839 0085 USD; R038 BNCB 5010 0001 3839 0084 EUR. Alte taxe Guvernul a aprobat în ședința de joi, 28 aprilie, baza de calcul pentru stabilirea taxelor privind furnizarea datelor din Registrul permanent de evidență a populației. Baza de calcul a taxelor pentru furnizarea datelor din registrul permanent de evidență a populației se determină în funcție de costurile materialelor consumabile, energia electrică, norma tehnologică de timp pentru furnizarea unui fișier personal, transmisia datelor prin rețeaua telefonică, chirie, echipamente informatice și service-ul acestora. Ajustarea taxelor se face de regulă anual, la propunerea Ministerului Administrației și Internelor pentru furnizarea datelor la nivel central, respectiv a consiliilor județene sau a Consiliului General al Municipiului București pentru furnizarea datelor la nivel teritorial. Politică . ferme Directorul executiv al Direcției pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală (DADR) Sălaj, Ioan Bujilă, a declarat că există posibilitatea ca firma Dorna să înființeze ferme de vaci pentru lapte în mai multe localități sălăjene, printre care se numără Lozna, Letca, Gârbou, Surduc și în orașul Jibou. Aceste ferme vor asigura laptele necesar în fabrica ce urmează să fie construită la Dej. După o perioadă de 5 ani de la punerea în funcțiune, fermele vor rămâne celor care le-au administrat, cu condiția asigurării laptelui pentru fabrica respectivă și în continuare. Ca director nou la DADR Sălaj, Ioan Bujilă a declarat că va încerca să pună în aplicare programul guvernamental în ceea ce privește agricultura și realizarea unor lucruri palpabile, nu doar teoretice. * (A.L.) Pagină realizată de Daniel SĂUCA Politică - Administrație marti, 3 mai 2005 __________________ Pauză de publicitate imobiliară. Procesul de restituire se va încheia la sfârșitul anului 2006 Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Sălaj a dat publicității, în ședința Comisiei Consultative, situația aplicării legilor fondului funciar în ceea ce privește restituirea terenurilor agricole din județ. Reprezentanții acestei instituții au făcut parte din comisiile locale de fond funciar în care au avut, în principal, rolul de a întocmi planurile de parcelare, a proceselor verbale de punere în posesie și de eliberare a titlurilor de proprietate. După cum reiese din evidențele Oficiului de Cadastru, la sfârșitul lunii martie a acestui an erau puse în posesie 88 la sută din terenurile agricole. Activitatea comisiilor locale de fond funciar a fost încetinită, însă, de numărul scăzut al lucrătorilor cadastrali, care au trebuit să acopere la un moment dat chiar 4-5 comune. De asemenea, servicii comunitare de cadastru și agricultură au funcționat în doar 14 localități, cu toate că ordonanța nr. 13/2001 stabilea obligativitatea organizării și funcționării acestor servicii la nivelul fiecărei unități administrative. Cât despre situația restituirilor terenurilor cu vegetație forestieră, informarea făcută în cadrul aceleiași ședințe de către Direcția Silvică Zalău arată că din peste 96.000 de hectare teren cu vegetație forestieră cuprinse în amenajamentele silvice, la care se adaugă alte 10.000 de hectare necuprinse în amenajamente, au existat cereri pentru retrocedarea a 51.296 de hectare. A fost aprobată restituirea a 48.667 hectare, din care doar 44.837 de hectare au fost puse efectiv la dispoziția proprietarilor. Pentru restul suprafeței există fie acțiuni aflate pe rolul instanțelor de judecată, fie obiecțiuni formulate de către proprietari sau de către Direcția Silvică Zalău. Obiecțiunile formulate de către proprietari se leagă, fapt deja cunoscut, de amplasamentele validate și neacceptate de proprietari ori amplasamente stabilite în instanță, dar puse la dispoziția altor proprietari. Peste 200.000 de cereri de restituire depuse în baza Legii 10/2001 Președintele Autorității pentru urmărirea aplicării unitare a Legii 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, Ingrid Zaarour, a anunțat că până în prezent au fost soluționate 30 la sută din cele 210.000 de cereri depuse până la sfârșitul anului 2004. Potrivit oficialului guvernamental, din cele 210.000 de cereri în 128.000 se solicită restituirea imobilelor confiscate abuziv, iar în celelalte se optează pentru despăgubiri financiare. Ingrid Zaarour a precizat că procesul de restituire se va încheia la sfârșitul anului 2006. ANRP va gira procesul de retrocedare Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților (ANRP) este noua instituție guvernamentală care va gira procesul de retrocedare, urmărind dinamizarea și finalizarea restituirilor, a anunțat, la Palatul Victoria, Ingrid Zaarour, președintele Autorității. Potrivit HG, această instituție - organ de specialitate al administrației publice centrale, fără personalitate juridică, în subordinea Cancelariei primului-ministru - se înființează prin reorganizarea Autorității pentru urmărirea aplicării unitare a Legii nr. 10/2001 și preia activitatea acesteia. ANRP va prelua și personalul delegat și reprezentanții altor instituții care își desfășoară activitatea în cadrul Departamentului pentru aplicarea Legii nr. 9/1998. ANRP va sprijini autoritățile administrației publice locale și centrale în vederea aplicării corecte și unitare a prevederilor Legii nr. 10/2001, a declarat Ingrid Zaarour. Autoritatea va prezenta Guvernului informări periodice privind stadiul aplicării prevederilor referitoare la legile proprietății. Autoritatea va aplica sancțiuni în caz de încălcare a obligațiilor instituite prin procedura administrativă de soluționare a notificărilor sau a cererilor de retrocedare. în acest scop, va fi activat Corpul de control care va constata faptele contravenționale și a aplica sancțiunile, în situația tergiversării nejustificate a soluționării notificărilor. Autoritatea va întocmi și va ține la zi situația imobilelor retrocedate în natură și deciziile privind acordarea de despăgubiri, potrivit O.U.G. 94/2000 privind retrocedarea unor imobile care au aparținut cultelor religioase din România, aprobată prin Legea 501/2002, precum și situația imobilelor retrocedate în natură și deciziile privind acordarea de despăgubiri, potrivit O.U.G. 83/1999 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut comunităților cetățenilor aparținând minorităților naționale din România. Gabriela BARBUR Nai aproape de Formula 1 Primarul Radu Căpîlnașiu, întors din deplasările în Turcia, Germania și Italia a declarat că „dezvoltarea orașului nu se poate face stând doar lângă un om care acoperă o groapă. Atragerea de investitori și de fonduri”, a mai spus Căpîlnașiu, „se face prin promovarea imaginii orașului și dezvoltarea de relații instituționale". în acest sens, unul dintre succesele deplasării primarului în Italia a fost concretizarea unui proiect mai vechi al său de înfrățire a municipiului Zalău cu orașul italian Imola, binecunoscut iubitorilor de Formula 1. Prezent în mijlocul dezbaterilor consilierilor locali din Imola, Radu Căpîlnașiu consideră că i-a convins pe aceștia că legătura dintre cele două administrații locale este binevenită, având în vedere faptul că în Imola există o comunitate importantă de români, care au format și o comunitate de afaceri și că în trecut au existat schimburi interculturale între cele două orașe. Vizita sa în Italia a avut loc ca urmare a unei invitații din partea primăriei din Imola, dar și a unei firme de consultanță cu care se vrea înființarea unei societăți mixte care să sprijine municipalitatea în dezvoltarea de proiecte cu fondurile structurale europene. Consultanții italieni și-au propus ca, până în luna iunie a acestui an, să determine comunitatea de afaceri din Imola să vină la Zalău pentru a crea parteneriate economice. Atât vizita primarului Căpîlnașiu în Turcia, cât și cea în Germania au fost vizite de „studiu" făcute la invitația firmei care construiește stația de epurare a apei din Zalău. La sfârșitul acestei săptămâni este programată încă o deplasare, în vederea dezvoltării unor relații economice între orașele înfrățite Zalău și Szentendre. (Gabi. B) bălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL Zalău, str. Andrei Șaguna nr. 6, tel.fax 0260 - 618622 mobil: 0744 - 664556 e-mail. mediagrupezalau.astral.ro ISSN 1584 - 7047 director Diana Roateș secretar general de redacție Mihaela Moldovan editor - Daniel Săuca redactori social Cristina Pop, Andrei Briscan redactor politic-administrație Gabriela Barbur redactor economic Adrian Lungu redactor administrație Gina Bieăzan , redactor sport Radu Marton tehnoredactor Kulcsár Mária corector Ioana Susa contabil Aureliana Toma distribuție Sorin Ariton 0746 -644496 Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj - Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la 0260618622. Cotidianul Sălăjeanul folosește serviciile informative,ale agențiilor de presa* from pres și Clicknews.