Sălăjeanul, ianuarie 2006 (Anul 3, nr. 411-435)

2006-01-14 / nr. 421

editorial Reîncărcări Daniel SĂUCA_____________________ daniel.sauca@salajeanul.ro ■ Ieri a avut loc prima conferință de presă din istoria coaliției la guvernare din Sălaj, cea rezultată în urma alegerilor din noiembrie 2004. O conferință de presă calmă, „de bine”, cu proiecte de investiții, cu un buget al Sălajului pe 2006 mai bun decât cel de anul trecut etc. Coaliția reîncărcată? Vom trăi și vom vedea. Partidul Conservator a lipsit la apel. Poate că vorba lui Dan Voiculescu către Traian Băsescu, așa că-i „ mare ipocrit”, va cântări în luarea deciziei de a mai continua sau nu la guvernare. Poate. Vom urmări, firește, fenomenul „ reîncărcării ” coaliției înjiuleț cel puțin, și pe fondul poveștilor ce urmează: alegeri „ la județ” în PNL, fuziunea PNL - PD sau viceversa, „statutul minorităților” șa. Și vom reveni la momentele potrivite. ■ Telenovela„Mătușa lui Năstase”pare mai degrabă o lucrătură de zile mari a unor servicii specializate, oricum a unor oameni ce au furnizat informații precise, decât munca de investigație a jurnaliștilor din media centrală. Ca de obicei, la români și nu numai, ar putea fi vorba și de una, și de alta. Sunt tare curios dacă și în urma telenovelei, Năstase va pierde șefia la Camera Deputaților și mai ales funcția de președinte executiv al PSD. în mod normal, după un asemenea scandal, cel puțin din fruntea partidului ar cam trebui să plece. Dar, pentru că trăim în România nu m-aș mira să rămână în ambele funcții, și pentru că mulți politicieni de la putere au spus că nu este ilegal ceea ce a făcut Năstase, singura problemă fiind „aspectul moral”. Nu știu dacă Geoană chiar s-a săturat de Năstase, de problemele de imagine ale acestuia, sunt convins însă că într-un partid mamut ca PSD „ tabăra ” lui Năstase are destui adepți. Iar până acum puțini dintre „ dinozaurii ” partidului s-au dat la o parte sau au intrat,, în adormire”, chiar și pentru binele public. ■ Un cititor mi-a scris să mai las pe Băsescu și pe politicieni, pentru că adevăratele probleme sunt cele sociale, statul la cozi etc. De acord, dar nu astea fac „ ratinguri ”pe tereuri și în presa centrală. „Mătușa lui Năstase” a făcut scoruri bune. Probabil și pentru că mulți sălăjeni visează la o mătușă din poveste...Așa că noi discutăm, despre presa locală. ALGHI D.A. Igen pentru buget  ori la sediul PD Sălaj, a avut loc prima conferință de presă comună a liderilor locali ai coaliției la guvernare. Principala temă: consilierii județeni ai PNL, PD și UDMR vor vota bugetul Sălajului pe anul 2006. e scurt Salarii Salariile profesorilor și ale personalului didactic auxiliar vor fi majorate în 2006 cu 11,83 la sută, comparativ cu salariile de bază la 31 decembrie 2005, a decis tot Guvernul, printr-o ordonanță. Prima majorare va fi cu 5,5 la sută și are loc de la 1 ianuarie 2006. La 1 septembrie, salariile profesorilor vor fi majorate cu încă 6 la sută. Prim-ministrul a declarat la încheierea ședinței de Guvern că majorările salariale ale profesorilor pentru 2006 se produc în conformitate cu protocolul semnat între Executiv și sindicatele din învățământ în luna noiembrie 2005. Creșterile salariale se vor face diferențiat, cu prioritate pentru categoriile de cadre didactice cu vechime până la 10 ani; în acest caz, majorările pot fi de până la 18 la sută. Handbal Silcotub Zalău joacă astăzi, de la ora 19:00 în Ankara-Turcia, cu formația locală Havelian, partida retur din turul al treilea al Cupei EHF. Silcotub are avantaj de doar un gol după meciul tur, încheiat cu 30-29 pentru echipa noastră. (Red.) Expert în urma susținerii concursului pentru ocuparea postului de expert în educație în cadrul Unității Județene pentru Implementarea Proiectului Sălaj(UJIP) pentru învățământul Rural, a fost declarat „reușit” Mircea Brăban, cu un punctaj de 184 de puncte. La concurs au participat cinci concurenți. Postul din cadrul UJIP Sălaj a fost eliberat în urma demisiei în luna decembrie a lui Ioan Leitan. Scopul UJIP este de îmbunătățire a accesului la o educație de calitate pentru elevii din mediul rural exprimată prin rezultate școlare mai bune la testele naționale, precum și printr-un procent mai mare de promovabilitate, absolvire și înscriere în cicluri superioare de învățământ. (A.B.)