Sălăjeanul, ianuarie 2006 (Anul 3, nr. 411-435)

2006-01-28 / nr. 433

editorial Legea-iamă Daniel SĂUCA daniel.sauca@salajeanul.ro „Persoanelor care săvârșesc, în mod repetat, acte de violență în timpul competițiilor sportive li se va putea interzice accesul la asemenea evenimente pe o perioadă cuprinsă între șase luni și trei ani. Prevederea este inclusă în Ordonanța pentru prevenirea și combaterea violenței în sport adoptată de Guvern în ședința din 26 ianuarie. Actul normativ preia recomandările în domeniu ale Consiliului Europei și Uniunii Europene. Aplicarea sancțiunii contravenționale complementare de interzicere a accesului la unele competiții și jocuri sportive se face în urma deciziei instanței de judecată. în termen de zece zile decizia trebuie comunicată persoanei sancționate, organelor de poliție și unității de jandarmi de la locul de domiciliu sau reședință al persoanei sancționate, precum și Agenției Naționale pentru Sport ”. Frumos zice Ordonanța. Și că spectatorilor le este interzisă introducerea de băuturi alcoolice, sticle, materiale explozive în spațiile de desfășurare a evenimentelor sportive. De asemenea, spectatorii nu au voie să introducă ori să afișeze inscripții sau pancarte care să incite la xenofobie, ură rasială sau religioasă, discriminare rasială sau violență publică. Aceștia nu trebuie să arunce cu obiecte în direcția altor spectatori, să deterioreze sau să distrugă mobilierul sau amenajările existente sau să ocupe alte jocuri decât cele prevăzute pe biletele de acces. Ce păcat că nu scrie nimic despre ronțăitul de semințe. Hai să nu fiu așa de rău, în week-end, când se așteaptă un alt sfârșit de săptămână. Legea, pardon Ordonanța e bună, cu condiția să fie aplicată, respectată. Și de către mitică dragomiri și alte neamuri de gigi becali, care zic unele surse, în gura mare pe tereuri, cum „incită” la „violență” pe stadioane. Altfel, până va face plopul pere și va intra FC Zalău in Divizia B, să ne amărâm și noi că am picat iar cu olandezii intr-o grupă de calificare, cu speranța, totuși, că vom avea cete mai groase ca bulgarii și nu ne vor bate iar slovenii... Vai, am „incitat” la.. violență"... Puti, bagă 6-6!.. Dr. Costinaș se întoarce Decizia civilă 2.925 (R) din 15 decembrie 2005 a Curții de Apel Cluj pronunțată în ședință publică la Secția Civilă spune că dr. Ioan Costinaș, medic primar cu specialitatea anestezie - terapie intensivă, fost angajat al Spitalului Județean Sălaj - Zalău, trebuie să fie încadrat în muncă pe postul avut anterior desfacerii contractului de muncă și să îi fie plătită toată perioada de la desfacerea contractului de muncă și până la reîncadrare. e scurt Radu Căpîlnașiu în Austria .Primarul Radu Căpâlnașiu, însoțit de membrii Comisiei sport cultură din Consiliul Local Zalău, s-a deplasat în orașul Knittelfeld - Austria, unde ansamblurile „Columna” și “Porolissum” vor susține astăzi un spectacol de muzică și dans popular românesc. Inițiativa aparține comunității românești din Knittelfeld. Evenimentul a fost posibil prin implicarea Ambasadei române din Austria, care a cerut sprijinul televiziunii naționale în identificarea artiștilor populari din România. Agenda zilei de sâmbătă cuprinde primirea oficială, expoziția cu produse tradiționale românești și spectacolul de dansuri populare. Căpîlnașiu a declarat că prin eveniment se dorește promovarea valorilor culturii tradiționale românești. Handbal și volei la Sala Sporturilor Sala Sporturilor din Zalău găzduiește astăzi, începând cu ora 11, două meciuri din primele ligi ale țării la handbal și volei. în prima partidă, Silcotub Zalău întâlnește HCM Sibiu, „lanterna roșie” a campionatului, meciul fiind un bun prilej pentru ca echipa noastră să-și consolideze locul al ll-lea în campionat și să obțină „titlul” de vicecampioană a turului. După meciul de handbal vor intra în arenă voleibaliștii de la UM Remat CSS Zalău, în „duel” cu echipa din Râmnicu Sărat. (Red.) Indiferență față de cultură Un aspect prezentat de președintele Consiliul Județean, Tiberiu Marc, în conferința de presă de ieri, a fost cel privind „prețul culturii”, mai exact difuzarea revistei de cultură „Caiete Silvane", întrucât „campania" de abonamente la această revistă, unde Consiliul Județean este cofinanțator, nu a avut succesul scontat, s-a decis ca CJ, în parteneriat cu Biblioteca Județeană și Inspectoratul Școlar, să ofere în acest an școlilor și bibliotecilor din județ câte un exemplar din fiecare apariție. „Acțiunea se vrea una de sensibilizare și sper să nu-i obișnuim pe beneficiari cu această «pomană»", a declarat Marc. Abonamentul la revistă costă 18 lei noi pe un an. (C.D.) România într-o grupă „accesibilă” Echipa de fotbal a României a fost repartizată în grupa G a preliminariilor Campionatului European de fotbal EURO 2008, alături de Olanda, Bulgaria, Slovenia, Albania, Belarus și Luxemburg, în urma tragerii la sorți efectuate vineri la Montreux (Elveția). Primele două clasate din cele 7 grupe se vor califica la turneul final din Elveția și Austria.