Sălăjeanul, aprilie 2006 (Anul 3, nr. 487-509)

2006-04-08 / nr. 493

editorial Teme(e)terne Daniel SĂUCA___ ______ daniel.sauca@salajeanul.ro Combaterea corupției. Modernizarii administrației publice. Aplicarea unui sistem eficient de protecție a copilului. Integrala minorității rromilor. Reforma armatei. Politica de achiziții și resursele atacate. Necesitatea unei politici clare cu privire la soarta echipamentelor învechite. Programe de recalificare a personalului disponibilizat. Reducerea inflației. Asigurarea unei cât mai mari transparențe în procesul de privatizare. Pmoblema justiției, problema sănătății, problema scumpirilor, cea a finanțării agriculturii, a fiscalității excesive, a construcției de locuințe, a infrastructurii, a datoriilor la bugetele de stat, a descentralizării administrative și economice, problema încurajării mediului de afaceri, a învățăt mântuită. Pe urmă, problemele,, morale”ale deconspirării Securității ca poliție politică, ale libertari presei, ale retrocedărilor proprietăților mubiliare și funciare. Legea Instiației. Autostrada Transilvania. Șoseaua de centură a Zalăului. Ploile și agricultura. Subvențiile pentru agricultori. Bonurile de motorină pentru țărani. Pregătirea profesională a funcționarilor publici. Capacitatea managerială a directorilor de instituții de stat Bazele sportive Drumurile județene Drumurile pline de gropi. Traseismul Miliție Seniolile secrete și democrația. Imiepi ’intenta indecdlorilor, procurorilor. Imieitele de investiții în învățământ. Calitatea indiamantului. Migrarea forței de mimai. Șomajul Locurile de muncă. Spiritul civic al românilor Regionalizarea. Alegerile pentru emni parlamentari. Canalizarea. Parlament bicameral sau unicameral? Pragul electoral. Inundații... Nu-ți trebuie mult timp pentru a face un astfel de inventar de subiecte/teme. Puteți și dvs. să încercați, cu alte și alte subiecte. Ceea ce mă îngrozește este însă faptul că despre majoritatea dintre aceste teme/subiecte scriem , de mulți mulți ani. Și mai tragic, în opinia mea este faptul că multe asemenea teme subiecte au devenit fie eterne, fie teme, pentru că nu s-a găsit încă o rezolvare a lor. Sigur, într-o societate există n+1 probleme, peste tot. Dar parcă la noi „nebunia” și ineficienta sunt maxime In week-end fericit, cu întrebări! Steaua românilor Echipa Steaua București s-a calificat, joi seara în semifinalele Cupei UEFA, după ce a terminat la egalitate scor 0-0, meciul susținut in compania formației Rapid București, pe stadionul Național din Complexul Sportiv "Lia Manoliu", în manșa secundă a sferturilor de finală ale competiției. Steaua s-a calificat datorită golului marcat în deplasare, în partida tur cele două echipe terminând la egalitate, scor 1-1. ■ Steaua: 13. Carlos - 20. Ogăraru, 3. D. Goian, 24. Ghionea, 18. P. Marin (28. Lovin min.79) - 7. Oprița (15. Neșu min.68), 6. Rădoi, 22. Paraschiv, 16. Nicoliță -10. N. Dică - 21. A. Cristea (5. D. Bălan min. 90). Antrenor: Cosmin Olăroiu. ■ Rapid: 1. D.Coman - 23. M. Constantin, 24. V. Maftei, 6. I. Rada - 9. Rădoi, 18. N. Grigore, 25. R. Stancu (13. E. Dică min. 65), 5.I. Stancu - 29. Buga (7. Vasilache min. 76), 99. V. Moldovan (20. Burdujan min. 70) - 21. D. Niculae. Antrenor: Răzvan Lucescu. ■ Cartonașe galbene: Rădoi min. 77 / N. Grigore min. 24. D. Niculae min. 55.V. Stancu min. 71. Steaua va întâlni formația Middlesbrough în semifinalele Cupei UEFA, după ce gruparea engleză a reușit calificarea în această fază a competiției, eliminându-i pe elvețienii de la FC Basel, cu scorul general de 4-3. Mulți sălăjeni s-au bucurat de victoria Stelei, alții au rămas mâhniți că nu s-a calificat Rapidul, în timp ce alții, indiferenți, au gustat poate doar „spectacolul” de la televizor. Fie ca românii să se bucure, după care să se apuce de lucru! Fie doar și pentru „celebra” integrare în UE. Ce are una cu cealaltă? Populism ieftin? Probabil, ca și la Gigi Becali. Aș vrea însă să știu care o fi cu adevărat „steaua românilor”... D. SĂUCA COMPLEX COMERCIAL „AMBIENT Vinde în condiții și la prețuri avantajoase toată gama de materiale de construcții, amenanajări și finisaje • materiale pentru fundații • materiale pentru zidărie și sisteme de acoperiș • materiale pentru amenajări interioare, exterioare și finisaje instalații sanitare - apă, accesorii ceramică fină - gresie, faianță adezivi, ipsos glot u și din lemn masiv, M.D.F. sistemul gips-carton, profile și accesorii , lacuri și vopsele materiale pentru pardoseli: parchet clasic, parchet laminat materiale hidro-fono termoizolante produse metalurgice: oțel beton, PC striat, bare abrazive pentru e scurt Sacrificarea mieilor, în Dumbrava Nord Directorul Direcției Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sălaj, dr. Mircea Martin, ne-a declarat că s-a luat decizia că și în acest an în Zalău vor putea fi sacrificați și comercializați miei în piața agroalimentară din cartierul Dumbrava Nord. Urmează să fie amenajate spații corespunzătoare pentru comercializarea mieilor, iar după verificarea acestora de către inspectori ai DSVSA, va demara comerțul propriu-zis. (A.L.) Chestionare pentru formare Maria Brazdău, coordonator la Biroul de Asistență și Consiliere pentru Persoanele cu Handicap Zalău, a declarat că prin Asociația Caritas Catholica Oradea cu punct de lucru în Zalău a demarat o acțiune prin care se dorește chestionarea a 2.000 de persoane în vederea identificării nevoii de formare în rândul persoanelor cu dizabilități. La nivelul județului nostru vor fi aplicate 200 de chestionare, din care o sută în mediul rural. Maria Brazdău ne-a informat că în această acțiune este implicat și Inspectoratul Școlar Județean, DGASPC Sălaj, inspectorul ANPH - Alina Ciocmărean, cât și o serie de ONG-uri din acest domeniu. Acțiunea se prevede a fi terminată în maxim trei săptămâni, ocazie cu care va fi organizată și o întâlnire cu presa. Propuneri ale pensionarilor în urma întâlnirii care a avut loc recent între Consiliul Național al Persoanelor Vârstnice și ministrul Gheorghe Barbu, reprezentanții pensionarilor au făcut o serie de propuneri printre care: majorarea punctului de pensie la cel puțin 35 la sută din salariu mediu brut pe țară, anularea pensiei anticipate, cât și mărirea numărului de contribuabili la fondul de pensii prin identificarea muncii la negru. Alte propuneri făcute de pensionari ar fi și stabilirea pensiei pe baza aceleiași legi pentru toate categoriile de angajați, compensarea în bani a tichetelor de călătorie pe calea ferată neutilizate în cursul anului trecut, suplimentarea numărului de bilete de tratament în stațiunile balneoclimaterice și facilitarea accesului pensionarilor la ghișeele caselor de pensii. (CP.) Servicii hoteliere, restaurant & catering Bl , president tel. 66*0731 mobil: 0744 575827 RADIO (T)) TRANSILVANIA ZALĂU 94,6 FM