Sălăjeanul, octombrie 2006 (Anul 3, nr. 641-666)

2006-10-14 / nr. 652

Î Avocații se întorc la bază ncepând de luni, avocații din întreaga țară, au recurs la o acțiune de protest față de funcționarea barourilor constituționale, pe care au considerat-o nelegală, ei reproșând Ministerului Justiției și procurorului general al înaltei Curți de Casație și Justiție, Laura Codruța Kovesi, pasivitatea de care dau dovadă în rezolvarea problemei privind Baroul Constituțional condus de Pompiliu Bota. Mircea Popovici, decanul Baroului Avocaților din Sălaj, ne-a declarat că după discuții, într-adevăr, de luni, avocații își vor relua activitatea, „pentru că joi seara s-a hotărât atât încetarea protestelor, cât și trimiterea în judecată a celor care au constituit Baroul Constituțional. Totodată, se vor lua măsuri împotriva lor pentru a nu mai putea pleda în instanță, pentru că nu oricine care a terminat facultatea de drept poate profesa ca avocat. S-a dovedit că am avut dreptate și asta e prima victorie reală în lupta cu practicarea avocaturii clandestine. Din fericire, în Sălaj nu a existat nici un caz de eliberare al unor infractori din cauza acțiunii noastre". Pagina 12 Cea mai mare bancă din România, BCR, a fost privatizată Președintele AVAS, Rázván Orășanu, a semnat la Londra documentele care confirmă transferul a 2,2 miliarde de euro către Trezoreria României, ultima tranșă reprezentând contravaloarea a 36,8 la sută din acțiunile BCR. Potrivit Rompres, banca austriacă Erste Bank a plătit 3,75 miliarde euro pentru 61,88 la sută din acțiuni. Conform BBC, guvernul român intenționează să creeze cu acești bani un fond național de dezvoltare. Banii ar urma să fie folosiți pentru construcția de autostrăzi, școli sau pentru dezvoltarea rețelei sanitare. Totodată, în urma privatizării celei mai mari bănci din România, au avut loc schimbări în consiliul de administrație. Andreas Treichl a preluat funcția de președinte al Consiliului de supraveghere, iar Manfred Wimmer pe cea de vicepreședinte. Christian Coreth și Herbert Juranek i-au înlocuit pe reprezentanții AVAS, Gheorghe Ionescu și József Birtalan, și pe cei ai BERD și IFC, o divizie a Băncii Mondiale. BERD și IFC au deținut până acum, împreună, 25 la sută din acțiunile BCR. Au rămas membri ai consiliului de supraveghere Daniel Dăianu, iar din partea SIF-urilor care dețin acțiuni, Teodor Mihăescu și Mihai Fereală. în acest fel, Erste Bank deține acum 61,9 la sută din acțiunile BCR, SIF-urile 30,1 la sută, iar salariații băncii 8 procente. Erste Bank are deja o rețea de bănci în Austria, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Croația, Serbia și Ucraina, cu un total de 15,6 milioane de clienți, cu o cotă de piață de aproape 15 la sută în Europa Centrală și de Est, o zonă cu 120 de milioane de locuitori. Austriecii au declarat că vor începe să implementeze un nou plan de business. Privatizarea BCR s-a putut încheia după ce Curtea Constituțională a respins sesizarea a 39 de senatori, care contestau ordonanța de urgență a guvernului pentru privatizarea băncii. (C.D.) Compania de apă Someș, sancționată în urma unor controale efectuate, Compania de Apă Someș a fost sancționată contravențional pentru nerefacerea suprafeței carosabile la forma inițială în urma lucrărilor efectuate pe strada Cetății. Cristian Curta, purtătorul de cuvânt al Primăriei Zalău, a declarat că aceste controale vor continua și vor fi intensificate în următoarea perioadă, iar companiile care au avut lucrări în subteran la rețelele pe care le dețin și nu au refacut zona vor fi sancționate. Se va trece, de asemenea, la identificarea capacelor lipsă de la căminele de vizitare a rețelelor de canalizare, apă potabilă, energie termică, electrică și de telefonie și vor fi aplicate sancțiuni. Acestea vor viza neremedierea căminelor de vizitare a rețelelor avute în administrare, amenzile fiind aplicate pe persoană fizică, managerilor și directorilor societăților responsabile. (M. S.) Adio alocații Ordonanța prin care proaspetele mămici ar fi trebuit să primească șase milioane de lei pe perioada cât nu lucrează și alte două până la vârsta de doi ani a copilului a fost respinsă de senatori. Potrivit actului normativ, mamele ar fi beneficiat de două milioane de lei alocație pentru copil și în cazul în care s-ar fi întors la muncă. PSD a votat împotrivă pe motiv că ar fi o discriminare ca bebelușii să primească două milioane, în timp ce copiii peste doi ani primesc alocație 200.000 de lei vechi. Nouă voturi au lipsit ca ordonanța propusă de Guvern să treacă de Senat, și asta fiindcă au lipsit 62 de senatori ai Coaliției din 134. Potrivit mass-media centrale, votul negativ a fost dat în parlament chiar în momentul în care ministrul Muncii prezenta în conferință de presă beneficiile acestui nou sistem. Acum, mamele primesc opt milioane de lei până la vârsta de doi ani a copilului, pe care îl pierd dacă se întorc la muncă. (OD.) PUBLICITATE____________________________________________ Societate comercială angajează în condiții avantajoase: - conducător auto -persoană tânără, dinamică, posesoare permis de conducere cat. B - agenți vânzări - chelneri - bucătari Scrisoarea de intenție și CV-ul însoțit de foto, se pot depune zilnic, la Restaurant Etiquette. Informații suplimentare la tel.: 0741085 874 PUBLICITATE RADIO TRANSILVANIA ZALĂU 94,6 FM jj I II II I II II I i Ii ' p.