Sălăjeanul, iulie 2008 (Anul 5, nr. 1096-1118)

2008-07-24 / nr. 1113

2 SĂLĂJEANUL Concuență a PSD pe colegiul Șimleu- Ana Tudoran Alegerile parlamentare din toamnă, al căror sistem de organizare a fost schimbat, fiind reorganizat pe vot uninominal în colegii electorale, provoacă oarecare concurență în cadrul partidelor sălăjene. în PSD Sălaj, colegiul Șimleu Silvaniei se va disputa între actualul deputat Filonaș Chiș și consilierul județean Alexandru Șerban. PSD Sălaj a avut termen până ieri, ora 12:00 pentru primirea dosarelor de candidatură în vederea alegerilor parlamentare. Astfel că șapte social-democrați sălăjeni și-au arătat disponibilitatea de a candida pe cele șase colegii uninominale din județ. Candidații PSD Sălaj la alegerile parlamentare Conform informațiilor furnizate de către deputatul PSD Filonaș Chiș, au fost depuse șapte intenții de candidatură pentru colegiile uninominale ale Sălajului, fiecare dintre cei șapte exprimându-și, totodată, preferința personală pentru un anumit colegiu. Conform acestor prime opțiuni, PSD Sălaj ar avea următoarea listă de candidați: Ionel Ciunt - colegiul Zalău, Iuliu Nosa - colegiul Jibou, Vlad Gălățeanu - colegiul Cehu Silvaniei, iar pentru colegiul Șimleu Silvaniei au optat atât Filonaș Chiș, cât și Alexandru Șerban; în aceste patru colegii uninominale se dispută câte un loc în Camera Deputaților. Candidații PSD pe cele două colegii uninominale pentru Senat sunt Gheorghe Pop, pe colegiul Zalău-Jibou, și Gregoriu Pădurean, pe colegiul Cehu Silvaniei - Șimleu Slvaniei. Lista de candidați se transmite la București . Probabil, la sfârșitul acestei săptămâni va avea loc ședința comitetului executiv județean al PSD Sălaj, în care se va discuta lista celor șapte candidați, după care aceasta va transmisă conducerii de la București, pentru o primă lectură a dosarelor candidaților. Următoarea etapă pe care trebuie să o parcurgă virtualii candidați social-democrați este aprobarea lor de către consiliul județean al partidului, după care sunt validați de către Biroul Executiv Național al PSD. Silvaniei Filonaș Chis vs. Alexandru > * Șerban Cu toate că pentru orice partid, înafară de UDMR, colegiul Cehu Silvaniei este extrem de problematic, în PSD Sălaj disputa are loc pe colegiul Șimleu Silvaniei. Aici și-au declarat intențiile de candidatură Alexandru Șerban și Filonaș Chiș. “Inițial am optat pentru Jibou, dar am acceptat Șimleu Silvaniei. Acum, colegii din partid vor stabili pe unul dintre noi, dar consider că am șanse”, a spus deputatul Filonaș Chiș, referindu-se la neașteptata concurență pentru alegerile parlamentare. De asemenea, Alexandru Șerban a declarat că decizia finală aparține consiliului județean al partidului. “O să decidă consiliul județean. Eu mă duc unde știu că pot face treabă. Dacă o să fiu eu bine, dacă nu la revedere!”, a specificat Șerban. Luptă și revoltă pentru pământ la Bădăcin Peste 90 de persoane, respectiv 65 de săteni din localitatea Bădăcin și 27 din localitatea Ilișua, comuna Sărmășag, intenționează să îl dea pe mâna justiției pe inginerul Dumitru Ardelean, pentru folosirea „abuzivă” a Fermei 18, asupra căreia ei se consideră proprietari cu acte în regulă. De cealaltă parte, inginerul Ardelean, supus, de altfel, în urma sesizărilor, la controale de către Serviciul antifraudă- Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură, afirmă că el a cumpărat în urmă cu nouă ani, cu acte în regulă, 170 de hectare de livadă, scoase la licitație de către Agenția Domeniilor Statului. Unul dintre sătenii hotărâți să-l dea pe inginerul Ardelean în judecată, Avram Oros, afirmă că este proprietar pe circa 0,58 de ani de livadă și că anul acesta fiind pus în posesie de către Primăria Sărmășag, respectiv obținând titlul de proprietate asupra terenului, s-a dus să culeagă niște fructe de pe pământul lui, moment în care inginerul Ardelean a chemat poliția. Revoltat, localnicul este, acum, hotărât ca, împreună cu alți peste 90 de săteni, să-l dea pe Ardelean în judecată, acuzându-l că ar fi pus stăpânire, încă din anul 1999, pe circa 80 de hectare din terenul aferent localităților Bădăcin, Sărmășag, Ilișua, cu acte false, pe baza cărora este proprietar. La rândul lui, inginerul Dumitru Ardelean a declarat că într-adevăr în anul 1999 a cumpărat 170 de hectare de livadă, acestea fiind scoase la licitație de către Agenția Domeniilor Statului. „Am cumpărat cele 170 de hectare în 1999, când au fost scoase la licitație de către stat; în urma licitației, livada intrat în proprietatea SC Agrohorticula SRL, al cărei singur asociat este Ardelean Dumitru. O parte din oameni au titlu de proprietate pe teren, alții l-au dat în arendă, unii au vândut terenul, iar alții vor să-l vândă. Adevărul e undeva la mijloc. Statul și politicienii ne-au încurcat pe toți. Pentru a se evita situații de genul acesta, pur și simplu nu trebuiau să scoată livada la licitație. Părerea mea e că autoritățile ar trebui să facă lumină și să aplice sau să abroge Legea 247 de fond funciar, în urma verificărilor celor de la Serviciul antifraudă- Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură, venite la sesizările oamenilor, nu li s-a dat dreptate”, a conchis Ardelean. Cu alte cuvinte, oamenii care vor să-l dea în judecată pe Ardelean sunt proprietari de drept ai terenului de sub livadă, iar Ardelean, e proprietar tot de drept, al livezii. (M.D.) ălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU stt Cloșca, nr. 56 tel.: 0360 106160; fax: 0360 106159 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro î ff www.salajeanul.ro - ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN ,cosmina.ardelean@salajeanul.ro redactor șef loan SELUȚAN secretar general de redacție Cristina PUIE redactori Adrian LUNGU, Silvia PRODAN, Bianca BĂICAN, Ana TUDORAN reprezentant vânzări Georgiana NICOARA responsabil de număr Cristina PUIE Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca I potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, In cazul unor agenții de presă și personalități ,citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea , vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. \ PUBLICITATE_________________________________________________________________________ SC Compania de Apă Someș S.A. Sucursala Sălaj Buletin Informativ în vederea executării unor lucrări importante la rețeaua de alimentare cu apă, lucrări pentru care nu se pot asigura modalități alternative de alimentare, Compania de Apă Someș SA, sucursala Sălaj, va întrerupe temporar alimentarea cu apă, după cum urmează: Joi, 24 iulie 2008 între orele 8: 00-20: 00 Străzile Armatei(Dumbrava II), Meteorologiei (de la stația meteo în sus), Cartierul Dumbrava Nord . Consumatorii din zona industrială vor avea presiunea scăzută în perioada lucrărilor Rugăm clienții companiei să ia măsuri de stocare a acelor cantități de apă care să le acopere necesitățile pe perioada anunțată. Telefon dispecerat: 612 387. joi, 24 iulie 2008 Oficialii europeni au prezentat, la Bruxelles, raportul CE Raportul Comisiei Europene cu privire la reforma injustiție a României și Bulgariei a fost prezentat miercuri, în cadrul unui brieffing de presă, la Bruxelles. Purtătorul de cuvânt al CE, Johannes Lauenberger, a declarat că nu s-a înregistrat niciun progres real în zece cazuri cheie vizând foști miniștri ai României. Potrivit Amos News, sunt remarcate eforturile DNA în domeniul luptei anticorupție, dar este criticat Parlamentul, pentru că blochează cercetarea cazurilor de mare corupție. Guvernul este și el criticat aspru, fiindcă nu impulsionează suficient adoptarea legislației în domeniu. „Rămâne de văzut în ce măsură România va reuși să finalizeze anchetele, să continue procedura juridică PUBLICITATE Restaurant angajează bucătar și ajutor bucătar. Relații la telefon 0260 619 126. Cv-urile se depun pe str. Crișan, nr. 21, până la 28.072008 adecvată și să emită sentințe disuasive, dacă va fi necesar. Deși DNA continuă să înregistreze frecvent rezultate pozitive în privința urmăririi penale în cazuri de corupție la nivel înalt, sentințele judecătorești sunt în continuare indulgente și inconsecvente”, a declarat Purtătorul de cuvânt al CE, Johannes Lauenberger. Incapacitatea de a avansa în aceste cazuri de corupție, precum cele ale foștilor miniștri, compromite efectele pozitive întreprinse în etapa premergătoare, concluzia finală documentului fiind că România a rămâne sub lupa Comisiei Europene, pe domeniul Justiției. Pagină realizată de Ana TUDORAN Avere de consilier local Pe site-ul Primăriei Zalău au apărut declarațiile de avere și de interese ale noilor consilieri municipali. Și, spre marea noastră surprindere, am descoperit că și cei care au părăsit funcția de consilier local și-au prezentat averile dobândite în cei patru ani în care au ținut în mâini frâiele municipiului. Așa că, în numărul de mâine al cotidianului „Sălăjeanul”, veți putea afla nu doar cu ce averi pornesc la drum noii consilieri, ci și dacă mandatul 2004-2008 le-a priit, din punct de vedere financiar, vechilor trimiși ai zălăuanilor în Consiliul Local. (B.B.)