Sălăjeanul, august 2008 (Anul 5, nr. 1121-1139)

2008-08-05 / nr. 1121

2 sĂLĂJEANUL ___ ....... politică - administrație în opinia Executivului Primăriei Zalău. Cele trei zile de sărbătoare au fost o reușită Manifestările organizate cu ocazia Zilelor Cetății și a Festivalului „Zilele Romane” au adunat peste 40 de mii de participanți, iar unii comercianți au amenințat că își dau foc dacă nu li se dă spațiu pentru a-și amplasa tarabele. Bianca BĂICAN „Zilele Cetății și Festivalul „Zilele Romane” au fost o reușită, iar spectacolele organizate au fost agreate și gustate de către publicul prezent”, a declarat Radu Căpîlnașiu, primarul municipiului Zalău, în cadrul conferinței de presă de ieri, la care a participat și viceprimarul Daniela Coța. Cele două evenimente au adunat peste 40 de mii de participanți, conform estimărilor. Festivalul „Zilele Romane” - un brand „Un interes deosebit a fost a fost acordat Festivalului „Zilele Romane, în special de cei veniți din afara județului”, a declarat Daniela Coța, viceprimarul municipiului Zalău, care a precizat că, pentru ediția din 2009, pregătirile vor a începe în luna noiembrie a acestui an, „începând cu ediția din 2009 vrem o implicare mai directă a Primăriei în organizarea acestui festival”, a declarat viceprimarul. Și Radu Căpîlnașiu, primarul municipiului Zalău, a fost de aceeași părere. „Dorim să păstrăm acest festival, care devine un brand al Zalăului, mai ales că este unic în România. Iar în 2009 dorim să îi dăm o latură mai autentică, într-un cadru mai deosebit, pentru că vrem să ne facem mai cunoscuți cu fiecare ediție”, a precizat edilul. Cât privește o posibilă separare a celor două evenimente, Daniela Coța a declarat că se va face o analiză în acest sens. „Avem un interes să promovăm Zalăul. Vom face o analiză și vom vedea care din cele două evenimente promovează mai bine imaginea municipiului. Oricum, avem prea puține evenimente culturale. Acesta este și motivul pentru care vom încerca să le creăm”, a precizat viceprimarul Daniela Coța. Costuri și câștiguri Manifestările organizate cu ocazia Zilelor Cetății și a Festivalului „Zilele Romane” au costat 480 de mii de lei. „Asta înseamnă că ne-am încadrat în buget”, a declarat viceprimarul Daniela Coța. Potrivit informațiilor primite, în urma închirierii spațiilor către comercianți, în bugetul Primăriei Zalău au intrat 73.636 de lei, iar din amenzile aplicate celor care și-au amplasat tarabele fără a avea încheiat un contract, încă 1.750 de lei. „Comercianților fără contract le-au fost aplicate amenzile minime”, a declarat Daniela Coța, care a adăugat că anul viitor regulile vor fi mai restrictive, mai ales că unii comercianți au amenințat că își dau foc dacă nu li se asigură și lor spațiu. Viceprimarul a ținut să mulțumească tuturor celor care și-au adus contribuția la organizarea celor două evenimente. „Vreau să mulțumesc Inspectoratului Județean de Jandarmi, Poliției Rutiere, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Porolissum” al județului Sălaj, Serviciului de Ambulanță, Ave Eco Serv SRL, ADR Casei de Cultură a Sindicatelor, colegilor din Primărie și celor de la FOCUS TV pentru transmisiunea în direct. Am avut un feed-back favorabil din partea zălăuanilor care au preferat să se uite la televizor”, a precizat viceprimarul Daniela Coța. Se caută locație ! Executivul Primăriei Zalău dorește să găsească o nouă locație în care să se desfășoare cele două evenimente. „Deși pentru foarte mulți cetățeni cele trei zile de sărbătoare au reprezentat un motiv de bucurie, unora le-a creat disconfort”, a fost de părere Daniela Coța, viceprimarul municipiului Zalău. „Tocmai de aceea, vom încerca să găsim o altă locație”, a continuat viceprimarul. Dezinsecție și deratizare a Un alt subiect discutat în conferința de presă l-a reprezentat activitatea de dezinsecție a domeniului public și privat din Zalău, din perioada 21 iulie -1 august: „în perioada 21 august -1 august, pe domeniul public și privat al municipiului Zalău s-au efectuat lucrări complexe de dezinsecție, atât la sol, cât și prin autotratament”, a declarat Radu Căpîlnașiu. Potrivit edilului, în perioada 21 - 25 iulie au fost efectuate lucrări de larvicidare în subsolurile blocurilor inundate, ale celor de locuit, dar și pe casa scării, iar în 26 - 27 iulie, lucrările de larvicidare au vizat zonele verzi din Zalău - parcuri, maluri de ape sau spații verzi din cartiere. în zilele de 30 și 31 iulie, dar și pe 1 august, echipele au efectuat lucrări de dezinsecție pe domeniul public și privat - gospodării individuale prin treceri succesive atât la sol, cât și prin autotratament. ,Am făcut cel mai amplu program legat de dezinsecție și deratizare, pentru a reduce substanțial infestarea domeniului”, a a precizat primarul Radu Căpîlnașiu. în 2008, costurile acestor lucrări s-au ridicat la suma de 183 de mii de lei pe domeniul public și la 215 mii lei pe domeniul privat. i sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56 tel.: 0360 106160; fax: 0360 106159 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina.ardelean@salajeanul.ro redactor șef loan SELUȚAN secretar general de redacție Cristina PUIE redactori Adrian LUNGU, Silvia PRODAN, Bianca BĂICAN, Ana TUDORAN reprezentant vânzări Georgiana NICOARA responsabil de număr Ana TUDORAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0360 106160. S-a constituit comisia de evaluare a lucrărilor de la lăcașele de cult Consiliul Județean Sălaj, prin Dispoziția 130/24.07.2008, a constituit Comisia pentru efectuarea vizitei în teren în scopul evaluării stadiului de implementare a proiectelor promovate de către lăcașurile de cult în județul Sălaj, pentru anul 2008. Comisia are următoarea componență: coordonator - Emanuela Călinici, consilier la Direcția managementul proiectelor, relații externe și dezvoltare regională; membri: Tiberiu Popovici, referent de specialitate la Direcția de urbanism, amenajare și acțiuni teritoriale; Cornel Sârcă, consilier în Direcția tehnică; Ioan Hosu, consilier la Direcția tehnică; Rodica Tulai, consilier la Direcția economică; secretar Sebastian Ardelean, consilier la Direcția managementul proiectelor, relații externe și dezvoltare regională. Consiliul Județean Sălaj a aprobat, pe anul 2008, 155 de proiecte pentru repararea și reabilitarea unor lăcașe de cult din județ, în valoare totală de 2.200.000 de lei. Până acum s-a alocat jumătate din sumă, urmând ca în lunile septembrieoctombrie ale acestui an să fie alocate și restul sumelor. Comisia de evaluare a acestor lucrări începe, din această săptămână, să verifice felul în care au fost folosiți banii până acum și, în funcție de acest lucru, se va continua finanțarea lucrărilor și în a doua jumătate a acestui an. (A.T.) marți, 5 august 2008 Chiș Filonaș, candidat PSD pe colegiul Șimleu Silvaniei în cadrul ședinței Comitetului Executiv Județean al PSD Sălaj, care a avut loc ieri, 4 august 2008, a fost definitivată lista candidaților PSD Sălaj la alegerile Parlamentare. Astfel, pentru colegiul Jibou va candida prim-vicepreședintele PSD Sălaj, deputatul Iuliu Nosa, pentru colegiul Zalău va candida Ionel Ciunt, pentru colegiul Cehu Silvaniei va candida președintele organizației de tineret a PSD Sălaj, Vlad Gălățeanu, și pentru colegiul Șimleu Silvaniei va candida vicepreședintele PSD Sălaj, deputatul Filonaș Chiș. După cum se știe, pentru colegiul Șimleu Silvaniei și-a exprimat intenția de a candida și consilierul județean Alexandru Șerban, care, ulterior, a decis să-și retragă candidatura, considerând că își poate folosi mai eficient experiența de om politic pe plan local. Pentru Senat, candidații sunt: Gheorghe Pop, secretarul general al PSD Sălaj, pentru colegiul Zalău- Jibou, și Gregoriu Pădurean pentru colegiul Șimleu Silvaniei - Cehu Silvaniei. (A.T.)