Sălăjeanul, noiembrie 2012 (Anul 9, nr. 2181-2201)

2012-11-12 / nr. 2188

Luni, 12 noiembrie 2012 SPORT Sălăjeanul 5 Calificare istorică pentru HC Zalău HC Zalău a revenit miraculos și s-a calificat în optimile Cupei EHF Monel SABOU După ce în sezonul precedent HC Zalău a disputat mai multe duble manșe din cadrul Cupei EHF pe teren propriu, în actualul sezon al competiției europene, elevele lui Gheorghe Tadici și-au început aventura europeană cu o dublă manșă în deplasare, la Reykjavik, în Islanda, în prima partidă, disputată vineri seara începând cu ora 21:30 (ora României). Valur a învins HC Zalău la limită, scor 24-23, după ce, la un moment dat, sălăjencele au avut avantaj de 5 goluri, scor 13-8. Sâmbătă seara, în cel de-al doilea joc din cadrul șaisprezecimilor de finală ale Cupei EHF, disputat la Reykjavik, chiar dacă a evoluat în deplasare, HC Zalău a disputat partida cu valul din postură de echipă gazdă și a reușit să se impună la limită, scor 22-21, după ce, la pauză, islandezele au avut avantaj de 7 goluri (16- 9). După ieșirea de la vestiare, HC Zalău a revenit spectaculos și a recuperat diferența, reușind o calificare istorică, nu numai datorită revenirii spectaculoase pe tabela de scor, cât datorită faptului că a obținut calificarea în deplasare, în dauna unei echipe care are în componență șase jucătoare de echipă națională ce au remizat cu puțin timp în urmă în fața echipei naționale a Rusiei. „Am reușit o calificare în care probabil nimeni nu mai spera după prima repriză. Adina Mureșan are un mare merit în această calificare. Am fost inspirat să o trimit în teren. Apărarea a funcționat foarte bine în repriza secundă. Nu am primit gol în ultimele 13 minute. Szucs, Beșe, Șomoi și Mureșan s-au apărat foarte bine. Chiar dacă a evoluat mai slab în jocul al doilea, Crina Pintea are și ea un mare merit în această calificare. Islandezele au jucătoare masive, din care 4 titulare în echipa națională. Vreau să vă spun că vom avea mari probleme cu ele la Campionatul European. Fetele au acuzat pe bună dreptate arbitrajul. A fost un arbitraj cum rar poate fi văzut. Observatorul nu a mai putut ajunge la joc și până la urmă s-a trimis un delegat din țara gazdă, iar acest lucru s-a văzut prin maniera de arbitraj. Finalul a fost de infarct. Ultimele 3 minute nu s-a marcat deloc, iar ele nu au mai marcat din min.47. Sunt bucuros că a ieșit așa cum a ieșit și am reușit să facem și o economie de minim 8.000 de euro datorită faptului că am jucat dubla manșă aici, în Islanda”, a declarat Gheorghe Tadici reporterului Sălăjeanul. Tragerea la sorți a optimilor de finală a competiției va avea loc marți, 20 noiembrie, la Viena. Victorie la limită pentru FC Zalău FC Zalău-AS Europa Alba Iulia 10(0-0) FC Zalău a obținut, vineri, a treia victorie consecutivă în seria a V-a a Ligii a III-a la fotbal, scor 1 - 0, în fața echipei AS Europa Alba Iulia și a urcat pe locul 4 în clasament. Seria rezultatelor pozitive obținute de FC Zalău a continuat cu victoria zălăuanilor în fața „albanezilor” de la AS Europa, o victorie importantă pentru sălăjeni în economia clasamentului. Chiar dacă jocul echipei nu a strălucit, zălăuanii au reușit să-și atingă scopul și au câștigat toate cele trei puncte puse în joc. FC Zalău a dominat partida și a reușit să-și creeze mai multe oportunități de a marca, dar de fiecare dată, defensiva echipei adverse a îndepărtat pericolul și cele două echipe au mers la cabine fără a reuși să marcheze; în partea a doua a partidei, echipa gazdă a ieșit de la vestiare decisă să tranșeze soarta partidei în favoarea sa și, la numai 9 minute de la reluare, Cosmin Sabou a deschis scorul și a marcat unicul gol al întâlnirii dintr-o lovitură liberă de la marginea careului de 16 metri. Sosiți la Zalău mai mult pentru a se apăra, în încercarea de a obține o remiză albă, oaspeții și-au creat prima ocazie serioasă de gol în min. 73, dar Marius Cristea a greșit ținta și a trimis alături. Pe final de meci, AS Europa Alba Iulia a forțat egalarea, dar fără succes, și partida s-a încheiat cu scorul de 1-0 în favoarea echipei gazdă. * Victorie de moral CS Remat Zalău "U" Cluj 3-0 (19,12,24)' CS Remat Zalău a obținut, sâmbătă seara, o victorie scurtă, 3-0 (19, 12, 24), pe propriul teren în fața lanternei roșii, Universitatea Cluj, și a urcat pe locul 6 în clasamenul diviziei A1. Partida a fost una fără istoric, în care elevii lui Mariusz 1 Sordyl au controlat jocul și au câștigat fără emoții partida, chiar dacă ultimul set s-a încheiat după prelungiri (26:24). „Eu zic că în primul set am început binișor, dar se vede lipsa de experiență. Avem jucători foarte tineri, de la 18 ani și până la 30. Asta este, acesta ne este nivelul la ora actuală”, a afirmat, la finalul partidei, Bogdan Tănase - antrenorul echipei “U” Cluj. „O victorie scurtă, chiar dacă ultimul set sa terminat în prelungiri. Important e că am câștigat și, încetîncet lucru îHntrun^^pîșui›d^ carie, antrenorul secund al echipei campioane. Următorul joc al campionilor este programat joi, la Montpellier - Franța, acolo unde campioana țării se va duela cu Arago de Sete, într-o partidă ce contează în turul trei din cadrul grupei G a Ligii Campionilor. ast * * Victorie de 3 puncte pentru Phoenix Șimleu Phoenix Șimleu Silvaniei - UCM LPS Piatra Neamț 3-0 (12,16,22) Șimleul renaște. După trei etape fără victorie, CS Phoenix Șimleu a obținut prima victorie din campionat în etapa a IV-a, în fața echipei Steaua, după care gruparea de sub Măgură a smuls un punct la Craiova, iar în etapa de sâmbătă a obținut o victorie cât se poate de clară în fața echipei UCM LPS Piatra Neamț. Privită ca o partidă capitală pentru gruparea de sub Măgură, șimleuanii s-au mobilizat exemplar și au început tare meciul, astfel că, la primul time out tehnic al actului inaugural avea avantaj de 4 puncte (8:4), iar la cel de-al doilea, avantajul a crescut la 8 puncte (16:8). Până la finalul setului 1, nemțenii nu au reușit să mai acumuleze decât 4 puncte și Phoenix și-a trecut în cont primul act cu scorul de 25:12! Chiar dacă setul secund a debutat sub semnul echilibrului, Marian Bala și compania nu au dat prea multe șanse formației vizitatoare și s-au desprins la 3, respectiv 6 puncte la cele două time out-uri tehnice (8:5) și (16:9), pentru ca în final să câștige și cel de-al doilea act la o diferență de 9 puncte, scor (25:16). Formația vizitatoare a avut o tresărire de orgoliu în setul 3. La primul time out tehnic, echipa din Piatra Neamț a avut avantaj de 5 puncte (8:3), dar gazdele au revenit și au preluat conducerea la cel de-al doilea timp tehnic de odihnă (16:15), după un serviciu „AS” al lui Marian Bala. Odată reveniți la conducere, elevii lui Mircea Abraham nu au mai cedat și au câștigat și setul 3, cu scorul de 25:22, obținând astfel prima victorie de trei puncte în actualul sezon. Pagină realizată de Monel SABOU