Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2014 (Anul 11, nr. 2505-2543)

2014-12-08 / nr. 2531

traditii de Crăciun ! Pomi de Crăciun de altă dată. In expoziție la Galeriile de Artă , Ioan Sima” Sălăjenii care doresc să știe cum era sărbătorit Crăciunul, în vremurile demult apuse, în satele sălăjene sunt așteptați la Galeriile de Artă „Ioan Sima”, unde are loc expoziția „Acasă de sărbători”, în cadrul expoziției pot fi regăsite elemente care compuneau lumea satului tradițional sălăjean. Această expoziție vine cu o noutate, fiind pentru prima dată când Muzeul găzduiește o expoziție de Crăciun, cu o colecție de pomi tradiționali de Crăciun care împodobeau casele fetelor de măritat, în cercetările de teren ale etnologilor au fost identificate 6 tipuri de pomi de Crăciun: pomul de fasole-împodobit cu boabe de fasole albă, puse în șiraguri, pomul de vâsc-simbolul veșniciei, pomul de scai-ce simboliza statornicia, pomul de funet, realizat din material de funet, pomul de nadă și pomul de lampă. Aceștia erau așezați lângă ușă sau deasupra mesei și erau des întâlniți în satele din zona de Codru și în satele de pe Valea Someșului. Cei care vor trece pragul Galeriilor de Artă vor putea să vadă și un brad împodobit tradițional cu covrigi, nuci, mere și turtă dulce. Expoziția va fi deschisă publicului până după sărbători. Cristina POP ACTUALITATE/EVENIMENT Sălăjeanul Luni, 8 decembrie 2014 www.salajeanul.ro Beneficii ______________________________________________________ Tunsori și coafuri ieftine pentru pensionari Zeci de pensionari, membri ai Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor, trec zilnic pragul salonului de frizerie și coafor amenajat în incinta Clubului Pensionarilor din Zalău. Prin intermediul acestui salon, vârstnicii sunt tunși sau aranjați la jumătate de preț față de tariful normal practicat pe piață. Diana BAIDOC Salonul de frizerie și coafor este situat pe Bulevardul Mihai Viteazul, bloc Perla, parter, intrare prin spatele blocului și este deschis de luni până vineri, între orele 8,00 - 20,00. De asemenea, la cererea clientelei, salonul este deschis și sâmbăta sau duminica. Potrivit președintelui Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor din Zalău, salonul a fost deschis în urmă cu mai bine de patru ani și de atunci zilnic îi trec pragul zeci de persoane. „Avem un atelier de coaforfrizerie unde pentru pensionarii membri CARP tarifele sunt cu 50 la sută mai mici decât la toate celelalte ateliere de coafură-frizerie din municipiu. Pentru a avea acces la aceste servicii, pensionarii trebuie să își facă planificare, pentru că solicitările sunt foarte multe", a declarat președintele Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor Zalău, Ioan Ivașcău. De altfel, salonul oferă servicii tuturor zălăuanilor, însă pentru aceștia reducerea de 50 la sută nu mai este valabilă. De precizat ar fi și faptul că pe lângă tunsori la prețuri de criză, membrii CARP beneficiază și de împrumuturi cu dobândă mică, de consultații medicale cu reducere, de testări auditive gratuite, precum și de excursii cu reducere atât în țară, cât și în străinătate. ..Anul acesta am făcut un număr de șapte excursii în străinătate, de regulă facem în Grecia, aici nu contribuie CARP-ul cu nimic, doar că firma cu care lucrăm noi pentru organizarea acestor excursii îi preia din Zalău, îi duce și îi aduce tot în Zalău, pensionarii beneficiază de un bonus, deci e mai redus tariful de transport decât pentru ceilalți. E foarte important pentru pensionari că noi avem înțelegere contractuală cu un număr de cinci cabinete medicale de specialitate, unde fie consultațiile sunt gratuite, fie tariful este redus, motiv pentru care sunt foarte multe solicitări. Este vorba despre cabinete de oftalmologie, stomatologie, interne, cardiologie, ORL și pneumologie", a încheiat președintele Casei de Ajutor Reciproc a Pensionarilor Zalău, Ioan Ivașcău. > PUBLICITATE Restaurant Glamour Ili garantează succesul evenimentului tău! Meniurile bogate, prețurile mici, dar și experiența ne permit să organizăm orice eveniment important din viața dvs, așa cum vi l-ați dorit dintotdeauna. Ne găsești în Jibou, str. Stadionului, nr 35 sau la telefon 0757 101771. Incendiu în Hereclean Pompierii sălăjeni au fost solicitați să intervină vineri, 5 decembrie, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o anexă gospodărească din localitatea Hereclean. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Porolissum” al Județului Sălaj, Lucian Jacobi, la fața locului au intervenit două autospeciale cu apă și spumă. A ars un perete al șopronului, un aragaz, instalația electrică a anexei, iar focul s-a extins și la un autoturism, care a ars în proporție de 15 la sută. Cauza probabilă a incendiului a fost un aparat de gătit lăsat nesupravegheat. Cristina POP