Sălăjeanul, ianuarie-martie 2015 (Anul 12, nr. 2544-2604)

2015-01-15 / nr. 2551

Eveniment Sălăjenii, invitați la o seară de muzică și poezie din lirica eminesciană Cu ocazia sărbătoririi celor 165 de ani de la nașterea poetului Mihai Eminescu, sălăjenii sunt invitați să ia parte la o seară de muzică și poezie din lirica eminesciană intitulată „La Steaua”, ce va fi susținută de elevi și cadre didactice de la Liceul de Artă „loan Sima” din Zalău. Evenimentul este organizat de Casa Municipală de Cultură Zalău și Liceul de Artă „Ioan Sima” și va avea loc în Sala „Avram Iancu” a Primăriei Municipiului Zalău. Potrivit Gabrielei Hossu, managerul Casei Municipale de Cultură Zalău, vor concerta soliști vocali și instrumentali, membri ai Orchestrei Ansamblului Artistic Profesionist „Porolissum”: Rodica Pop Seling, Diana Cozma, Ioana Lazăr, Grigore Grigoruț, Ionuț Dârjan, Alice Ghițe, Alexandru Ardelean, Radu Herțe, Ionuț Chiș, Petra Papai și Andrei Rus, în aceeași locație va avea loc și vernisajul expoziției realizată de elevi ai Liceului de Artă „Ioan Sima”. Toți cei care doresc să ia parte la această seară de muzică și poezie din lirica eminesciană sunt așteptați, începând cu ora 17,00, în Sala „Avram Iancu” a Primăriei Municipiului Zalău. Cristina POP salajeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56, tel. fax: 0260660133, mobil: 0757074153 e-mail: office@salajeanul.ro, redacția@salajeanu.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 redactor șef Adrian LUNGU tel. 0757063459, e-mail: adrian:lungu@salajeanul.ro redactor social Cristina PUIE tel. 0757 074153, e-mail. cristina.puie@salajeanu.ro redactor Cristina POP teL 0757 074153, e-mail: cristina.pop@salajeanul.ro tehnoredactor Ioana STAN, Ioana ROȘ www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulTV Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține, pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260 660133. ACTUALITATE/EVENIMENT Sălăjeanul Joi, 15 ianuarie 2015 " www.salajeanul.ro Salină la Grădinița Reformată din Dumbrava O grădiniță nou construită, la standarde europene, cu utilități și dotări la cel mai înalt nivel, funcționează, începând cu acest an școlar, în incinta Bisericii Reformate din Dumbrava. Construcția grădiniței a durat doi ani, iar valoarea lucrărilor se ridică la suma de 1 million și jumătate de lei. Cristina POP Grădinița funcționează din anul 2006, însă în noua locație a fost mutată odată cu construcția clădirii, construcție finalizată la începutul anului școlar, după cum afirmă preotul paroh al Bisericii Reformate din Dumbrava. „Grădinița funcționează din 2006, însă într-o altă locație, care s-a dovedit prea mică, de aceea am decis să realizăm această grădiniță. S-a construit în doi ani, din 2012 până în 2014, și 90 la sută din fondurile din care am construit-o provin din Ungaria, de la Ministerul Resurselor Umane”, afirmă Oláh Mihály, preot paroh al Bisericii Reformate Zalău, Dumbrava. Peste 40 de copii își desfășoară activitatea în cele două grupe, însă, potrivit reprezentanților parohiei, cererea este mare, iar ca urmare, anul viitor numărul preșcolarilor va crește. „Avem două grupe, cu câte 20-22 de copii, dar de anul viitor vom avea 50 de copii, la limita maximă de 25 într-o grupă. Majoritatea copiilor provin din parohia noastră, însă dacă rămân locuri libere, și rămân, atunci este deschisă pentru toți locuitorii orașului. Avem și copii de alte confesiuni”, afirmă preotul Oláh Mihály. Preșcolarii iau masa în sistem catering, au spațiu de dormit la amiază și au acces la educație de calitate prin metode educaționale, la standarde europene. „Mai avem proiecte. Vom face o sală de gimnastică la subsol și o salină cu sare de la Praid. Intenționăm ca până la finalul acelui an să finalizăm aceste proiecte”, completează preotul. Astfel, ar deveni prima grădiniță din județ care ar avea în componența sa o salină. Aprobare Concursul sălăjean „Exprimă-te liber” a devenit concurs national Concursul de consiliere școlară prin art-terapie „Exprimă-te liber”, organizat de Centrul Județean de Resurse și Asistență în Educație și Centrul Județean de Asistență Psihopedagogică Sălaj, a fost aprobat la nivel național. După ce în anul 2012 a fost organizată prima ediție a concursului la nivelul județului Sălaj și în următorii doi ani, respectiv 2013 și 2014, s-a organizat la nivel regional, cu participarea județelor Sălaj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Bihor, Cluj și Alba, în acest an, echipa de proiect va organiza concursul la nivel național. „Considerăm că succesul și impactul de până acum al concursului se datorează în primul rând elevilor deosebit de receptivi, talentați și dornici de exprimare, care au răspuns provocărilor lansate de către CIRAE - CJAP Sălaj. Mulțumim în același timp și consilierilor școlari din Sălaj, care și-au dat toată silința și au dat startul acestui concurs la un nivel înalt și au menținut această ștachetă an de an”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul CJRAE Sălaj. Potrivit regulamentului de funcționare a concursului, în fiecare an, elevii se exprimă liber vis-a-vis de o tematică anterior stabilită, astfel că, după tematici precum: „Influența negativă a grupului de prieteni”; „Dependența de jocurile de noroc”; „Gândul, prieten sau dușman”; „Fiecare om este valoros”, în acest an se va aborda tematica autocunoașterii și orientării în carieră, cu titlul „Știu cine sunt - Știu ce vreau!”. Organizatorii concursului își exprimă dorința ca la etapa națională să participe un număr cât mai mare de elevi, care să surprindă juriul cu momente cât mai interesante și originale, prin care să influențeze pozitiv și alți elevi. Cristina POP A