Sălăjeanul, aprilie-iunie 2016 (Anul 13, nr. 2851-2909)

2016-04-08 / nr. 2856

2 Se depun cereri Bani pentru calculatoare Elevii și studenții sălăjeni ce provin din familii cu venituri reduse vor fi ajutați și anul acesta de către Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice să-și achiziționeze calculatoare. Cei care doresc să primească acest ajutor au termen până pe 21 aprilie să depună cereri în acest sens. Programul „EURO 200” pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare se va derula și în anul 2016. Beneficiarii acestui program sunt elevii/studenții învățământului de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu un venit brut lunar de maximum 150 de lei pe membru de familie. Ajutorul se acordă o singură dată în cadrul unei familii. La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii familiei în luna precedentă depunerii cererii, cu excepția: alocației de stat, alocației familiale complementare și a alocației de susținere pentru familia monoparentală, bugetului personal complementar acordat persoanelor cu handicap, burselor de studii și burselor sociale, precum și a tuturor drepturilor sociale care, potrivit legii, sunt exceptate de la stabilirea altor drepturi și obligații. Cristina POP alajeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56, tel. fax: 0260660133, mobil: 0757074153 e-mail: office@salajeanul.ro, redacția@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 -7047 director Cristina PUIEtel. 0757 074153, e-mail: cristina.puie@salajeanul.ro redactor Cristina POP tel. 0757 074153, e-mail: cristina.pop@salajeanul.ro redactori: Anca OLĂHUȚ Diana BAIDOC, Smaranda CIOBAN tel. 0757 074153, e-mail: redacția@salajeanul.ro tehnoredactor: Ioana HOLHOȘ Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit arc 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260 660133. Sălăjeanul Vineri, 8 aprilie 2016 www.salajeanul.ro ACTUALITATE/EVENIMENT Viziune Absorbția fondurilor europene, prioritară pentru județ Dezvoltarea economică a unei regiuni depinde în mare măsură de modul de absorbție a fondurilor europene, după cum a explicat Domițian Bențe, directorul Oficiului Județean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale Sălaj. Smaranda CIOBAN în ceea ce privește absorbția fondurilor europene, deschiderea personalului și a conducerii Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale în fața publicului larg ar putea aduce beneficii în ceea ce privește absorbția celor 10 miliarde de euro puse la dispoziția țării noastre pentru proiecte eligibile. Deschiderea totală a Agenției față de media, întâlnirile organizate la nivelul Ministerului Agriculturii, a conducerii naționale, dar și cele care vizează clarificarea modalității de identificare și de evaluare a condițiilor artificiale create pentru obținerea fondurilor nerambursabile au astfel un rol major în creșterea gradului de absorbție a fondurilor europene la noi în țară. Astfel, Domițian Bențe a explicat faptul că, în concordanță cu viziunea Ministerului Agriculturii, precum și a conducerii AFIR cu privire la gestionarea fondurilor europene, Oficiul Județean pentru Finanțarea Investițiilor Rurale Sălaj promovează o deschidere totală față de cetățeni și organizează o amplă campanie de informare în comunele din județ. „De modul în care suntem noi implicați, de modul în care privim lucrurile și de noua abordare depinde dacă absorbim sau nu acești bani”, a punctat Domițian Bențe. Totodată, exemplele de bună practică cu privire la absobția fondurilor europene vor servi la popularizarea depunerii proiectelor pe fonduri europene în rândul sălăjenilor și, ulterior, la creșterea numărului de proiecte declarate eligibile din județ. Tot în acest scop, „se dorește să avem cât mai multe întâlniri cu presa scrisă și vorbită, să folosim orice prilej pentru a fi difuzate aceste informații privind Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020”, a concluzionat directorul OJFIR Sălaj. Comunicat de presă Uniunea Democrată Maghiară din România Organizația Județeană Sălaj a finalizat în mare parte procesul de desemnare a candidaților pentru alegerile locale din 5 iunie 2016. Principiul pe baza căruia s-a procedat la desemnarea acestora a fost cel al inițiativei proprii în sensul că toți membrii uniunii care corespund criteriilor stabilite de forurile superioare al uniunii au putut prezenta proiecte proprii, urmând ca la nivelul comunităților locale să se procedeze la selectarea și ierarhizarea candidaților la alegeri. Desemnarea și ierarhizarea candidaților s-a putut face prin vot secret folosindu-se trei metode, respectiv prin Consiliul Reprezentanților Locali, prin adunarea generală a membrilor, sau prin vot direct cu urnă stabilă sau mobilă. Alegerea procedurii s-a stabilit de către Consiliul Reprezentanților Locali împreună cu Consiliul Permanent Județean al uniunii. Procedura poate fi considerată anevoioasă dar pe deplin democratică. Ca urmare a încheierii acestei etape candidații uniunii pentru funcția de primar sunt următorii: municipiul Zalău - Fazakas Nicolae, Cehu Silvaniei - Chereji loan, Almașu - Gál-Máté István, Bocșa - Demyén István, Boghiș - Marina Ida-Magdolna, Camăr - Szabó Levente- György, Carastelec - Faluvégi Francisc-Ștefan, Coșeiu - Boda Paul, Crasna - Bogya Miklós, Crișeni - Dull Benjamin, Dobrin - Bogdán Ferenc-lstván, Hereclean - Dobrai Francisc, Ip - Márkus László, Marca - Borzási luliu, Nușfalău - Farnas Ferencz, Pericei - Boncidai Csaba, Sălățig - Petkes András, Șamșud - Bántó Zoltán, Șărmășag - Dombi Attila-János, Vîrșolț - Bréda Lajos. De asemenea au fost desemnați candidații pentru consiliul județean și pentru un număr de 30 consilii locale, în prezent se adună semnături pentru susținerea candidaților. Seres Dénes Președintele UDMR - Organizația Județeană Sălaj ©