Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2016 (Anul 13, nr. 2975-3032)

2016-10-26 / nr. 2992

S Editat de Media Grup Fondat în 2004 www.salajeanul.roălăjeanuî Miercuri, 26 octombrie 2016 8 pagini • 1 leu Nr. 2992 Sălăjenii vor putea să-și testeze gratuit starea de sănătate buco-dentară » PAGINA 8 Trimis în judecată pentru contrabandă Prejudiciu de peste 85.000 lei Procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Șimleu Silvaniei au dispus trimiterea în judecată a inculpatului Demsen Francisc pentru săvârșirea infracțiunilor de depozitare și vânzare a bunurilor sau mărfurilor care trebuie plasate sub regim vamal, cunoscând că acestea provin din contrabandă, fals în înscrisuri sub semnătură privată, deținere și vânzare în afara antrepozitului fiscal sau comercializarea pe teritoriul României a produselor accizabile, băuturi spirtoase peste 200 litri, nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Probatoriul administrat în cauză pe parcursul urmăririi penale a relevat faptul că în cursul anului 2013, inculpatul a deținut și a comercializat la punctul de lucru aparținând societății S.C. Rândunica Serv SRL Șimleu Silvaniei, țigări netimbrate marca Jin Ling, cunoscând că acestea provin din contrabandă, iar în cursul lunii iunie 2014, în calitate de împuternicit pentru administrarea S.C. Lena Fruct Silvania SRL Șimleu Silvaniei, cu complicitatea inculpatei Juca Natalia Coralia, inculpatul a completat în fals Registrul de evidență a zilierilor aparținând societății și s-a folosit de acesta la I.T.M. Sălaj, pentru a evita aplicarea unei amenzi contravenționale de către inspectorii I.T.M. Sălaj. De asemenea, inculpatul a deținut cantitatea de 4.3001 țuică, găsită de către organele de poliție din cadrul I.P.J. Sălaj la data de 3 aprilie 2015, cu ocazia efectuării percheziției domiciliare, din care, pentru cantitatea de 3.627,20 litri nu a fost achitată acciza bugetului general consolidat al statului, cauzând un prejudiciu bugetului de stat prin neplata accizelor în cuantum de 85.069 lei. Totodată, inculpatul a deținut la domiciliul său o armă neletală, cu aer comprimat, calibrul 5,5 mm, fără a fi menționată în permisul de armă și nepăstrată în condiții de securitate. Dosarul a fost trimis spre competentă soluționare Judecătoriei Șimleu Silvaniei. (A.O.) Eveniment Ziua Armatei Române, marcată la Zalău Ziua Armatei Române a fost marcată și la Zalău. Ceremonialul militar și religios, urmat de depunerea de coroane, a avut loc în Cimitirul Eroilor din municipiu. Ana TUDORAN Oficiali ai județului, reprezentanți ai partidelor politice și ai asociațiilor de diverse feluri au fost prezenți astăzi în cimitirul Eroilor din Zalău pentru a celebra Ziua Armatei Române, alături de militarii zălăuani. Marcarea Zilei de 25 octombrie a avut loc prin tradiționalul ceremonial religios și militar, nelipsind nici depunerile de jerbe de flori în cinstea memoriei soldaților căzuți în cel de-al doilea război mondial. „La această mare sărbătoare, se cuvine ca tuturor eroilor neamului și veteranilor de război, care au înfruntat vitregia războiului, celor care și-au dat viața pentru libertatea, unitatea și integritatea României, să le aducem un călduros și pios omagiu și să le transmitem toată gratitudinea noastră, a generației de astăzi. Ziua de 25 octombrie este, în același timp, un bun prilej de manifestare a recunoștinței și încrederii pe care toți românii le datorează instituției militare, care a avut întotdeauna rolul fundamental în apărarea și menținerea ființei naționale”, a spus prefectul județului, Marin Nițu, în intervenția pe care a avut-o la manifestări. Nu a lipsit nici mesajul ministrului Apărării Naționale, căruia i-a dat citire comandatul Garnizoanei Zalău, Vasile Valeriu Mărcuș. 25 octombrie 1944- eliberarea Careiului Bătălia de la Cărei reprezintă ultima etapă de eliberare a teritoriului actual al României, în cadrul celui de-al Doilea Război Mondial. La 25 octombrie 1944 au fost eliberate orașele Cărei și Satu Mare, fiind anulat de facto Dictatul de la Viena. După această bătălie, armata română participă în continuare pe Frontul de vest, contribuind la eliberarea Ungariei și Cehoslovaciei de sub ocupația Germaniei naziste. Printr-un decret din 1959, această zi a fost instituită ca Ziua Armatei Române. Eroii din cimitirul din Zalău în jurul monumentului din Cimitirul Eroilor din Zalău se aștern tăcute zeci de cruci albe, ale soldaților români căzuți în Cel de-al Doilea Război Mondial. Pe majoritatea abia se mai zăresc numele scrise. Multe dintre cruci marchează locul unde eroii anonimi se odihnesc. Acolo scrie: NECUNOSCUT. Și o mulțime de cruci albe cu nume maghiare și nemțești, semn că Armata Română a fost slujită în Cel de-al Doilea Război Mondial de toți locuitorii țării, indiferent de etnie. Și chiar de sex, pentru că una din crucile albe poartă numele Nataliei Dumbrăvescu. Dincolo de monumentul dedicat eroilor căzuți pe front, aproape nebăgat în seamă, este monumental dedicat eroului sovietic. Mult mai impresionant prin dimensiune și concepție, ansamblul monumental este bine îngrijit, însă evitat. Pe plăcuțele lucioase scrie, în limbile rusă și română, “Glorie eternă ostașilor Armatei Sovietice care și-au dat viața în lupta pentru eliberarea omenirii din robia fascistă”, însă nicio floare nu a fost așezată pe mormintele soldaților sovietici îngropați acolo. Steaua roșie, sovietică, încă sperie de pe monumentul masiv din Cimitirul Eroilor din Zalău.