Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2018 (Anul 15, nr. 3428-3485)

2018-11-26 / nr. 3468

Bugetul județului și al instituții subordonate, rectif*TM* Județul Sălaj a primit din fondul de rezervă al Guvernului pe 2018 suma de -------- --------------------2.602 mii lei pentru finanțarea sistemului de protecție a copilului și a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, iar tot legat de acest domeniu, 18 mii lei au fost alocați pentru finanțarea aparaturii medicale și echipamentelor de comunicații de urgență. » pagina 2 ALDE Sălaj. Partidul e pe un trend ascendent Călin Popescu Tăriceanu ocupă primul loc în preferințele românilor, anunți filiala ALDE Sălaj, bazânduse pe un sondaj de opinie realizat de CURS. într-o conferință de presă organizată vineri 23 noiembrie, de ALDE Sălaj, liderul formațiunii a vorbit despre situația formațiunii pe scena politică națională, dar și locală și despre pregătirile pentru alegerile europarlamentare și parlamentare. » pagina 5 Decembrie va fi lună plină pentru jandarmii sălăjeni Luna decembrie se anunță a fi una bogată în evenimente și manifestări la nivelul județului Sălaj. Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Sălaj a încasat din contribuții, în perioada ianuarieseptemrie 2018,107.273.626 lei. A cheltuit, în schimb, aproape dublu, mai exact 200.959.849 lei, diferența de 93.686.223 lei fiind suportată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Autobusul Centenar a ajuns în localitatea lui Simion Bărnuțiu, la Bocșa Autobusul Centenar a ajuns recent la Bocșa după un periplu prin mai multe localități ale județului Sălaj, o călătorie ce va continua cu un popas în localitatea lui Iuliu Maniu, Bădăcin, după care se va întoarce la Zalău pentru ziua de 1 Decembrie. „După periplul pe care l-a avut expoziția noastră la Șimleu Silvaniei, la Jibou și la Cehu Silvaniei, pe un traseu și un calendar stabilit la momentul demarării proiectului, suntem în măsură să anunțăm că autobusul expoziție a ajuns la Bocșa, din data de 21 noiembrie, acolo unde poate fi vizitat până în 27 noiembrie, de unde va pleca, în data de 28 noiembrie, la Bădăcin. Nu puteam să excludem din traseu localitatea Bădăcin pentru că o bună parte din informație este dedicată lui Iuliu Maniu și destinului său de excepție, personalitate fundamentală a evenimentului pe care îl celebrăm (n.r. Centenarul Marii Uniri de la 1918), unde va sta două zile, pentru ca în data de 30 noiembrie să revină la Zalău, astfel încât pe 1 decembrie să poată fi vizitat din nou la Zalău”, transmite managerul Muzeului Județean de Istorie și Artă Zalău, Corina Bejinariu. Expoziția mobilă „Centenar călător” ce aduce în atenția publicului, într-o manieră interactivă, informații legate contribuția sălăjenilor la Marea Unire, dar și contribuțiile premergătoare realizării visului românilor este cel mai important proiect MJIAZ dedicat Centenarului, un proiect inițiat și organizat de MJIAZ, cu sprijinul mai multor instituții partenere. Ioana GALE