Sălăjeanul, ianuarie-decembrie 2020 (Anul 17, nr. 3633-3692)

2020-01-15 / nr. 3635

ACTUALITATE/EVENIMENT Modificări Carte de identitate de la 12 ani De anul viitor, apar modificări semnificative cu privire la cărțile de identitate. Acestea se vor elibera de la vârsta de 12 ani și vor fi prevăzute cu un CIP pe care vor fi stocate imaginea facială și două amprente digitale. Tot ca o noutate, din 2021 românii nu vor mai putea călători în străinătate în baza unei cărți de identitate simple. De menționat că noul act normativ, pus în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne, oferă posibilitatea de a opta pentru o carte de identitate simplă sau una electronică, ținând cont de faptul că mai multe persoane s-au pronunțat, în ultimii ani, ca fiind împotriva cip-urilor. Doar că, spre deosebire de situația actuală, cărțile de identitate simple, fără cip, nu vor mai putea fi folosite pentru călătoriile în străinătate. „Cartea electronică de identitate, precum și cărțile de identitate emise până la data de 01 august 2021, aflate în termen de valabilitate, constituie document de călătorie în statele membre ale Uniunii Europene. Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne și în sisteme informatice ale altor instituții publice sau private, precum și utilizarea semnăturii electronice, în condițiile legii”, prevede Ordonanța care aduce schimbări în cazul actelor de identitate. Cartea de identitate simplă și cartea electronică de identitate se eliberează cu valabilitate de șase ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 și 18 ani, cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani, cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani. Noile reglementări vin în contextul în care România trebuie să aplice un regulament al Uniunii Europene până în august 2021. AlinaRAD Concurs național „Mesajul meu antidrog” Concursul național „Mesajul meu antidrog”, un proiect în cadrul căruia elevii își exprimă, într-o formă de comunicare artistică, opiniile și atitudinile lor în legătură cu consumul de droguri, ajunge anul acesta la cea de-a XVII-a ediție. Obiectivul specific al concursului îl reprezintă dezvoltarea unor atitudini și practici la nivelul întregii populații aflate într-o formă de învățământ, prin intermediul programelor școlare și de petrecere a timpului liber, în scopul adoptării unui stil de viață sănătos, fără tutun, alcool și droguri. Ediția a XVII-a a concursului se derulează în intervalul ianuarie - iunie 2020, în cadrul instituțiilor din învățământul preuniversitar, iar secțiunile ediției din acest an sunt: film de scurt metraj și spot video; arte vizuale- grafică, pictură și fotografie, free-style - muzică, eseu, poezie, narațiune. Lucrările câștigătoare ale etapei județene participă la etapa națională, etapă la care elevii din județul Sălaj au obținut în fiecare an cel puțin un premiu. “Rezultatele obținute până în prezent ne încurajează să dăm continuitate acestui demers preventiv, care are caracterul unic de a conferi adolescenților încadrați într-o formă de învățământ o alternativă la consumul de droguri”, spune coordonatorul Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Sălaj, Vaier Merce, în acest proiect, în județul Sălaj, parteneri ai Centrului de Prevenire Evaluare și Consiliere Antidrog sunt Inspectoratul Școlar Județean, CJRAE și CJAP Sălaj. Alina Rad 15-17 ianuarie 2020 Sălăjeanul www.salajeanul.ro »PUBLICITATE_______________________________________________________________________________________________________ CONVOCATOR Prin Dispoziția Primarului Municipiului Zalău nr.57/16.01.2020 s-a convocat ședința publică ORDINARA a Consiliul local al municipiului Zalău, pentru ziua de JOI -23 IAnUARIE 2020 orele 09.00. Aceasta se va desfășura în Sala de ședințe a Primăriei municipiului Zalău și va avea următoarea ORDINE DE ZI: 1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism „Plan Urbanistic de Detaliu pentru construire trei locuințe cuplate și împrejmuire teren” str. Crângului nr. 39A, beneficiari Huluban Lăcrămioara, Huluban Florin, Huluban Dorin Ioan și Huluban Dorina. 2. Proiect de hotărâre privind aprobarea noului Regulament de Organizare și Funcționare al Consiliului Local al Municipiului Zalău. 3. Proiect de hotărâre privind aprobarea pentru anul 2020 a Planului cuprinzând acțiunile/lucrările de interes local pentru repartizarea orelor de muncă a beneficiarilor de ajutor social și a beneficiarilor serviciului de acordare a mesei la Cantina de Ajutor Social din municipiul Zalău. 4. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Organigramei și a Statului de funcții al Serviciului de Administrare a Domeniului Public Zalău. 5. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de priorități stabilite prin punctaj, pentru persoanele care au solicitat schimbarea locuinței sociale cu o locuință socială din Bloc Silvania Astralis și repartizarea celor 16 unități locative din Bloc Silvania Astralis. 6. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Anexei 1 la Hotărârea Consiliului Local al municipiului Zalău nr. 27 din 31.01.2019 referitoare la contractarea unui împrumut bancar. 7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Listei de investiții provizorii pe anul 2020 a Municipiului Zalău și a Programului lunar de activitate al SC Citadin Zalău SRL pentru reparații străzi și canalizare, luna ianuarie 2020. 8. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui Acord de parteneriat între Municipiul Zalău și Asociația Prader Willi din România pentru implementarea Proiectului „Integrare - Servicii integrate pentru persoanele cu dizabilități/ dizabilități produse de boli rare”. 9. Proiect de hotărâre privind actualizarea bugetului proiectului „Grădiniță cu program prelungit și creșă, cartier Meseș, str. Alexandru Lăpușneanu din municipiul Zalău - etapa I creșa”. 10. Proiect de hotărâre privind actualizarea bugetului proiectului proiectul „Creșterea eficienței nergetice a blocurilor de locuințe SI8, 18, P15, M6 și D22 din Municipiul Zalău”. 11 .Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului general, faza PT, pentru obiectivul de investiții “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe Dili din Municipiul Zalău” str. Gheorghe Doja nr.89. 12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului general, faza PT, pentru obiectivul de investiții “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe P40 din Municipiul Zalău” str. Tudor Vladimirescu, nr.8. 13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului general, faza PT, pentru obiectivul de investiții “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe C din Municipiul Zalău”, Bulevardul Mihai Viteazul nr. 21. 14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului general, faza PT, pentru obiectivul de investiții “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe SB42 din Municipiul Zalău”, str. Simion Bărnuțiu nr. 58. 15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului general, faza PT, pentru obiectivul de investiții “Creșterea eficienței energetice a blocului de locuințe 1B din Municipiul Zalău”, str. Simion Bărnuțiu nr. 15. 16. Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului bunurilor proprietatea publică a Municipiului Zalău, transmise în administrarea Școlii Gimnaziale „Corneliu Coposu” Zalău, în baza Protocolului de administrare nr.27798/2002. 17. Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului bunurilor proprietatea publică a Municipiului Zalău, transmise în administrarea Liceului Tehnologic „Voievod Gelu” Zalău, în baza Protocolului de administrare nr.27797/2002. 18. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea și gestionarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ECODES Sălaj, a bunurilor recepționate în baza Procesului Verbal de recepție la terminarea lucrărilor nr.92979 din 20.12.2019. 19. Proiect de hotărâre privind acordarea dreptului de uz și servitute cu titlu gratuit în favoarea S.C.E.E. Transilvania Nord SA - Sucursala Zalău, asupra terenului în suprafață de 26 mp, situat pe str. T. Vladimirescu, în vederea amplasării unui post de transformare - lucrarea de investiții “Modernizare PTZ 8035 Tribunal”. 20. Proiect de hotărâre privind aprobarea dezlipirii unui imobil teren intravilan în suprafață de 1214 mp, identificat cu număr cadastral 69665, situat în municipiul Zalău, județul Sălaj. 21. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei nr.2 la HCL nr.8 din 25 ianuarie 2018 actualizată potrivit HCL nr.29 din 31 ianuarie 2019, ca urmare a majorării salariului de bază minim bmt pe țară garantat în plată pentru anul 2020. 22. Proiect de hotărâre privind emiterea acordului Municipiului Zalău în vederea înscrierii dreptului de proprietate, în domeniul privat, asupra imobilului teren intravilan de 62 mp, liber de sarcini, necesar asigurării tramei drumului public strada Constantin Dobrogeanu Gherea și trecerea acestuia din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Zalău. 23. Proiect de hotărâre privind emiterea acordului Municipiului Zalău în vederea înscrierii dreptului de proprietate, în domeniul privat, asupra imobilului teren intravilan de 28 mp, liber de sarcini, necesar asigurării tramei drumului public Aleea Movileștilor și trecerea acestuia din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Zalău. 24. Proiect de hotărâre privind emiterea acordului Municipiului Zalău în vederea înscrierii dreptului de proprietate, în domeniul privat, asupra imobilului teren intravilan de 37 mp, liber de sarcini, necesar asigurării tramei drumului public strada Pescarilor și trecerea acestuia din domeniul privat în domeniul public al Municipiului Zalău 25. Raport privind activitatea asistenților personali ai persoanelor încadrate în gradul I (grav) de handicap la data de 31.12.2019. Diverse Dispoziții de convocare precum și materialele înscrise pe proiectul ordinii de zi pot fi consultate, în format scanat, pe site-ul instituției www.zalaust. ro-Secțiunea Consiliul local începând cu data de 17.01.2020. PRIMARUL MUNICIPIULUI ZALĂU, IONEL CIUNT