Sălajul European, aprilie-iunie 2010 (Anul 4, nr. 63-123)

2010-04-08 / nr. 65

Sălajul European ACTUALITATE Armata "vânează" tinerii până în 24 de ani Ministerul Apărării Naționale (MApN) a demarat o nouă campanie de "ademenire" a tinerilor către cariera militară. Comandantul Centrului Militar Județean (CMJ) Sălaj, Lt.col. Emil Gherman, a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că pentru 2010 oferta Armatei este substanțială, "în acest an avem o ofertă deosebit de generoasă pentru tinerii care doresc să îmbrățișeze cariera militară. La colegiile militare (n.r. pentru absolvenții de gimnaziu) cifra de școlarizare prevede 360 de locuri, din care 60 pentru fete iar la instituțiile de învățământ militar superior (n.r. academii militare și școli de maiștri) sunt 828 de locuri", a precizat șeful CMJ. Astfel tinerii care vor absolvi în acest an clasa a Vlll-a se pot îndrepta către colegiile militare liceale din Alba Iulia, Câmpulung Moldovenesc și Breaza, fiecare din ele dispunând de un număr de 120 locuri, din care 20 pentru fete. Lt.col. Gherman a afirmat că liceele militare oferă o serie de avantaje comparativ cu celelalte licee: dotare didactică performantă, condiții de cazare și servire a mesei la standarde ridicate; gratuități privind cazarea, masa, rechizitele școlare, transportul; calitatea învățământului se situează la nivelul celor mai bune licee din țară etc. Pentru tinerii între 18 și 24 de ani, care au absolvit liceul, MApN vine cu o ofertă de peste 820 de locuri. Potrivit maiorului Silviu Abudănii, șeful Biroului Informare Recrutare din cadrul CMJ, tinerii care optează pentru cariera de ofițer, subofițer sau maistru militar se pot înscrie la una din cele 8 instituții militare de învățământ superior din țară. La Academia Forțelor Terestre - Sibiu cifra de școlarizare include 228 de locuri din care 24 pentru fete, Academia Forțelor Aeriene - Brașov va școlariza 144 de absolvenți de liceu, din care 22 fete, Academia Navală - Constanța dispune de 39 locuri (4 pentru fete) iar Academia Tehnică Militară - București are 87 de locuri (22 rezervate fetelor). De asemenea, 44 de locuri vor fi disponibile în cadrul Institutului Medico-Militar București și Institutului Medico-Militar Târgu Mureș, pentru tinerii care doresc să devină medici militari. Candidații care optează pentru școlile de maiștri militari și subofițeri vor susține examenele la Școala Militară de Maiștri și Subofițeri a Forțelor Terestre - Pitești (114 locuri, 17 pentru fete), Școala Militară de Maiștri Militari și Subofițeri a Forțelor Aeriene - Buzău (129 locuri, 22 pentru fete) și Școala Militară de Maiștri a Forțelor Navale - Constanța (43 locuri din care 4 sunt destinate fetelor). Ciclul de învățământ în instituțiile militare care pregătesc viitorii ofițeri este de 3 ani, respectiv 2 ani în școlile de maiștri și subofițeri. Șeful CMJ a precizat că tinerii care doresc să urmeze liceul militar trebuie să-și depună dosarele la CMJ până la sfârșitul lunii aprilie. în cazul candidaților care se vor înscrie la instituțiile de învățământ superior dosarele trebuie depuse până la finele lunii mai. Florin MINTAȘ a urmare din pagina 1 în 2010 25 de hectare de pădure nouă Direcția Silvică (DS) Sălaj va efectua în 2010 lucrări de regenerare a pădurilor pe o suprafață de peste 100 de hectare. Potrivit directorului Romeo Bene, prin programul pe care și l-a stabilit pentru anul în curs, DS Sălaj va împăduri 25 de hectare și va regenera natural alte 84 ha din fondul forestier de stat pe care îl administrează. "în vederea consolidării plantațiilor înființate în anii anteriori, se vor realiza lucrări de completare a regenerărilor pe o suprafață de șase hectare", a adăugat directorul CS Sălaj. Pentru programul de regenerare se vor utiliza peste 165.000 de puieți care provin din pepinierele proprii ale CS Sălaj. "Deși la nivel național există un deficit major de puieți din speciile molid, gorun, stejar, frasin, paltin și tei, Direcția Silvică Sălaj a reușit să producă în pepinierele proprii toți puieții forestieri necesari pentru împăduriri și a furnizat o parte din excedentul de puieți la direcțiile silvice învecinate, peste 38.000, și la alți beneficiari - peste 10.000", a subliniat Bene. Investiția în lucrările de regenerare a pădurilor, planificate pentru 2010, depășește suma de 540.000 de lei și este suportată integral de către CS Sălaj și decontate din fondul de conservare și regenerare a pădurilor. Asistență tehnică pentru inițiativele private CS Sălaj a încheiat contracte de asistență tehnică pentru lucrări de regenerare a pădurilor realizate de către persoane fizice sau juridice, în fondul forestier privat se vor împăduri în 2010 2,9 ha, iar pe alte patru hectare se vor opera regenerări naturale. Prin ocoalele silvice din subordine, CS Sălaj a oferit proprietarilor privați de pădure, contra cost, puieții necesari pentru înființarea plantațiilor. Gabriela BARBUR JOI - 8 aprilie 2010 •. pagina 2 Precizări privind plata impozitului pe profit Pentru anul 2010, contribuabilii, alții decât societățile comerciale bancare, au obligația de a declara și plăti impozitul pe profit trimestrial până la data de 25 inclusiv a primei luni următoare trimestrului pentru care se calculează impozitul. Prin adoptarea și publicarea în Monitorul Oficial a OUG 22/2010, contribuabilii au scăpat de plata anticipată în contul impozitului pe profit până în 2012. Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Sălaj a precizat într-un comunicat de presă că pentru trimestrele lul ale anului în curs se va efectua comparația impozitului pe profit trimestrial cu "impozitul minim, stabilit în funcție de veniturile totale înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, recalculat în mod corespunzător pentru trimestrul respectiv". Mai exact, recalcularea se va face prin împărțirea impozitului minim anual la 12 și înmulțirea cu numărul de luni a trimestrului respectiv. DGFP Sălaj a subliniat însă că, în situația în care perioada impozabilă începe sau se încheie în cursul unui trimestru, impozitul minim se recalculează în funcție de numărul de zile aferente trimestrului respectiv. Pentru definitivarea impozitului pe profit datorat se realizează comparația impozitului pe profit anual cu impozitul minim anual. . Reamintim cititorilor că, de la 1 ianuarie, prevederile se aplică și contribuabililor care, până la 31 decembrie 2009, au fost plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, în ceea ce privește organizațiile nonprofit și contribuabilii care obțin venituri majoritar din cultura cerealelor și a plantelor tehnice, pomicultură și viticultură au obligația de a declara și plăti impozitul pe profit anual, până la data de 25 februarie inclusiv a anului următor celui pentru care se calculează impozitul. Gabriela BARBUR www.salaruleuropean.ro