Scînteia Tineretului, iulie 1971 (Anul 27, nr. 6879-6906)

1971-07-24 / nr. 6900

„SCâNTEIA TINERETULUI» pag. 2 SÍ MB ÁT Á 24 IULIE 1971 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Întîlnirea : activul judeţean de partid După vizitarea întreprinderilor economice constănţene, în Sala Sporturilor din localitate a avut loc o adunare cu activul de partid din judeţ. Adresîndu-se tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celorlalţi conducători de partid şi de stat, tovarăşul VASILE VÎLCU, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului judeţean Constanţa al P.C.R., a spus : „Avem astăzi plăcutul prilej să vă exprimăm direct, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, din adîncul inimii, cele mai calde sentimente de preţuire ale comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii din judeţul Constanţa, pentru eforturile pe care le depuneţi, pentru, ajutorul neprecupeţit pe care ni-l acordaţi, pentru grija cu care vă interesaţi de activitatea noastră. Salutăm, de asemenea, prezenţa celorlalţi conducători de partid şi de stat, care vă însoţesc în această vizită cu multipleşi profunde semnificaţii pentru noi. La această adunare participă membrii comitetelor judeţean şi municipal de partid, membrii de partid din ilegalitate, secretari ai organizaţiilor de partid, lucrători din aparatul de partid, de stat şi din armata, activişti ai U.T.C., ai sindicatelor, femei, muncitori fruntaşi din industrie şi agricultură, intelectuali. Vă rugăm să îngăduiţi ca, în cîteva cuvinte, să vă informăm asupra unora din rezultatele şi preocupările noastre din ultima perioadă. Mai întîi, am dori să cunoaşteţi că planul producţiei industriale pe primul semestru al acestui an a fost îndeplinit şi depăşit. Am obţinut un spor la producţia globală industrială de 58 de milioane lei (102,2 la sută), iar la producţia marfă vîndută şi încasată, de 126 milioane lei (104,5 la sută), la export de 21 milioane lei valută. S-au obţinut rezultate bune şi în realizarea planului de investiţii. In agricultură, aşa cum aţi luat cunoştinţă zilele trecute, desfăşurăm cu toate forţele campania de încheiere a recoltării griului, paralel cu celelalte lucrări. In acest an, noi avem toate condiţiile să obţinem producţii deosebit de bune. Aceasta ne permite să dăm statului cantităţi suplimentare de produse agroalimentare. în ce priveşte turismul, vă informăm că, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul turiştilor pe litoral este mai mare cu 13 500. Atît pe litoral, cit şi în restul judeţului, avem o bună aprovizionare. Pieţele şi unităţile comerciale dispun de cantităţi suficiente de produse agroalimentare şi industriale, care satisfac solicitările locuitorilor judeţului nostru şi ale turiştilor. Vizita dumneavoastră în judeţul Constanţa se desfăşoară intr-un moment cînd întreaga noastră organizaţie judeţeană de partid, toţi oamenii muncii de pe aceste meleaguri, manifestîndu-şi deplina aprobare şi adeziunea totală faţă de amplul program de educare comunistă a maselor prezentat de dumneavoastră, tovarăşe secretar general, în faţa Comitetului Executiv, şi în expunerea ţinută în faţa activului de partid din domeniul muncii ideologice, muncesc pentru traducerea lui în viaţă. Aceste două documente reprezintă pentru noi un model strălucit de analiză principială, un program atotcuprinzător, cu viziune de mare perspectivă şi care răspunde în cel mai înalt grai cerinţelor de dezvoltare multilaterală a patriei noastre socialiste. Prezenţa dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, a celorlalţi conducători de partid şi de stat la această, adunare este o mare cinste pentru noi, un îndemn de a munci cu şi mai mult entuziasm pentru înfăptuirea sarcinilor ce ne revin. Luînd cuvîntul, ION VOICU, secretar al Comitetului P.C.R. din Port, a spus : Vă rog să-mi permiteţi să exprim mulţumirile comuniştilor, ale navigatorilor, docherilor şi celorlalţi oameni ai muncii din cel mai mare port al României, pentru cinstea ce ni s-a făcut astăzi, de a avea în mijlocul nostru pe conducătorii partidului şi statului, în frunte cu dv., iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Pentru muncitorii portuari constituie un motiv de satisfacţie faptul că în perioada scurtă care a trecut de la precedenta dv. vizită în portul nostru au fost date în folosinţă noi cheiuri, înzestrate cu mijloace de mare productivitate, care uşurează efortul fizic al docherilor. Flota noastră maritimă comercială s-a dezvoltat în ritm susţinut p din dotarea cu nave moderne, care asigură navigatorilor condiţii superioare de muncă şi viaţă. Toate acestea au condus la creşterea eficienţei activităţii în toate compartimentele de muncă, la realizarea planului de stat pe anul 1970. în primul semestru al acestui an, sarcinile de venituri au fost depăşite cu peste 5 milioane lei valută. în prezent, ne preocupăm de rezolvarea problemei mecanizării operaţiilor de încărcare-descărcare în hambarele navei şi în magazii, unde procentul muncii manuale este încă ridicat, specializarea portului pe fel de operaţiuni şi marfă, extinderea acordului global în manipularea mărfurilor, întărirea disciplinei şi creşterea răspunderii fiecărui salariat la locul de muncă. Una din preocupările căreia trebuie să-i găsim rezolvarea este permanentizarea muncitorilor docheri. Avem datoria de a ne preocupa mai mult de îmbunătăţirea condiţiilor lor de viaţă şi de muncă. Considerăm că atît noi, cît mai ales întreprinderile exportatoare trebuie să acţioneze mai hotărît pentru introducerea în transport şi manipularea mărfurilor, a metodelor moderne de containerizare, pachetizare şi paletizare, de la fabrici şi pînă în navă. Vreau să remarc, în numele Comitetului de partid, că în acest domeniu se manifestă multă tărăgănare şi imobilism. Dezvoltarea susţinută a flotei maritime comerciale impune şi pregătirea cadrelor de comandanţi, şefi mecanici şi ofiţeri de navă. în prezent, pregătirea acestora se realizează la Şcoala superioară de marină militară, care nu asigură înarmarea acestora cu temeinice cunoştinţe de exploatare comercială a navelor, nu le transmit noţiuni privind operaţiunile de comerţ exterior şi drept internaţional. Comitetul de partid şi conducerea portului simt nevoia unor cadre de navigatori cu pregătire temeinică de specialitate, pe mîna cărora să fie în siguranţă valoarea de sute de milioane de lei, de care sunt chemaţi să răspundă. De aceea considerăm necesară organizarea pregătirii superioare de specialitate a acestora într-un cadru distinct. Organizaţia noastră de partid, care numără aproape 4 000 de membri, a luat cunoştinţă cu mare interes de expunerea prezentată de dv. în consfătuirea de lucru cu activul de partid din domeniul ideologiei şi al activităţii politice şi cultural-educative. Pentru noi, măsurile iniţiate de dv., tovarăşe secretar general, prezintă o importanţă aparte, deoarece în port lucrează peste 12.000 salariaţi, care vin în contact permanent cu oameni din aproape toate statele lumii, pentru că o bună parte din munca navigatorilor se desfăşoară departe de patrie, fapt ce solicită o intensă activitate politico-educativă, de cunoaştere a hotărîrilor partidului şi statului nostru, a politicii sale interne şi externe. Studierea cu atenţie a indicaţiilor dv., tovarăşe secretar general, cu privire la activitatea ideologică şi de educare comunistă a oamenilor muncii va determina comitetul nostru de partid, organizaţiile de bază, să-şi analizeze în spirit critic activitatea desfăşurată pentru respectarea normelor de comportare comunistă. Ne dăm acum mai bine seama de minusurile in activitatea noastră, de ineficienţa unor măsuri luate pentru combaterea actelor de indisciplină la nave, pentru creşterea simţului de răspundere faţă de avutul obştesc şi respectarea legalităţii socialiste. Comitetul de partid, comuniştii din Portul Constanţa, sunt hotărîţi să desfăşoare o muncă politico-educativă neobosită, pentru promovarea spiritului partinic, revoluţionar, profund patriotic, în rîndul muncitorilor, navigatorilor şi al celorlalţi salariaţi, pentru dezvoltarea responsabilităţii civice, a devotamentului şi abnegaţiei puse în slujba intereselor poporului. Indicaţiile primite astăzi reprezintă pentru toţi comuniştii organizaţiei noastre, pentru toţi muncitorii portuari, un ghid în întreaga noastră activitate. Asigurăm încă o dată conducerea partidului şi a statului că navigatorii, docherii, inginerii şi muncitorii din port, vor consacra întreaga lor pricepere şi capacitate creatoare înfăptuirii sarcinilor stabilite de Congresul al X-lea al partidului, pentru ridicarea continuă a eficienţei activităţii flotei noastre, a portului Constanţa. Tovarăşul ALEXANDRU TUNSCHI directorul întreprinderii de Reţele Electrice Constanţa, a arătat că oamenii muncii din această întreprindere, profund recunoscători partidului şi statului pentru baza tehnică materială modernă ce le-a fost asigurată, pentru grija permanentă ce le-o poartă, raportează că, sub conducerea organizaţiei de partid, au obţinut succese însemnate pe linia înfăptuirii sarcinilor de producţie din anul curent. Pînă în prezent am reuşit să asigurăm în bune condiţii alimentarea cu energie electrică a industrei şi agriculturii judeţului, consumul pentru uz casnic. în momentul de faţă, în judeţul Constanţa, toate satele, cooperativele agricole de producţie, întreprinderile agricole de stat şi staţiunile de mecanizare a agriculturii sunt electrificate, consumul de energie electrică în Dobrogea va fi în anul 1971 de peste un miliard Kwh, cifră de-a dreptul impresionantă dacă ne gîndim că întreaga producţie de energie electrică a ţării în anul 1938 era de 1,1 miliarde Kwh. Ne angajăm, a spus vorbitorul, că şi în viitor vom face totul pentru a ne aduce din plin contribuţia la realizarea cu succes a sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român, in vederea utilizării raţionale a bazei energetice a ţării. In aceste zile, cînd întreaga ţară cunoaşte o puternică efervescenţă, prilejuită de programul amplu, profund partinic, propus de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi adoptat în unanimitate de Comitetul Executiv, pentru îmbunătăţirea activităţii de educare marxistleninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, activitatea organizaţiei noastre de partid este concentrată spre găsirea celor mai corespunzătoare forme şi metode de traducere în viaţă a acestui program. Ca membru al partidului din ilegalitate, ca activist de partid apreciez deosebit de mult modul în care concluziile prezentate la Consfătuirea de lucru cu activul de partid de la Comitetul Central fac analiza lipsurilor ce s-au manifestat în activitatea politicoideologică a organizaţiilor de partid, pentru formarea şi dezvoltarea conştiinţei socialiste a maselor. Cunoscînd unele aspecte din organizaţia de partid, mi-aş permite să spun că sunt comunişti apreciaţi din punct de vedere profesional, dar care nu au acordat suficientă atenţie educării tineretului şi chiar a propriilor fii, în spiritul concepţiei partidului nostru, spre muncă şi viaţă, al respectării normelor de convieţuire socială. Sîntem ferm hotărîţi să luăm măsuri operative pentru înlăturarea neajunsurilor ce s-au manifestat în activitatea noastă politico-ideologică, să muncim în aşa fel încît fiecare membru de partid să fie un activist, un luptător pentru înfăptuirea liniei generale a partidului nostru. Comuniştii au de învăţat în această direcţie din stilul de muncă al conducerii partidului, al secretarului general, care nu precupeţeşte nici un efort pentru a se întîlnii şi a se sfătui în permanenţă cu masele, pentru a le explica cu răbdare politica partidului nostru, pentru a curnoaşte în profunzime realităţile şi cerinţele vieţii. Mă angajez să militez cu şi mai multă hotărîre pentru creşterea rolului conducător al organizaţiilor de partid, a răspunderii personale a fiecărui comunist, pentru educarea revoluţionară a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii, a spus în încheiere vorbitorul. Luind în continuare cuvintul, ION I. LUNGU, rectorul Institutului pedagogic, a spus: Aş dori de la bun început să-mi exprim acordul deplin faţă de conţinutul de idei al recentelor documente de partid, prezentate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care se înscriu ca un eveniment de importanţă majoră în viaţa partidului şi statului nostru, înalta lor ţinută, caracterizată prin analiza profundă realist-ştiinţifică a fenomenelor vieţii politice, economice şi sociale, spiritul critic şi novator cu care sunt abordate problemele fundamentale ale societăţii noastre contemporane demonstrează încă o dată răspunderea şi competenţa cu care Partidul Comunist Român conduce opera grandioasă de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în ţara noastră. Noi vă mulţumim fierbinte, tovarăşe secretar general, pentru că din iniţiativa şi sub directa dumneavoastră conducere, problemele muncii ideologice, ale activităţii politice şi cultural-educative fac obiectul dezbaterii în partidul şi statul nostru. După ce a arătat că activitatea cadrelor didactice şi nu numai a celor universitare, va trebui să crească n punct de vedere calitativ, încît să poată contribui mai substanţial la accelerarea mersului înainte al societăţii, la îndeplinirea cu toată răspunderea a obligaţiilor sporite pe care le incumbă misiunea încredinţată de partid, a spus . Partidul a sădit în noi sentimentul responsabilităţii faţă de marile idealuri ale socialismului şi comunismului, faţă de ctitorii orînduirii noastre noi, faţă de raţiunea majoră izvorîtă din dreptul firesc ce ni-i conferă existenţa noastră ca popor liber de a merge neabătut pe drumul ascendent ce ni l-am ales. Dată fiind dezvoltarea flotei noastre, atît ca număr cît şi ca tonaj, precum şi amploarea pe care o ia portul, vorbitorul a propus înfiinţarea la Constanţa a unui institut superior marin. Extinderea ce a luat-o şi urmează s-o ia în continuare turismul impune şi în acest domeniu oameni bine pregătiţi. Avem toate condiţiile pentru a adăuga la instituţia universitară existentă o facultate de economia turismului şi o facultate de medicină balneară. Am veni în întîmpinarea unor nevoi de strictă actualitate, aşa încît efortul merită făcut cu prisosinţă. Cu îngăduinţa dv., tovarăşe secretar general, aş mai ridicao problemă. Aici, la Constanţa, oraş cu peste 260 mii de locuitori, unde am primit anul trecut mai mult de 1,5 milioane turişti, simţim lipsa unui local adecvat de teatru, care ar împlini posibilităţile de educaţie de care dispunem. Actualul teatru din Constanţa este complet necorespunzător, şi nu permite organizarea unor manifestări cultural-artistice de amploare. De exemplu, concursul naţional de muzică uşoară care va începe astăzi se va desfăşura în sala teatrului de dramă şi comedie care n-are decît 500 de locuri. Or, numărul turiştilor şi localnicilor doritori de a asista la un asemenea spectacol este infinit mai mare. în aceleaşi condiţii s-au desfăşurat şi alte activităţi interesante organizate la Constanţa. Cred, de asemenea, că ar trebui să ţinem cont şi de faptul că turiştii străini vor să ne cunoască ţara şi prin intermediul teatrului, acesta fiind un motiv în plus pentru construirea unui teatru care să răspundă cerinţelor actuale şi de perspectivă ale oraşului. Populaţia Constanţei ar fi bucuroasă să fie părtaşă la construcţia unui asemenea edificiu cultural, să participe voluntar la efectuarea anumitor lucrări. Există, de asemenea, posibilitatea ca fondurile necesare să fie acoperite din încasările taxei de turism, în cuvîntul său, ION PĂUN, preşedintele Cooperativei Agricole de Producţie din comuna Castelu, a înfăţişat cîteva din realizările cooperativei, care a sărbătorit, anul trecut, două decenii de fructuoasă existenţă. Am pornit de la aproape nimic, a spus el, şi am ajuns în prezent la o avere obştească în valoare de aproape 15 milioane lei. In acest an, vom realiza o producţie globală de peste 20 milioane lei. Anul trecut pentru munca depusă, cooperatorii de la Castelu, au primit peste 4,5 milioane lei, în afară de remuneraţia în produse. Cea mai mare parte a cooperatorilor şi-au construit case noi sau şi-au renovat casele. Toate acestea au fost posibile datorită bunei organizări a muncii, ajutorului multilateral şi permanent primit din partea partidului şi statului, concretizat în tractoare şi maşini agricole, îngrăşăminte chimice, seminţe de calitate, cadre de specialişti. In prezent, avem mari posibilităţi de sporire a producţiilor vegetale şi animale, de a obţine două şi chiar trei recolte pe an. Porumbul însămînţat ca a doua cultură — 165 kg — a răsărit şi se dezvoltă bine după prima praşilă. Am mai semănat după cosirea masei verzi 10 ha de fasole, iar în prezent recoltăm deja păstăi. După cartofii de primăvară am însămînţat 5 ha de varză de toamnă, iar zilele acestea însămînţăm încă 240 ha cu porumb pentru furaje. întreaga suprafaţă cultivată a doua oară este irigată şi promite recolte bune şi însemnate venituri suplimentare. Tot ceea ce am realizat pînă acum, sarcinile mari care ne aşteaptă în viitor sînt nemijlocit legate de munca noastră, a oamenilor, de modul activ în care înţelegem să le traducem în viaţă. Tocmai de aceea, în lumina ultimelor documente de partid, a expunerii pe care dv., tovarăşe Nicolae Ceauşescu, aţi făcut-o la Consfătuirea cu activul de partid din domeniul muncii ideologice şi care a fost primită cu entuziasm de membrii cooperativei noastre — am desprins concluzia că va trebui sa facem mai mult pe linia ridicării nivelului de conştiinţă al oamenilor muncii. Ne angajăm să intensificăm munca politico-educativă de masă, de educare a oamenilor în spiritul patriotismului socialist, al respectului faţă de muncă, pentru sporirea eforturilor ţărănimii cooperatiste în creşterea continuă a producţiei agricole vegetale şi animale. Încredinţăm conducerea partidului că organizaţia noastră de partid, toţi ceilalţi membri cooperatori, îşi vor intensifica eforturile pentru a da viaţă hotărîrilor celui de-al X-lea Congres al partidului, preţioaselor indicaţii pe care le-am primit cu privire la educaţia partinică, revoluţionară a comuniştilor, a tuturor membrilor cooperatori. LILIANA BUCUR, directoarea întreprinderii integrate de lînă, a arătat că, în perioada care a trecut de la vizita precedentă a tovarăşului Nicolae, Ceauşescu, în unităţi industriale din Constanţa s-a trecut la înfăptuirea unui întreg ansamblu de măsuri pentru organizarea ştiinţifică a producţiei, pentru folosirea intensivă a utilajelor, valorificarea superioară a materiei prime, pregătirea unui număr mare de oameni capabili să minuiască cu pricepere teh- nica nouă cu care a fost dotată fabrica. In ultimii trei ani — a arătat vorbitoarea — capacitatea de producţie a întreprinderii a sporit prin intrarea în funcţiune a unei noi secţii de filatură pieptănată, prin dezvoltarea ţesătoriei de la 80 războaie la 272. Corespunzător cu aceasta, numărul de salariaţi a crescut de la 1 240 la 3 400. Pe această bază, s-a putut diversifica simţitor gama produselor, astfel că, la ora actuală întreprinderea realizează peste ,6 500 000 metri pătraţi ţesături pe an din fire pieptănate şi fire cardate, destinate atît consumului intern cît şi exportului. Sintem singura fabrică textilă din ţară, care produce stofe exclusiv din materie primă indigenă, lînă — poliester — celofibră, renunţînd total la importul de materie primă. In prezent, sîntem preocupaţi de îmbunătăţirea calităţii produselor, de reducerea, fluctuaţiei salariaţilor, de ridicarea nivelului încă scăzut de pregătire profesională a unor categorii de muncitoare. Pentru colectivul fabricii noastre, recentele propuneri făcute de dumneavoastră, tovarăşe secretar general, Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. cu privire la îmbunătăţirea activităţii de educaţie marxist-leninistă a membrilor de 'partid, a tuturor oameni- ; lor muncii, reprezintă un preţios ajutor şi îndreptar în muncă. Cînd spun aceasta, mă refer în, mod special la fap- tul că peste 2 500 din salariaţii noştri sunt tineri, că vîrsta medie a întregului colectiv nu depăşeşte 21 de ani, situaţie ce ridică probleme deosebit de importante legate de edu- . care, de dezvoltarea spiritului patriotic, partinic şi revoluţionar. In continuare, vorbi- , toarea a spus : Avem un colectiv entuziast, hotărît să nu-şi precupeţească eforturile pentru realizarea sarcinilor trasate de vastul program de dezvoltare a economiei naţionale, de ridicarea ţării noastre pe cele mai înalte culmi ale civilizaţiei şi progresului şi vă, asigurăm că vom acţiona cu toată hotărîrea pentru ca sarcinile ce revin Întreprinderii Integrate de Lînă să fie duse la îndeplinire în spi- ritul unei înalte exigenţe comuniste. Întregul colectiv al fabricii a primit cu deosebită satisfacţie şi entuziasm propunerile prezentate de dumneavoastră, stimate tovarăşe Ceauşescu, pentru întărirea spiritului partinic, a combativităţii revoluţionare, oin întreaga activitate politică-ideologică. Tovarăşul MARIN CROITORU, secretarul Comitetului U.T.C. de la Şantierul Naval Constanţa, a exprimat, în numele celor peste 1 000 de tineri din întreprindere, recunoştinţa caldă faţă de atenţia şi sentimentele părinteşti cu care partidul şi statul înconjoară tînăra generaţie a patriei noastre socialiste. Această grijă, a spus el, care izvorăşte dintr-un profund umanism, noi, tineretul am simţit-o din plin şi cu prilejul vizitelor făcute de conducerea de partid, atit anul trecut, cît şi.astăzi, cînd s-au trasat noi şi însemnate direcţii în activitatea Şantierului Naval. ■ Vorbitorul a arătat că organizaţia de tineret din şantier a avut in centrul atenţiei sale mobilizarea tinerilor la îndeplinirea sarcinilor de producţie, la ridicarea continuă a nivelului de pregătire politică şi profesională. La realizarea planului de producţie în proporţie de 100,4 la sută pe primul semestru, o contribuţie efectivă au adus şi tinerii care constituie, mai mult de jumătate din salariaţii întreprinderii. Insuşindu-ne teza, verificată de viaţă, că nu poate fi un bun muncitor cel care nu are o buna pregătire politică şi ideologică, ne-am preocupat de intensificarea muncii politice de masă pentru a cultiva la tineri trăsăturile înaintate ale comunistului, ţinuta etică corespunzătoare cerinţelor societăţii noastre socialiste. In acest sens sîntem hotărîţi să milităm consecvent pentru aplicarea in practică a măsurilor privind îmbunătăţirea întregii activităţi politicoideologice, pentru înfăptuirea indicaţiilor ce se desprind din expunerea dumneavoastră, tovarăşe secretar general, la Consfătuirea cu activul de partid din domeniul ideologiei — amplu program de educaţie comunistă a poporului. Activul organizaţiei U.T.C., noi, tinerii din şantier, am reţinut că, in centrul preocupărilor noastre, trebuie să stea activitatea de educaţie, prin muncă şi pentru muncă, a tineretului, cultivarea dragostei faţă de cuceririle revoluţionare ale poporului nostru, combaterea cu fermitate a tot ceea ce este străin gîndirii marxist-leniniste, principiilor moralei comuniste. De asemenea, o problemă importantă de care ne vom ocupa este şi aceea a integrării în producţie a absolvenţilor şcolii noastre profesionale, a tinerilor calificaţi prin ucenicie, asigurarea condiţiilor optime în vederea legării lor de întreprindere şi formării unei atitudini înaintate faţă de muncă. Am ascultat cu multă atenţie propunerile prezentate de tovarăşii care au vorbit înaintea mea şi doresc să arăt că sunt întru totul de acord. Sîntem în municipiul Constanţa peste 28 000 de tineri, şi pentru noi un teatru de stat, o casă de cultură nouă sunt necesare, cu atit mai mult, cu cît, dacă-mi permiteţi să mă exprim aşa, tovarăşe secretar general, şi pentru noi s-au construit în Constanţa multe baruri, restaurante. Acestea au rostul lor, dar îngăduiţi-mi mărturisirea. Că am vrea să vedem în timpul liber, o piesă bună de teatru, unde să se vorbească şi despre noi muncitorii, un spectacol de operă nu numai vara, ci şi iarna. In încheiere, vreau să vă asigurăm incă o dată, stimate tovarăşe secretar general, că pentru tineretul din şantierul naval vizita dumneavoastră de astăzi, recomandările şi indicaţiile date, vor constitui un imbold în activitatea noastră de viitor. Făgăduim că întreaga noastră muncă o vom consacra îndeplinirii sarcinilor de plan, călăuziţi permanent de programul elaborat de conducerea partidului privind educarea comunistă a oamenilor muncii din patria noastră socialistă. Primit cu vii aplauze, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvîntarea a fost ascultată cu deosebită atenţie şi subliniată in repetate rînduri de aplauze prelungite, în încheiereaîntîlnirii de la Sala Sporturilor, tovarăşul VASILE VILCU a spus, adresîndu-se tovarăşului Nicolae Ceauşescu : Acum, după ce am ascultat cu mare atenţie cuvîntul şi aprecierile formulate de dumneavoastră, preţioasele indicaţii şi îndrumări pe care ni le-aţi dat pentru activitatea noastră viitoare, în numele comitetului judeţean de partid, al consiliului popular judeţean, al tuturor oamenilor muncii, din judeţul Constanţa, vă mulţumim din suflet pentru acest moment emoţionant, pentru această întilnire, care ne mobilizează şi mai mult forţele şi întreaga noastră capacitate de muncă. Vizita dumneavoastră şi a celorlalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat în judeţul nostru demonstrează încă o dată în mod convingător grija permanentă a partidului nostru faţă de destinele ţării ; aceasta ne va antrena şi mai mult în marele efort general pentru înfăptuirea integrală a sarcinilor, a marilor răspunderi sociale în care s-a angajat partidul nostru, în faţa poporului. ■ Asigurăm conducerea de partid şi de stat că vom face totul pentru a transpune în fapt indicaţiile primite, că vom dărui toată puterea şi capacitatea noastră de muncă pentru realizarea şi depăşirea planului şi a angajamentelor suplimentare asumate. Vă asigurăm, de asemenea, că tot ce depinde,de noi cu privire la construcţia portului, cu privire la construcţia docului uscat, va fi făcut, şi că vom realiza înainte de termen construcţia şantierului pentru a da ţării nave mari, care, încărcate cu mărfuri româneşti, , să brăzdeze mări şi oceane, să ducă faima ţării cu privire la construcţia de nave. Vom ţine seama de observaţiile critice făcute la adresa muncii noastre în industrie, agricultură, în activitatea cultural-educativă și vom lua măsurile corespunzătoare. Ascultîndu-vă cuvintele încurajatoare, călduroasele sfaturi ce ne-au fost adresate de dumneavoastră, stimate tovarăşe secretar general, în numele activului de partid şi de stat, al muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, a tuturor oamenilor muncii din judeţul Constanţa, ne angajăm să consolidăm succesele obţinute şi să dăm peste plan pînă la sfîrşitul anului însemnate cantităţi de produse industriale şi agri- cole. . Ne vom mobiliza şi mai mult pentru a asigura o cît mai bună aprovizionare a populaţiei cu toate produsele necesare, acordînd atenţia cuvenită activităţii turistice pe litoral. In ce priveşte agricultura, sîntem conştienţi de locul pe care l-am ocupat atît în perioada cooperativizării, cît şi dupâ această perioadă. Anul trecut am primit o înaltă distincţie. Vă asigurăm că întreaga organizaţie de partid, lucrătorii din aparatul de stat, tot ce este suflare în acest judeţ, luptă cu hotărîre,pentru a menţine locul cucerit în agricultură (Aplauze). Sîntem deplin conştienţi că îndeplinirea sarcinilor ce ne stau în faţă, a angajamentelor ce le-am luat cere din partea comitetului nostru judeţean, a tuturor comuniştilor ridicarea continuă a rolului conducător al partidului, creşterea răspunderii şi exigenţei organelor şi organizaţiilor de partid in toate domeniile de activitate. Aplicând in viaţă indicaţiile dumneavoastră cu privire la îmbunătăţirea activităţii poli- tico-ideologice, de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, sîntem hotărîţi să facem totul pentru a întări conducerea şi controlul de partid pentru promovarea fermă a ideologiei partidului nostru, a politicii sale marxistleniniste. In continuare, vorbitorul s-a referit , la acea parte din cuvântarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în care au fost abordate unele probleme importante de politică externă, arătînd că întreaga organizaţie de partid a judeţului Constanţa, întreaga populaţie a oraşului şi judeţului, sprijină întru totul politica externă a partidului nostru ,de colaborare cu toate ţările socialiste, de înţelegere şi respect reciproc cu toate statele lumii, politică ce a dus la creşterea prestigiului ţării în lume, la afirmarea României ca ţară care promovează neabătut o politică de pace, de respect mutual, de respectare a principiilor dreptului internaţional. Aşa cum ne-aţi indicat, stimate tovarăşe secretar general, vom spori combativitatea împotriva oricăror influenţe ale ideologiei burgheze, a mentalităţilor retrograde, străine principiilor eticii comuniste şi spiritului de partid. Vom acţiona cu toată fermitatea împotriva manifestărilor de indisciplină, de încălcare a normelor ‘ de convieţuire sociala, pentru dezvoltarea grijii faţă de avutul obştesc, faţă de legile statului, pentru consolidarea legalităţii socialiste şi a ordinei publice. In aceste zile, organizaţia judeţeană, toate organizaţiile de partid, sindicat şi U.T.C., se pregătesc să dezbată pe larg, cu toată maturitatea politică, problemele ce rezultă din indicațiile, dumneavoastră, să stabilească măsuri eficiente care să asigure educarea partinică a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că uriaşa şi neobosita dumneavoastră activitate, de înaltă ţinută revoluţionară, plină de clarviziune şi fermitate partinică, constituie pentru noi toţi un înalt exemplu în munca de înfăptuire a politicii partidului şi statului nostru. In încheierea adunării cu activul nostru de partid, vă rog să-mi permiteţi tovarăşe Ceauşescu să vă urăm şi cu acest prilej multă sănătate şi putere de muncă, pentru binele şi fericirea poporului român, pentru înflorirea şi prosperitatea patriei noastre socialiste.