Scînteia Tineretului, aprilie 1972 (Anul 28, nr. 7115-7139)

1972-04-08 / nr. 7121

I LA PRAHOVA I I 1 II e Informări politice susţinute în organizaţii de către membrii biroului judeţean, activişti şi lectori ai comitetului judeţean U.T.C. despre vizita în Africa a delegaţiei conduse de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. • Consfătuiri ale tinerilor specialişti stagiari şi ale tinerilor intelectuali de la sate, cu participarea membrilor biroului judeţean de partid. • Săptămînă primăverii şi Luna silviculturii — acţiuni de muncă patriotică. 9 Extinderea iniţiativei de la Uzina „1 Mai“-Ploieşti — „Tineretul uzinei — colectiv al muncii, eticii şi echităţii socialiste“. • Sărbătoarea fruntaşilor — în organizaţiile U.T.C. din agricultură. • Şantier al tineretului la complexul cultural-sportiv al pionierilor şi şcolarilor din Ploieşti. * „Cîntecul lunii“ — acţiune de continuare a învăţării de noi cîntece patriotice şi revoluţionare. • „Primăvara şi tinereţea“ — ciclu de acţiuni educative cu proiecţii cinematografice. • Expuneri şi colocvii în comune, cu participarea unor activişti de partid şi de stat, secretari comunali de partid şi primari, cu prilejul aniversării a 10 ani de la cooperativizarea agriculturii. • întilniri cu muncitorii la cluburile elevilor. • „Cine cunoaşte agricultură, cîştigă !“ — concurs de cunoştinţe profesionale. • Festivalul folcloric „Mîndră floare-i Prahova“ — concurs cultural-artistic. LA BUZĂU • Lansarea întrecerii „Nici o maşină şi nici un utilaj sub randamentul planificat, nici un minut nelucrat“,in întreprinderile industriale. • Extinderea Iniţiativelor „Să gospodărim cu grijă metalul“ şi „Să lucrăm cu consumuri specifice reduse". • Concurs de cunoştinţe politice „50 de ani sub flamura partidului“. • Ciclu de expuneri „Cinstea de a fi cetăţean al R.S.R.“. • Dezbateri la sate despre lucrările celui de-al II-lea Congres al Uniunii naţionale a cooperativelor agricole, cu participarea delegaţilor, a preşedinţilor C.A.P. şi inginerilor agronomi. • Cu prilejul închiderii activităţii cercurilor de învăţămînt politic va avea loc concursul „File din istoria U.T.C.“. • Constituirea „Ansamblului tineretului“, cu cei mai buni artişti amatori elevi. • „Dialogul cărţii“, concurs-dialog între tinerii din comune, pe baza lecturii unei bibliografii de literatură social-politică, ştiinţifică, agrotehnică şi beletristică. « Albumul-ştafetă „Azi, uteciştii“, pe un itinerar în alte 10 comune. • Noi şantiere ale tineretului în comunele Glodeanu, Pogoanele, Padina, Săpoca, Murgeşti, Nehoiu, Pâlîrlagele, Mărgăritareşti, pentru împăduriri, desecări, irigaţii, combaterea eroziunii solului, îndiguiri, curăţit păşune. I „SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 3 SIMBÂTĂ 8 APRILIE 7972 m pum mmm CĂRUIA li VOR URMA ALTELE Ce a însemnat pentru cele peste o mie de uteciste de la întreprinderea industrială „Textila“ din Galaţi activitatea din ultimele luni închinate jubileului semicentenarului U.T.C. ? Secretara comitetului U.T.C. pe întreprindere, Margareta Nantu, este de părere că „în ansamblu, ceea ce am făcut în acest răstimp aproape că nu are precedent în acţiunile noastre. Această concluzie la care am ajuns se extinde asupra totalităţii manifestărilor organizate ca număr, varietate, intensitate, participare la înfăptuirea lor. Şi, întrucît ştim foarte bine că asemenea parametri joacă un rol hotărîtor în eficienţa muncii de organizaţie, am decis ca o bună parte dintre manifestările respective să ne păstrăm în continuare, incorporîndu-Ie în programele viitoare de acţiune. Primul pas l-am făcut o dată cu elaborarea programului pe trimestrul II“, într-adevăr, perioada la care ne referim a fost marcată de numeroase realizări. Fără pretenţia de a opera o riguroasă ierarhie în rîndul lor, ar trebui amintită mai întîi, poate, formarea celor 3 brigăzi de producţie ale tineretului în secţia ţesătorie din unitatea C a întreprinderii. Pentru ca valoarea acestei acţiuni să fie mai exact sesizată, este de ajuns să menţionăm că acum producţia din secţie este în exclusivitate rodul eforturilor uteciştilor. La capitolul muncii patriotice s-a înregistrat cifra de 10 000 ore, care depăşeşte cu mult angajamentele asumate anterior în acest domeniu. Tot în această etapă, la staţia de radioamplificare a apărut emisiunea ,,Ora tineretului“ care-şi propune, folosind acest instrument de largă şi promptă audienţă, să ţină la curent tinerii cu aspectele cele mai diverse ale vieţii organizaţiei, în cadrul ei un punct aparte îl formează minutele dedicate evidenţiaţilor în producţie, remarcaţi din rîndurile uteciştilor. Ca o contribuţie la buna desfăşurare a învăţămîntului politic s-au organizat pentru grupe restrînse de cursanţi consultaţii pe cele mai diverse teme politice, economice, culturale. Pentru uteciştii fiecăreia dintre cele 5 unităţi care compun întreprinderea au avut loc seri culturale, în programul cărora au apărut şi concursurile de recitare a poeziei patriotice, între noutăţile survenite în lunile de început ale acestui an sunt de remarcat, de asemenea, înfiinţarea „Colţului cărţii politice", organizarea la clubul „Femina“, ce aparţine de întreprindere, a unei agende politice şi, nu în ultimă instanţă, întîlnirile cu ilegalişti organizate în incinta muzeului de istorie a oraşului. Sigur că registrul acţiunilor este mult mai bogat, cuprinzînd şi alte manifestări. Dar, cele pe care le-am menţionat fac parte din categoria acţiunilor care au devenit obiective de preocupare permanentă, consemnate şi în programul de activitate de pe trimestrul în curs. Totuşi, pentru a surprinde mai adînc motivele care au stat la bază conceperii lui, în actuala sa formă, a rămîne doar la constatarea faptului continuităţii unor acţiuni, ar îngusta perspectiva pe care el tinde să o deschidă în activitatea uteciştilor, în raport de învăţămintele desprinse din munca depusă cu prilejul sărbătorii semicentenarului. Asupra acestui lucru ne-a atras atenţia Florica Gheţin, locţiitoarea secretarei comitetului U.T.C. pe întreprindere. „Programul inserează şi alte obiective, unele care nici nu au intrat în sfera eforturilor din primul trimestru. Chiar şi aşa, însă, se poate spune că sunt legate, ba chiar determinate, de acţiunile făcute mai înainte. Ele au apărut în virtutea faptului că noi vrem ca pe lingă continuarea unor acţiuni reuşite să valorificăm practic spiritul de iniţiativă atît de bogat argumentat în acest interval“. Ca urmare, organizaţia a hotărît ca celor 3 brigăzi de producţie să li se adauge alte 2. In momentul prezent, ele sunt pe cale de constituire în secţia ţesătorie din unitatea A. Apoi, finind seama că în întreprindere majoritatea copleşitoare a uteciştilor o formează fetele, s-a adoptat ideea înfiinţării unui cerc tehnic aplicativ cu caracter sanitar, în acelaşi context al înnoirilor se înscrie şi formarea sfatului tinerelor căsătorite la clubul „Femina“. Raportat la etapa de acţiune închinată semicentenarului, actualul program de activitate îşi propune, aşa cum sublinia şi Marioara Nica, membră a comitetului U.T.C. pe întreprindere, conservarea intensităţii acţiunilor, formularea unui calendar precis care să fie respectat în desfăşurarea lor. Semnificativ în această direcţie este, de pildă, faptul că cifra orelor de muncă patriotică a rămas la fel de ridicată şi acum, 10 000, că „Ora tineretului“ de la staţia de radioamplificare se preconizează să aibă loc in fiecare lună, că tot lunar sunt prevăzute să continue şi spectacolele susţinute de brigăzile de agitaţie şi formaţiile artistice din întreprindere în cadrul serilor culturalartistice. Iată cîteva dovezi elocvente ale modului în care se încearcă punerea în practică a dezideratului invocat de Marioara Nica. El se alătură celorlalte, deja menţionate, evidenţiind coordonatele care circumscriu actualul program de acţiune în baza unei relaţii constructive, concrete, stabilite cu rezultatele obţinute în lunile care au marcat contribuţia uteciştilor de la întreprinderea industrială „Textila“ la marea sărbătoare a tineretului din întreaga ţară. Din elementele pe care le-am punctat aici se justifică aprecierea că momentul respectiv nu a rămas izolat, ci a fost asimilat ca un capitol deschis pentru eforturile uteciştilor, un punct de culme care-şi găseşte o convingătoare continuare. Mai mult decit atît, chiar, continuitatea se realizează printr-o creştere calitativă, printr-un efort de autodepăşire care constituie trăsătura cea mai convingătoare a întregului colectiv. Locul se numeşte Dumbrava Verde. Ziua este o zi oarecare din acest an al muncii patriotice O întrebare, două răspunsuri... CUM FOLOSIŢI PRINCIPALELE ÎNVĂŢĂMINTE ALE PERIOADEI DEDICATE SEMICENTENARULUI PENTRU ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII DE VIITOR ? prim secretar al Comitetului judeţean Prahova al U.T.C. Cîteva remarci se impun neapărat. Este pozitiv faptul că prin atenţia acordată sărbătoririi semicentenarului, pe întreaga structură a organizaţiei judeţene, s-a reuşit să se desfăşoare o activitate politicoeducativă complexă. N-a rămas domeniu al muncii de organizaţie care să nu fi fost intens afectat în această perioadă. Fiecare compartiment al vieţii de organizaţie, multiple planuri ale conştiinţei tinerilor au fost influenţate. Rezultă din etapa aceasta bogate învăţăminte politicoorganizatorice, întîlnirile organizate pe categorii de tineri — cu constructorii, cu mecanizatorii — la care au participat membrii biroului judeţean de partid, reprezentanţii tuturor organizaţiilor şi instituţiilor cu răspunderi în domeniul respectiv de activitate devin o practică de lucru curentă. Pregătim acum un astfel de dialog cu tinerii specialişti stagiari — ingineri, tehnicieni, economişti — şi ne gîndim, de asemenea, la o acţiune similară cu tinerii intelectuali ai satelor. Consider important că, în spiritul aceluiaşi stil de lucru activ, acţiunile dedicate semicentenarului U.T.C. au fost un prilej de analiză în fiecare organizaţie, asupra rolului şi locului tineretului, despre cum se poate întări contribuţia sa specifică în diferite sectoare. Semicentenarul devine astfel nu numai un eveniment sărbătoresc, ci un moment cu profunde implicaţii în întreaga noastră activitate. Suitem încă în perioada de acţiuni dedicate semicentenarului. Atmosfera este aceeaşi, acţiunile pe care le întreprindem au caracteristic scopul antrenării tinerilor în acţiune mai mult decât înainte. Programul de activităţi al biroului judeţean, planurile secţiilor în acest trimestru sunt axate cu aceeaşi intensitate pe acţiuni şi iniţiative care să grăbească realizarea tuturor obiectivelor prevăzute, printr-o transpunere permanentă în viaţă a sarcinilor de producţie, de organizaţie, a principalelor hotărîri proprii. Perioada recentă ne-a demonstrat faptul că puterea noastră organizatorică este mare, dar şi că resursele organizatorice trebuie folosite mai bine. Volumul şi calitatea acţiunilor întreprinse în etapa aniversării semicenteprim secretar Comitetului judeţean Buzău al U.T.Clarului pretind continuitate. Cert este că tocmai de aceea va trebui ca şi în perioada ce urmează să se desfăşoare o activitate laborioasă, de către întregul activ, cu formele şi mijloacele noastre specifice. S-a demonstrat că putem organiza mai mult, mai bine, activităţi educative pentru tineri, cu masa largă a tinerilor. Mai ales, este necesar să continuăm, în mijlocul uteciştilor, în şcoli, întreprinderi, cooperative, dialogul cu tineretul, între părerile noastre şi ale lor prin dezvoltarea reciprocă a receptivităţii. Aceasta duce, este verificat de-acum, la realizări mai bune, în activitatea de producţie, la rezultate economice superioare, la transformări în conştiinţa tinerilor. Aşa îi facem să înţeleagă mai uşor cerinţa de a răspunde chemărilor organizaţiei, devenite propriile lor chemări. O LARGA PARTICIPARE CAPACITATE DE INIŢIATIVA VARIETATE ŞI DINAMISM Pentru fiecare organizaţie, pentru fiecare tinăr, reuşitele acestei perioade sunt un îndemn la autodepăşire Aşa cum au ieşit şi astăzi, cu întreaga organizaţie, vor fi prezenţi pretutindeni, în muncă şi în celelalte activităţi al Unitatea de măsură—ecoul în conştiinţa tinerilor — Perioada recentă a situat, activiştii, poate mai mult decit oricînd, în contact direct, nemijlocit, cu colectivele de tineri ; ansamblul bogat de acţiuni dedicate semicentenarului U.T.C. a determinat cu necesitate această prezenţă. In cel fel vor fi continuate în viitor aceste dialoguri ? — Cerinţa ca activistul să fie prezent cit mai mult, direct, influenţind şi direcţionînd activitatea organizaţiilor U.T.C. prin participarea sa la adunări generale, la lecţiile de învăţămînt politic, expuneri, dezbateri, acţiuni de muncă patriotică sau cultural-educative a fost pregnant evidenţiată de participarea largă a tinerilor şi de atmosfera care a caracterizat activităţile dedicate semicentenarului. în acest sens acţionăm, considerînd că trebuie permanentizat acest contact, în teren şi în activitate, al activistului cu oamenii, dincolo de hîrtii şi întruniri oficiale. Insistăm, de asemenea, foarte mult în prezent pe conducerea directă a instruirilor secretarilor şi activelor U.T.C. de către membrii biroului şi secretariatului judeţean. Trebuie remarcat, totodată, că în această perioadă solicitările de colaborare între activiştii din diferite secţii sau sectoare specializate de activitate au fost şi numeroase şi complexe,, consolidînd, prin caracterul unitar al AUREL DAN secretar al Comitetului judeţean _______Buzău al U.T.C. ansamblului de acţiuni dedicate semicentenarului U.T.C. şi o intervenţie unitară, împreună, ca autori sau realizatori ai unor iniţiative. Perseverăm, deci, şi pe această cale, întărind conlucrarea dintre secţii. — Membrii biroului comitetului judeţean U.T.C. au susţinut în organizaţii expuneri pe tema „Mişcarea revoluţionară şi democratică de tineret — parte integrantă a luptei clasei muncitoare, sub conducerea Partidului Comunist Român, pentru eliberare naţională şi socială“. Care este tema expunerilor din acest trimestru ? — în aprilie, continuăm şirul de expuneri pe aceeaşi temă, pentru a cuprinde toate cele 83 de organizaţii U.T.C. comunale, în cadrul unor întilniri cu caracter mai complex, care să includă şi manifestări cultural-artistice, sportive. Va trebui să ne consultăm în curînd, în cadrul secretariatului, pentru a relua itinerariul cu o temă nouă, de data aceasta despre rolul conducător al partidului. Intenţionăm să stabilim un grafic exact al tuturor acestor întilniri. De asemenea, ne gîndim să solicităm Comitetului judeţean Buzău al P.C.R., din partea căruia am primit un sprijin deosebit de preţios, organizarea unei noi serii de întilniri ale tinerilor din diferite localităţi şi organizaţii cu membri ai biroului judeţean, respectiv municipal şi orăşenesc de partid. V-aţi referit la cerinţele prezenţei activistului în organizaţii, raportată la multiplele domenii ale acţiunii educative desfăşurate de acesta, înţeleasă în esenţa sa ca exercitare a unui rol politic complex, de propagandist al politicii partidului nostru, ce concluzii au fost evidenţiate pentru munca activistului prin întîlnirile prilejuite de sărbătorirea semicentenarului ? — Tocmai un asemenea rol politic-organizatoric s-a exercitat şi s-a verificat în munca activiştilor. Diferite analize care s-au desfăşurat în cadrul secretariatului şi biroului judeţean U.T.C. au pus în faţa membrilor aparatului cerinţa de a continua în acest sens deplasările şi contactele în organizaţiile în care s-au deplasat şi au participat la organizarea activităţilor, pentru a continua şi consolida legăturile stabilite cu prilejul acestor manifestări, pentru a păstra mereu proaspătă cunoştinţa cu tinerii în mijlocul cărora s-au aflat şi pentru ca tinerii înşişi să-i cunoască din ce în ce mai bine. • —---------------------------------------------—• totul poate fi spus într-un singur cuvînt: MOBILITATE — Tovarăşe secretar, v-aş solicita să formulaţi, din punctul de vedere al naturii responsabilităţilor dv„ ca secretar cu problemele organizatorice, concluziile ce le-aţi desprins din bogata activitate desfăşurată de organizaţiile U.T.C. din judeţ cu prilejul jubileului U.T.C. — Concentrate într-o sinteză de ansamblu, impresiile pe care mi Ie-a lăsat etapa de muncă pe care am străbătut-o pot fi exprimate intr-un singur cuvînt: mobilitate. Plecînd de la această constatare, aş merge pină acolo, incit reuşitele repurtate în cadrul perioadei care face obiectul discuţiei noastre le-aş pune tocmai pe seama acestui lucru. De fapt, el însuşi constituie o mare reuşită care Ie înmagazinează pe toate celelalte, regăsite în varietatea manifestărilor, ritmul lor de desfăşurare, participarea tinerilor. — Explicaţi, vă rog, resorturile care au determinat cota înaltă atinsă de aceste compartimente ale laturii organizatorice a activităţii, ştiut fiind că ele sunt imperative curente, deci nu ar trebui să depindă de momentele particulare care intervin. — M-aş opri, mai întîi, asupra unui element oarecum aparte, renunţarea la inconsecvenţă. După recenta experienţă sînt mai convins ca oricînd că inconsecvenţa ne-a închis ade-ALEXANDRU EFTIMIE secretar al Comitetului judeţean Brăila al U.T.C. seoun căile spre atingerea unor obiective aflate pe masa de lucru a organizaţiilor U.T.C. Cel mai bun exemplu îl pot constitui amplele evocări ce au avut loc în acest interval pe tema cunoaşterii trecutului de luptă şi muncă al U.T.C. Noi încercasem şi mai înainte să mobilizăm organizaţiile la întreprinderea unor asemenea acţiuni. Dar, datorită nesiguranţei, ezitărilor, în sfîrşit, a timidităţii n-am avut prea mult succes. Or, în ultima vreme, acelaşi obiectiv a fost abordat deschis, curajos şi cu hotărirea fermă, de a-l îndeplini, ceea ce a contribuit pînă la urmă la declanşarea unei acţiuni de largă audienţă, pe care o vom susţine şi în continuare. Nu-i mai puţin adevărat că un factor care a influenţat acest rezultat a fost şi preocuparea mai atentă a unor organizaţii de a-şi valorifica disponibilităţile interne. Mă gîndesc, de pildă, la acele iniţiative apărute in perimetrul producţiei : „Să obţinem economii echivalente cu valoarea reparaţiei unui tractor“, „Nici un utecist sub normă“. Amintind de iniţiative, am abordat şi un alt aspect al problemei, acela al maximei receptivităţi faţă de preluarea şi adaptarea lor la condiţiile specifice în care acţionează organizaţiile U.T.C., acolo unde pot răspunde cerinţelor realităţii. — Ar constitui, realmente, un mare neajuns pierderea pe drum a acestor reuşite. Ce consideraţi că trebuie făcut pentru a le menţine în actualitate, pentru a stimula atenţia organizaţiilor U.T.C. asupra unor căi de acţiune care să conducă la permanentizarea unui stil de muncă . Tot ceea ce v-am spus mai înainte s-a exprimat în varietatea de acţiuni desfăşurate. Premiza care a dus la mobilitatea pe care o remarcam la început este, mai întîi, consecinţa acestei realităţi. Pentru că în ultima vreme a fost vorba numai despre manifestări de greutate, de a căror importanţă toată lumea a fost convinsă, şi mobilizarea tinerilor s-a făcut fără greutăţi, iar partea practică a înfăptuirii s-a efectuat la înălţimea cerinţelor. Pentru viitor, aceasta mi se pare că trebuie să constituie, din toate punctele de vedere — deci şi din cel organizatoric — principala ţintă a preocupărilor noastre. Să insistăm ca fiecare organizaţie să-şi întocmească programe de activităţi cit mai bogate, cu acţiuni diverse, cu „advărat însemnate. Să controlăm ca ele să fie îndeplinite. „LUNA MUNCII PATRIOTICE“ TREBUIE SA DUREZE TOT ANUL Se obişnuieşte deja de cîtva timp ca prima lună de primăvară să fie reclamată autoritar, in fiecare an, de organizaţiile U.T.C., pentru a fi transformată în „luna muncii patriotice“. Şi chiar dacă în unele locuri limitele ei sunt comprimate la o singură „săptămînă“ sau la o „decadă“, rezultatele pe care le obţin tinerii pe atît de cunoscutele şantiere ale primăverii se raportează firesc la întreaga durată a lunii. Anul acesta era deci cu atit mai mult de aşteptat, dată fiind sărbătoarea care a marcat existenţa unei primăveri semicentenare pentru organizaţia U.T.C., ca o „lună a muncii patriotice“ să se repete nu numai calendaristic, ci să se şi integreze în mod necesar în „decadele“ manifestărilor închinate evenimentului. In judeţul Bihor această lună a fost inaugurată prin colectarea şi expedierea unui întreg „tren al tineretului“ cu deşeuri metalice spre oţelăriile Hunedoarei , o acţiune care nu a rămas doar un gest simbolic, mai mult sau mai puţin festiv, ci a declanşat o suită de alte activităţi a căror principală trăsătură era prezenţa entuziastă a tinerilor, efortul lor competent, în fiecare zi, un alt colţ al municipiului Oradea şi al judeţului le înregistra rezultatele muncii, în preziua semicentenarului unul din punctele culminante l-a constituit deschiderea unui mare şantier al tineretului la Dumbrava Verde, pentru construirea unui drum de acces. Pînă la aceeaşi dată o comună, Tineagd, îşi îndeplinise planul valoric anual la capitolul muncii patriotice in proporţie de sută la sută. Şi exemplele ar putea continua. Aşa cum s-a şi întîmplat de altfel. De curînd, luna muncii patriotice s-a încheiat şi în judeţul Bihor, ceea ce n-a dat semnalul de închidere a întregii activităţi voluntar-patriotice. Dimpotrivă, ieşirile organizaţiilor U.T.C., devenite brigăzi ale muncii patriotice, la lucrările, începute tot de ele, continuă, sub semnul aceluiaşi eveniment al semicentenarului, într-un ritm încă mai susţinut. Săptămînă care a trecut a fost şi ea declarată „săptămînă împăduririlor“ iar comune ca Tinca, Valea lui Mihai, Săcuieni, Vadul Crişului s-au şi detaşat pe parcursul unei întreceri care nu s-a sfîrşit încă. La Aleşd cifra împăduririlor efectuate de tineri s-a ridicat la cinci hectare insă angajamentele prevăd încă 15. Şi din nou exemplele nu se opresc aici: celui dinţii tren-marşrut i-a urmat şi al doilea, acţiunile de desecări şi irigaţii depăşesc în momentul de faţă cîteva sute de hectare, iar numărul şantierelor de muncă patriotică inaugurate deja sau în curs de a-şi începe lucrările ating cifra 30. O întreagă atmosferă de însufleţire de muncă neobosită însoţeşte fiecare nouă acţiune organizată. De la o zi la alta, in judeţ apar mereu noi puncte în care este solicitată prezenţa tineretului şi în care se face imediat simţită. Un permanent apel la întrecere cu sine însuşi străbate coloanele de brigadieri ale muncii voluntare, de la prima pînă la ultima lovitură de cazma. După cum am aflat la comitetul judeţean U.T.C., cele mai multe organizaţii au raportat, în ziua semicentenarului, îndeplinirea în mai puţin de un trimestru a angajamentelor anuale în procent de 40 la sută, insă mai sunt şi altele care au realizat chiar mai mult. Aceste situaţii au pus în faţa comitetului judeţean U.T.C. întrebarea dacă nu cumva angajamentele asumate nu exprimau fidel posibilităţile reale ale organizaţiilor, ci se aşezau undeva cu mult in urma lor, lucru care s-a şi verificat, într-adevăr, într-un caz sau în altul, însă în cele mai numeroase explicaţia este cu totul alta : aceea amintită deja mai înainte, a însufleţirii şi muncii neobosite, a unei dăruiri de energie care nu poate fi comparată cu nici o altă unitate din vreun an anterior. Spiritul de angajare al tinerilor s-a manifestat cu o forţă ce nu se poate măsura decit prin ea însăşi. Participarea lor, mai numeroasă decit oricînd, se completează firesc cu ritmul de muncă şi el neegalat pînă în prezent. Iar ca o explicaţie supremă, care le pune în valoare pe toate celelalte, stă faptul că toată această risipă de energie a fost şi este în continuare alimentată de hotărirea de a sărbători cei 50 de ani de existenţă ai organizaţiei U.T.C. cu fapte pe măsura vîrstei sale. Ceea ce vrea să întreprindă în momentul acesta comitetul judeţean U.T.C. este stabilizarea acestui ritm înalt şi a participării numeroase, permanentizarea lor astfel incit să nu se mai renunţe niciodată la cotele cîştigate acum. Lucrul acesta a şi început deja să capete contururi organizatorice încă de cîtva timp. Incepînd de anul trecut chiar, organizaţiile U.T.C. din judeţ sînt angrenate în circuitul unei largi întreceri în realizarea obiectivelor de muncă patriotică, întrecere ale cărei prime roade s-au şi descifrat în cuvintele Diplomei de Onoare a C.C. al U.T.C. acordată judeţului pentru succesele anului trecut. Anul acesta întrecerea continuă, fiind de acum la a doua ediţie. Ceea ce s-a înregistrat mai bun în perioada întîmpinării semicentenarului, de-a lungul unei singure luni, este păstrat, preluat şi intensificat pe parcursul unui an întreg. E şi normal deci ca rezultatele să nu se oprească aici. Ca dovadă , organizaţia U.T.C. de la Combinatul de materiale de construcţii Chiştag adaugă la realizările judeţului cei 500 de plopi plantaţi în aceste zile în incinta combinatului; tineriide_ la Fabrica „Solidaritatea“ ies în fiecare săptămînă, într-o zi anume, pe şantierul lor de la Dumbrava Verde ; cei din comuna Tiheagd au crezut de cuviinţă să nu rămînă la ceea ce au făcut pînă acum şi şi-au revizuit angajamentele : pînă la 23 August îşi vor îndeplini sarcinile în procent de 150 la sută. Concluzia se impune de la sine : „luna muncii patriotice“ nu a însemnat o acţiune, ci doar începutul ei. Cele mai frumoase rezultate ale sale sunt consolidate şi dezvoltate acum şi de acum încolo, de-a lungul unui întreg an de muncă. Anul acesta, în care sărbătorim cinci decenii ale organizaţiei noastre, poate deveni, pe drept cuvînt, „anul muncii patriotice". Este apelul pe care îl adresează organizaţiile U.T.C. ale Bihorului organizaţiilor din întreaga ţară, oferind drept cel mai bun exemplu și îndemn, propria lor activitate. Pagină realizată de : D. MATALA TRAIAN GÎNJU TON TRONAC