Scînteia Tineretului, mai 1972 (Anul 28, nr. 7140-7165)

1972-05-16 / nr. 7152

„SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 3 ■ MARŢI 16 MAI 1972 CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Doresc să încep prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului Turnu Severin şi judeţului Mehedinţi, un călduros salut din partea Comitetului Central al Partidului, a Consiliului de Stat şi a guvernului Republicii Socialiste România. (Aplauze puternice, urale). Sărbătorim astăzi două evenimente deosebit de importante pentru locuitorii acestor meleaguri, pentru muncitorii din Turnu Severin : împlinirea a 1850 de ani de la prima atestare documentară a municipiului Turnu Severin — antica Drobeta, şi a 90 de ani de existenţă a Uzinei de vagoane din oraşul dumneavoastră. Cu acest prilej, doresc să felicit, în mod călduros, pe locuitorii municipiului, pe muncitorii uzinei de vagoane şi să le adresez tuturor cele mai calde urări de noi succese în activitatea lor. Intr-adevăr, sunt două evenimente de o deosebită importanţă — şi dumneavoastră, oamenii muncii din municipiu, din întregul judeţ, întîmpinaţi sărbătorirea lor cu succese remarcabile în înfăptuirea sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al partidului, în toate domeniile de activitate. (Aplauze puternice, prelungite!). Vă înfăţişaţi la această sărbătoare măreaţă cu succese deosebite, atît în industrie, cît şi în agricultură, în activitatea politico-educativă; aveţi o organizaţie de partid puternică, care constituie garanţia înfăptuirii neabătute a politicii partidului de către toţi oamenii muncii. (Aplauze prelungite). Istoria vorbeşte că încă cu 5500 de ani în urmă pe aceste meleaguri existau aşezări omeneşti. In epoca statului geto-dac s-a dezvoltat aşezarea Drobeta care, după cum ştiţi, a dăinuit multă vreme , descoperirile atestă că, practic, în toată perioada de la înfiinţarea sa şi pînă astăzi, această aşezare a fost — dacă se poate spune aşa — un sîmbure al dezvoltării poporului român, deoarece timp de aproape 2 000 de ani, în împrejurări grele, locuitorii au înfruntat năvălirile, au făcut faţă greutăţilor, păstrîndu-şi existenţa, contribuind, prin aceasta, la menţinerea şi afirmarea fiinţei poporului român. (Aplauze puternice, îndelungate). Vă mîndriţi cu primul pod construit acum aproape 2 000 de ani, aşa cum, pe bună dreptate, astăzi vă mîndriţi cu cea mai mare hidrocentrală de pe Dunăre — expresie a geniului creator al poporului român, a forţei societăţii socialiste pe care o edificăm în România. (Aplauze puternice, urale). Desigur, cunoaşterea istoriei, preţuirea ei, constituie un important factor de educaţie, un izvor de învăţăminte şi, totodată, un îndemn de a face totul pentru a duce mai departe făclia civilizaţiei materiale şi spirituale, de a înălţa tot mai mult edificiul socialismului şi comunismului în România. (Aplauze puternice). Avînd în vedere că sărbătorim existenţa de 1850 de ani a oraşului, ne-am consfătuit aici, cîţiva membri ai conducerii de partid şi de stat, şi am hotărît să dăm municipiului dumneavoastră denumirea de municipiul Drobeta Turnu Severin. (Aplauze puternice, urale ; se scandează „Ceauşescu—P.C.R.“). Inmănunchind aceste două denumiri ale municipiului, într-una singură, dorim să subliniem şi mai mult unitatea dintre trecut, prezent şi viitor, faptul că poporul român există de veacuri şi va dăinui peste veacuri pe aceste meleaguri, edificînd cea mai înaltă societate din lume — comunismul ! (Aplauze puternice, urale , se scandează : „Ceauşescu şi poporul“). Alături de glorioasele tradiţii de luptă împotriva jugului străin pentru eliberarea naţională şi socială, oraşul şi judeţul dumneavoastră sunt şi purtătorii unor vechi tradiţii revoluţionare ale clasei muncitoare, încă în secolul trecut s-au dezvoltat aici organizaţii muncitoreşti, au avut loc lupte de clasă împotriva asupririi capitaliste, pentru libertate şi o viaţă mai bună. Aici, la Turnu Severin, în anii 1918—1920 au avut loc puternice lupte revoluţionare. Reprezentanţi ai organizaţiei revoluţionare de aici au luat parte la constituirea Partidului Comunist Român, în 1921. Iată de ce se poate spune că, într-adevăr, municipiul Turnu Severin şi judeţul Mehedinţi, întruchipează şi înmănunchează în mod minunat tradiţiile poporului nostru de luptă împotriva asupririi străine, pentru eliberare naţională şi socială, de luptă împotriva claselor asupritoare burghezo-moşiereşti, pentru cucerirea puterii, pentm făurirea socialismului. (Aplauze puternice, prelungite). întotdeauna, în anii ilegalităţii, am avut la Turnu Severin o puternică organizaţie revoluţionară ; aş menţiona numai faptul că în alegerile din 1936, mehedinţenii au provocat înfrîngerea forţelor reacţionare, înscriind prima victorie a forţelor unite democratice din România. (Vii aplauze). In timpul războiului, la 23 August 1944, mehedinţenii au răspuns cu însufleţire apelului Partidului Comunist Român, aducînd o contribuţie de seamă la realizarea cu succes a insurecţiei naţionale antifasciste, la transformarea democratică, revoluţionară a României şi apoi la toate acţiunile care au urmat în opera de construcţie socialistă. După cum am mai spus şi altă dată, cunosc organizaţia de partid din Turnu Severin din 1935 ; am cunoscut-o, de asemenea, şi în primii ani de după eliberare şi pot afirma că, într-adevăr, aceasta a fost întotdeauna o organizaţie de nădejde, care şi-a făcut în permanenţă datoria de a organiza şi însufleţi masele muncitoare atît în lupta împotriva asupririi, cît şi în activitatea pentm construcţia socialismului. (Aplauze puternice, prelungite). Astăzi, organizaţia de partid din municipiul Drobeta Turnu Severin, ca şi întreaga organizaţie din judeţul Mehedinţi sunt puternice, îşi îndeplinesc cu cinste sarcinile încredinţate de partid. Cunoaşteţi singuri succesele obţinute prin munca pe care o desfăşuraţi, se dezvoltă uzinele, se transformă oraşul, viaţa locuitorilor, şi, fără îndoială, în toate acestea un rol de frunte îl au comuniştii, organizaţia de partid, comitetul judeţean de partid. (Aplauze puternice). Acordarea unor înalte distincţii atît municipiului Drobeta Turnu Severin, cît şi Uzinei de vagoane, precum şi unor muncitori, activişti de partid şi de stat şi altor oameni ai muncii constituie o expresie a înaltei aprecieri pe care Comitetul Central, Consiliul de Stat şi guvernul o dau activităţii organizaţiilor de partid şi consiliilor populare ale municipiului şi judeţului, oamenilor muncii, tuturor cetăţenilor pentru realizările obţinute în munca desfăşurată pînă acum. (Vii aplauze). Astăzi au fost declaraţi „Eroi ai Muncii Socialiste“ 2 muncitori ai uzinei de vagoane, iar mîine vor mai apare — ca să spun aşa — în Turnu Severin încă 3 eroi ; am dori ca la sfîrşitul cincinalului din rîndul mehedinţenilor să se ridice noi şi noi Eroi, în aşa fel încît ceea ce s-a cîntat astăzi „eroi au fost, eroi sînt încă“ să constituie o expresie a realităţii şi în muncă. (Aplauze puternice, prelungite). Adresez cele mai calde felicitări noilor „Eroi ai Muncii Socialiste“, tuturor celor care au fost distinşi astăzi cu ordine şi medalii şi, în primul rind, oamenilor muncii de la Uzina de vagoane. (Aplauze puternice). Desigur, aprecierile date implică şi obligaţii, sunt şi un îndemn de a munci mai bine şi am reţinut cu satisfacţie din cele spuse aici de primul secretar al Comitetului judeţean, de directorul uzinei, de ceilalţi tovarăşi care au luat cuvîntul că vor milita cu şi mai multă fermitate pentru ca fiecare la locul său de muncă să-şi îndeplinească sarcinile tot mai mari ce le revin în prezent, cît şi în anii viitori. După cum ştiţi, Congresul al X-lea al partidului a trasat un vast program de dezvoltare a patriei noastre, a stabilit ca obiectiv fundamental făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. In oraşul dumneavoastră umează să fie dezvoltate unele întreprinderi şi să se construiască noi obiective economice şi culturale. In anii acestui cincinal, producţia industrială umează să se dubleze, dar, după cele ce am văzut astăzi la uzina de vagoane şi după cele ce am văzut în toamnă la şantierul naval, cred că există posibilităţi ca aceste unităţi, cit şi noua unitate de celuloză, care a început deja să producă, să dea o producţie mult mai mare decît cea prevăzută în plan; în felul acesta, oamenii muncii din Turnu Severin vor aduce o contribuţie şi mai importantă la înfăptuirea cu succes a programului elaborat de Congresul al X-lea al partidului. (Aplauze puternice, prelungite). Cunoaşteţi că oamenii muncii din ţara noastră, fără deosebire de naţionalitate, întregul popor, înfăptuieşte cu succes prevederile cincinalului. Nu mă voi mai referi la anul 1971, deoarece vă sunt cunoscute realizările d■ faptul că planul pe anul trecut a fost nu numai realizat, dar şi depăşit. De asemenea, pe primele 4 luni ale acestui an, ritmul de creştere în industrie a fost de 12,4 la sută faţă de perioada anului trecut, fiind superior prevederilor planului. Trebuie spus că întreprinderile din judeţul dumneavoastră au adus şi în aceste 4 luni un aport însemnat la succesele obţinute de întreaga noastră ţară. Din toate aceste realizări, din felul cum se îndeplineşte planul cincinal, reiese că prevederile şi obiectivele stabilite de Congresul al X-lea sunt pe deplin realiste, că stă în puterea muncitorilor, ţăranilor, inginerilor şi tehnicienilor, a tuturor oamenilor muncii din patria noastră de a înfăptui cu succes aceste prevederi. In felul acesta, ţara noastră va parcurge o etapă importantă pe calea industrializării, a dezvoltării sale economice în general, pe calea apropierii de țările avansate din punct de vedere economic, pe calea făuririi unei puternice baze tehnico-materiale a socialismului și comunismului în România. (Aplauze puternice, prelungite). Dintotdeauna partidul nostru a acordat o mare atenţie învăţămîntului, ştiinţei, culturii — factori hotărîtori pentru progresul oricărei naţiuni, pentru făurirea societăţii socialiste. Cu atît mai mult în condiţiile de astăzi, ale puternicei revoluţii tehnico-ştiinţifice mondiale, ale eforturilor pentru realizarea programului elaborat de Congresul al X-lea, dezvoltarea învăţămîntului, ştiinţei şi culturii constituie una din cele mai importante sarcini ; municipiul Turnu Severin trebuie să se preocupe de această latură de activitate, hotărîtoare pentru progresul industriei, agriculturii, pentru ridicarea nivelului general de cultură şi civilizaţie al oamenilor muncii. (Aplauze puternice). Preocupîndu-ne de dezvoltarea economică-socială, punem pe primul plan ridicarea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor — aceasta constituind ţelul suprem al întregii activităţi a partidului, esenţa însăşi a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România.. (Aplauze puternice, prelungite). Aşa cum am menţionat, în 1971 am realizat cu succes programul în industrie şi în agricultură. Aceasta ne-a permis să trecem mai devreme la realizarea măsurilor de creştere a nivelului de viaţă, faţă de prevederile înscrise în cincinal. Din dorinţa de a contribui la creşterea bunăstării oamenilor muncii, urmează ca în acest an, în toamnă, să trecem la sporirea salariilor mici și a pensiilor, astfel încît, realmente, în cincinal prevederile privind veniturile oamenilor muncii să se realizeze cel puțin la nivelul prevăzut de Congresul al X-lea al partidului. (Aplauze puternice). Desigur, realizarea cu succes a programului de dezvoltare a României socialiste cere în continuare eforturi mari. Este necesară îmbunătăţirea continuă a organizării activităţii în toate sectoarele, perfecţionarea conducerii şi planificării economiei naţionale. De altfel, Conferinţa Naţională a partidului, care urmează să aibă loc în luna iulie ,a acestui an, se va preocupa tocmai de felul cum se realizează aceste măsuri, de stabilirea căilor pentru a ridica la un nivel şi mai înalt întreaga activitate, pentru asigurarea participării întregului popor la conducerea vieţii economico-sociale, pentru dezvoltarea democraţiei socialiste. Pornim de la faptul că numai cu participarea deplină a întregului popor, care în mod conştient îşi făureşte propriul său viitor, se poate asigura victoria socialismului şi comunismului. (Aplauze puternice, prelungite). Este necesar să acordăm mai multă atenţie organizării activităţii din întreprinderi şi instituţii, din agricultură, problemei productivităţii muncii, introducerii tehnicii moderne, perfecţionării maşinilor şi utilajelor, reducerii cheltuielilor de producţie, creşterii venitului naţional. Pînă la urmă, stă în puterea noastră şi depinde de noi ca să obţinem cu mijloacele pe care le avem sau, mai bine-zis, cu cheltuieli mai mici decît cele prevăzute în cincinal, rezultate economice mai mari ;■ aceasta ne va permite ca şi în ce priveşte bunăstarea oamenilor muncii să obţinem realizări tot mai însemnate. De noi depinde ca dintr-o mie de lei pe care o cheltuim să obţinem un spor de producţie de 2 000 sau de 2 500 şi, pe această bază, să facem să crească continuu avuţia naţională şi bunăstarea poporului. Altfel nu vom putea realiza obiectivele pe care ni le-am propus. Înfăptuirea programului de bunăstare stă, deci, în mîinile muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, ale întregului nostru popor, în crearea unei economii eficiente, productive, bazate pe cele mai noi cuceriri ale tehnicii şi ştiinţei contemporane. Iată sarcina principală ce se pune actualmente în faţa noastră, tovarăşi ! (Aplauze puternice, prelungite). Am obţinut pe acest drum succese remarcabile, dar avem încă mari posibilităţi — şi de aici încrederea şi convingerea că vom putea nu numai să realizăm, dar şi să depăşim prevederile cincinalului în ce priveşte producţia, productivitatea, creşterea bunăstării, astfel ca, realmente, România să păşească în primele rînduri ale naţiunilor care doresc ca prin munca lor să-şi făurească o viaţă nouă, liberă. (Aplauze puternice). Pornind de la rolul important pe care îl are conştiinţa socialistă, activitatea de educaţie marxist-leninistă, Comitetul Central al partidului a adoptat anul trecut un şir de măsuri privind ridicarea la un nivel superior a muncii de educaţie, corespunzător noii etape de dezvoltare în care a păşit societatea noastră. Cunoaşteţi cu toţii aceste prevederi şi nu doresc să mă opresc la ele. Ceea ce vreau să menţionez şi de această dată este faptul că aceste măsuri reprezintă o parte integrantă a întregului program de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, că numai realizînd în totalitate măsurile în domeniul economiei, ştiinţei, culturii şi educaţiei vom putea edifica societatea socialistă multilateral dezvoltată, vom deschide calea spre făurirea societăţii comuniste în România. (Aplauze puternice ; se scandează : „Ceauşescu-P.C.R.“). După cum am spus şi la plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1971, considerăm că una •din problemele importante ale activităţii de educaţie socialistă este combaterea unor stări de lucruri învechite, moştenite —• ca să spun aşa — de la vechea orînduire burghezo-moşierească, orînduire pe care am lichidat-o pentru totdeauna, dar ale cărei obiceiuri se mai resimt, mai răbufnesc cîte o dată ici şi colo. Este vorba de atitudinea faţă de proprietatea obştească ; nu trebuie să admitem în nici un fel şi nimănui să dăuneze, să ştirbească această proprietate, să dobîndească mai mult decît merită ca urmare a muncii sale, să-şi însuşească prin furt o parte din această proprietate. Vedeţi, tovarăşi, trebuie să ne referim şi la aceste probleme pentru că a făuri socialismul presupune nu numai a vorbi de etica şi de echitatea socialistă, ci şi a acţiona ca acestea să se manifeste din plin, a combate stările de lucruri şi manifestările vechi care se mai fac simţite în prezent. De la aceasta a pornit plenara Comitetului Central din aprilie, adoptând măsurile care vă sunt cunoscute împotriva unor activişti care au comis abuzuri în munca pe care au îndeplinit-o. De asemenea, Consiliul de Stat a hotărît trecerea în proprietatea statului a unor imobile realizate de unii activişti de partid şi de stat ca urmare a abuzurilor pe care le-au săvîrşit în funcţiile ce le deţineau, a încălcării legii, a folosirii unor practici necinstite. Recent, la ultima sa reuniune, Biroul Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste a hotărît să propună alegătorilor revocarea unui număr de 4 deputaţi din Marea Adunare Naţională şi a unui număr ceva mai mare de deputaţi din consiliile populare ale diferitelor judeţe, care au încălcat legea, au comis abuzuri, s-au discreditat din punct de vedere moral şi nu mai pot reprezenta cu cinste pe alegătorii lor în organele puterii de stat. După cum vedeţi, tovarăşi, ceea ce am discutat la plenara Comitetului Central din noiembrie în legătură cu etica şi echitatea socialistă avem de gînd să aplicăm cu toată fermitatea în viaţă. Partidul comunist este partidul cel mai umanist, deoarece întreaga sa activitate este închinată omului, bunăstării, fericirii acestuia. Facem totul pentm a ridica omul, demnitatea sa, pentru ca omul să fie stăpîn pe propria sa soartă — dar, tocmai pornind de la aceste înalte îndatoriri faţă de om, de la faptul că avem obligaţia să acţionăm pentm înălţarea omului, pentm a-l face să stea cu fruntea sus în faţa semenilor săi, nu putem admite încălcarea de către nimeni a demnităţii de om. Nu pot fi socotiţi oameni înaintaţi ai epocii socialiste cei care lovesc în interesele semenilor lor ! Trebuie să fim necruţători cu cei care încalcă normele şi rînduielile societăţii noastre socialiste ! (Aplauze puternice, prelungite). Luînd măsuri împotriva unor asemenea acte antisociale, este necesar să desfăşurăm, în acelaşi timp, o intensă activitate cu caracter educativ, pentm transformarea mentalităţii oamenilor, pentru lichidarea concepţiilor înapoiate, pentru ridicarea conştiinţei socialiste a tuturor cetăţenilor patriei. Noi facem totul pentru bunăstarea şi fericirea omului ; dorim să asigurăm ca fiecare cetăţean al patriei noastre să ducă o viaţă cît mai demnă, cît mai fericită, dar nu putem admite ca unii să-şi însuşească pe nedrept ceea ce nu le aparţine, dăunînd astfel semenilor lor, bunului mers al societăţii noastre socialiste. Procedînd astfel ne îndeplinim datoria de Partid Comunist, de forţă conducătoare a întregii societăţi socialiste româneşti. (Aplauze puternice, prelungite). Desigur, sunt puţine asemenea cazuri de încălcare a legilor şi normelor societăţii noastre, ca cele la care m-am referit mai înainte, dar măsurile pe care le luăm urmăresc tocmai ca ele să devină tot mai puţine, să dispară complet din societatea noastră. Avem deplina convingere că îmbinînd în mod just activitatea pentru dezvoltarea economică, grija pentru bunăstarea oamenilor, cu activitatea educativă, aceste stări de lucruri vor rămîne tot mai mult triste amintiri, iar în societatea noastră vor domina relaţiile noi socialiste, principiile comuniste despre viaţă — principiile ce vor călăuzi pe fiecare cetăţean. (Aplauze puternice). După cum cunoaşteţi, la sfîrşitul anului 1972 vom sărbători împlinirea a 25 de ani de la proclamarea Republicii Populare Române — astăzi Republica Socialistă România — victorie istorică a poporului nostru care a marcat trecerea la înfăptuirea societăţii socialiste. In cei 25 de ani de la proclamarea republicii, România, sub conducerea Partidului Comunist, a obţinut succese de însemnătate istorică în toate domeniile de activitate. Sărbătorirea acestui eveniment trebuie să se transforme într-o puternică manifestare a elanului de muncă pentru îndeplinirea planului, a perfecţionării conducerii şi planificării economiei, a vieţii sociale, pentru ridicarea nivelului întregii activităţi de partid şi de stat. Să facem din această sărbătoare o sărbătoare a victoriei în lupta pentru îndeplinirea planului cincinal, pentru înaintarea tot mai rapidă pe calea bunăstării poporului ! (Aplauze puternice, prelungite). Dragi tovarăși, Punînd pe primul plan al preocupărilor noastre înfăptuirea cu succes a programului elaborat de Congresul al X-lea al partidului privind dezvoltarea economică-socială a ţării, nu uităm nici un moment că putem realiza cu succes acest program dezvoltînd şi întărind necontenit prietenia şi colaborarea cu toate ţările socialiste, cu ţările care au păşit pe calea independenţei şi îşi făuresc o economie proprie şi o viaţă corespunzătoare năzuinţelor lor, cu toate popoarele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Pornind de aici, România desfăşoară o intensă activitate internaţională, dezvoltă larg relaţiile sale de colaborare cu ţările socialiste, cu celelalte state, considerând că participarea la diviziunea internaţională a muncii, la schimbul mondial de valori materiale şi spirituale constituie un factor de o importanţă crescîndă pentru progresul general al fiecărei naţiuni, deci şi pentru progresul ţării noastre. Ştim că în lume mai acţionează forţe ostile progresului social, care doresc continuarea politicii imperialiste de forţă şi dictat, a practicilor colonialiste şi neocolonialiste ; considerăm că trebuie făcut totul pentru a se pune capăt acestei politici, pentru a se realiza între statele lumii relaţii noi, bazate pe principiile deplinei egalităţi în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, pentru a se renunţa la folosirea forţei şi ameninţării cu forţa în relaţiile dintre state. Este adevărat că aceste principii s-au afirmat şi se afirmă cu putere, că ele călăuzesc tot mai mult popoarele în stabilirea relaţiilor dintre ele ; în acelaşi timp, asistăm însă la diferite acţiuni care vin în contradicţie cu aceste principii — şi care ţin de vechile stări de lucruri, de vechea politică, imperialistă. De aceea, este necesară unirea eforturilor tuturor popoarelor — fie ele mari sau mici — a tuturor forţelor antiimperialiste, pentru a face să triumfe în lume relaţiile noi, bazate pe principiile de deplină egalitate între naţiuni. (Aplauze prelungite) România este hotărîtă să-şi intensifice eforturile pentru a dezvolta colaborarea cu toate statele, pentru a contribui la depăşirea stărilor de încordare şi conflictelor care mai există în lume. Recentele evenimente din viaţa internaţională, măsurile adoptate de Statele Unite privind intensificarea războiului în Indochina, precum şi alte acţiuni care duc la încordare şi agravează situaţia internaţională, trebuie să constituie un semnal de alarmă pentru toate popoarele care doresc să se asigure pacea şi cooperarea în lume. Considerăm necesară unirea eforturilor tuturor popoarelor care doresc să-şi organizeze viaţa corespunzător năzuinţelor şi intereselor lor vitale, fără amestec din afară. Avem convingerea că stă în puterea forţelor antiimperialiste, a popoarelor, ca, unite, să pună definitiv capăt practicilor imperialiste şi neocolonialiste, să asigure victoria noilor relaţii de egalitate între state, a păcii şi cooperării internaţionale. Aplauze prelungite) In încheiere, aş dori, dragi tovarăşi, să-mi exprim convingerea că oamenii muncii din municipiul Drobeta Turnu Severin, din judeţul Mehedinţi, nu vor precupeţi nici un efort pentru înfăptuirea sarcinilor ce le revin din programul elaborat de Congresul al X-lea al partidului. Vă urez din toată inima, dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului şi judeţului, succese tot mai mari în întreaga activitate ! Să vă situaţi, la sfîrşitul cincinalului, cel puţin pe primele locuri în întrecerile dintre cele patruzeci de unităţi administrativ-teritoriale existente în România, şi care, toate, aspiră la locul întîi. (Aplauze puternice) Vă doresc tuturor multă sănătate şi multă fericire ! (Aplauze puternice, prelungite; se scandează îndelung „Ceauşescu- P.C.R.“, „Ceauşescu şi poporul“; cei prezenţi la miting ovaţionează minute în şir pentru Partidul Comunist Român, pentru Comitetul său Central, pentru secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu). Dragi tovarăşi, Adunarea jubiliară s-a desfăşurat într-o atmosferă însufleţitoare. Participanţii ovaţionează îndelung pentru Partidul Comunist Romcu, pentru Comitetul său Central, pentru secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu.