Scînteia Tineretului, iunie 1986 (Anul 42, nr. 11508-11532)

1986-06-30 / nr. 11532

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au inaugurat, simbăta, noul edificiu al Palatului pionierilor şi şoimilor patriei, splendida construcţie ridicată in Parcul Tineretului din Capitală. Construirea acestui aşezămint de cultură şi educaţie patriotică, revoluţionară, din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, constituie incă o dovadă grăitoare a preocupării statornice a partidului, a secretarului său general, a întregii noastre societăţi faţă de cea mai tinără generaţie a ţării, asigurind copiilor condiţii optime de învăţătură şi activitate creatoare, de dezvoltare a aptitudinilor şi talentelor, de educare şi instruire pentru a deveni cadre de nădejde ale patriei, viitori constructori ai comunismului in România. La această nouă intituţie a conducătorului partidului şi statului cu pionierii şi şoimii patriei au venit un număr impresionant de copii, mulţi dintre ei însoţiţi de profesori şi părinţi. Au ţinut ,sa fie ,de faţă mii de locuitori ai BucureştinHii. Cei prezenţi purtau portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ale tovarăşei Elena Ceauşescu. drapele. flori, foarte multe flori. Bulevardul Pionierilor a îmbrăcat, în această frumoasă zi de vară, haine de sărbătoare. I’e frontispiciul clădirilor ce străjuiesc aceasta modernă arteră a Capitalei au fost arborate drapeletricolore şi roşii. Pe mari pancarte erau înscrise urări la adresa partidului, a secretarului Său general, a patriei noastre socialiste. Ca festivitatea inaugurală au participatmembri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv, secretari ai Comitetului Central al" partidului, miniştri", precum 'şi conducători 'ai Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost intimpinati cu puternice urale şi ovaţii. Cei prezenţi au scandat cu entuziasm . ..Ceauşescu — P.C.R.". ..Ceauşescu şi poporul !". „Ceauşescu — tinerii!“ „Ceauşescu — România, ocrotesc copilăria !“. S-a dat, astfel, expresie sentimentelor de profundă dragoste faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elenă Ceauşescu, pentru minunatele condiţii de viaţă. d© educaţie de pregătire milii laterală asiguriri celor mai tinere vlăstare ale patriei. Iu inimile vibrind de nestăvi-. lită bucurie, pionieri şi şoimi ai patriei au oferit tovarăşului NicolaeCeauşescu. •• tovarăşei Elenă Ceauşescu, cu emoţie, şi recunoştinţă, buchete de flori.' Pe platoul, din faţa Palatului pionierilor şi' şoimilor' natrîe'v' a' fost prezentat raportul pionieresc. A fost intonat, de către toţi participanţii, la solemnitate. Imnul de Stat a! Republicii Socialiste România. In atmosfera emoţionantă a ceremonialului—pionieresc— desfăşuratmomentul ridicării pe catarg a drapelului patriei. (Continuare in pag. a .lll-a) Stimaţi tovarăşi, Dragi pionieri si şoimi ai patriei. Doresc să încep prin a adresa tuturor pionierilor şi şoimilor patriei, tuturor copiilor ţării şi întregului nostru tineret cele mai bune ginduri din partea conducerii de partid şi de stat şi a mea personal, urări de a creşte şi învăţa folosind cit mai bine minunatele condiţii pe care socialismul le realizează pentru copiii, pentru tineretul românui?, socialiste. (Urale şi aplauze puternice, prelungite , se scandează ..Ceauşescu — P.C.R. „Ceauşescu — tinerii !"). Această festivitate este consacrată începerii activităţii vnnoţii Palat al pionierilor şi şoimilor patriei, care constituia— dacă mă pot exprima aşa — un mimilat dar pe care partidul, întregul popor, îl fac copiilor, pionierilor, şoimilor patriei, pentru ca, şi prin activitatea ce,se va desfăşura aici, să se asigure însuşirea a celor mai noi cunoştinţe ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii • umane, .pentriu .a. învţiţa şi învăţa să stăpiniţi in cele mai bune condiţii minunatele realizări ale poporului nostru. în toate domeniile, dar mai :.'i seamă in domfeniul ştiinţe,, învăţămintului şi culturii, deoarece .mrînduirea pe care o realizăm — comunismul — nu se poate realiza decit pe baza celor mai înalte cuceriri ale ştiinţei, culturii, ale cunoaşterii umane în general. (Aplauze şi urale puternice : se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“ „Ceauşescu — tinerii !"). însăptămina pe care o încheiem astăzi am dezbătut in Comitetul Central al partidului, în organele democraţiei socialiste, din Marea Adunare Naţională problemele dezvoltării in continuare a tării pină în anii ’90 şi, în perspectivă, pînâ în 2000, programele de trecere a României la un stadiu superior de dezvoltare, nule ridicare a bunăstării materiale şi spirituale a întregului" p'opor, de întărire continuă a patriei, a independenţei şi'Suveranităţii sale. (Aplauze şi urate puternice, prelungite , se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). Tot ceea ce am reaifeat în anii construcţieisociaUste a creat condiţii pentru dezvoltarea generală a patriei, pentru creşterea continuă a bunăslă:‘j\ .•'Aaterituf. a tiiVeVatOl cin-" iurai. ştiinţific al întregii naţiuni. Tot ceea ce ne propunem , pentru perioada pînâ în 1900 şi pina în 2000 are drept scop înfăptuirea obiectivelor strategice de făurire a societăţii socialiste multilateral, dezvoltate şi de înaintare cu paşi fermi spre comunism — visul de aur al omenirii. (Aplauze şi urale puternice, prelungite). Tot ceea ce realizăm oglindeşte munca întregii naţiuni, a întregului tineret, şi a pionierilor şi copiilor patriei noastre. Dar, mai cu seamă, tot ceea ce realizăm este în. ..scopul ridicării bunăstării poporului. Facem, totul, ca tineretul, copiii patriei, noastre să aibă cele mai bune condiţii de viaţă, de muzică, de învăţătură. . Acum, cind .. pfimifi acest, minunat p*ilat -* creaţie a . inuncii. avin’tatca oamenilor muncii — trebuie să vă propuneţi să folosiţi cu rezultate • cit mai bune acest palat: toate celelalte case ale pionierilor, şcolile, toate mijloacele pe care. 'societatea noastră îiFă~~ realizat şi le realizează pentru a educa şi forma copiii şi tineretul patriei noastre. Trebuie c.â ’ atest' palat. I tate Cs- 1 sele pionierilor, şcolile, şi toate celelalte'mijloace de educ.aj.ie să servească pentru a învăţa, a. învăţa.rpentru a vă pregăti, temeinic, insuşiridu-vă — subliniez încă o dată— cele mai noi şi înalte cuceriri ale ştiintei şi tehnicii, ale cunoaşterii în toate domeniile de activitate ! Numai aşa veţi putea să asiguraţi, multe, dezvoltarea minunatelor realizări aleStrămoşilor şi părinţilor Voştri,să continuaţi tradiţiile revoluţionare, trecutul de luptă alpartidului, al poporului'• nostru, care, de peste două milenii, a făcut totul pentru a păstra independent pămîntul pe care trăim şi pe care va trebui să trăim veşnic ! (Vii şi puternice aplauze şi urale). Să fanaţi totul pentru a ridica patria noastră pe culmi tot mai inalte de progres, de civilizaţie ! (Urale şi aplauze puternice ; se scandează îndelung „Ceauşescu şi poporul !“). Doresc să menţionez, şi cu acest prilej, eforturile pe care partidul şi statul nostru le fac pentru dezvoltarea prieteniei lumii, fără deosebire de orînduire socială, pentru dezarmare, pentru pace. Dorim să asigurăm poporului" nostru, tuturor popoarelor lumii, tineretului, copiilor patriei noastre condiţii depace pentru a, putea învăţa, pentru a se putea pregăti în , vederea continuării construcţiei socialiste şi comuniste ! Ne adresăm de aici, de la această adunare a copiilor, cu chemarea , către toţi conducă- torii de state din Europa şi din lume ca, în numele copiilor, să facem totul pentru înlăturarea armelor nucleare, a , oricăror arme de pe planeta noastră, pentru o colaborare paşnică, pentru o lume fără războaie, o lume a independenţei, a demnităţii fiecărei naţiuni, în care fiecare popor să se dezvolte liber, aşa cum o doreşte, fără nici un amestec din afară ! (Aplauze şi urale puternice : se scandează îndelung „Ceauşescu — pace I“, „Dezarmare — pace I“). Să folosim minunatele cuceriri ale ştiinţei nu pentru a crea arme de distrugere a oamenilor, ci pentru a asigura progresul economic şi social, pentru ridicarea bunăstării materiaie şi culturale a fiecărui popor! Să facem în aşa fel, încît tot ceea ce geniul uman a creat mai bun să servească oamenilor, bunăstării şi fericirii lor ! (Aplauze şi urale puternice, prelungite). Consider că nu există astăzi problemă, mai importantă decit pacea, asigurarea dreptului Vital al oamenilor, al naţiunilor la existenţă, la viaţă, la libertate şi independenţă ! (Aplauze şi urale îndelungate : se scandează „Ceauşescu şi poporul „Ceauşescu — pace !“). Vă urez, dragi pionieri şi şoimi ai patriei, succese şi rezultate cit mai bune la învăţătură, multă sănătate, multă fericire “. Urez familiilor voastre, întregului nostru popor - multă sănătate şi fericire! (Urale şi aplauze puternice , se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R. „Ceauşescu — pace!‘% „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria Pionierii şi Stimii patriei, toţi cei prezenţi la această impresionantă manifestare aclamă şi ovaţionează cu însufleţire pentru Partidul Comunist Român — forţa politică conducătoare a întregii naţiuni — pentru secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu). O grăitoare dovadă a preocupării statornice a partidului întregii noastre societăţi faţă de cele mai tinere vlăstare ale patriei, viitorii constructori ai comunismului in România TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Şl TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU AU INAUGURAT NOUL PALAT AL PIONIERILOR Şl ŞOIMILOR PATRIEI CUVINTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Ideile şi orientările de inestimabilă valoare teoretică şi practică din cuvîntările tovarăşului Nicolae Ceauşescu, planurile şi programele adoptate de înaltele forumuri ale conducerii de partid şi de stat AMPLU ŞI MOBILIZATOR PROGRAM DE ACTIUIDE PENTRU ÎNTREGUL POPOR ii VEDEREA ilEAPTDIDII HTUEILOR CONGRESULUI AE MII LEA AE PARTIDDEDI • Reflectind concepţia revoluţionară, profund ştiinţifică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, şi incorporind contribuţia nemijlocită a secretarului general al partidului la dimensionarea obiectivelor dezvoltării economico-sociale in actuala etapă, la evidenţierea direcţiilor şi căilor principate de acţiune, documentele adoptate asigură înfăptuirea obiectivului fundamental stabilit de Congresul al XlII-lea al P.C.R. cu privire la trecerea ţării noastre la un stadiu superior, de ţară socialistă mediu dezvoltată. Planul naţional unic de dezvoltare economico-sociala in perioada 1986—1990 şi Planul de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare in perioada 1986—1990, adoptate de Marea Adunare Naţională, marchează trecerea la dezvoltarea intensivă a industriei, a agriculturii, a tuturor sectoarelor de activitate, angajarea ,cu toată hotărîrea a patriei noastre pe calea înfăptuirii noii revoluţii tehnico-ştiinţifice, realizarea unei nooi calităţi a muncii şi vieţii întregului nostru popor. • Parte integrantă din planul cincinal, programele dezbătute şi aprobate de Plenara C.C. al P.C.R. şi de Plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi a Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale creează premisele accentuării laturilor intensive, calitative in întreaga activitate economico-socială, contribuie la perfecţionarea mecanismului economico-financiar şi a sistemului de autofinanţare, la mobilizarea mai puternică şi valorificarea superioară a tuturor resurselor ţării. • Pentru înfăptuirea exemplară a tuturor acestor planuri şi programe, acum hotărîtoare sunt măsurile organizatorice, activitatea practică, concretă, manifestarea puternică în fiecare colectiv de oameni ai muncii, de tineret a spiritului de răspundere muncitoresc, revoluţionar. (Comentariul nostru, în pagina a 2-a) ANUL XLII SERIA II Nr. 11 532 6 PAGINI 50 BANI LUNI 30 IUNIE 1986