Scȃnteia, august 1948 (Anul 17, nr. 1185-1210)

1948-08-01 / nr. 1185

is írt U M BUM ^ Î^Bl 1 Prin inovaţii şi o mai bună organizare a munciiin uzinele si nine din eresen, creşte productivitatea muncii şi se depăşesc programele de producţie Organizaţiile de Partid stau în fruntea tuturor iniţiativelor pentru mărirea producţiei — De la corespondentul nostru special — In întreprinderile din Braşov, după naţionalizare, producţia creşte simţitor. La I. inf. S. Braşov un loc de 3 blocurimotor în 12 ore se toarnă 6 blocuri-motor în 8 ore Blocul-motor este una din pletele cele mai importante ale tractorului. Mult timp turnarea lui a dat la uzinele IMS Braşov un procent mare de rebuturi. Echipa tov. Jurju Aurel care turna aceste piese, îndrumată de organizaţia de Partid, a încercat un fel şi chip reducerea procentului de rebuturi. Până la urmă a reuşit. Observându-se că munca nu e destul de bine împărţită, s’a trecut la reorganizarea echipei, reducându-se numărul muncitorilor dela 12 cât lucrau Înainte, la 8. S’a încercat apoi turnarea fontei topite a blocului prin spatele clindrilor nu prin faţă ca până acum. La turnarea fontei prin faţă, aceasta se scurgea prea repede şi se forma un strat de sgură care nu rezista la probele de presiune. Turnarea fontei prin spatele cilindrilor se face mai liniștit și fonta topită intră In toate celulele piesei. Folosindu-se pentru turnare un bazin cu dop, sgura este împiedicată acum să se mai introducă tn piese. In felul acesta procentul de rebuturi a scăzut la 15n/o, ceea ce a făcut ca programul de producţie să fie depăşit cu mult. La secţia de deparafinare de la Vacuum Oil producţia a crescut cu 15% Secţia de deparafinare a dat foarte mult de furcă muncitorilor şi tehnicienilor de la „Vacuum Oil“. Mărirea capacităţii de lucru a acestei secţii a fost totdeauna o problemă care se cerea rezolvată. Vechiul sistem de răcire pentru deparafinare era format din două rezervoare cilindrice cu serpentină şi agitator mecanic. Neajunsul acestui răcitor era că parafina din ulei se solidifica înainte de vreme şi se depunea pe serpentină, împiedecând astfel procesul de răcire. Instalaţia trebuia oprită uneori câte 24 de ore până ce stratul de parafină se înlătura. Tov. maestru Mentulescu, a dat ideea construirii unui sistem de segmenţi cilindrici cu feţele orizontale plane prin care să treacă p rând curentul de răcire. Depunerile de parafină sunt acum înlăturate prin răzuirea continuă a feţelor orizontale ale segmenţilor. Prin această inovaţie s'a ajuns la mărirea randamentului secţiei de deparafinare cu 15 la sută, s’a obţinut mărirea puterii de răcire a compresorilor şi evitarea şocurilor provenite din cauza încălzirii. Ca urmare a acestei inovaţii, producţia din 1938 a fost depăşită cu 300 la sută. La fabrica „Bohmn producţia a fost depăşită cu 10% la cărămizi şi 15% la ţigle După naţionalizare, odată cu înlăturarea vechii conduceri sabotoare, programele sunt depăşite şi producţia a început să crească simţitor. O pompă de ulei fusese demontată şi aruncată la gunoi de vechea conducere pentru motivul că... ar fi defectă. Imediat după naţionalizare, constatându-se că această pompă nu are niciun defect, a fost repusă în funcţiune. Deasemeni, cazanele de apă care au fost complect neglijate de direcţiunea sabotoare din trecut, au fost amănunţit revizuite din iniţiativa organizaţiei de Partid. S-a constatat că pe ţevi se depozitase un strat de piatră de 4 mm. grosime, fapt care a provocat stagnarea producţiei timp de aproape 10 zile. Inlăturându-se toate aceste neajunsuri, producţia de cărămizi a crescut cu 10 la sută, iar cea de ţigle cu 23 la sută. Deasemenea muncitorii au executat în afara programului circa 128.000 de cărămizi specale. ★ In dorinţa lor de a ridica necontenit nivelul producţiei, conştienţi că astfel îşi vor putea îmbunătăţi traiul lor, muncitorii şi tehnicienii de la uzinele şi fabricile din Braşov, sub îndrumarea permanentă a organizaţiilor de Partid, muncesc cu tot mai multă hotărîre pentru a produce din ce in ce mai multe bunuri, pentru a face dici fabricile lor unităţi puternice în sprijinul întăririi economice a Republicii Populare Române. PETRE DRAGULEA La 17 August a. c. va avea loc Congresul extraordinar al Uniunii Sindicatelor Textile Comisiunea interimară instituită de către C.G.M., la Uniunea Sindicatelor Textile, a convocat pentru zilele de 16-17 August a. c. Congresul extraordinar care va discuta: raportul comisiei interimare, sarcini noul în organizarea întrecerilor și darea de seamă materială. In cadrul Congresului se va alege noul Comitet Central. Sindicatele vor fi reprezentate prin delegati aleşi după următoarele norme : sindicatele care au până la 300 membri vor trimite un delegat; cele cu mai mult de 300 membri, vor trimite 2 delegaţi. Congresul va avea loc la Bucureşti. întrecere în munca între staţiile C. F. R. Comitetul Executiv al Uniunii Sindicatelor C.F.R., în colaborare cu Direcţia Mişcării C.F.R., au organizat o întrecere în muncă între toate staţiile de pe reţeaua C.F.R. In cadrul întrecerii se urmăresc următoarele obiective: încărcarea şi descărcarea în timpul cel mai scurt a vagoanelor, regularitatea circulaţiei, compunerea şi descompunerea trenurilor, rulajul vagoanelor, ordinea, curăţenia şi înfrumuseţarea staţiilor prin muncă voluntară, comportarea în mod civilizat a personalului staţiilor cu publicul. Telegrafiştii PTT şi CFR se află in întrecere Telegrafiştii de la P.T.T. şi C. F. R. au organizat în câteva rânduri întreceri între ei, în privinţa priceperii şi vitezei cu care ştiu să mânuiască aparatele „teleimprimator” şi „morse“. La penultimul concurs care a avut loc în ziua de 22 iunie a.c. locul de frunte a fost câştigat de C.F.R-işti, cu o diferenţă de 10 caractere pe minut. Dar P. T. T.-iştii nu s-au lăsat mai prejos. La ultimul concurs ce a avut loc în ziua de 24 iulie, în prezenţa reprezentanţilor sectorului de Partid de la P.T.T., al sindicatului CFR şi PTT şi ai diverselor ministere, victoria a fost câştigată de telegrafiştii de la Oficiul PTT de pe lângă Preşedinţia Consiliului de Miniştri. Echipa P.T.T.-iştilor formată din tov. Nicolau Boris, Stan Mihai şi Căprăruş Ştefan a totalizat 1a „morse“, 3493 puncte, adică o medie de 113 caractere pe minut, faţă de echipa C.F.R.iştilor formată din tov. Căldăraru Gheorghe, Nicolae C-tin, Saviţchi Octavian, care a întrunit 1799 puncte, adică o medie de 59,3 caractere pe minut. La „teleimprimator“ echipa telegrafiştilor de la P.T.T., formată din Căprăruş Ştefan, Căprăruş Zenovia, şi Caidaroioglu Valentin a totalizat 4878 de puncte, ceea ce înseamnă o medie de 203,2 caractere pe minut, faţă de echipa tovarăşilor de la CFR, formată din Pripoale D-tru, Voiculescu D. şi Gheorghe Maria, cari au totalizat 1828 puncte, adică o medie de 76,3 caractere pe minut. Străduinţa ce o fac telegrafiştii PTT-işti şi CFR-işti, le va mări îndemânarea şi viteza în mânuirea aparatelor şi va aduce după sine o îmbunătăţire în manipularea ştirilor telegrafice. M. PLATON coresp. voluntar Muniitiaru la Filatura Jitia în vizita la expoziţia ziarelor de perete din sectorul II Negru A. Zilele trecute împreună cu mai multe tovarăşe din fabrică, am vizitat expoziţia ziarelor de perete organizată de sectorul II Negru A. Ne-a impresionat in mod deosebit larga participare a tovarăşilor de la întreprinderile şi instituţiile din sectorul II Negru şi trial ales grija pe care ei au depus-o pentru a aduce la expoziţie ziare cât mai îngrijitori se fi mai frumoase. Aş putea spune chiar că unii tovarăşi cari au adus gazete la expoziţie, urmărind să prezinte gazete cât mai frumoase, s'au ocupat mai mult de partea tehnică al gazetei (căutând a avea desene frumoase, a fi frumos scrise, etc.) neglijând însă într'o măsură, fondul Propriu zis al ziarelor și problemele pe care el trebuia să le cuprindă. De exemplu, citind ziarul dela fabrica de săpun Stella", n'am întâlnit nimic in legătură cu lupta şi munca pe care muncitorii de acolo o depun In fabrica lor, totul rezumăndu-se la probleme generale. In schimb, am avut a învăţa multe lucruri frumoase din ziarul de perete al tovarăşilor de zi Industria Bumbacului şi „Gemea“ unde am patit in articole scrise de către muncitori, problemele în legătură cu viaţa şi mersul producţiei in fabrici. Tovarăşii de acolo au înţeles cât ajutor le poate da în munca lor pentru o mai bună organizare a producţiei, ziarul de perete. Subliniind iniţiativele frumoase, criticând delăsările şi lipsurile din muncă, gazetele respective atrag şi interesează. Vizita la această expoziţie a însemnat o îmbogăţire a cunoştinţelor noastre, şi un prilej de a trece la lichidarea unor lipsuri pe care şi noi le avem în munca de redactare a gazetelor de perete din întreprinderea noastră. DRĂGHICI ELENA Muncitoare Filatura „Dacia“ Bucureşti coreep. voluntar Salariaţii de la „R.A.T.A.” vor beneficia de asistenţă medicală gratuită In urma convenţiei interveniţi între Ministerul Sănătăţii şi Direcţiunea Generală „RATA“, s-a stabilit ca pe viitor, salariaţii acestei instituţii să beneficieze de Internări şî Îngrijiri medicale îTM toate spitalele şi sanatoriile din ţară. Bolnavilor li se va asigura pensiune complectă, precum și medicamentele necesare. - Echipa tov. Larian de la şantierele Neptun din Galaţi, a construit un vas pescăresc In 558 ore, în loc de 1464 ore Pentru a termina înainte de flota fixată navele pescăreşti moderne in greutate de 79 tone, muncitorii de pe Şantierul Neptun, au organizat o întrecere. S-a evidenţiat echipa tov. Larian care a reușit să construiască nava M. 1 in 558 pare in loc de 1464 ore, ridicând producția cu l5S°/o. Excursii organizate de Sicatul şi Casa Personalului din C.C.A.S. Conform unui plan dinainte întocmit, Sindicatul şi Casa Personalului din C. C. A S. au organizat pentru tot timpul verii o serie de excursiuni la cmagov, pentru funcţionariidin întreaga instituţie. SCANTEIA Nr. 1185 Comitetul Executiv al C.G.M. a hotărît leurpizarim de salariaţi agricoli Comitetul Executiv al Confederaţiei Generale a Muncii, analizând situaţia din sindicatele de salariaţi agricoli în lumina rezoluţiei celei de a doua pilenare a C. C. al P. M R, care arată că, ,In numeroase cazuri in aceste sindicate şi în organele lor de conducere au intrat ţărani proprietari de pământ, iar pe alocuri chiar elemente exploatatoare“ şi „Datorită acestui lucru multe sindicate ale salariaţilor agricoli s’au abătut de la preocupările fi-* reşti ale unei organizaţii sindicale“, a hotărît ca Uniunea Sindicatelor de salariaţi agricoli să pornească de îndată o muncă temeinică şi vigilentă de reorganizare a sindicatelor agricole, eliminând toate elementele străine de mişcarea sindicală. In acest fe sindicatele de salariaţi agricoli vor deveni — aşa cum ne învaţă rezoluta— „organizaţii profesionale ce apără exclusiv drepturile proletarilor agricoli, adică ale muncitorilor de la ţară care trăiesc din vânzarea puterii lor de muncă, adică din salariu“ — şi vor putea contribui efectiv la realizarea alianţei cu ţărănimea muncitoare şi la antrenarea ei — sub conducerea clasei muncitoare — în lupta,împotriva exploatării capitaliste, pentru limitarea elemen- telor capitaliste la ţară, pen-tru întărirea poziţiilor democraţiei populare“. Comitetul Executiv al Confederaţiei Generale a Muncii constatând că actuala conducere a Uniunii Sindicatelor de salariaţi agricoli este desorganizată prin descomplectare, a numit o comisie de organizare cu misiunea de a trece imediat la reorganizarea sindicatelor de salariaţi agricoli şi la pregătirea Congresului Uniunii. Comisia de organizare este compusă din următorii to- varăși: 1. Vasilescu Dumitru. 2. Bcă Ian. 3. Drăghici Gheorghe. 4. Cononov Petre. 5. Dragu Nicolae. 6. Hegyes Anton. 7. Nedelski Ștefan. Comisia instituită va conduce treburile Uniunii, până la Congres, care va allege noul Comitet Central al Uniunii Sindicatelor de salariați agricolii. COMITETUL EXECUTIV C. G. M. m magazii ale C.Fr-ului au fost reparate pentru adapostirea cerealelor colectate In urma dispoziţiilor date de Comisiunea de Stat pentru colectarea cerealelor, Direcţiunea Generală C. F. R. continuă munca de reparare a magaziei şi verificare a basculelor. Până în prezent s’a reparat un număr de 104 magazii, iar alte 141 sunt în curs de reparație. îmbunătăţirea calităţii pâinii Deciziile apărute în „Monitorul Oficial“ In „Monitorul Oficial" din 30 iulie a. c. au apărut deciziile Ministerului Industriei, prin care se stabilesc condiţiunile de fabricare a făinii, a pâinii, a pastelor făinoase şi biscuiţilor. Deciziile prevăd în amănunţime condiţiunile cetrebuesc îndeplinite la fabricarea acestor produse, condiţiuni care asigură o simţitoare îmbunătăţire a calităţii pâinii. Cuprinsul acestor decizii l-am dat, pe scurt, în numărul de ieri al ziarului nostru. Ce comision încasează birourile de voiaj C.F.R. Direcţiunea Generală C.F.R. face cunoscut că birourile oficiate de voiaj C.F.R. şi concesiunile de bilete autorizate, percep un comision de 4Vo asupra valorii biletelor pe care le emit. Acest comision se percepe la fiecare legitimaţie de călătorie în parte şi anume separat la biletul de călătorie, la suplimentul de tren accelerat şi la tichetul de tren rapid. Deasemenea la biletele bianco, la suplimentele de pat şi la buletinele de călătorii în grup, comisionul se va calcula separat pentru fiecare fel de taxe. Tren de plăcere pentru Snagov Duminică 1 August se va pune la circulaţie un tren de plăcere pentru Snagov. Plecarea din staţia Bucureşti- Obor va fi la ora 6,22 şi sosirea în Snagov 7,55, iar la înapoiere plecarea din Snagov la ora 19,00 şi sosirea în Bucureşti-Obor la ora 20,57. Costul unui bilet este de 80 lei dus-întors. Colectarea pieilor de ovine In urma unei conferinţe ţinute recent la Ministerul Industriei, meseriaşii cojocari din ţară şi-au luat obligaţia de a da Centralei Industriale a Pielăriei concursul pentru colectarea a 1.500.000 piei de ovine. După colectarea acestei cantităţi meseriaşii cojocari vor putea cumpăra direct de la producători piei de ovine, pe care Ie vor prelucra şi le vor putea pune li-ber în circulaţie. Ei vor putea să-şi exercite drepturile de mai sus, de la data terminării planului de colectare, până la data de 15 Februarie 1949, când încep tăierile de ovine. TELEGRAME EXTERNE Autorităţile britanice refuză să repatrieze 100.000 copii polonezi deportaţi de futlerişti VARŞOVIA, 30 modor). — Presa poloneză subliniază că peste 100 000 de copii polonezi se găsesc in prezent în zonele occidentale ale Germaniei unde au fost deportaţi in timpul războiului de către autorităţile hitlenste. Fără a primi vreo asistenţă din partea autorităţilor de ocupaţie din aceste zone şi învingând serioase dificultăţi, autorităţile poloneze au stabilit totuşi locurile unde se găsesc 20.000 de copii polonezi. Chestiunea repatrierii lor nu a primit însă până acum vreo soluţie. Autorităţile britanice de ocupaţie au declarat cu cinism cit işi rezervă dreptul de a hotărî dacă va fi mai bine pentru aceşti copii să trăiască în Australia, Noua Zeelandă, Germania sau Polonia . Ziarele poloneze înfierează ca inumană această atitudine a autorităţilor britanice faţă de problema repatrierii copiilor polonezi răpiţi de hitlerişti. Comentând aceste fapte, directorul departamentului presei din ministerul afacerilor străine, Grosz, a declarat intr'o conferinţă de presă, că problema repatrierii copiilor polonezi din Germania va forma totdeauna una dintre cele mai mari griji ale fiecărui polonez. El a subliniat că aceiaşi atitudine faţă de repatrierea copiilor polonezi se observă şi în zona americană de ocupaţie. Singura excepţie s-a produs în zona de răsărit, unde autorităţile sovietice au dat misiunii militare poloneze dela Berlin, toată asistenţa cu putinţă pentru a găsi şi repatria pe copiii polonezi. ★ BERLIN, 30 (Rador). — TASS transmite: După cum s’a aflat din cercuri bine informate, Agenţia A.D.N. anunţă din München ci, în cursul lunii August, va fi convocată la Herrenkinsee comisia însărcinată cu întocmirea proectului „Constituţiei provizorii a statului Germaniei Occidentale“. Se pregăteşte instaurarea unui regim politist in Japonia caracteristic pentru atmosfera politică din Japonia de astăzi. Deşi, după cum a anunţat agenţia de ştiri KIODA TSUSHIN, primul ministru Ashida nu crede că „atentatul a fost săvârşit de un grup organizat” întreaga situaţie din Japoinia demască caracterul mincinos al acestei afirmaţii. Observatorul aminteşte că, după datele furnizate de Însăşi presa japoneză, 1.260 organizaţii de fascişti şi alte organizaţii reacţionare ilegale sau semi-legale. Interzise prin declaraţia de la Potsdam, funcţionează actualmente in Japonia şi că autorităţile americane violează în mod constant prevederile acestei declaraţii care garantează drepturile si libertatile populaţiei japoneze. Actuala situaţie din Japonia arată că reacţiunea japoneză cu ştirea Si Bucuria avea autorităţilor americane, pregăteşte reprimarea mişcării democratice, pemtru a instaura în ţară un regim fătiş poliţist. Exemplul Japoniei dovedeşte incăodată ce înseamnă faimoasa „democraţie" americană, MOSCOVA, 30 (Rador), — TASS transmite : In legătură cu situaţia din Japonia, observatorul ziarului IZVF.STIA serie că atentatul la viața secretarrului general al Partidului Comunist Japonez, Tokuda a constituit un eveniment GRELE PIERDERI SUFERITE de RMi'icf Asnsm GfEd III pimm DE HOED GRECIA LIBERA, 30 (Rador). ELLAS PRESS transmite: După cum anunţă postul de radio Grecia Liberă, Strîngos, ministrul economiei naţionale în guvernul democrat provizoriu, a subliniat într’un mesaj adresat luptătorilor din Armata Democrată faptul că datorită vitejiei lor, trupele monarho-fasciste au suferit mari pierderi pe frontul Pindului de Nord, în cursul ultimelor şase luni, şi anume: 6500 morţi, răniţi şi prizonieri. Aceste pierderi — declară Stringos — au zdruncinat foarte mult moralul armatei inamice în rândurile căreia domnesc acum alarma şi descurajarea. In rândurile armatei monarho-fasciste începe să se înţeleagă că lupta se duce în interesele anglo-americanilor şi capitaliştilor greci. 5 Urmare din pag. la ,.r* opera sa, Reynaud I". Cid Reynaud, actualul ministru de „Paul Reynaud este o cucuva* prevestitoare de nenorociri — simbolul unui guvern care a condus Franța la catastrofă", a declarat in parlamentul francez fruntaşul comunist Franci* Bilfccrix, in ziua formării noului guvern francez. Devenit preşedinte al Consiliului de Miniştri la 21 Martie 1940, după trădătorul de la Musnchen Daladier, Reynaud a introdus în guvernul francez, pe viitorul guleiier al Franţei, pe mareşalul Pétain, încredinţăndu-i postul de vicepreşedinte al Consiliului. Alături de Pétain se afla generalul fascist Weygand, comandantul suprem al armatei franceze, autorul unui plan născut mort de invaziene a Uniunii Sovietice prin Caucaz. ,,Intre mine, mareşalul Retain și generalul Weygand, există o comuniune de idei totală“, declara Paul Reynaud în Senatul francez. In acele momente critice Pentru Franţa, Reynaud a respins propunerile Comitetului Central si Partidului Comunist Francez, pentru apărarea Parisului şi transformarea războiului, într’un război naţional pentru independenţă şi libertate. Reynaud a răspuns la acest apel de salvare a Franţei, înteţind prigoana împotriva comuniştilor şi trimbtându-1 pe de Gaulle — subsecretar de Stat in guvernul său — la Londra pentru a oferi integrarea Franţei în Imperiul Britanic. In acelaş timp el a desemnat pe trădătorul Pétain, e® succesor la preşedinţia guvernului. Linia trădărilor lui Reynaud e neîntreruptă, de la politica de capitulare în faţa lui Hitler, la servilismul faţă de imperialiştii americani. In calitatea sa de ministru de Finanţe, în actualul cabinet, Reynaud nu-şi ascund© planurile de a lichida industria naţionalizată şi de a duce o politică financiară de exploatare sângeroasă a creşei muncitoare. Reynaud are vechi stata de serviciu în această privinţă. In 1938—39 *n acelaş post de ministru de Finanţe, a luat o serie de măsuri — prin decrete legi — cu caare au lichidat cuceririle de până atunci ale muncitorimii franceze (săptămâna de 40 de ore, etc.), mărind în acelaş timp preţurile şi impozitele pe avian. Falitul Blum Din aceeaşi „groapă comună a dezarnei naţionale“ , după cum se exprimă ziarul „l’Humanité“, au fost scoşi de către afaceriştii de peste Ocean şi alţi politicieni faliţi. Intre aceştia, un foc de frunte îl ocupă Leon Blum, bătrânul spărgător al unităţii clase muncitoare. Blum a sabotat aplicarea pactului franco-sovietic In timpul cât era prim-mimistru, şi a ratificat trădarea de la Müenchen împreună cu grupul parlamentar socialist. De numele lui Leon Blum este legată monstruoasa politică de aşa zisă neintervenţie în Spania care a lipsat însă liberă Intervenţia masivă şi brutală a lui Hitler şi finanţe. Prezida pe atuima i,gurirmil înfrângerii" care a deschi Urg porţile Franţei invaziei naziste. Mussolini şi a permis victoria călăului Franco. Ca duşman al unităţii muncitoreşti, încă din 1920 Blum a provocat sciziunea Partidului socialist de pe stanci, refuzând să se supună hotărârii majorităţii Congresului de la Tours, care votase pentru adoptarea unei linii revoluţionare In lupta proletariatului francez. Astăzi, Blum cufundat până în In guvernul Marie educaţia naţională a fost Încredinţată unul prohlcterist notoriu, Yvon Delbos, care a deţinut acelaş portofoliu şi In „guvernul înfrângeri“ din 1940, de sub preşedinţia lui Reynaud. In fosta •• calitate de ministru de Externe în guvernul Blum, muenchenezul Yvon Delbos a dus o Alături de Reynaud, Pétern «i Delbos, din „guvernul infrângerii“ din 1049 mai făcea parte ca subsecretar de stat la vicepreşedinţia Consiliului şi Robert Schuman, până mai ori primul ministru fără glorie al Franţei, actualmente ministru de Externe. Ca ministru de Finanţe în guvernele prezidate de Bidault şi de socialistul de dreapta Ramadier, Schuman a dus o politică de sporire a preţurilor in dauna puterii de cumpărare a maselor, favorizând pe marii speculanţi şi afacerişti. In timpul celor nouă luni de guvernare a lui Schuman FranIn tot acest timp, revendicările muncitorilor au fost înăbuşite in meci sălbatic, de poliţia pusă la ordinul socialistului de dreapta, ministrului de Interne Jules Moch. Numeroşi muncitori francezi luptători pentru independenţa ţârii lor au căzut morţi sau răniţi sub gloanţele şi Aşa cum Moch este instrumentul de represiune a mişcării muncitoreşti şi democratice din interiorul Franţei, René Mayer, fost ministru de Finanţe, are astăzi misiunea, în calitatea sa de ministru al Apărării Naţionale să înece în sânge lupta de eliberare a poporului din Vietnam şi a fitereolonii franceze. Omul In fruntea acestui guvern de duşmani ai poporului francez şi servitori ai imperialismului american se găseşte André Marie fostul ministru de Justiţie în guvernul Schuman. André Marie este unul dintre acei care au votat împotriva actualei Constituţii a Republicii franceze, împreună cu susţinătorii lui de Gaulle. Azi el este pus să respecte şi să apere aceeaşi Constituţie. Ca om politic Marie este cunoscut mai ales prin aceea că a trimis in Închisori mii de patrioţi din rezistenţă, graţiind în acelaş timp nenumăraţi trădători, printre care se numără Dentz, Benoist-Arechin, etc. Cât în mlaştina imperialismului a devenit unul din pilonii expansionismului american. Ca teoretician al celei de a treia forţe, el promovează o colaborare strânsă între socialişti da dreapta şi catolici, reprezentând interesele burgheziei franceze, înlesnind alcătuirea unei adevărate ,coloane a cincea“ a imperialismului american în Franţa. Blum este unul din susţinătorii îndărătnici al politicii imperialismului de creare de blocuri agresive îndreptate împotriva Uniunii Sovietice şi a forţelor democratice din lumea întreagă. El este un agent credincios al bancherilor din Washington in noul guvern francez, politică de înţelegere cu Italia fascistă şi cu Germania lui Hitler. Despre Hitler, Delbas spunea că Franţa „nu are intenţia să se îndoiască de cuvintele lui“. In perioada Muenchenului, Delbas sfătuia Cehoslovacia să cedeze pretenţiilor cotropitoare ale naziştilor. Ea a cunoscut o Infendare tot mai accentuată faţă de imperialismul american. In politica externă, guvernul Schuman a subscris la hotărîrile Conferinţei de la Londra cu privire la Germania care ţinteşte la renaşterea unei Germanii militariste, duşmană în primul rând a securităţii Franţei şi la abandonarea reparaţiilor. Ca urmare a Intrării In vigoare a planului March-‘ll, industria francză de automobile, avioane şi filme, etc se află în curs de lichidare. Zeci de mii de muncitori au fost aruncaţi pe drumuri, sub loviturile bastoanelor de cauciuc ale oamenilor Iui Moch. De numele lui Moch sunt legate legile scelerat m amtiimuncitorești importate din America in scopul de a opri marile bătălii ale muncitorimii franceze din Noiebrie- Decembrie 1947, La casă al Băncii americanofranceze a familiei RotachUd. René Mayer este autorul unui plan economic de tristă amintire ce-i poartă numele — şi aere a împins Franţa şi mai mult la ruină, înlesnind acapararea de către capitaliştii omeneam a industriei franceze. Comentând formarea noului guvern francez fruntaşul comunist Francois Billoux declară strat guvernn care se bucură de sprijinul bursei, nu se poate bucura de încrederea clasei muncitoar© franceze’’. Poporul francez nu vrea un guvern de ciocli. Condus de clasa muncitoare în frunte cu Partidul Comunist, el va conţinută cu şi mai mare hotărîre lupta pentru a aduce la cârma ţării un guvern cu adevărat democratic, un guvern al demnităţii şi independenţii naţionalei luptător pentru o viaţă mai bună pentru cei ce muncesc. A. Bratu şi I. Aftanea Reynaud — Simbolul unui guvern csare a dus Franţa la catastrofă Prohidedistul Delbos Schuman — omul trusturilor Călăul Moch Poporul francez nu vrea un guvern de ciocli René Mayer — feciorul de casă al familiei Rotschind A. Marie — un duşman fățiş al Republicii EŞECUL ISTRIfictO* SERVICIILOR EE SPIONAJ AMERICANE I ESTUL EUROPEI NEW YORK, 30 (Rador). — Corespondentul Agenţiei TELEPRESS anunţă că se intensifică acum, sub conducerea lui Allan Dulles, (fratele lui John Foster Dulles), unul din şefii biroului de informaţii strategice — serviciul american de informaţii din timpul războiului — cercetările largi în legătură cu munca diverselor organizaţii americane de spionaj. Corespondentul Agenţiei declară că aceste cercetări sunt determinate de faptul că departamentul de stat a descoperit că intrigile anericane în sânul grupărilor reacţionare de opoziţie din estul Europei au eşuat ca o consecinţă a aprecierii injuste a actualei situaţii, apreciere bazată pe rapoartele agenţiilor de spionaj, precum şi ca o consecinţă a rivalităţii dintre diversele servicii americane de spionaj. Corespondentul Agenţiei TELEPRESS citează afirmaţia redactorului ziarului NEW YORK TIMES care a scris că cele mai dezastruoase eşecuri ale serviciului de spionaj au fost înregistrate în România, Ungaria, Finlanda, etc. Indonezia a întrerupt negocierile de pace cu Olanda LAKE SUCCESS, 30 (Rador). ASSOCIATED PRESS transmite: Republca Indoneziană a notificat joi Organizaţiei Naţiunilor Unite că a întrerupt negocierile de pace cu Olanda. Reprezentantul indoneziei, Palsi a declarat in Consiliul de Securitate că,nu are rost să se prelungească această farsă de pretise negocieri” acuzându-i pe olandezi că au violat ,,acordul de la Renville" și că au aplicat blocada economică împotriva republicii indoneziene.