Scȃnteia, iunie 1949 (Anul 18, nr. 1439-1463)

1949-06-08 / nr. 1445

. La „Ţesătură" Iaşi muncitorii aplica o metoda sovietică de apret IAŞI (de la corespondentul nostru). — Amidonul de porumb folosit până în present pentru apret I« fobriOfl .Ţesătura’’ din laşi nu corespundea muncitorii şi tehnicienii au tinut o consfătuire tehnică in cadrul căreia au fost supuse mai multe propuneri In urma discutiilor, s’a Hotărit să se aplice o metodă sovietică, metoda specialis Iilor Karodion şl Caulen care preveds tratarea, amidonului de porstmh cu soluţie de sodă caustică In urma aplicării acestei noul metode s'a constatat o îmbunătăţire simţitoare a calităţii produselor — j|jr« ? ~~ "* !Sajfijjl—~3?||§8 ' " ,& jjjpj' EgF»^./^jrrPjjTv |^jSnpB« m O importantă inovație realizată de doi muncitori de la atelierele C. F. R. Nicolină - Iaşi ln a doua jumătate a lunii ianuarie, a avut loc la atelierele C.F.R. Nicolina din Iaşi o consfătuire de producţie. Cu acest prilej, strungarul Bristan Grigore a arătat — după ce în prealabil se sfătuise cu metriţierul Gh. Barnea, — că pentru confecţionarea a 4000 de piuliţe trebuiau să lucreze într’o singură zi, 3 fierari, 9 strungari şi 2 oameni la fasonat. Din cauza aceasta, costul lucrărilor efectuate era foarte ridicat. Preocupat de reducerea preţului de cost şi de o cât mai bună repartizare a braţelor de munca în diferite sectoare de producţie, strungarul Bristan a propus să se facă o ştanjă pentru piulire. Tot el a primit însărcinarea să găsească, împreună cu matrifierul Barnea, o metodă mai economică de confecţionare a piuliţelor. La început, cei doi muncitori au întâmpinat mari dificultăţi, care au provenit în primul rând, din faptul că ei lucrau in secţii diferite. Şefii secţiilor au înteles importanţa lucrării în curs de executare şi i-au mutat împreună, în aceeaş secţie. A fost de asemenea greu să se găsească o ştanfa care să se potrivească cât mai bine modificărilor ce trebuiau făcute Până la urmă, s-a hotărit să se întrebuinţeze ştania din hala de vagonat. După aceasta, ei au trecut la confecţionarea matriţei. O lună de zile au muncit ei, zi de zi, în afara programului, până au reuşit să ajungă la prima probă, fără a obţine rezultatele pe care le aşteptau însă . Stanţa veche lucra până la grosimi de 5—6 mm , iar cea nouă trebuia să taie grosimi de 12 mm. Pentru aceasta trebuia să fie mărită cursa excentricului. Lucrul acesta nu se putea face insă fără ajutorul tehnicienilor. Muncitorii Bristan şi Barnea au apelat la doi maiştri sculieri care le-au dat tot sprijinul. După încă o lună şi jumătate de muncă încordată, modificarea excentricului a fost terminată. Cu toate acestea, piuliţele nu ieşeau prin deschizătură. S'a procedat atunci la lărgirea deschizăturii şi în ziua de 20 Mai, s'a făcut proba în faţa maiştrilor şi muncitorilor din secţia a lll-a. Intr'o singură oră stania a dat 370 de piuliţe. In zilele următoare, datorită unor mici îmbunătăţiri aduse, ştania a dat câte 2500—3000 piuliţe în 8 ore de lucru, fiind mânuită şi alimentată de un singur muncitor.Prin această inovaţie se creiază un disponibil de oameni pentru alte sectoare de producţie, iar 9 strunguri care erau folosite zilnic pentru operaţiile de retezare a piuliţelor, pot fi utilizate pentru alte lucrări. In prezent, cei doi muncitori studiază o nouă metodă care să facă posibilă găurirea piuliţelor in cursul aceleiaşi o-Operaţiuni. S. Filip coresp. voluntar —■■—- .........—— ■ I , ■——— , - - .fff Wfrj-- ------JBB---__—------------------ | ■ ■■ — Fără reparaţii la maşin zeci de mii de kilometri parcurşi de doi şoferi de la Raia - Neamţ, rea Ciuc, a parcurs 45.700 de km., fără niciun fel de revizie sau reparaţie la maşină. Tov. Mihail Broască, care se află în întrecere socialistă cu tov. Vasiliucă, a parcurs pe acelaş traseu 47.667 km. fără reparaţii. Ambii tovarăşi au schimbat cauciucurile după ce au parcurs câte 25.000 km. C. Caragiu coresp. voluntar Mi metarii de la autogara RATA din P. Neamţ, îndrumaţi de organizaţia de Partid, continuă cu succes lupta pentru economii. Ei au reuşit să parcurgă zeci de mii de km. fără reparaţii la i.Moter şi fără schimbarea cauciucurilor. Astfel, tov. Vasile Vasi- Hucă, conducător de autobuz care lucrează pe traseul Piatra Neamţ - Dorna-Tulgheş - Gheorghieni-Miercu-Intrecere între funcţionarii de la I. S. S. Hunedoara Zilele trecute a avut loc o şedinţă a funcţionarelor de la I. S. S. Hunedoara, în cadrul căreia funcţionarii calculatori de la secţia Salarii au chemat la întrecere funcţionarii lichidatori de la aceeaş secţie. Au fost fixate următoarele obiective : mărirea productivităţii muncii, corectitudine in lucrări, economie la rechizite de birou şi imprimate, disciplină în muncă şi participare regulată la şedinţele şi conferinţele de secţie. Măsuri în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de muncă la „Sovrompetrol" din Constanţa Direcţiunea societăţii „Sovrompetrol’’, în grija pentru oamenii muncii, a studiat condiţiile grele în care se duce munca la liniile de descărcare a cisternelor de petrol, unde muncitorii erau adesea nevoiţi să lucreze în băltoace de reziduri de păcură şi în apă. Pentru a pune capăt acestei situaţii, s’a început executarea unor lucrări de canalizare care să permită scurgerea într’un separator a rezidurilor de păcură şi a apei adusă de ploi. Aici, apa va fi separată de rezidurile de păcură şi, printr’un canal, ea se va scurge în mare. Lucrările de canalizare sunt efectuate de muncitorii „Sovrompetrol”-ului din Constanţa. Georgescu Niculae coresp. voluntar Chiaburi daţi in judecată pentru sabotaj, furt şi neplata salariilor cuvenite muncitorilor agricoli ţăranii muncitori din com. Roşia-din jud. Gorj au demascat pe chiaburii I. Gh. Popescu şi Florica Bicescu, care măcinau la moara lor porumbul fără să elibereze bonuri de măciniş. Cu prilejul anchetei s’a descoperit că chiaburii sabotori aveau registre şi baniere falsificate. Chiaburii au fost daţi în judecată. V. Vaculin Coresp, voluntar Prins pe când Încerca să fure o semănătoare a Gospodăriei Agricole de Stat din Zorleni-Tutova, chiaburul Vasile Rusu din comuna Odaia Bursucani, acelaş judeţ, a fost trimis în judecată. Chiaburul hoţ a fost condamnat la o lună închisoare şi 25.000 lei amendă. Cu prilejul sigilării maşinilor de dărăcit lână, în jud. Putna, s-au descoperit la câţiva chiaburi proprietari de maşini, mari cantităţi de lână furată dela ţăranii muncitori care-şi aduceau lâna la dărăcit. La chiaburiţa Elena Suru din Vidra s’a găsit o cantitate de 100 kg. lână, la Popescu Păun 33 kg., la Manele Romanoaie 45 kg., la Aurel Bob 21,800 kg., la Pelin Ion 23,300 kg., la Ştefan Tatoli 21,200 kg. şi la Toma Tatoli 12,900 kg. Ca să poată fura lâna de la ţăranii muncitori, chiaburii au instalat sub maşini nişte cârlige care agăţau o parte din lâna dărăcită. Chiaburii au fost demascaţi de ţăranii muncitori şi înaintaţi justiţiei populare. Chiaburul Dumitraşcu I. Manea din comuna Munteni- Tecuci avea angajaţi 3 ţărani săraci. După ce i-au muncit trei ani de zile, chiaburul i-a dat afară fără să le plătească drepturile. La intervenţia grupului sindical al salariaţilor agricoli din comună, chiaburul a fost obligat să plătească muncitorilor salariul şi o cantitate de 800 kg. porumb. Chiaburul Ion I. Manea din aceeaș comună a fost obligat să dea tânărului Costache N. Radu care i-a slujit timp de un an, un costum de haine și bani. Chiaburul a fost dat in judecată. M. Fii titrau coresp. Voluntar ★ Filiala din Miercurea-Ciuc a „Librăriei Noastre" funcţionează şi Duminica întrucât în cursul săptămânii, majoritatea oamenilor muncii sunt reţinuţi în producţie, organizaţia judeţeană P. M. R.-Ciuc a luat iniţiativa ca filiala „Librăria Noastră" din Miercurea- Ciuc să fie deschisă Duminica precum şi în celelalte sărbători, în orele de dimineaţă. Aceasta pentru a se da posibilitatea muncitorilor şi funcţionarilor să consulte şi să-şi procure cărţile ideologice şi lterare necesare. Roadele acestei iniţiative n-au întârziat să se arate. La „Librăria Noastră“ din Miercurea Ciuc vin acum în fiecare Duminică, un număr foarte mare de cumpărători și vizitatori. Reducând timpii morţi Echipa Tov. Toma Dumitru de la U.C.R. dubleaza producţia de mănuşi chirurgicale La U. C. It., maşina de fabricat mânuşi chirurgicale se încălzea foarte repede. Pentru a o răci, trebuia lăsată să meargă un gol timp de 2 ore. Tov. D. Duca, şeful atelierului de mănuşi chirurgicale Împreună cu o echipă a atelierului, a adus o Inovaţie pentru răcirea rapidă a maşinii. Astăzi maşina nu mai merge două ore in gol, ci este răcită prin’ fer’un furtun de presiune şi numai jumătate de oră. Datorită reducerii timpi’ lor morţi, echipa tov. Toms Dumitru, confecţionează la 12 ore, 140 perechi mănuş in loc de 70 perechi cun confecţiona Înainte. C. Văieanu coresp. voluntar Succese in muncă înregistrate de muncitorii dela cariera Ruşchiţa RUŞCHIŢA, (dela corespondentul nostru). In lupta pentru îndeplinirea şi depăşirea Planului de Stat, muncitorii şi tehnicienii de la Exploatarea de marmoră Ruşchiţa au obţinut o serie de rezultate frumoase, datorită întrecerii socialiste organizate de sindicat, sub conducerea organizaţiei de Partid. Astfel, în ziua de 20 Mai ei au terminat programul lunii Mai la marmoră-blocuri şi programul lunii Iunie la marmoră-plăci de 2-5 cm grosime. In întrecere s-au evidenţiat : Miko Otto, decorat cu „Medalia Muncii“ ; Budronschi Francisc, de la maşina care taie blocuri. La ipagina de perforare s’a evidenţiat Hayer Herman, dintre cioplitori s’a evidenţiat Ladislau Heinrich, iar dintre gaterişti s’a evidenţiat Cikini Victor, decorat cu „Medalia Muncii“. Angajamentele luate de muncitorii de la fabrica de hârtie „Reconstrucţia" din P. Neamţ pentru mărirea producţiei In cadrul unei adunări generale care a avut loc zilele acestea la fabrica „Reconstrucţia” din Piatra-Neamţ, muncitorii şi-au luat nouă angajamente pentru mărirea producţiei şi productivităţii muncii. Tov. Avrămuţ Tobias decorat cu „Medalia Muncii" şi-a luat angajamentul ca împreună cu echipa sa, să producă hârtie de calitate superioară celei de la fabric „Zărneşti” cu care se află întrecere şi să lichideze lipsurile nemotivate de la lucru muncitorii de la secţia Diesi şi-au luat angajamentul s evite pe viitor opririle datorite neglijenţei şi să întreţin motoarele în cele mai bun condiţiuni. Elevii şcolilor germane din Braşov au primit cărţi de ideologie, ştiinţă şi literatură in limba lor maternă BRAŞOV, (prin telefon dela corespondentul nostru). Şcolile germane din Braşov au dus câtva timp lipsa unor manuale în limba germană. Această situaţie s’a remediat astăzi în bună parte. Departamentul naţionalităţilor a donat şcolilor germane o serie însemnată de cărţi ideologice, ştiinţifice şi beletristice în limba germană. Repartizarea cărţilor în şcolile germane respective din localitate, s-a făcut prin Comitetul Antifascist German, în cadrul unei festivităţi. Reprezentanţi ai şcolii germane din Braşov au mulţumit Ministerului pentru donaţia făcută şi şi-au luat angajamentul de a studia cu tot colectivul şcolii operele lui Marx, Engels, Lenin şi Stalin. SCÂNTEIA Nr. 1445 La fabrica „Ceramica" din Jimbolia-Timiş a luat fiinţă un club muncitoresc Din iniţiativa organizaţiei de Partid, comitetul sindical al fabricii „Ceramica" din Jimbolia- Timiş a pornit la organizarea uinui club muncitoresc pentru stimularea muncii culturale. Clubul a fost amenajat in scurtă vreme. El cuprinde trei încăperi. In una au fost instalate mese de ping-pong, un radio etc. A doua sală a fost amenajată ca sală de spectacol, iar în a treia a fost instalată biblioteca. In curând clubul își va începe activitatea. La S. M. T. Casimcea judeţul Tulcea a luat fiinţă un curs de ridicare a nivelului profesional şi politic Zilele trecute a luat fiinţă la Staţiunea de Maşini şi Tractoare din comuna Casimcea jud. Tulcea, un curs de ridicare a nivelului profesional şi politic, la care iau parte 18 elevi, tractorişti şi tractoriste. Lecţiile predate de tehnicienii staţiunii şi profesorii de la şcoala elementară din comună, cuprind noţiuni de educaţie politică, probleme sindicale şi agrotehnică. După cursuri, în timpul liber, tractoriştii de la S.M.T.Casimcea organizează coruri şi manifestaţii artistice. The N. Roman coresp. voluntar „Marele Premiu al R. P. R.“ a însemnat o nouă afirmare a sportului cu motor Polonezul Zdymirski, învingător în proba principală Peste 60.000 de spectatori au asistat. Duminică dimineaţa la desfăşurarea competiţiei de motociclism şi automobilism „Marele Premiu al R.P.R.". In tribune şi dealungul traseului, zecile de mii de spectatori au urmărit cu viu interes întrecerile dintre cei mai buni motociclişti ai ţării, alături de care au participat concurenţi maghiari şi polonezi, care au impresionat deopotrivă prin priceperea, calmul şi curajul lor, dovedit dealungul turelor parcurse. Prezenţa atâtor spectatori la această reuniune, constitue un adevărat record care arată că sporturile mecanice au început să fie apreciate de către massele populare. Cursele de toată frumuseţea, organizarea perfectă, au făcut ca Duminică sportul cu motor să cunoască cea mai categorică afirmare de până acum în ţara noastră. Spectatorii şi concurenţii au cinstit amintirea lui Walter Agaton, păstrând un minut de reculegere înainte de desfăşurarea probelor. Somlo şi Matei învingători în primele două probe Prima întrecere a zilei, a adus la start 17 concurenţi din categoria „Sport", clasele „250” şi „350" cm. c. Niculici a luat conducerea în categoria „250", în timp ce timişoreanul Somlo s-a instalat in fruntea alergătorilor cu motociclete de „350” cm. c. Primul a fost depăşit de câteva ori de campionul Traian Matei, care a cucerit victoria acestei probe. Timișoreanul Somlo nu a cedat nici un moment primul loc în categoria sa, învingând în toate asalturile date de adversari dealungul celor 15 ture ale cursei și terminând victorios proba de 350 cmc. Maghiarul Pohony învingător în proba de 500 cmc. Au continuat probele de 500 cmc. şi 750 cmc., desfăşurate în acelaş timp. De la plecare, Pohony a luat conducerea şi după o luptă extrem de disputată şi-a menţinut avantajul până la capătul probei. Stau clasat în urma lui: Stanislas Bruno (Polonia), V. Mavrodin și Ion Mihai. Pe motocicletele de 750 cm. c. V. Stănescu și-a întrecut adversarii cu destulă greutate. Polonezul Zdymirski învingător în proba principală a zilei Cea mai pasionantă aptă s'a dat in proba cu mot fetele „Sport, clasa 600 cm . Dealungul traseului, Zdymirski s'a dovedit un alergător excepţional, curajos şi tehnician desăvârşit. Maghiarul Szabó, care posedă deasemeni reale calitafi, a trebuit să cedeze din cauza unei defecţiuni a motocicletei, pierzând timp preţios. Niculici s'a menţinut o vreme printre primii alergători, dar n'a putut rezista până la urmă. In ultimele turnante, Zdymirski a condus prudent, terminând cursa victorios, având in urmă pe Szabó — clasat al doilea — pe maghiarii Szalkay, Kurucz, românul Niculici, polonezul Dabrowski urmaţi de V. Stănescu şi St. Neşulescu. Cursa de automobile a revenit lui Țânțăreanu, proba „automobile capacitate maximă 2 litri și lui Caloianu proba „automobile capacitate peste 2 litri". Pohony conduce în proba de 500 cm.c. Cu cea de a şasea etapă desfăşurată Duminică după amiază pe distanţa Braşov-Bucureşti (170 km.) s-a încheiat competiţia ciclistă „Cursa Victoriei“. Spre deosebire de celelalte etape în care alergătorii fruntaşi şi-au disputat primul loc pe ultimii kilometri ai traseului, în ultima etapă lupta a început să se înteţească după 30 km. de la plecare. Avantajul de aproape 3 minute pe care şi l-a creat Norhadian in etapa precedentă faţă de celălalt favorit al cursei — Marin Niculescu — părea până in momentul plecării din Braşov îndeajuns de mare, pentru a-i asigura primul loc in clasamentul general Pe traseu însă, situaţia s-a schimbat în aşa fel încât toate aşteptările au fost răsturnate. DESFĂŞURAREA CURSEI Cei 29 de alergători rămaşi în cursă au plecat din Braşov la ora 14. După 4 km. de plecare Cociumian, Pantazescu şi Ion Chivu suferă pene la biciclete şi neavând posibilitatea să le repare, abandonează. In faţă plutonul conducător trage puternic, începe să plouă. Pe serpentinele de la Timiş, plutonul se întinde şi rămân în urmă 6 alergători. La kilometrul 35, Gociman cade şi rupe ghidonul bicicletei. Nu poate relua cursa şi abandonează PRIMA ÎNCERCARE A LUI MARIN NICULESCU Trecând de Predeal, se desprinde din plutonul fruntaş Marin Niculescu, care trage puternic cu toată bătaia ploii ce impunea aiergătorilor să ruleze cu prudenţă din cauza pericolului de derapaj Fugarul se distanţează cu 5—600 m. şi continuă goana de unul singur câţiva kilometri. Cei din urmă se străduesc însă să-l ajungă şi la Posada plutonul îl regăseşte. Până aci plutonul a fost condus de Norhadian, care a forţat puternic, cheltuind multă energie. Căci urcuşul e greu, în special la turnante, unde alergătorii au de înfruntat astfaltul umed. Nu trece mult şi Nae Chicomban încearcă şi ei „figura“ lui Marin dar e reajuns şi el. Fraţii Nicolozzo, Marin şi Şandru — din nou alături de Chicomban — coboară pe serpentine cu peste 60 km. pe oră, dând dovadă de un deosebit curaj. (La încrucişarea cu linia ferată de la Comarnic cei patru alergători fruntaşi au trecut pe sub tampoanele vagoanelor unui tren de marfă care se punea în mişcare). Lupta a devenit extrem de disputată. Norhadian derapează mereu (având cauciucuri fără zimţi) şi rămâne din ce în ce mai mult în urmă. Intre timp V. Nicolezzo sparge un cauciuc şi pierde plutonul. Rămas cu patru concurenţi, primul pluton îşi măreşte avantajul şi până la Câmpina se distanţează de cel următor ,cu 4 minute. NORHANDIAN NU SE MAI POATE REFACE Eforturile depuse de Norhadian pentru a reduce distanţa ce il separa de plutonul fruntaş se dovedesc zardarnice. In pluton cu el se mai găsesc: V. Nicolozzo (care a recuperat timpul pierdut cu schimbarea cauciucului), Naidin şi Traian Cacomban. Mai in urmă se află G Negoescu, Ciohodaru şi Dolere. Până la Ploeşti plutonul fruntaş îşi măreşte avantajul ajungând să conducă cu 6 minute. Norhadian a pierdut iremediabil şi lupta continuă acum între Marin Niculescu, N. Chicomban şi G. Nicolozzo. Au mai rămas până la Bucureşti 34 de km. Rulând calm şi fără a mai fi ameninţat din urmă, cei trei“ îşi continuă drumul şi începând de la Băneasa sunt întâmpinaţi cu vii aplauze de un public numeros. La Arcul de Triumf Ghiromban are o pană de cauciuc şi nu mai poate concura la sprint. Un ultim efort şi Marin trece primul linia de sosire, înaintea lui Nicolozzo ,câştigând ultima etapă şi totodată „Cursa Victoriei“. Cei 170 de km. au fost parcurşi de Marin Niculescu şi G. Nicolozzo în 4 ore 32 min. şi 40 sec. In ordine s’au clasat: N. Chicomban după 17 sec., V. Nicolozzo, Şandru, Naidin şi Norhadian sosiţi după 7 min. 38 sec., Traian Chicomban şi Negoescu sosiţi după 13 min, şi Gionodaru după 14 minute. Petre David După o cursa excepţionala Marin Niculescu a câştigat etapa Braşov-Bucureşti şi totodată .Cursa Victoriei" La demaraj, Marin Niculescu a trecut cu „o roată’’ înaintea lui G. Nicolozzo. C. S. C. Armata a dispus de Jiul cu 3:1 Singura partidă divizionară de football a etapei 21, s-a disputat Duminică după amiază pe Stadionul Republicii, între C.S.C. Armata și Jiul. Jocul a corespuns din punct de vedere tehnic numai în prima repriză, când bucureștenii au avut atacul mai bine organizat, iar mijlocaşii au susţinut ofensiva echipei. Duşan — ca stopper — l-a marcat sever pe Paraschiva, nelăsându-l să se apropie de poarta echipei militare. Scorul a fost deschis în minutul 3, când Drăgan a reluat cu capul o centrare a lui Moldoveanu. Numai după un minut, echipa bucureşteană îşi măreşte avantajul prin punctul înscris de Serfoezoe, în urma unei acţiuni pornite de Drăgan. Apărarea Jiului e în permanenţă derută şi cu greu face faţă atacurilor adverse. Conduşi cu 2:0, jucătorii din Petroşani nu se descurajează şi contraatacă de câteva ori, dar fără rezultat O singură ocazie clară e ratată de Paraschiva, care a tras asupra porţii greşit părăsită de Traian Ionescu. Superioritatea echipei militare e evidentă şi în minutul 30, se concretizează prin al treilea punct, obţinut de Mercea. După pauză, jocul continuă să se desfăşoare pe terenul Jiului până când oaspeţii reuşesc să marcheze un punct prin Gricovan. Echipa C.S.C. Armata adoptă din nou tactica greşită a „jocului de apărare”, înlesnind Jiului să atace necontenit timp de aproape 20 de minute? Apărarea însă a rezistat cu succes şi intervenţiile lui Traian Ionescu au menţinut rezultatul neschimbat, până la sfârşit. Cu această victorie, G.S.G. Armata ocupă acum locul 5 în clasament. Arbitrul D. Savu a condus corect formaţiile: C.S.C. Armata: Tr. Ionescu, Androvitz, Cernea, Enisie, Duşan (Busch), Zeană Hallas, Mercea, Drăgan, Serfpezoe, Moldoveanu. Jiul: Nemeș. (Henzel), Panait, Silaghi, Pop, G. Marinescu, Bone, Crîcovan, Nacsa, Paraschiva, Roman, Orossi. — ■ I „Electrica“ a învins la rugby formaţia oraşului Praga cu 24*3 (3-0) Echipa de rugby a oraşului Praga a susţinut Duminică — pe Stadionul Republicii — primul match al turneului cu echipa „Electrica”. Întâlnirea, desfăşurată într’o atmosferă prietenească, a constituit o bună propagandă pentru rugby. „Electrica" a învins cui 24—3 (3—0) arătând o clasă superioară şi mai multă tehnică. Folosind o tactică bună, acţionând în prima repriză cu un joc de uzură şi în partea a doua a matchului cu atacuri susţinute, bucureştenii au stăpânit partida, marcând nu mai puţin de 5 încercări (dintre care 3 transformate) şi o lovitură liberă (o încercare valorează 3 puncte, când este transformată, o lovitură liberă are valoare de 3 puncte). Oaspeţii au obţinut o singură încercare (trei puncte), rămasă netransformată. Echipa pragheză Cehoslovacii dovedesc cu fiecare întâlnire că fac progrese simţitoare în rugby. De acum doi ani, de când ne-a vizitat o echipă fruntaşă ti plai li Mtchul de Duminică, ei au îmtrunălfett metoda de joc, cu rkCCB, nivelul tehnic al jucătorilor. B «sigur, mei au unele lipsuri cum sunt legătura slabă dintre grămadă și trei sferturi, apărarea defectuoasă făcută de jucătorii liniei e treia, lipsa de precizie a passelor. O fază a matchului de rugby „Electrica” — Reprezenta, oraşului Praga” Răspunzând invitaţiei făcută de gruparea bulgară „Spartac”, echipa bucureşteană de football „Dinamo” a plecat la Sofia, unde a susţinut Duminică primul joc. In faţa a peste 20.000 de spectatori, „Dinamo” a cucerit o frumoasă victorie, obţinând rezultatul 2:1. Publicul a aplaudat o partidă în care ambele echipe au luptat cu dârzenie, Intr’un spirit de înaltă sportivitate şi disciplină. Punctele au fost înscrise de Ozon şi Barta pentru „Dinamo”. Goalul bulgarilor a fost marcat de Atanasoff. Astăzi se dispută al doilea match al turneului, Intre „Dînamo” şi T.D.N.R. In primul joc al turneului de la Sofia „Dinamo“ (Buc.) a învins„Spartac“ cu 2-1 Ştiri sportive • In cadrul campionatelor de haltere (ridicate de greutăţi) atleţii grupărilor I.M.S.-Galaţi, Dinamo-Bucureşti, „Buletinul Oficia” şi C.F.R.-Galaţi s'au stabilit 12 nouă recorduri naţionale la haltere. Concursurile s'au desfăşurat Sâmbătă şi Duminică în sala Giuleşti. • Echipă de scrimă a Bănci R.P.R. a cucerit titlul de campioană la floretă, învingând formaţia C.S.C. Armata. La sabie, C.S.U. Cluj a dispus de echipa fabricii „Janoş Herbac“ cu 13:3, câştigând titlul de campion.