Scȃnteia, mai 1951 (Anul 20, nr. 2028-2053)

1951-05-02 / nr. 2028

10Organ al Comitetului Central al P.M.R. ANUL XX Nr. 2028 Miercuri 2 Mai 1951 4 PAGINI 4 LEI** Partidul, conducătorul luptei pentru întărirea şi înflorirea economiei naţionale In această dimineaţă sărbătorească, sute şi sute de mii de oameni ai muncii din ţara noastră manifestează pe străzile oraşelor, exprimându-şi solidaritatea cu oamenii muncii din lumea întreagă, hotărîrea de a lupta în puternicul front mondial al păcii în fruntea căruia se află marea Uniune Sovietică, împotriva provocatorilor de război, sângeroşii imperialişti americani şi englezi, duşmani de moarte ai omenirii. In această zi, sutele de mii de oameni ai muncii din ţara noastră îşi arată dragostea şi devotamentul faţă de Partid, care de trei decenii, de la înfiinţarea Partidului Comunist din România, îi conduce în marile bătălii de clasă; oamenii muncii îşi arată bucuria pentru victoriile dobândite până acum sub conducerea Partidului, hotărîrea neclintită de a lupta şi munci din toate puterile pentru înflorirea Patriei scumpe, pentru o viaţă fericită, pentru pace şi socialism. Fiecare zi de luptă sub conducerea Partidului nostru iubit înseamnă o nouă biruinţă pe drumul construirii socialismului în ţara noastră. Iată, chiar în preajma sărbătorii de 1 Mai și a aniversării a 30 de ani de la înființarea Partidului, Comunicatul Comisiei de Stat a Planificării ne-a adus vestea unei noi victorii însemnate: realizarea Planului pe primul trimestru al anului 1951 cu 106,4%. Față de perioada corespunzătoare a anului trecut, valoarea producţiei globale industriale a atins un nivel de 131%. Un asemenea ritm rapid de desvoltare a economiei naţionale nici nu era de conceput sub regimul burghezo-moşieresc ! Ce a fost ţara noastră în trecut ? In strânsă cârdăşie cu burghezia internă, marile trusturi monopoliste americane, engleze, franceze, germane, transformaseră tara noastră într-o semi-colonie a capitalului international, sursă de materii prime eftine, rezervă de mână de lucruprost plătită, piaţă de desfacere în care să poată vinde cât mai scump produsele industriale. In preajma celui de al doilea război mondial, după date foarte incomplete, trusturile străine controlau 50% din capitalul industriei, 30% din capitalul băncilor şi 70% din capitalul societăţilor de asigurare. Din truda grea a muncitorului şi ţăranului român se înfruptau stăpânii hrăpăreţi de dincolo şi de dincoace de hotare. Lipsită de o industrie de bazădesvoltată, ţara noastră, cu imensele ei bogăţii naturale — cu lemnul, minereul şi petrolul atât de râvnite de capitaliştii de dincolo şi de dincoace de ocean — a fost o pradă uşoară pentru marile trusturi monopoliste. Partidul clasei muncitoare a fost singura forţă care s-a ridicat cu putere împotriva acestei situaţii de ruşine şi umilinţă naţională. Din adâncul celei mai cumplite ilegalităţi, Partidul a mobilizat poporul muncitor la luptă hotărîtă împotriva trădării burgheziei şi moşierimii, împotriva transformării ţării noastre într’o colonie a capitaliştilor străini — pentru libertate, bunăstare şi independenţă naţională. In condiţiile istorice create prin eliberarea ţării noastre de către glorioasă Armată Sovietică, poporul muncitor, călăuzit de Partid, a putut să-şi ia soarta în propriile sale mâini, rupându-se definitiv din cătuşele imperialismului. Pentru prima oară stăpân pe soarta sa, poporul muncitor a pornit să-şi făurească o viaţă nouă. La Conferinţa Naţională ţinută îrî toamna anului 1945, Partidul a pus cu toată hotărîrea problema lichidării grabnice a înapoierii economice a ţării şi a creării unei baze materiale solide, care să-i asigure independenţa economică. „Progresul ţării noastre — a arătat tovarăşul Gheorghiu-Dej — este în directă şi nemijlocită legătură cu progresul industrializării tării... de tăria industrială a tării depinde in mare măsură însăşi independenta Statului nostru”. Partidul a mobilizat întregi poporul muncitor la muncă şi la luptă, plin de avânt patriotic, pentru refacerea economiei naţionale, pentru reconstrucţia ţării, greu lovită de distrugerile criminalului război antisovietic şi de sabotajul capitaliştilor. Sub conducerea Partidului clasa muncitoare a sdrobit toate uneltirile burgheziei trădătoare, care, în complicitate cu imperialiştii americani şi englezi, urmărea distrugerea economică a ţării noastre prin sabotarea producţiei, prin inflaţie monetară* şi foamete. Intr’un timp scurt, după ce a smuls puterea politică şi principalele mijloace de producţie din mâinile burgheziei, clasa muncitoare şi-a însuşit ştiinţa administrării întreprinderilor, dovedind prin fapte că ştie să conducă economia fără burghezie, împotriva burgheziei, mai bine decât burghezia. Partidul a descătuşat iniţiativă creatoare a masselor muncitoare, educând pe oamenii muncii în spiritul unei noi atitudini faţă de muncă, a cărei expresie vie şi minunată este întrecerea socialistă. Rezultatele celor doi anide economie planificată au însemnat un salt înainte, spre o economie desvoltată în folosul întregului popor muncitor, aşa cum burghezia nici macar nu putea concepe. Ca urmare a muncii încordate a întregului popor muncitor, a investiţiilor masive făcute de Statul celor ce muncesc şi a puternicului sprijin primit din partea Uniunii Sovietice, producţia industrială s-a dublat faţă de anul 1948, crescând în doi ani de economie planificată, mai mult decât într’un sfert de secol sub capitalism. In ciuda blocadei economice a trusturilor monopoliste, în ciuda proorocirilor „ specialiştilor ” cosmopoliţi, fabricăm acum în ţară maşini-unelte de înaltă calificare, tractoare, utilaj petrolifer şi electrotehnic, motoare electrice, ringuri şi războaie, etc. Odată cu desvoltarea economiei naţionale, cu sporirea venitului naţional, creşte şi nivelul de trai al oamenilor muncii. Succesele dobândite în cursul executării celor două planuri anuale au făcut posibilă trecerea la primul nostru Plan Cincinal, programul construirii bazelor socialismului în ţara noastră. La căpătui Planului Cincinal, Industria noastră siderurgică va atinge un asemenea nivel de desvoltare care să-i permită o producţie anuală de 700 mii tone cocs, 800 mii tone fontă, un milion 252 mii tone oţel, 828 mii tone laminate; industria extractivă va da 8 milioane 533 mii tone cărbune, 10 milioane tone tiţei, etc. Statul nostru de democraţie populară va cheltui, în anii Planului Cincinal, pentru industrializarea şi electrificarea ţării, pentru modernizarea şi mecanizarea agriculturii, uriaşa sumă de 1.330 miliarde lei. Zeci şi zeci de noi fabrici şi uzine, de mine, şantiere şi aşezăminte de cultură şi sănătate vor răsări pe cuprinsul Patriei noastre. Planul de electrificare exprimă politica Partidului de a desvolta industria socialistă, de a mecaniza agricultura şi de a folosi în agricultură agrotehnica cea mai înaltă şi a ridica necontenit nivelul de trai şi cultură al poporului muncitor. Mersul nostru înainte este considerabil uşurat datorită ajutorului multilateral şi frăţesc al Uniunii Sovietice, datorită faptului că clasa muncitoare din ţara noastră îşi însuşeşte şi aplică într’o măsură tot mai mare tehnica sovietică — cea mai înaintată tehnică din lume. La sfârşitul Planului Cincinal, volumul producţiei industriale va fi de două ori şi jumătate mai mare decât în 1950. Dintr-o ţară „eminamente agricolă", cum le plăcea guvernanţilor capitalişti să denumească starea de sărăcie, înapoiere şi aservire în care se găsea în trecut ţara noastră, Republica Populară Română va deveni o ţară cu o industrie socialistă desvoltată şi cu o agricultură socialistă mecanizată în cea mai mare parte. Creşterea producţiei şi productivităţii muncii, reconstruirea agriculturii pe o nouă bază tehnică modernă, intensificarea schimbului dintre sat şi oraş precum şi desvoltarea şi întărirea comerţului socialist, vor avea ca urmare creşterea simţitoare a nivelului de trai al celor ce muncesc, nivel care în 1955 va fi cu 80% mai ridicat decât în prezent. Oraşe şi regiuni întregi condamnate de regimul burghezo-moşieresc la înapoiere veşnică — cum sunt Dobrogea, Nordul Ardealului, Moldova, etc. — vor fi chemate acum la viaţă. Industrializarea socialistă, desvoltarea considerabilă a întregii economii naţionale vor întări şi mai mult independenţa naţională, contribuind la creşterea puterii de apărare a Patriei noastre. Partidul este constructorul vieţii noi, făuritorul fericirii, poporului muncitor din ţara noastră. Spre gloriosul nostru Partid, care de 30 de ani conduce lupta poporului muncitor, spre Comitetul său Central, în frunte cu tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, se îndreaptă simţămintele de dragoste şi recunoştinţă ale întregului popor muncitor. O mărturie puternică a acestor sentimente adânci o constitue marea întrecere socialistă în cinstea zilei de 1 Mai şi a aniversării Partidului. Însemnatele victorii obţinute până acum sub conducerea înţeleaptă a Partidului au fost posibile datorită ajutorului frăţesc al Uniunii Sovietice, datorită faptului că Partidul nostru se inspiră din nesecata experienţă a Partidului Bolşevic care, sub conducerea genială a marelui Stalin, a făcut din Uniunea Sovietică ţara celei mai desvoltate industrii, celei mai desvoltate agriculturi, asigurând oamenilor sovietici un înalt nivel de viaţă şi de cultură. Conduşi de Partid şi călăuziţi de învăţătura genială a marelui Stalin, oamenii muncii din ţara noastră păşesc înainte, biruind greutăţile şi piedicile, pe drumul industrializării socialiste şi a înfloririi economiei naţionale, pentru o viaţă fericită, pentru pace şi socialism. Plecarea unei delegaţii la Moscova la sărbătorirea zilei de 1 Mai Duminică 29 Aprilie, a plecat la Moscova o delegaţie pentru a participa la sărbătorirea zilei de 1 Mai. Delegaţia este alcătuită din tovarăşii Chivu Stoica (şeful delegaţiei), Dalea Mihai, Vass Ghizela, Hossu Gheorghe, Muşat Vasile. Delegaţi străini la sărbătorirea zilei de 1 Mai Pentru a participa la sărbătorirea zilei de 1 Mai, au mai sosit în Capitală ca invitaţi ai Confederaţiei Generale a Muncii din R.P.R. delegaţi ai muncitorilor din R.P. Chineză, R. Polonă, R. Cehoslovacă, R.P. Ungară, R.P. Bulgaria, Italia, Franţa, Anglia, Brazilia. Delegaţia muncitorilor din R.P. Chineză este compusă din Chang Ching şi Teking Fou Yao. Delegaţia muncitorilor din R. Polonă este alcătuită din Janocha Frangiszek, distilator de petrol, raţionalizator fruntaş în producţie la Rafinăria de petrol Jedlicze, regiunea Krosno şi Jacab Sofia, preşedintele Uniunii Sindicale Agricole, vicepreşedinte al Uniunii Internaţionale a Sindicatelor din Agricultură şi Silvicultură. Delegaţia muncitorilor din R. Ceho*.O slovacă este formată din Kodovsky Karol, secretar al Consiliului Sindicatelor din raionul Gottwald şi Melişka Ondrei, secretar al Uniunii Sindicatelor din industriile de mine şi petrol din Slovacia. Din delegaţia muncitorilor din R. P. Ungară fac parte: Ligeti László, secretarprim al Consiliului Central al Sindicatelor salariaţilor din comerţ şi bănci şi Gróf József, activist al Consiliului Central al Sindicatelor muncitorilor feroviari. Delegaţia muncitorilor din R.P. Bulgaria este compusă din Vera Kirilova, secretar al Uniunii Sindicatelor din Industria Textilă, Stoian Vasiliev Modev, metalurgist, raţionalizator şi udarnic şi Vitelo Nedev Penev, tractorist, udarnic de 7 ori. Din Italia a sosit Francesco Avizzano secretar adjunct al Federaţiei Naţionale a muncitorilor feroviari. (Agerpres). Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, zi de trecere în revistă a forţelor de luptă ale oamenilor muncii din lumea întreagă ! Glorie marelui Partid Comunist (bolșevic) al Uniunii Sovietice, partidul lui Lenin și Stalin, farul călăuzitor al oamenilor muncii din toată lumea. Schimb de onoare în cinstea zilei de 1 Mai şi a aniversării Partidului La „Steaua Roşie“ Vechile hale ale uzinelor „Steaua Roşie" au îmbrăcat vestmânt de sărbătoare. Pe zidurile fumurii, pe pereţii atelierelor, mâinile bătătorite ale turnătorilor, strungarilor şi lăcătuşilor au prins ramuri verzi de brad şi steguleţe roşii. E primăvară, şi e sărbătoare în inimile muncitorilor, care lucrează azi un schimb de onoare în cinstea zilei de 1 Mai şi a aniversării Partidului. In această zi deosebită, muncitorii, tehnicienii şi funcţionarii din uzină au venit mai devreme ca de obicei. In ateliere, fiecare muncitor şi tehnician lucrează cu atenţia încordată, dornic de a-şi depăşi programul de producţie şi de a da lucru de cât mai bună calitate. Ziua schimbului de onoare trebue să încununeze realizările de până acum ale întrecerii socialiste. Desfăşurând larg întrecerea socialistă, muncitorii, tehnicienii şi inginerii uzinei „Steaua Roşie” şi-au îndeplinit şi depăşit până în această zi angajamentele luate în cinstea zilei de 1 Mai şi a aniversării Partidului. Ei au dat peste plan 20 arzătoare „Perfecte", 40 vinciuri manuale, realizând totodată economii în valoare de 677.100 lei, un joc de 651.000 lei, cât a fost angajamentul. Gospodărindu-şi mai bine uzina, accelerând viteza de circulaţie a fondului de rulment, reducând stocurile de materiale şi expediind produsele finite fără întârzieri, ei au putut elibera din fondul de rulment pe data de 26 Aprilie, suma de 1.000.000 lei, care va fi pusă la dispoziţia Statului. In ziua schimbului de onoare, patru strungari din uzină şi anume: tov. Corbu Petre, Ghiţă Vasile, Tomescu Vasile şi Zamfirescu Marin au trecut să aplice pentru prima dată metoda sovietică Bortkevici-Bâkov de tăiere rapidă a metalelor. Ei au reuşit să realizeze în această zi între 2 şi 4 norme zilnice. In secţiile modelărie şi injectoare brigăzile U.T.M.-iste de calitate conduse de Piperea Ion şi Papuc Ion sunt In frunte, încă din primele ore ale dimineţii, membrii brigăzilor au obţinut importante depăşiri ale programelor de producţie. Megafoanele continuă să anunţe rezultatele obţinute In secţii, iar agitatorii duc Intensă muncă politică de la om la om. Prin succesele lor in producţie, muncitorii şi tehnicienii uzinei îşi exprimă dragostea şi devotamentul faţă de Partid, hotărîrea de a-şi întări prin fapte semnăturile puse pe Apelul pentru un Pact al Păcii. La Sovromconstrucţii Nr. 1 din Oraşul Stalin ORAŞUL STALIN. — In ziua schimbului de onoare în cinstea zilei de 1 Mai, muncitorii, tehnicienii şi Inginerii de la Sovromconstrucţii Nr. 1 din Oraşul Stalin au dat cea mai mare producţie obţinută până in prezent în marea întrecere socialistă. Echipele de betonişti, zidari, dulgheri, tinichigii, etc., care muncesc cu dragoste la construirea noilor hale ale uzinei „Sovromtractor" şi la locuinţele pentru muncitorii acestei importante uzine, au venit la lucru, în ziua schimbului de onoare cu 10—15 minute înainte de vreme. Printre primele echipe care au obţinut succese deosebite a fost echipa de betonişti a tov. Berlal Alexandru, compusă din 15 muncitori. Faţă de angajamentul pe care şi l-au luat de dimineaţă, de a turna 120 m. p. beton poros până la ora 12, membrii acestei echipe au turnat 180 m. p. beton poros. Echipele de dulgheri conduse de meşterii Domboş Dominic şi Pakot Lajoş şi-au luat angajamentul să realizeze câte 57 metri pătraţi de cofraje. Până la ora 12, dulgherii meşterului Domboş Dominic au realizat 110 metri pătraţi cofraje, întrecând cu 10 metri pătraţi cealaltă echipă. Succese însemnate a mai obţinut echipa de zidari a tov. Magda Ion, echipa tinichigiului Buzea Gheorghe care, folosind cu chibzuială fiecare bucată de tablă şi fier, a realizat o economie de 32.000 lei, echipa sudorului Pistol Alex, etc. Nicio echipă de pe şantier n’a rămas în această zi sub normă. 329 tone minereu peste program BRAD (dela corespondentul nostru). — In cadrul schimbului de onoare care s’a lucrat în cinstea zilei de 1 Mai şi a celei de a 30-a aniversări a Partidului, minerii exploatărilor Combinatului Brad au obţinut însemnate succese în producţie. La mina Valea Morii din exploatarea Barza, in ziua schimbului de onoare, minerii au dat Patriei 329 tone minereu peste programul zilnic. Zeci de echipe de mineri care lucrează la această mină, în filoanele 8, 9 şi 10, în filonul „iile Pintile” şi in filonul de plumb au obţinut depăşiri ale programului de producţie cu 50%. Printre acestea sunt echipele tov.: Rusu Adam, Nica Nicolae, Nicula Miron, Sav Avram şi Cristea Aron. Succese însemnate au obţinut în ziua schimbului de onoare minerii din echipa tov. Poenar Vaier de la orizontul 120, filonul 10, care au scos în această zi ultimele tone de minereu prevăzute pe luna Mai. Deasemeni, la mina de lignit Ţebea, minerii au dat peste programul fixat 241 tone de lignit. La această mină s-a evidenţiat echipa tovarăşului Lazăr Lazăr, care în ziua schimbului de onoare şi a depăşit norma de producţie cu 84%. Mii de tone de oţel, fontă şi laminate peste plan REŞIŢA (de la corespondentul nostru). Muncitorii şi tehnicienii Combinatului „Sovrommetal’-Reşiţa care deţin pentru a 4-a oară Drapelul Roşu al producţiei întâmpină ziua de 1 Mai şi cea de a 30-a aniversare a Partidului cu Însemnate suscese în întrecerea socialistă. Aplicând pe scară tot mai largă metoda stahanovistului Matulineţ de elaborare a şarjelor rapide, oţelarii reşiţeni au dat dela începutul anului peste plan mai mult de 6000 tone de oţel. In focul întrecerii socialiste s’au ridicat numeroşi fruntaşi care au adus o deosebită contribuţie la obţinerea acestor însemnate succese. La cuptorul Siemens-Martin, de pildă, oţelarii Garaş Ion, Iacob Nicolae şi Negru Nicolae, care au iniţiat întrecerea pentru cel mai bogat cont de economii pe cuptor, au reuşit să-şi depăşească simţitor sarcinile de producţie şi să obţină economii în valoare de 3 milioane şi jumătate lei, prin reducerea consumului de materii prime, a combustibilului şi prin îmbunătăţirea calităţii oţelului. Deosebit de însemnate sunt şi succesele obţinute de muncitorii jurnalişti. Până în ziua de 19 Aprilie ei au dat Patriei 4560 tone fontă peste plan. Cu aceeaşi Însufleţire au lucrat şi laminatorii, dând Patriei 5800 tone laminate peste plan. La succesele obţinute de muncitorii şi tehnicienii sectorului siderurgic se adaugă cele realizate in sectoarele prelucrătoare de la fabrica veche de maşini, fabrica de poduri, fabrica de maşini electrice etc., care şi-au depăşit angajamentele. Numărul conturilor de economii a crescut In luna Aprilie la 284, iar cele pe brigăzi au sporit la 43. In lupta pentru cât mai Însemnate economii a obţinut succese deosebite brigada utemistă „Vasile Roaită” condusă de tovarăşul Niculăeş Daniel, care a realizat — prin recondiţionare de piese — o economie de 719.995 lei. Datorită Însemnatelor succese obţinute în cadrul întrecerii în cinstea aniversării Partidului, siderurgiştii şi metalurgiştii Combinatului „Sovrommeta“-Reşiţa au depăşit cu mult angajamentul lor, realizând economii In trimestrul I In valoare de 126.081.296 Iei. Conştienţi că fiecare tonă de fontă, oţel, laminate, că fiecare maşină nouă fabricată peste plan contribue la întărirea Patriei, la apărarea păcii, muncitorii şi tehnicienii reşiţeni sunt hotărâţi să obţină noi victorii în producţie şi în lupta pentru economii. . Succesele tinerilor muncitori de pe şantierele Canalului Dunăre-Marea Neagră Tinerii constructori ai uzinei termoelectrice Ovidiu II, de pe şantierul Canalului Dunăre-Marea Neagră, întâmpină cu noi succese în muncă ziua aniversării Partidului, reuşind să-şi depăşească angajamentele luate. Brigada de fierari betonişti condusă de U.T.M.-istul Comşulescu Iile şi-a îndeplinit sarcinile de plan pe întreaga lună, până în ziua de 15 Aprilie. De la această dată, brigada a început să lucreze în contul lunii Mai. Tinerii Marinescu Ion, Paţachi Mircea şi tovarăşii lor din brigadă au lucrat cu Însufleţire la montarea a peste 4000 kg. fierărie in sala cazanelor, iar in sala bancherelor au montat la o înălţime de peste 20 metri grinzi de fier cu o greutate de 13.000 kg. Brigada de mineri, In frunte cu U.T.M.-istul Lipa Florian, şi-a depăşit planul de producție pe prima decadă a lunii Aprilie cu 89%, fiind printre brigăzile fruntaşe pe șantier. A APĂRUT: CH. GHEORGHIU-DEJ ARTICOLE ŞI CUVÂNTĂRI CUPRINSUL: — Raportul politic al Comitetului Central la Conferinţa naţională a Partidului Comunist Român. Octombrie 1945 . . — Poziţia Partidului Comunist Român faţă de curentele şovine şi revizioniste. Expunere făcută la şedinţa lărgită a C.C. al P C.R Iulie 1946 — Partidul Comunist Român în luptă pentru democratizarea ţării. Raport Informativ făcut la consfătuirea reprezentanţilor unor partide comuniste, care a avut loc în Polonia la sfârşitul lunii Septembrie 1947 — Cuvântare rostită cu prilejul înapoierii delegaţiei guvernamentale române de la Moscova. 10 Februarie 1948 — Raportul politic al Comitetului Central la Congresul Partidului Muncitoresc Român. 21 Februarie 1948 — Cuvântare rostită în faţa alegătorilor din Bucureşti în ziua de 26 Martie 1948. — Raport asupra proectului de constituţie făcut în faţa Marii Adunări Naţionale. 9 Aprilie 1948 — Expunere de motive la proectul de lege pentru naţionalizarea întreprinderilor industriale, miniere, bancare, de asigurări şi de transport. 11 Iunie 1948 — Exemplul măreţ de construire a socialismului — Planul de Stat al Republicii Populare Române pe anul 1949. Expunere în faţa Marii Adunări Naţionale. 27 Decembrie 1948 — Lenin, geniu al omenirii muncitoare şi marele învăţător al proletariatului revoluţionar. Conferinţă rostită la adunarea solemnă comemorativă de la Ateneul R . R. 21 Ianuarie 1949 — Sarcinile Partidului Muncitoresc Român în lupta pentru întărirea alianţei clasei muncitoare cu ţărănimea muncitoare şi pentru transformarea socialistă a agriculturii. Raport la şedinţa plenară a C.C. al P.M.R. din 3—5 Mrtie 1949. — Clica lui Tito — duşman de moarte al socialismului. — Cinci ani de la eliberarea României. — Raport cu prilejul adunării festive în cinstea zilei eliberării naţionale a României. 22 August 1949 — Republica Populară Română în plin avânt. — Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie a arătat oamenilor muncii din lumea întreagă căile de eliberare de sub jugul imperialist. Cuvântare la adunarea festivă în cinstea celei de a 32-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. — Partidul Comunist din Iugoslavia în mâinile unor asasini di spioni. Raport prezentat la Consfătuirea Biroului Informativ al partidelor comuniste care a avut Ioc in a doua jumătate a lunii Noembrie 1949. — Lupta pentru pace, sarcina centrală a Partidului nostru. Expunere în faţa activului de partid. 8 Decembrie 1949 — Eliberatorul popoarelor. — Lupta de clasă în România în etapa actuală. — Pentru puritatea rândurilor Partidului. — Glorioasa aniversare a eliberării României. — Raport asupra planului de electrificare a ţării făcut la plenara Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român. 26 Octombrie 1950. — Forţele păcii și socialismului vor învinge.