Scȃnteia, ianuarie 1954 (Anul 23, nr. 2860-2884)

1954-01-03 / nr. 2860

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, INITI VAJ Organ al Comitetului Central al P.M.R. ANUL XXIII Nr. 2860 Duminică 3 Ianuarie 1954 4 PAGINI - 20 BANI Pentru triumful cauzei păcii şi prieteniei popoarelor , însufleţiţi de succesele obţinute de forţele păcii în cursul anului trecut, popoarele păşesc în anul 1954 ridicând şi mai sus steagul luptei pentru paie. Nicicând n’a fost mai fermă şi mai hotărîtă ca în prezent cerinţa pe care sute de milioane de oameni iubitori de pace din lumea întreagă o adresează guvernelor, de a îndepărta primejdia războiului prin reglementarea paşnică a problemelor litigioase. Şi iată că în pragul noului an, primul act de pace, primul pas pe calea micşorării încordării în relaţiile internaţionale a fost făcut. El vine din partea Guvernului Sovietic, sub forma răspunsurilor date de G. M. Malencov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., la întrebările d-lui Kingsbury Smith, directorul general pentru Europa al agenţiei americane „International News Service“. Cuvintele adresate de tovarăşul Malencov poporului american nu sunt o simplă urare ocazională şi oficială. Declaraţia sa constitue o importantă manifestare internaţională a Guvernului Sovietic, care răspunde celor mai fierbinţi năzuinţe ale popoarelor. Declaraţia şefului Guvernului Sovietic este străbătută de la un capăt la altul de un înalt spirit de prietenie şi frăţie între popoare, spirit care caracterizează toate actele conducătorilor sovietici şi care însufleţeşte întregul popor sovietic, educat în spiritul nobilei ideologii a păcii între popoare. „Urez din toată inima poporului american — a spus G. M Malencov — fericire şi viaţă paşnică. Urez poporului american succese în dezvoltarea legăturilor de prietenie cu toate popoarele şi rezultate rodnice în nobila acţiune de apărare a păcii împotriva tuturor încercărilor de a o turbura“. Fără îndoială că tocmai o viaţă paşnică este cel mai de preţ lucru pe care şi-l poate dori astăzi poporul american. Politica cercurilor agresive internaţionale a tulburat profund în ultimii ani viaţa poporului american, ca şi a altor popoare. Sunt numai câteva luni de când mamele americane au încetat să primească veşti despre moartea sau rănirea fiilor lor în Coreea. Astăzi, deşi războiul din Coreea a încetat, zeci de milioane de americani continuă să poarte pe umerii lor povara din ce în ce mai grea a economiei de război. Făgăduelile cercurilor de afaceri din S.U.A., care sperau să evite criza cu ajutorul cursei înarmărilor şi al politicii agresive, s-au dovedit şi se dovedesc false şi înşelătoare. In prezent, criza economică bate tot mai insistent la porţile Statelor Unite. Totodată încercările cercurilor agresive din S.U.A. de a cuceri dominaţia mondială prin politica forţei şi a şantajului au dus la o stare de crescândă izolare internaţională a Statelor Unite, la "o adevărată criză a relaţiilor dintre S.U.A. şi celelalte ţări. Nu este vorba aci numai de încordarea pe care „războiul rece“, dus de cercuri imperialiste din S.U.A. au provocat-o între Statele Unite şi o treime din omenire, în care alături de U.R.S.S. se află Republica Populară Chineză şi celelalte ţări de democraţie populară. Este vorba şi de relaţiile dintre Statele Unite şi aşazişii lor aliaţi. Cine cercetează astăzi starea relaţiilor dintre S.U A. şi ţările din Europa occidentală, ca să nu mai vorbim de starea relaţiilor dintre ţările coloniale şi stăpânii lor colonialişti în frunte cu S.U.A., nu poate să nu se gândească la justeţea proverbului: „cine seamănă vânt, culege furtună“. In aceste împrejurări, cu atât mai valoroasă este acţiunea acelor fii ai Americii care, înfruntând teroarea lui Mac Carthy şi întregul sistem de represiuni poliţiste antidemocratice în vigoare în S.U A., luptă cu curaj pentru apărarea păcii, pentru dezvoltarea legăturilor de prietenie cu toate popoarele. Lupta uriaşă pentru pace a popoarelor din lumea întreagă se răspândeşte tot mai mult în toate ţările, în toate straturile sociale, acoperind întreg pământul şi exercitând presiuni tot mai mari asupra guvernelor. „Guvernele, şi în primul rând guvernele marilor puteri — a spus tovarăşul Malencov — nu pot să nu-şi plece urechea la glasul popoarelor şi nu pot să nu ţină seamă de năzuinţa lor crescândă spre o pace trainică“. Faptul că glasul popoarelor iubitoare de pace nu mai poate fi înăbuşit, faptul că dorinţa lor nu mai poate fi ignorată fără cele mai grave riscuri pentru cei care ar încerca să o facă, constitue cea mai însemnată caracteristică a situaţiei internaţionale actuale. In ansamblul situaţiei internaţionale, îmbunătăţirea relaţiilor dintre Statele Unite şi Uniunea Sovietică ar avea o însemnătate primordială. Este deosebit de încurajator şi deschizător de largi perspective faptul că G. M. Malencov subliniază din nou, aşa cum a făcut şi în trecut, că „nu există piedici obiective în calea îmbunătăţirii în noul an a relaţiilor dintre Uniunea Sovietică şi S.U.A.”. Uniunea Sovietică a luptat din totdeauna pentru convieţuirea paşnică a tarilor, indiferent de sistemele lor economice şi politice. Nu încape îndoială că aprecierea făcută de tovarăşul Malencov asupra perspectivelor situaţiei internaţionale va da încredere şi curaj tuturor oamenilor iubitori de pace, îi va însufleţi în luptă, mai cu seamă că această apreciere vine de la şeful Guvernului Sovietic şi că ea nu este numai expresia dorinţei de pace a poporului sovietic, ci se bazează pe analiza condiţiilor obiective ce s'au creat pe arena internaţională. „Toate popoarele sunt însetate de o pace trainică şi există posibilităţi favorabile pentru slăbirea continuă a încordării internaţionale în anul 1954“, arată tovarăşul Malencov. Intr’adevăr, în anul 1953 s’au produs în situaţia internaţională o serie de schimbări care deschid perspective noi cauzei păcii. După încheierea armistiţiului din Coreea s'au ivit perspective pentru terminarea războiului în Vietnam. In ciuda rezistenţei înverşunate a cercurilor agresive, care nu vor să renunţe nicidecum la cursa înarmărilor şi la jocul alianţelor agresive — făcând astfel necesară cea mai mare vigilenţă din partea popoarelor iubitoare de pace — noi paşi au fost făcuţi, potrivit dorinţei supreme a popoarelor, în direcţia înfăptuirii destinderii în relaţiile internaţionale. In răspunsurile sale, şeful Guvernului Sovietic a arătat cu cea mai mare precizie şi claritate care este ţelul spre care, concentrându-şi eforturile în acest an, forţele păcii pot obţine cele mai bune rezultate. Guvernul Sovietic a făcut nu de mult o nouă propunere, în vederea înlăturării impasului în care cercurile agresive internaţionale au adus chestiunea împiedicării folosirii energiei atomice, această măreaţă cucerire a geniului ştiinţific al omenirii, în scopuri de război. In Declaraţia sa cu privire la discursul rostit de preşedintele S.U A., Eisenhower, Guvernul Sovietic, a propus încheierea unui Acord între state, în virtutea căruia semnatarii să-şi ia angajamentul solemn şi necondiţionat de a nu folosi arma atomică, arma cu hidrogen şi alte arme de exterminare în masă. Un astfel de Acord ar constitui, după cum subliniază tovarăşul Malencov, pasul cel mai important care ar putea fi întreprins în interesul păcii în întreaga lume în anul 1954 In acelaş timp, ar fi necesar să se ajungă la o înţelegere pentru reducerea considerabilă a tuturor timnilor de armament şiu forţelor armate. Cuvintele pline de grijă pentru soarta omenirii ale tovarăşului A Malencov au fost primite cu căldură de toţi oamenii iubitori de pace. Primele ecouri ale urărilor adresate de tovarăşul Malencov poporului american arată că ele au produs o profundă impresie în ţările capitaliste. Ele sunt considerate, până şi de numeroşi comentatori burghezi, ca un factor favorabil tratativelor internaţionale care vor incepe în curând între marile puteri. Politica iubitoare de pace a Guvernului Sovietic se sprijină pe munca paşnică a popoarelor sovietice, pe unitatea lor indestructibilă în jurul Partidului Comunist şi al Guvernului Sovietic, pe forţa crescândă a Statului Sovietic. Vorbind în noaptea de Anul Nou, tovarăşul C. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U. R. S. S., a evocat cu putere avântul muncii paşnice constructive a popoarelor sovietice şi marea lor dorinţă de a apăra pacea în lume. „Năzuinţa noastră de a asigura pacea între popoare — a spus C. E. Voroşilov — iată baza de granit a politicii externe, pe care a dus o şi o va duce ferm Guvernul Sovietic, îndeplinind voinţa poporului său“. La începutul noului an, poporul român, angajat şi el în lupta şi în munca pentru întărirea patriei, pentru neîncetata ridicare a nivelului de trai al celor ce muncesc, pentru apărarea păcii, îşi exprimă solidaritatea sa deplină cu marele popor sovietic, conducătorul luptei pentru pace, iniţiatorul atâtor nobile acţiuni pentru înfăptuirea destinderii încordării internaţionale, pentru micşorarea primejdiei de război. Tovarăşul dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, a dat glas în mesajul de Anul Nou, rostit la radio, hotărîrii poporului nostru de a lua parte activă la lupta pentru preîntâmpinarea unui nou război mondial, pentru apărarea viitorului fericit al omenirii. Prin glasul său, poporul român a exprimat sprijinul deplin pe care îl dă noii propuneri a Uniunii Sovietice cu privire la interzicerea folosirii energiei atomice în scopuri de război. Poporul român începe un nou an de muncă şi succese în construirea socialismului, cu dorinţa fierbinte, pe care o împărtăşeşte cu toate popoarele lumii, ca acest an să fie totodată un an de mari realizări în stabilirea unei păci trainice şi îndelungate. Poporul român salută şi sprijină cu căldură nobila chemare la luptă pentru pace pe care poporul sovietic o adresează prin glasul şefului guvernului său poporului american şi tuturor popoarelor lumii. Colective fruntaşe în lupta pentru realizarea planului anual înainte de termen Oamenii muncii din întreaga ţară, muncind cu abnegaţie pentru traducerea în viaţă a Hotărîrilor plenarei lărgite a C.C. al P.M.R. din 19—20 August 1953, au întâmpinat noul an al cincinalului cu succese deosebite in producţie. In toate regiunile patriei, sute de colective de muncitori şi tehnicieni din fabrici şi uzine şi-au îndeplinit înainte de termen sarcinile anuale de plan. In regiunea Stalin, de pildă, până la data de 20 Decembrie 1953, peste 100 de întreprinderi şi 25 de cooperative meşteşugăreşti îşi realizaseră înainte de termen planul anual de producţie. In fruntea acestor colective s-au situat colectivele fabricilor textile din Cisnădie, care, însufleţite de dorinţa de a pune la îndemâna oamenilor muncii consumatori cât mai multe ţesături de bună calitate, au dat în anul 1953 peste 100.000 metri de ţesături peste pian. In regiunea Bacău 36 de Întreprinderi din industria grea şi uşoară produc încă de acum câteva săptămâni în contul anului 1954. Deasemeni un număr de 30 de întreprinderi şi 9 cooperative meşteşugăreşti din regiunea Galaţi şi-au realizat sarcinile de plan pe anul 1953 până la data de 24 Decembrie. Numeroase întreprinderi din regiunea Oradea au întâmpinat noul an cu sarcinile de plan îndeplinite cu mult înainte de termen. Printre primele colective de întreprinderi din regiune care şi-au realizat înainte de termen planul anual pe 1953, se numără şi colectivul fabricii de încălţăminte „Solidaritatea“ din Oradea. Colectivul de muncitori şi tehnicieni de aici a dat peste plan până la data de 24 Decembrie circa 58.000 perechi încălţăminte. în interiorul ziarului ! DEZBATERILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NAŢIONALE: Legea pentru modificarea articolelor 43 şi 50 din Constituţia Republicii Populare Române; Raportul asupra proiectului de lege privitor la măsurile pentru dezvoltarea creşterii animalelor în anii 1954-1956, prezentat de tov. Gh. Apostol şi discuţiile asupra proiectului de lege, etc. (pag. 2-a). O nouă premieră pe scena Teatrului Municipal (pag. 3-a). Ing. Gh. Gaston Marin — Pe drumul înfăptuirii planului de electrificare a ţării (pag. 3-a). Sărbătoarea Anului Nou. Dumitra’ Mircea — Prin lumea poveştilor, (pag. 3-a). A 35-a aniversare a Partidului Comunist din Germania (pag. 4-a). Perspective întunecate pentru noul an în ţările capitaliste (pag. 4-a). Recepţia oferita de Consiliul de Miniştri al U.R.S.S. şi de Comitetul Central al P.C.U.S. cu prilejul Anului Nou (pag. 4-a). La Moscova s-a deschis cel mai mare magazin universal din U.R.S.S.(pag. 4-a). Tratative diplomatice separate !â Paris (pag. 4-a). Comunicările făcute lui Pella de către ambasadorul U.R.S.S. în Italia(pag. 4-a). Răspunsurile lui G. M. Malencov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U. R. S. S., la întrebările d-lui Kingsbury Smith MOSCOVA 1 (Agerpres). — TASS transmite: Ziarele din 1 Ianuarie publică răspunsurile lui G. M. Malencov, preşedintele Consiliului de Miniştri al U.R.S.S., la întrebările d-lui Kingsbury Smith. La 28 Decembrie 1953, d-l Kingsbury Smith, directorul general pentru Europa al agenţiei americane „International News Service“, a adresat lui G. M. Malencov cu prilejul Anului Nou rugămintea de a-i răspunde la câteva întrebări. Dăm mai jos întrebările d-lui Kingsbury Smith şi răspunsurile lui G. M. Malencov . Prima întrebare: Care sunt urările dvs. pentru poporul american in anul 1954 ? Răspuns : Urez din toată Inima poporului american fericire şi viaţă paşnică. Urez poporului american succes în dezvoltarea legăturilor de prietenie cu toate popoarele şi rezultate rodnice în nobila acţiune de apărare a păcii împotriva tuturor încercărilor de a o tulbura. A doua întrebare: Speraţi că noul an va fi marcat de o întărire a legăturilor de prietenie dintre popoarele Americii şi Rusiei . Răspuns : pe primul rând ar fi de dorit Îmbunătăţirea relaţiilor dintre ţările noastre. Eu cred că nu există piedici obiective în calea îmbunătăţirii în noul an a relaţiilor dintre Uniunea Sovietică şi S.U.A. şi a întăririi legăturilor tradiţionale de prietenie dintre popoarele ţărilor noastre. Şi sper că aşa va fi. A treia întrebare : Cum apreciaţi dvs. posibilităţile de menţinere a păcii in întreaga lume şi de slăbire a Încordării internaţionale în anul 1954 ? Răspuns : Toate popoarele sunt însetate de o pace trainică şi există posibilităţi favorabile pentru slăbirea continuă a încordării internaţionale în anul 1954. Guvernele, şi în primul rând guvernele marilor puteri, nu pot să nu-şi plece urechea la glasul popoarelor şi nu pot să nu ţină 6©ama de năzuinţa lor crescândă spre o pace trainică. In ceea ce priveşte Guvernul Sovietic, el a făcut, face şi va face şi de aici înainte totul pentru ca popoarele să trăiască în pace, pentru ca încordarea internaţională să fie slăbită şi între state să fie stabilite relaţii normale. A patra întrebare : Care este, după părerea dv.„ cel mai important pas care ar putea fi întreprins în interesul păcii în întreaga lume în anul 1954 . Răspuns : Un astfel de pas ar fi încheierea unui Acord între state, în virtutea căruia semnatarii Acordului să-şi ia angajamentul solemn şi necondiţionat de a nu folosi arma atomică, arma cu hidrogen şi alte arme de exterminare în masă. Un astfel de Acord ar uşura posibilitatea de a se ajunge la o înţelegere cu privire la interzicerea complectă a armei atomice şi cu privire la Instituirea unui strict control internaţional asupra înfăptuirii interzicerii de a se folosi energia atomică in scopuri de război. In acelaşi timp Guvernul Sovietic ar considera necesar să se ajungă la o înţelegere cu privire la reducerea considerabilă a tuturor celorlalte tipuri de armament şi a forţelor armate. Toate acestea ar micşora, fără îndoială, cheltuielile de stat pentru nevoile militare şi ar ușura situația economică a populației. Cuvântarea de Anul Nou a lui C. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U. R. S. S. MOSCOVA (Agerpres). — TASS transmite textul cuvântării cu care C. E. Voroşilov, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., s’a adresat poporului sovietic cu prilejul Anului Nou : Dragi tovarăşi ! Dragi cetăţeni al marii Uniuni Sovietice ! » Muncitori şi muncitoare ! Colhoznici şi colhoznice ! Intelectuali sovietici ! Ostaşi al forţelor noastre armate ! Glorios tineret sovietic I Vă felicit cu prilejul Anului Nou I In anul ce s'a scurs, 1953, oamenii sovietici au depus o muncă sârguincioasă şi rodnică în interesul Patriei iubite. Datorită energiei nesecate a oamenilor muncii din ţara noastră, se realizează cu succes cel de al cincilea plan cincinal de dezvoltare a economiei naţionale. In ciuda uneltirilor duşmanilor externi şi interni ai socialismului, creşte şi se întăreşte forţa Statului Sovietic. Patria noastră socialistă devine mai bogată şi mai frumoasă. Cresc bunăstarea materială şi nivelul cultural al tuturor oamenilor sovietici. ....... Indeatractibilă,- j?-r- monolitul, este pr-'-'rte’ur dintrepopoarele măreţei maste Patrii. De nezdruncinat este alianţa frăţească dintre clasa muncitoare şi ţărănime şi de neclintit este unitatea moral-politică a societăţii sovietice. Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, puternic prin dragostea şi încrederea oamenilor muncii, ţine sus steagul victorios al lui Marx-Engels-Lenin-Stalin, unind şi îndrumând toate eforturile şi energia poporului în vederea construirii societăţii comuniste. Grijă pentru interesele vitale ale poporului, pentru înflorirea Patriei noastre, ca reazim de nădejde al prieteniei din ce în ce mai tari dintre popoare — iată ţelul suprem al Partidului Comunist şi Guvernului Sovietic. Partidul şi Guvernul nostru îşi îndreaptă toate eforturile spre a Întări într’o măsură şi mai mare forţa Statului Socialist, spre a ridica şi mai mult bunăstarea oamenilor sovietici. De grija pentru binele şi fericirea poporului sunt pătrunse cunoscutele hotărîri ale celei de a 5-a sesiuni a Sovietului Suprem al U.R.S.S., ale Plenarei din Septembrie a C.C. al Partidului Comunist şi hotărîrile Guvernului nostru, adoptate în anul încheiat, în problemele agriculturii, producţiei mărfurilor de consum popular şi dezvoltării comerţului sovietic. Comitetul Central al Partidului Comunist şi Guvernul Sovietic au ferma convingere că poporul nostru, popor constructor al societăţii comurtiste, va traduce cu succes în viaţă, cu energia creatoare ce-i este proprie, aceste hotărîri extrem de importante. Ocupat cu munca constructivă, poporul sovietic este pentru pace şi apără cauza păcii. Năzuinţa noastră de a asigura pacea între popoare — iată baza de granit a politicii externe, pe care a dus-o şi o va duce ferm Guvernul Sovietic, îndeplinind voinţa poporului său. Alături de Uniunea Sovietică, în lagărul unit al luptătorilor pentru marea cauză a păcii în lumea întreagă, luptă cu abnegaţie marele popor chinez, oamenii muncii din ţările de democraţie populară şi multe milioane de oameni simpli şi cinstiţi din ţările capitaliste. Plin de încredere în forţele sale,, poporul, sovietic — stăpânul Patriei sale mari şi fericite, plin de forţe creatoare şi energie, întâmpină cu bucurie anul nou 1954. In numele Comitetului Central al Partidului nostru şi al Guvernului Sovietic, vă felicit din toată Inima, dragi tovarăşi, cu prilejul Anului Nou. Acest an să fie un an de realizări şi mai mari în muncă, de creştere a forţelor şi tăriei Patriei, noastre, de întărire continuă a capacităţii ei de apărare ! Un an de sporire a bunurilor materiale şi culturale pentru toţi oamenii sovietici ! Acest an să fie un an de destindere mai departe a încordării internaţionale, un an de mari realizări în stabilirea unei păci trainice şi îndelungate în lumea întreagă ! La mulţi ani, dragi tovarăși ! Mesajul de Anul Nou rostit la radio de dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale a R. P. R. In noaptea de 31 Decembrie, tovarăşul dr. Petru Groza, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale, a rostit la posturile noastre de radio mesajul de Anul Nou. Realizările anului trecut — a spus printre altele tov. dr. Petru Groza — sunt o dovadă a puternicei forţe creatoare a poporului nostru muncitor cât şi a înţelepciunii acelor care îndrumează şi organizează această muncă — Partidul Muncitoresc Român şi Guvernul Republicii Populare Române. In anul ce s’a încheiat s’au ridicat noi mari întreprinderi industriale, întărindu-se temelia întregii economii naţionale — industria grea, industria producătoare de maşini. Hotărîrile din anul trecut ale Partidului Muncitoresc Român şi ale Guvernului asigură dezvoltarea armonioasă a tuturor ramurilor economiei naţionale şi creează condiţiile pentru un mare avânt al industriei uşoare şi alimentare, pentru lărgirea producţiei de mare consum. Concomitent cu aceasta ,,au luat numeroase măsuri în vederea ridicării nivelului de viaţă al populaţiei muncitoare, — reduceri de impozite şi taxe, îmbunătăţirea tarifelor de salarizare i diferite ramuri, Îmbunătăţirea regimului pensiilor etc. S'a întărit alianţa dintre clasa muncitoare şi ţărănimea muncitoare, această chezăşie a succeselor noastre şi pentru viitor. Ţărănimea muncitoare, stăpână pe ogorul şi pe rodul muncii sale, s-a bucurat tot mai mult de sprijinul şi ajutorul statului. Partidul şi Guvernul au luat importante măsuri pentru ridicarea producţiei agricole, dezvoltarea creşterii animalelor şi îmbunătăţirea continuă a traiului ţărănimii muncitoare, acordând în acest scop ţăranilor muncitori numeroase uşurări şi stimulente materiale. După ce a vorbit despre creşterea nivelului sanitar şi cultural al poporului nostru, tov. dr. Petru Groza a continuat: Toate realizările minunate care fac mândria poporului nostru se datoresc muncii conştiente, avântului patriotic al clasei muncitoare, al ţărănimii muncitoare, al intelectualilor, având alături ajutorul permanent, puternic,cu adevărat prietenesc, al Uniunii Sovietice. Poporul nostru harnic, încrezător în forţele sale, este convins că va şti să înlăture din calea lui toate greutăţile şi să obţină noi succese pe drumul 6©bialismului şi al bunei stări. Anul 1953 va intra în istorie ca un an al întăririi forţelor nobile care luptă în întreaga lume pentru întărirea păcii, pentru zădărnicirea planurilor primejdioase ale duşmanilor convieţuirii paşnice între popoare. Acest an, a arătat tov. dr. Petru Groza, a fost un an de noi succese ale giganticului lagăr al păcii, democraţiei şi socialismului, în frunte cu Uniunea Sovietică. In rândurile lui, Republica Populară Română ia parte activă la lupta pentru preîntâmpinarea unui nou război mondial, pentru apărarea viitorului fericit al omenirii. Tăria lagărului păcii stă în prietenia şi frăţia trainică dintre popoarele care îl alcătuiesc. Poporul român priveşte ca un bun de cel mai mare preţ prietenia sa indisolubilă cu eliberatorul său, marele popor sovietic, cu popoarele ţărilor de democraţie populară. In vederea consolidării păcii în întreaga lume, Uniunea Sovietică duce o politică perseverentă de micşorare a încordării internaţionale, de întărire a legăturilor de prietenie între popoare şi state. Propunerea sovietică de a se încheia un Acord internaţional, prin care părţile contractante se angajează solemn de a nu folosi arma atomică, arma cu hidrogen şi alte arme de exterminare în masă, a avut un puternic ecou în toate colţurile lumii. In prezent, apare mai clar ca oricând că voinţa hotărîtă de pace a popoarelor este în măsură să determine înfrângerea definitivă a uneltitorilor de război. Toate acestea ne îndreptăţesc să salutăm clipa care anunţă sosirea noului an cu voioşie şi încredere în viitorul luminos al poporului nostru şi al întregii omeniri muncitoare, cu un „bine ai venit“. Iar vouă, dragi cetăţeni şi cetăţene, tovarăşi şi tovarăşe, vă adresez urarea tradiţională — „An nou fericit". CU PRILEJUL ANULUI NOU In clişee (stânga). Muncitorii, tehnicienii şi funcţionarii de la fabrica de confecţii „Gh. Gheorghiu-Dej“ au sărbătorit împreună revelionul în sala de festivităţi a întreprinderii. Iată-i strânşi în jurul mesei, aşteptând clipa când acele ceasornicului vor indica sosirea noului an 1954 . (dreapta). Clipe de adevărată încântare au trăit micuţii vizitatori ai „Oraşului copiilor“ amenajat în Piaţa Republicii. Florica, fetiţa lăcătuşului Radu Ale xandru de la uzineie „Steaua Roşie“, a venit aici împreună cu tatăl ei. Iat-o în faţa unui bazar alegându-și o păpușă.