Scînteia, noiembrie 1971 (Anul 40, nr. 8955-8984)

1971-11-01 / nr. 8955

SCÎNTEIA — luni 1 noiembrie 1971 9 SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT « SPORT # SPORT Fotbal divizia A: etapa a IX-a „RECORD“ DE INEFICACITATE: 13 GOLURI ÎN 8 MECIURI CLASAMENTUL REZULTATE TEHNICE Rapid—Politehnica 1—0 (0—0). A înscris Dinu (min. 49). Dinamo—U.T.A. 1—1 (9—0). Au înscris Kuhn II (min. 53) și FI. Dumitrescu (min. 55). Universitatea Cluj—F.C. Argeș 2—1 (1—0). Au înscris Fanea Lazăr (min. 25) şi Anca (min. 79) pentru clujeni şi Radu (min. 75). S. C. Bacău — Steaua 1—0 (1—0). A marcat Bugiubei (min. 12). Farul — Jiul 1—0 (0—0). A înscris Tănase (min. 90). Crişul — C.F.R. Cluj 1—0 (0—0). A marcat Moţ (min. 87). A.S.A. Tg. Mureş — Petrolul 3—0 (1—0). Au înscris Naghi (min. 36), Hajnal (min. 77) și Fazekas (min. 81). Universitatea Craiova — Steagul roșu 1—0 (0—0). A marcat Pirvu (min. 72). U.T.A. 9 5 4 0 21— 7 14 I. Cluj 9 5 2 2 18—10 12 5. C. Bacău 9 5 2 2 15— 8 12 Steaua 9 4 4 1 13— 3 12 Dinamo 9 4 3 2 14— 9 11 A S. A. Tg. Vîureș 9 3 5 1 7— 6 11 Barul 9 4 2 3 11 9 10 Univ. Cr. 9 3 3 3 12—11 9 Steagul roșu 9 3 3 3 9— 8 9 rapid 9 4 14 10—11 9 ■\ C. Argeş 9 4 0 5 15—16 8 3etrolul 9 4 0 5 5—16 8 fiul 9 1 5 3 4— 8 7 Politehnica 9 13 5 10—17 5 Irisul v 9 1 3 5 3—12 5 I.F.R. 9 0 2 7 7—18 2 U. T. A. — un adevărat lider încă înainte de Începerea partidei dintre Dinamo şi U.T.A se ştia că rezultatele celei de-a IX-a etape a campionatului naţional nu vor fi in măsură să-i detroneze pe arădeni. Steaua, singura contracandidată, pierduse la Bacău, iar restul adversarelor se aflau la o diferenţă de puncte nerecuperabilă prin punctele unui singur meci. Iat-o, prin urmare, pe U.T.A. în poziţia de lider autoritar al primei treimi a competiţiei, situaţie nu tocmai previzibilă cu cîteva luni mai devreme. Sigur, sunt acum şi alte echipe clasate peste aşteptări — „U“ Cluj şi S.C. Bacău sau chiar A.S.A., de pildă — totuşi, numai U.T.A. impresionează şi se impune prin calitatea şi regularitatea jocului. Formaţia din Arad joacă astăzi mai bine decât în anii în care cucerise titlul de campioană. Activitatea în apărare a întregii echipe are un plus de precizie, iar combinaţia cu Domide, constructor, şi cu Broşovski—Kuhn, vîrfuri de atac, atrage atenţia prin incisivitate. Astfel a ajuns U.T.A. nu numai să culeagă puncte şi să rămînă neînvinsă, ci să realizeze şi im golaveraj, 21—7, excelent, chiar dacă l-am considera după vechea metodă a împărţirii. Probabil, una dintre cauzele iregularităţii rezultatelor la această echipă este permanenţa formaţiei, acelaşi „11” la mai toate partidele din toamna, inclusiv internaţionale. Dar avantajul omogenităţii prin folosirea aceluiaşi „II“ s-ar putea transforma la un moment dat intr-un dezavantaj serios, fiindcă, este bine știut, U.T.A. nu dispune de un lot bogat. Mă gîndesc la perioada cea mai grea a turului 28 noiembrie — 12 decembrie, cînd, in numai 15 zile, se vor disputa cinci etape ale campionatului ! Atunci, la capătul unuia dintre cele mai încărcate sezoane din istoria fotbalului nostru, se va vedea cit de pregătite sunt cluburile pe care le avem, ca loturi, valori şi antrenamente, pentru grele încercări competiţionale. Deocamdată, după a IX-a etapă U.T.A. este prezenţa cea mai reasită ca ansamblu, iar viitorul ei meci din Cupa U.E.F.A. nu e de presupus că-i va da multă bătaie de cap. In compania liderilor, Dinamo a făcut sîmbătă o partidă bună, dar majoritatea jucătorilor bucureşteni par obosiţi de eforturile aproape neîntrerupte la care au fost supuşi in această toamnă. Miercuri, cu Dumitrache şi cu Sâtmăreanu II în formaţie, dar şi cu o altă tactică, mai adecvată, Dinamo va înfrunta iarăşi pe Feijenoord. Să sperăm că în faţa acestei adversare — cea mai valoroasă echipă de club pe care a văzut-o Bucureştiul de la Real Madrid încoace , Dinamo îşi va mobiliza întregul potenţial, la fel cum a procedat in meciul de la Trnava... In etapa care a trecut, nici Rapid, nici Steaua n-au marcat o creştere a formei lor sportive. Dar, pentru ziua de miercuri suporterilor le place să creadă că cele două echipe româneşti, beneficiare ale unor avantaje substanţiale în faţa Legiei şi a lui C. F. Barcelona vor renaşte la un joc de valoare, aidoma celor petrecute cu prilejul meciurilor din tur. Campionatul se întrerupe, echipele să lase deoparte gîndurile despre rivalităţi de clasament şi să se concentreze spre performanţa internaţională. Toţi suporterii le-ar fi recunoscători, de la bihorenii care au aplaudat ieri prima victorie a Crişului pînă la aceia de pe malul mării, acolo unde victoriile se dobindesc doar în minutul 90... Valeria MIRONESCU Vidac stopează încă unul dintre atacurile dinamoviste. (Fază din meciul Dinamo — U.T.A.) Agenţiile de presă comentează: „124 de minute de tenis strălucitor!“ Săptâmîna trecută, Londra şi terenurile acoperite de la Wembley’s Empire Pool au găzduit unul din cele mai mari concursuri „open” de tenis ale acestui an. Aproape fără excepţie s-au întrecut aici cele mai valoroase rachete ale lumii, incepînd cu anii australieni LaVer şi Newcombe, continuind cu cei mai buni jucători ai Europei şi Americii, din rîndul cărora nu au lipsit românul Ilie Năstase, cehoslovacul Rodes, americanii Smith şi Gorman. Specialiştii prevedeau o finală australiană sau, în cel mai rău caz, o victorie a lui Newcombe ori Laver, veniţi să se reabiliteze după eşecul înregistrat la Barcelona. Ilie Năstase a răsturnat insă toate aceste pronosticuri şi, după ce l-a scos din cursă, in sferturile de finală, pe John Newcombe, l-a eliminat in semifinale pe americanul Gorman, pentru a ajunge în finală cu Laver. Peste 4 000 de spectatori au urmărit — după cum transmite corespondentul agenţiei Reuter — unul dintre cele mai frumoase meciuri de tenis disputate în ultimii ani la Londra. Românul Ilie Năstase, transmite comentatorul agenţiei Associated Press, l-a detronat pe australianul Laver, care cîştigase de două ori consecutiv turneul Embassy, cum mai este denumit acest concurs de la arena Wembley. Năstase a obţinut o victorie istorică, întrerupînd şirul succeselor australienilor in marile concursuri desfăşurate în Anglia — menţionează comentatorul agenţiei Reuter. Românul a jucat aproape perfect. „După 124 de minute de tenis strălucitor — transmite agenţia U.P.I. — românul Ilie Năstase l-a învins destul de clar pe australianul Rod Laver, care avea şi el ambiţia de a cîştiga pentru a treia oară consecutiv acest turneu. Dar Năstase i-a spulberat speranţele printr-un joc în care şi-a etalat marele său talent şi puterea de luptă. Nu s-ar putea spune că Laver a jucat slab, în partidele precedente şi in cele două finale disputate in 1969 şi 1970 la Wembley, Laver pierduse un singur set. De data aceasta, el a avut în faţă un adversar hotărît, care şi-a pregătit victoria minge cu minge“. Datorită victoriei magnifice asupra lui Rod Laver, menţionează corespondentul agenţiei France Presse. Năstase mai păstrează o şansă de a cîştiga marele premiu al Federaţiei Internaţionale de Tenis. în momentul de faţă, liderul clasamentului este americanul Stan Smith, cu 177 de puncte urmat de Năstase la 25 puncte. în cazul că Năstase va participa la turneul de la Buenos Aires şi va cîştiga, el ar acumula încă 30 de puncte și l-ar întrece cu trei puncte pe actualul lider. SERIA I Progresul Brăila — Sportul studenţesc 1—1 (0—0) ; C.F.R. Paşcani — Dunărea Giurgiu 3—0 (0—0) ; Ceahlăul P. Neamţ — Poiana Cimpina 3—1 (1—0) ; F. C. Galaţi — Portul Constanţa 1—0 (0—0) ; Metalul Tirgovişte — Metalul Bucureşti 3—0 (1—0) ; S. N. Olteniţa — Ştiinţa Bacău 1—0 (0—0) ; Progresul Bucureşti — Chimia Rm. Vâlcea 8—1 (2—1) ; Metalul Plopeni — Politehnica Galaţi 2—1 (2—1). CLASAMENTUL : 1. Sportul studenţesc 17 puncte ; 2. S. N. Olteniţa 15 puncte ; 3. Progresul Bucureşti 14 puncte. SERIA A II-A Minerul Baia Mare — Politehnica Timişoara 3—0 (2—0) ; Electroputere Craiova — Gaz metan Mediaş 1—0 (0—0) ; C.F.R. Arad — Vulturii textila Lugoj 1—0 (1—0) ; Olimpia Satu-Mare — Olimpia Oradea 1—0 (1—0) ; Chimia Făgăraş — Gloria Bistriţa 2—1 (0—1) ; Minerul Anina — C.S.M. Reşiţa 2—1 (2—0) ; C.S.M. Sibiu —Corvinul Hunedoara 1—0 (0—0) ; C.F.R. Timişoara Metalurgistul Cugir 1-0 (1-0). CLASAMENTUL : 1. C.S.M. Reşiţa 18 puncte ; 2. C.F.R. Timişoara 14 puncte ; 3. Minerul Baia Mare 13 puncte. DIVIZIA B HANDBAL FEMININ „TROFEUL CARPAŢI“ a prezentat în avanpremieră principalele candidate la medaliile campionatelor mondiale Ediţia feminină a „Trofeului Carpaţi“ — competiţie de tradiţie in handbalul internaţional, al cărei caracter de mare intrecere i-a sporit anul acesta faptul că a oferit echipelor participante prilejul unei utile verificări înaintea campionatelor mondiale — s-a încheiat aseară în sala sporturilor dinCluj, în cadrul aceluiași interes din partea publicului clujean, extrem de pasionat pentru acest sport. In cele cinci zile de intrecere, credem că in primul rind antrenorii s-au aflat in cea mai dificilă situaţie , cum pina la C. M. mai este destul de puţină vreme, aici la Cluj, acum la „Trofeul Carpaţi“ au trebuit să decidă, dacă nu în totalitate, oricum in cea mai mare parte, enigmele cu privire la schemele tehnico-tactice, cu privire la formulele de echipă, cu privire la titulare şi rezerve. Este adevărat, fiecare dintre cele cinci echipe aflate acum la Cluj au încă un program o serie de meciuri de verificare pînă la „ora mondialelor“, dar credem că nu greşim cu nimic afirmînd că, totuşi, „Trofeul Carpaţi“ — supraintitulat, nu fără temei, un minicampionat al lumii — a permis specialiştilor handbalului feminin, marelui public chiar unele anticipaţii cu privire la valoarea actuală, la şansele mai mari sau mai mici ce le au la „mondialele olandeze“ selecţionatele respective. După cum se ştie, la competiţia handbalistică disputată săptămîna trecută în sala clujeană au fost prezente cinci (din cele nouă) formaţii calificate pentru turneul final al campionatului mondial — Ungaria, Iugoslavia, R. D. Germană, România, Olanda — şi reprezentativa Uniunii Sovietice care, chiar dacă a ratat calificarea, rămine la fel de redutabilă pe plan internaţional. ...Discuţie la Cluj, in holul hotelului „Napoca“, cu antrenorul principal al echipei noastre, prof. Gabriel Zugrăvescu. Solicităm interlocutorului cîteia impresii despre competiţie, despre forma echipelor şi (dacă se poate !) unele anticipaţii pronostic legate de „mondiale“. — Cunoscînd dinainte valoarea echipelor, văzindu-ie acum la Cluj, cum le apreciaţi evoluţia, şansele eventual, la confruntarea care le aşteaptă ? — După părerea mea, situaţia valorică a echipelor din elita handbalului feminin mondial este aceeaşi din ultimii doi ani ; adică, echipa R. D. Germane — deşi, vreau să precizez, nu mai are acea clasă care o făcea parcă imbatabilă cu cîtva timp in urmă — rămîne cea mai valoroasă pretendentă la titlu. Individualităţile formaţiei, omogenitatea echipei, echilibrul dintre compartimente (aceleaşi jucătoare sunt la fel de bune în atac, ca şi in apărare) ii asigură cu adevărat o clasă deasupra celorlalte formaţii care o urmează, să zicem din eşalonul doi, în rîndul acestora se află echipele Ungariei, Iugoslaviei, României. — Ne-ar interesa, fireşte, observaţiile dv. cu privire la jocul echipei române. Cum îi apreciaţi potenţialul, daca sinteţi mulţumit de comportament şi de rezultate, ce măsuri credeţi că se impun în perioada rămasă pînă la marele examen ? — Fetele noastre au mers bine, din ce în ce mai bine, de la un meci la altul, în primele trei zile. Am urmărit evoluţia un atac, unde, prin indisponibilităţile pe care le avem, se puneau unele probleme. Eu şi colegul Simion ne-am declarat satisfăcuţi de randamentul atacului, în acelaşi interval de timp, bun a fost şi jocul in apărare. Spre regretul nostru, echipa n-a jucat la valoarea ei în partida cu campioanele mondiale, pe care, aş zice, că nu le-am văzut vreodată in asemenea vervă. Am speranţa însă că handbalistele noastre (dar nici adversarele...) nu se vor mai afla intr-o zi ca cea de simbătă... în ce priveşte perioada rămasă pînă la „mondiale“, vrem să tragem concluziile cele mai juste — in fond e vorba de seriozitate, de perseverenţă, de ambiţie, de mai mult curaj, poate chiar „obrăznicie“ in joc (din acest ultim punct de vedere, fetele noastre sunt cam timide...), in aşa fel incit să răspundem onorabil onoarei ce ni s-a acordat de a reprezenta şcoala românească de handbal la campionatele mondiale. Ion DUMITRIU ★ Aseară, pină la închiderea primei ediţii a ziarului ne-au parvenit doar rezultatele partidelor Ungaria-Iugoslavia 14—7 (3—4) şi Olanda—U.R.S.S. — 8—6 (5—3), ultimul o adevărată surpriză a competiţiei. Derbiul competiţiei (R. D. Germană— România) de-abia începuse. Luptă deschisă pentru primele locuri Dinamo — Ştiinţa Petroşeni 3-6! Hotărît lucru, actuala ediţie a campionatului naţional de rugbi, divizia A, se profilează de pe acum ca una dintre Cele mai palpitante din ultimii ani. Cele trei eterne rivale în lupta pentru titlu — Steaua, Griviţa Roşie, Dinamo — se văd tatonate cu mult curaj de două echipe din provincie — Universitatea Timişoara şi Ştiinţa Petroşani. Dacă, la acestea din urmă, am mai adăuga şi pe studenţii ieşeni, al căror joc apare în acest sezon mult îmbunătăţit, nu ne rămine decit să constatăm că studenţii rugbişti par hotărâţi să angajeze un „dialog“ susţinut in, lupta pentru locurile de pe podiumul laureaţilor. Aşadar, nu se mai poate merge la Petroşani, Timişoara, Iaşi (şi chiar la Constanţa şi Sibiu) pentru a îndeplini o simplă formalitate. Iată insă că etapa desfăşurată ieri dimineaţa a aruncat pe scena întrecerii situaţii altădată incredibile. într-adevăr, cine s-ar fi gîndit că Ştiinţa Petroşani ar putea învinge la Bucureşti pe Dinamo, pe terenul acesteia! Puţini, foarte puţini. Şi totuşi, studenţii din Valea Jiului au invins cu 6—3. A fost un joc de bun nivel tehnic, deschis, în care petroşenenii au ştiut să-şi impună tactica , joc pe înaintare, alternînd cu mingi lungi, în tuşe, expediate cu multă precizie de „uvertura“ Marinescu, ieri foarte bun, şi de tînărul şi talentatul fundaş Bucoş. Lor li se adaugă experimentatul Dinu, adevărat stilp al înaintării echipei, in jurul căruia se regrupau cu promptitudine coechipierii săi. Am subliniat aceste aspecte pentru că mi s-au părut decisive în stabilirea rezultatului. Dinamoviștii au încercat cunoscutele lor plecări pe trei sferturi. Dar fără Dragomirescu, accidentat, şi fără Nica (a jucat fundaş), doi centri de mare fantezie, jocul tor nu a mai avut acurateţea de altădată. Mihai Niculescu a încercat totul pentru a împiedica surpriza, a reuşit multe acţiuni frumoase, totuşi rezultatul nu s-a schimbat. Nici pe terenul din Parcul Copilului nu am fost departe de o altă mare surpriză. Steaua a fost la un pas de înfrîngere în jocul cu Universitatea Timişoara, pînă ieri lider al clasamentului. 9—6, pînă la urmă, în favoarea bucureştenilor, după ce fuseseră conduşi cu 6—0 la pauză. Prin victoria obţinută in faţa Agronomiei Cluj (10—3), Griviţa Roşie urcă pe primul loc în clasament, iar studenţii timişoreni au coborît pe poziţia a doua. Pavel DUMITRESCU DIN TOATE SPORTURILE INTILNIREA DE HALTERE DINTRE ECHIPELE LEGIA VARŞOVIA ŞI STEAUA BUCUREŞTI a luat sfîrşit cu rezultatul de 6—3 în favoarea sportivilor polonezi. Cele trei victorii ale echipei bucureştene au fost obţinute de Zoro şi Fiat — 325 kg la categoria cocoş, Rusu, 315 kg şi Fiţi Balas, 415 kg — rezultate la totalul celor trei stiluri. BOXERUL AMERICAN BOB FOSTER și-a păstrat titlul de campion mondial (versiunea W.B.C.) la categoria semigrea, învingînd prin K.O. tehnic în repriza a opta pe compatriotul său Tommy Hicks. Meciul s-a disputat la Scranton (Pensylvania). TURUL CICLIST AL MEXICULUI a început cu o dublă victorie a olandezului Fedor den Hartog, care și-a adjudecat primele două etape. El este urmat în clasamentul general de italianul Baroni la 1’54” și de mexicanul Gonzales la 2’54”. Etapa a doua, disputată contra cronometru individual pe ruta San Juan del Rio — Queretaro (50 kilometri), a fost cîștigată de Fedor den Hartog cu timpul de lh 06’11”. Pe locurile următoare s-au clasat Martinez (Mexic) lh 07’02”, Vasquez (Mexic) lh 07’27”, Baroni (Italia) lh 07’47”, Magiera (Polonia) lh 08’24”. U.E.F.A. SERIE DE SANCŢIUNI întrunită la Geneva sub preşedinţia lui Sergio Zorzi (Italia). Comisia de disciplină a Uniunii europene de fotbal a aplicat o serie de sancţiuni ca urmare a incidentelor petrecute în diferitele meciuri pentru cupele continentale. Astfel, comisia cere descalificarea din Cupa U.E.F.A. a echipei Panionios Atena, pentru indisciplină în cursul meciului cu Ferencváros Budapesta. Patru jucători ai echipei Panionios au fost suspendaţi pe diferite termene, iar masorul echipei, pină la 31 decembrie 1972. A fost suspendat terenul echipei Olympique Marsilia deoarece spectatorii au invadat terenul de joc în cursul meciului cu Ajax Amsterdam. Amenzi intre 3 000 şi 5 000 de franci elveţieni, au fost aplicate echipelor St. Étienne, Real Madrid şi Atletico Madrid. Jucătorul Mario Corso de la Internazionale Milano a fost suspendat din meciurile pentru Cupa campionilor europeni pînă la 31 decembrie 1972. După cum se știe, Corso l-a bruscat pe arbitrul care a condus întîlnirea dintre Internazionale și Borusia Moenchengladbach. Pe de altă parte, secretariatul general al U.E.F.A. a confirmat primirea apelului depus de echipa vestgermană, Borusia Moenchengladbach. O hotărîre asupra acestui apel va fi luată probabil săptămîna aceasta la Zürich cu ocazia tragerii la sorţi a sferturilor de finală din Cupa campionilor şi Cupa cupelor. TURNEUL INTERNAŢIONAL DE HOCHEI PE GHEAŢA pentru juniori desfăşurat la Weisswasser (R. D. Germană) a fost cîştigat de formaţia cehoslovacă Sparta Praga cu 5 puncte, urmată de Dynamo Weisswasser — 4 puncte, Dynamo Berlin — 2 puncte şi Elgartova Brno — 1 punct. In partida decisivă a competiţiei, echipele Sparta Praga şi Dynamo Weisswasser au terminat la egalitate : 3—3. De remarcat că golul egalizator al gazdelor a fost înscris în ultima secundă a jocului. INTILNIREA INTERNATIONALA AMICALA DE HANDBAL masculin disputată la Praga între echipa locală Dukla şi formaţia S.C. CHfK Leipzig s-a încheiat cu scorul de 16—10 (9—5) în favoarea gazdelor. Cel mai bun jucător de pe teren a fost Kaehlert (DHfK), care a înscris 9 puncte. Din echipa cehoslovacă s-au remarcat Benes, Havlik și Tomes. INTR-UN MECI contînd pentru etapa a 13-a a campionatului francez de fotbal, echipa Marsilia a terminat la egalitate, 1—1, în deplasare cu formația Nantes. In urma acestui rezultat, Marsilia se menține pe primul loc în clasament cu 17 puncte, secundată de Sochaux cu 16 puncte etc. IN CAMPIONATELE DE VOLEI Progresul — I.I. F. In aşteptarea confruntărilor decisive ale primei divizii, programate pentru etapele următoare, interesul s-a polarizat în jurul meciurilor între echipe de valori apropiate, aflate la mijlocul clasamentelor. O asemenea partidă, între formaţiile masculine Progresul şi I.E.F.S., disputată in Capitală, a oferit un agreabil spectacol sportiv şi s-a încheiat cu victoria — oarecum neanticipată — a bancarilor. Studenţii bucureşteni — mai tineri — dovediseră, in ultima vreme, o formă ascendentă şi oarecare regularitate, ceea ce-i recomanda ca favoriţi. Dar, după primul set, cîştigat relativ uşor, in jocul I.E.F.S.ului apar dezechilibrul şi nesiguranţa (oare n-a fost vorba de subaprecierea adversarului ?). In timp ce Progresul, mai lucid, cu Horaţiu Nicolau (antrenor) în... formaţie, acumulează sistematic puncte şi... seturi. Revenirea studenţilor din ultima parte a setului al patrulea — aprig disputat — nu a mai putut schimba soarta jocului. In afara lui Nicolau, acest excepţional antrenor, conducător şi (la 38 de ani !) jucător, menţiuni pentru reuşita întilnirii se cuvin lui Picu şi Poroşnicu de la învingători, Pop şi parţial Popescu de la învinşi. In celelalte meciuri din Bucureşti, favoritele au cîştigat uşor în faţa unor echipe ce nu le-au pus „probleme“. Steaua a întrecut Viitorul cu 3—0, Dinamo a învins „U“-Craiova cu 3—0, iar Rapid s-a impus — ceva mai greu — în faţa formaţiei „U“Cluj (3—1). Alte rezultate. Masculin : Unirea Tricolor Brăila — Politehnica Galaţi, derbiul dunărean, 3—2 (1) ; Tractorul — Politehnica Timişoara — 3—0. Feminin : C.P.B. — Sănătatea Arad — 3—1 ; Constructorul — Penicilina — 0—3 ; „U“ Timișoara — Dinamo — 1—3 ; C.S.M. Sibiu — Rapid — 0—3 ; Farul — Medicina — 1—3 ; Ceahlăul — I.E.F.S. — 3—2. I. DAN Finalele de campionatului naţional cros — ediţia 1971 SIBIU (Corespondentul „Scînteii", N. Brujan), în decorul policrom al acestui sfîrşit de toamnă, ieri, în pădurea Dumbrăvii şi parcul Sub Arini din Sibiu s-au desfăşurat finalele ediţiei 1971 a campionatului naţional de cros. Reunind la start aproape 700 de sportivi, ciştigători ai fazelor de zonă, care au antrenat peste 6 000 de tineri, finalele campionatelor s-au desfăşurat pe 9 categorii. Pe lista campionilor şi-au înscris numele : junioare III 800 m : VASILICA BOCRA (Şcoala sportivă de atletism Bucureşti) ; junioare II — 1 000 m : LILIANA LEAU, (Liceul experimental de atletism Cîmpulung Muscel) ; junioare I — 1 500 m : ANETA ION (Clubul sportiv Piteşti) ; juniori III — 1 500 m : VASILE CRISTIAN, (Şcoala sportivă Focşani) ; juniori II — 3 000 m : GHEORGHE GHIPU, (Metalul Bucureşti) ; juniori — 4 000 m : FLOREA SANDU, (Metalul Bucureşti) ; tineret seniori — 6 000 m : PETRE LUPAN, (Steaua) ; senioare — 2 000 m : MARIA LINCA (Metalul Bucureşti) ;* seniori — 10 000 m : NICOLAE MUSTAŢA, (Dinamo Bucureşti). PAGINA 3 întoarcerea în Capitală a ansamblului artistic „Doina“ Duminică s-a înapoiat in Capitală, după un turneu efectuat în R. P. D. Coreeană şi R. P. Chineză, ansamblul artistic „Doina“ al armatei. Artiştii români au prezentat 13 spectacole în R. P. D. Coreeană şi alte 17 în R. P. Chineză, care s-au bucurat de o primire călduroasă din partea publicului spectator. în timpul turneului, artiştii români au vizitat întreprinderi industriale şi agricole, expoziţii, edificii social-culturale din cele două ţări. La sosire, pe aeroportul Otopeni, au fost prezenţi general-colonel Ion Coman, adjunct al ministrului forţelor armate şi secretar al Consiliului politic superior, reprezentanţi ai Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste, generali şi ofiţeri superiori. Au fost de faţă Cian Hai-fun, ambasadorul R.P. Chineze, şi Kan Jong Săo, ambasadorul R.P.D. Coreene la Bucureşti. Au fost, de asemenea, prezenţi membri ai ansamblului de balet din R.P.Chineză, care a efectuat un turneu în ţara noastră. (Agerpres) Cronica zilei Ministrul afacerilor externe al Republicii Socialiste România, Corneliu Mănescu, a adresat ministrului afacerilor externe al Republicii Algeriene Democratice şi Populare, Abdelaziz Bouteflika, o telegramă de felicitare cu ocazia zilei naţionale a acestei ţări. Duminică a avut loc, la Institutul pedagogic de 3 ani din Tg. Mureş, un simpozion cu tema „Probleme specifice ale predării limbii şi literaturii române în şcolile cu limbile de predare ale naţionalităţilor conlocuitoare. Au prezentat comunicări specialişti din Ministerul învăţâmîntului, din centrele universitare Bucureşti, Cluj şi Tg. Mureş. Duminică dimineaţa a plecat în Republica Populară Congo — Brazzaville o delegaţie economică română, condusă de Vasile Răuţă, adjunct al ministrului comerţului exterior, care va participa la lucrările celei de-a treia sesiuni a Comisiei mixte de cooperare economică şi tehnică româno-congoleză. Duminică la amiază a plecat la Moscova ministrul industriei chimice, Mihail Florescu, care, la invitaţia omologului său, Leonid Kostandov, va face o vizită în Uniunea Sovietică. Cu acest prilej vor fi discutate probleme privind realizarea unor obiective prevăzute în programul complex de cooperare multilaterală în domeniul industriei chimice dintre cele două țări. Printre persoanele oficiale aflate la plecare pe aeroportul Otopeni a fost prezent V. S. Tikunov, însărcinat cu afaceri ad-interim al Uniunii Sovietice la Bucureşti, în cadrul manifestărilor prilejuite de cea de-a 2 500-a aniversare a statului iranian, duminică, la Casa de cultură a municipiului Oradea, secretarul ştiinţific al Societăţii de studii orientale, Viorel Bogiacu, a conferenţiat despre „Momente şi monumente în cultura iraniană“. Duminică după-amiază s-a înapoiat în Capitală delegaţia Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, condusă de Gheorghe Popa, vicepreşedinte al uniunii, care, la invitaţia Uniunii Centrale a Cooperativelor Agricole de Producţie din R.P. Polonă, a făcut o vizită in această ţară. (Agerpres) vremea Timpul probabil pentru zilele de 2, 3 şi 4 noiembrie. In ţară , în timp ce in jumătatea de sud a ţării înnorările vor fi mai pronunţate şi vor cădea ploi slabe, mai ales la începutul intervalului, in celelalte regiuni cerul va fi variabil, iar precipitaţiile vor avea caracter local. Vintul va sufla potrivit, predominind din est şi nord. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 3 şi plus 7 grade, iar maximele între 8 şi 15 grade. Ceaţă locală. In Bucureşti , cerul mai mult noros în primele zile, va deveni apoi variabil. Ploi slabe. Vintul va sufla potrivit, predominind din sectorul estic. Temperatura ușor variabilă. A apărut: „ANALELE DE ISTORIE" REVISTĂ A INSTITUTULUI DE STUDII ISTORICE ŞI SOCIALPOLITICE DE PE UNGĂ C.C. AL P.C.R. NR. 5/1971 (SEPTEMBRIE—OCTOMBRIE) Numărul 5/1971 cuprinde în cadrul rubricii ARTICOLE materialele : „Clasa muncitoare — forţa socială fundamentală a istoriei contemporane a României“, de Gh. I. Ioniţă ; „Călirea revoluţionară a tineretului, obiectiv major al activităţii P.C.R. (1921—1944)“, de Florea Dragne, Constantin Petculescu ; „Partidul Comunist Român — promotor al luptei împotriva ideologiei partidelor burgheze în anii revoluţiei populare", de Gheorghe Surpat „Alegerile din noiembrie 1948 şi semnificaţia primului parlament democratic din România“, de Ştefan Lache. La Rubrica COMUNICĂRI se publică : „Mişcarea muncitorească şi problemele fundamentale ale dezvoltării României moderne“, de Damian Hurezeanu» ; „Dezvoltarea concepţiei programatice în mişcarea muncitorească din România pînă la crearea P.C.R.“, de Elena Georgescu ; „Mişcarea socialistă din România şi finele probleme ale gindirii istorice marxiste la sfirşitul secolului al XIX-lea“, de Marin Badea; „90 de ani de la apariţia Contemporanului“, de Nicolae Rauş, în cadrul rubricii DIN ISTORICUL FĂURIRII NOII ORÎNDUIRI ÎN TARILE SOCIALISTE, revista publică studiile : „Etapele construirii societăţii socialiste in Republica Populară Bulgaria“, de Crişan Iliescu ; „Revoluţia populară şi principalele momente ale construcţiei socialiste in Republica Populară Ungară“, de Ladislau Gergely. Sub titlul : MILITANŢI DE SEAMA AI MIŞCĂRII MUNCITOREŞTI GERMANE ŞI INTERNAŢIONALE, în revistă sunt înserate materialele : „August Bebel“ de Heinrich Ghemkow (R.D. Germană) ; „Rosa Luxemburg“ de Georg Adler (R.D. Germană) ; „Karl Liebknecht“ de Erna Herbig, Georg Adler (R.D. Germană). Rubrica EVOCĂRI cuprinde medalioanele : Alexandru Iliescu, Gheorghe Crosneff, dr. H. Aroneanu. Revista mai publică RECENZII — NOTE BIBLIOGRAFICE. Steaua învingătoare în primul derbi de baschet Cea de-a XXIII-a ediţie a campionatului masculin de baschet a programat chiar din prima etapă unul din derbiurile competiţiei. Două din pretendentele la titlul de campioană, formaţiile Steaua şi Politehnica Bucureşti, au furnizat o partidă electrizantă, de un tun nivel tehnic, cu răsturnări spectaculoase de scor, cu un final dramatic. în prima repriză, jucătorii militari, beneficiind de aruncările reuşite de la semidistanţă ale lui Savu (18 p.), au condus in minutul 15 cu 11 puncte diferenţă (32—21), lăsind impresia că vor obţine o victorie facilă. Dar ultimele uinei minute aparţin studenţilor, care reuşesc in ultima secundă a reprizei să întoarcă rezultatul în favoarea lor (35—34). Partea a doua a jocului începe prin superioritatea echipei Politehnica, care datorită contraatacurilor şi excelentei comportări a lui Popa (20 p.) se detaşează in minutul 34 la 8 puncte (64— 56). întîlnirea nu e însă încheiată. Elevii profesorului Vasile Popescu se apără exemplar şi, profitînd de ratările nepermise din atac ale studenţilor, precum şi de descalificarea lui Troacă, Georgescu şi Pîrşu, refac de răbdare handicapul şi realizează o victorie care părea compromisă. Scor final : 69—68 pentru Steaua. De remarcat evoluţiile promiţătoare ale unora din cei mai valoroşi juniori din ţară : Cernat (Politehnica) şi Polianu (Steaua). Au condus bine arbitrii internaţionali E. Hottya (Oradea) şi P. Marin. în alte partide disputate s-au înregistrat rezultate în general scontate: I.C.H.F.-Mureşul Tg. Mureş 79— 69 ; I E.F.S.—Politehnica Galaţi 89— 83 ; Rapid—„U“ Timişoara 75—62 şi U. Cluj—Dinamo Bucureşti 71—69 ! In campionatul feminin, cele trei protagoniste ale actualei ediţii, Politehnica, I.E.F.S. şi Rapid, au realizat pe teren propriu victorii categorice, demonstrind o valoare ridicată faţă de partenerele de joc. Iată rezultatele : Politehnica—„U“ Timişoara 93—46, I.E.F.S.—Constructorul 70—51 şi Rapid—Crişul Oradea 75—47. ,V. ALBULESCU