Scînteia, martie 1974 (Anul 43, nr. 9796-9826)

1974-03-28 / nr. 9823

PAGINA 2 -------------------------------------------------------------—------------------------------------------------------------------------------------------------ Hotărîrile plenarei C. C. al P. C. R. — contribuție prețioasă la perfecționarea conducerii statului nostru socialist — au fost primite de organizaţiile partidului, de oamenii muncii, de ţara întreagă cu deplină aprobare şi înaltă apreciere , numeroase telegrame şi scrisori este salutată cu satisfacţie şi susţinută cu entuziasm propunerea ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie ales preşedinte al Republicii —mandată dragostea încrederea nemărginită a tuturor Vestea adoptării de către plenară a inţeleptei hotărîri de a propune apropiatei sesiuni a Marii în Adunări Naţionale alegerea dumn■ neavoastră, scumpe tovarăşe secretar general, in înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România a fost primită de noi toţi , cu o nemărginită bucurie şi satis ,facţie, se spune în telegrama Cosmitetului judeţean Maramureş al P.C.R. şi a consiliului popular judeţean. Comuniştii maramureşeni, toţi locuitorii acestor străvecii melea'•'-i guri ale patriei noastre socialiste, care au avut de multe ori prile' I. jul de a se întilni și de a se sfătui «•« direct cu dumneavoastră, văd in această hotărire cea mai fidelă in. . truchipare a propriilor lor ginduri şi sentimente de caldă şi unanimă preţuire a proeminenţei dumneavoastră personalităţi, a contribuţiei inestimabile ce o aduceţi zi de zi,• cu pasiune revoluţionară, tenacitate, curaj şi nemărginită dăruire, la înălţarea României socialiste pe , culmi tot mai înalte de civilizaţie şi progres. Permiteţi-ne ca, în numele făuritorilor de bunuri materiale şi spi■irituale de pe aceste plaiuri, să vă moi adresăm, mult stimate tovarăşe-ţ Ceauşescu, cele mai calde felicitări pentru înalta misiune pe care v-o încredinţează acum partidul şi să vă asigurăm că susţinem din toată inima această istorică hotărire, care constituie o nouă şi strălucită recunoaştere a meritelor nepieritoare ce le-aţi ciştigat în faţa partidului, a întregului popor, prin .. inegalabila competenţă şi devotamentul neţărmurit cu care slujiţi ..... interesele naţiunii noastre, cauza socialismului, colaborării şi păcii d in lume. Ştim bine că măreţul program, de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, de accele. ..rare a progresului material şi spiritual al ţării, cadrul şi climatul autentic de manifestare a democraţiei socialiste, a valorilor eticii şi echităţii socialiste, de afirmare nestingherită a personalităţii umane sunt legate pentru totdeauna de numele dumneavoastră, care aţi devenit pentru întregul partid, pentru întregul popor simbolul cinstei, onoarei, demnităţii, omeniei, al spiritului revoluţionar. Ingrijindu-vă zi de zi de înflorirea naţiunii noastre socialiste, «■ dumneavoastră, scumpe tovarăşe , Nicolae Ceauşescu, purtaţi, totodată, cu multă strălucire, pe toate meridianele globului, mesajul de pace, prietenie şi solidaritate al poporului român, fiind considerat, pe bună dreptate, unul din cei mai de seamă conducători politici ai lumii contemporane, pentru hotărirea şi fermitatea cu care acţionaţi în vederea instaurării unor noi ...relaţii, de stimă şi respect între state, fără deosebire de orînduire socială, pentru crearea unei lumi mai drepte şi mai bune. In numele muncitorilor, ţăranilor, intelectualilor, al tuturor celor ce muncesc pe aceste plaiuri, vă asigurăm că nu vom precupeţi nici un efort pentru a întîmpina c,,a .,. de-a XXX-a aniversare a eliberării ţării şi Congresul al XI-lea al partidului cu succese tot mai mari în realizarea sarcinilor pe acest an, pentru a crea noi premise infăptuirii angajamentului patriotic de a îndeplini prevederile actualului cincinal in patru ani şi jumătate. Alături de întregul popor, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Vilcea — muncitori, ţărani, 2' intelectuali — au primit cu nespus entuziasm şi elan patriotic propu- J nerea făcută în plenara C.C. al P.C.R. ca dumneavoastră, fiul cel ’' mai iubit al naţiunii noastre so■v cialiste, să fiţi ales în funcţia de înaltă răspundere pentru prosperitatea şi viitorul luminos al ţării — preşedinte al republicii, se spu- ne in telegrama Comitetului judeţean Vilcea al P.C.R. " întreaga dumneavoastră viaţă şi de activitate, puse din cea mai fragedă virstă în slujba idealurilor comuniste, constituie o pildă vie, măreaţă, de abnegaţie şi sacrificiu, patos revoluţionar, înaltă conştiinţă comunistă şi clarviziune marxist-leninistă, reprezintă un adevărat simbol al contopirii propriului destin cu destinul neamului. Anii de cind vă aflaţi în fruntea vă, partidului şi statului nostru se înscriu în istoria ţării ca o perioadă unică prin prefacerile adinei pe care societatea noastră le-a cunoscut in toate sferele vieţii materiale şi spirituale, prin avintul fără prescedent pe care l-a cunoscut România pe calea dezvoltării şi înfloririi sale multilaterale, pe drumul “ edificării socialismului şi comunismului. Patriot şi internaţionalist înflă■ a cărat, numele dumneavoastră, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, scrie legat astăzi de nenumărate iniţiative şi de o activitate desfă-şurată cu o înaltă competenţă şi o abnegaţie revoluţionară pentru ex.. tinderea şi adincirea relaţiilor României cu toate ţările socialiste, pentru promovarea unui spirit nou in relaţiile cu toate statele lumii, pentru progresul şi pacea omenirii, pentru o lume mai bună şi mai dreaptă. V_________________ Exprimîndu-ne din adîncul inimii adeziunea totală, dragostea şi încrederea deplină in politica ştiinţifică şi clarvăzătoare a partidului şi statului nostru, al cărei promotor sînteţi dumneavoastră, vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că alături de întregul popor ne vom consacra toate forţele înfăptuirii neabătute a sarcinilor complexe care ne revin în acest an jubiliar — anulcelei de-a XXX-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist şi al celui de-al XI-lea Congres al partidului — pentru a ne spori neîncetat contribuţia noastră la edificarea socialismului şi comunismului pe pămintul scump al patriei. Comuniştii, toţi oamenii muncii de pe meleagurile Mureşului şi ale Tirnavelor, români, maghiari, germani, se spune în telegrama Comitetului judeţean Mureş al P.C.R. şi a consiliului popular judeţean, au luat cunoştinţă cu deosebită satisfacţie şi profundă bucurie de hotărîrea plenarei Comitetului Central al partidului privind instituirea funcţiei de preşedinte al Republicii Socialiste România, care corespunde pe deplin mersului istoriei noastre contemporane, pentru realizarea mai judicioasă a atribuţiilor organelor supreme ale puterii de stat, atît în relaţiile interne, cît mai ales în cele internaţionale. Ne exprimăm cele mai profunde sentimente de preţuire şi adincă recunoştinţă că plenara C.C. al P.C.R. a hotărit să propună Marii Adunări Naţionale alegerea dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca preşedinte al Republicii Socialiste România, hotărire pe care o susţinem din adîncul inimilor noastre. De activitatea dumneavoastră, personalitate proeminentă a mişcării comuniste şi muncitoreşti, a vieţii politice internaţionale, este determinat in măsură hotăritoare prestigiul internaţional de care se bucură astăzi România socialistă. Perseverenţa, fermitatea şi clarviziunea cu care conduceţi destinele ţării, consecvenţa cu care promovaţi în relaţiile internaţionale principiile egalităţii depline în drepturi, neamestecului în treburile interne, respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, dreptul fiecărui popor de a-şi hotărî soarta de sine stătător fac ca România socialistă să se bucure de prestigiu şi respect pe toate meridianele lumii. Exprimîndu-ne încă o dată bucuria ,nemărginită, cele mai calde şi alese sentimente pentru alegerea dumneavoastră în cea mai înaltă funcţie de stat, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, vă încredinţăm că vă puteţi bizui în întreaga dumneavoastră activitate pe organizaţia de partid a judeţului Mureş, care constituie un detaşament puternic al Partidului Comunist Român, profund ataşat politicii interne şi externe a partidului şi statului, şi care nu va precupeţi nici un efort pentru a îndeplini exemplar sarcinile ce ne revin din hotărîrile Congresului al X-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, pentru a cinsti cu noi şi importante succese a XXX-a aniversare a eliberării patriei şi Congresul al XI-lea al partidului, aducindu-ne pe deplin contribuţia la continua prosperitate şi înflorire a scumpei noastre patrii — România socialistă. Am aflat cu deosebită satisfacţie de hotărîrea adoptată in unanimitate de plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român de a propune Marii Adunări Naţionale alegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate to- varăşe Nicolae Ceauşescu, în, înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, se scrie in telegrama adresată de comitetul organizaţiei de partid din Ministerul Economiei Forestiere şi Materialelor de Construcţii. Alături de întregul popor, ne exprimăm totala adeziune faţă de această hotărire care consfinţeşte unanima apreciere, dragostea şi stima de care vă bucuraţi pentru meritele excepţionale dovedite în conducerea partidului şi statului. Scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu — se scrie in continuare in telegramă — ne bucurăm din toată inima de hotărîrea adoptată de plenară, aceasta consfinţind transpunerea în fapt a unei dorinţe ce o nutream ; votul unanim dat de plenara C.C. al P.C.R. privind alegerea dv. în funcţia de preşedinte al republicii este votul întregului nostru popor. Asigurîndu-vă de toată stima şi consideraţia, comuniştii şi ceilalţi oameni ai muncii din Ministerul Economiei Forestiere şi Materialelor de Construcţii se angajează să nu precupeţească nici un efort pentru traducerea în viaţă a politicii interne şi externe a partidului, pentru înfăptuirea înainte de termen a cincinalului actual. Hotărîrea unanimă a recentei plenare a C.C. al P.C.R. pentru desemnarea dumneavoastră ca președinte al Republicii Socialiste România, se arată în telegrama consiliului de conducere şi comitetului organizaţiei de partid ale Ministerului Comerţului Interior, este expresia neţărmuritelor noastre sentimente de stimă şi dragoste pentru neobosita activitate pe care o desfăşuraţi in fruntea partidului şi statului, în vederea ridicării patriei socialiste pe noi culmi ale prosperităţii şi civilizaţiei socialiste. Mindrn de desemnarea dumneavoastră ca preşedinte al Republicii Socialiste România, comuniştii, lucrătorii din Ministerul Comerţului Interior ţin să vă asigure şi cu acest prilej, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vor munci cu abnegaţie, cu toată convingerea şi energia pentru înfăptuirea neabătută a sarcinilor care le revin. Este greu de exprimat în cuvinte emoţia, satisfacţia şi sentimentele de bucurie pe care le-au simţit comuniştii şi ceilalţi lucrători ai Ministerului Industriei Uşoare cind au luat cunoştinţă de hotărîrea plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român cu privire la propunerea ce urmează a fi făcută Marii Adunări Naţionale de alegere, a dumneavoastră în funcţia de preşedinte al Republicii Socialiste România, se scrie în telegrama adresată de conducerea acestui minister. Propunerea pentru funcţia de preşedinte al patriei noastre a celui mai iubit, stimat şi apreciat fiu al poporului este o garanţie a succeselor noastre viitoare şi ne insuflă sentimentul de încredere în viitorul dezvoltării armonioase şi rapide a ţării. Comuniştii din industria uşoară se angajează şi cu această ocazie să depună toată priceperea şi puterea lor de muncă pentru îndeplinirea hotăririlor Congresului al X-lea al Partidului Comunist Român, ale Conferinţei Naţionale a partidului, demonstrindu-vă astfel, prin rezultatele obţinute în muncă, ataşamentul faţă de dumneavoastră, iubitul nostru conducător, şi deplinul acord cu politica partidului şi statului nostru. Comuniştii, ceilalţi lucrători din Ministerul Finanţelor, scrie intr-o altă telegramă, au luat cunoştinţă cu profundă bucurie şi deosebită satisfacţie de hotărîrea plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român de a vă desemna pentru inalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Această măsură adoptată de plenara partidului se înscrie la loc de frunte in istoria poporului nostru. Ea exprimă voinţa întregului popor, care este mîndru să ştie încredinţată conducerea destinelor ţării în mîinile celui mai devotat fiu al său, care reprezintă, totodată, personalitatea cea mai remarcabilă a patriei noastre, de numele căruia sunt legate marile succese obţinute în construcţia socialismului în ţara noastră şi uriaşul prestigiu de care se bucură România socialistă pe toate meridianele lumii. Vă urăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, sănătate şi viaţă îndelungată pentru a vă aduce în continuare, cu aceeaşi neobosită energie creatoare, inestimabila dumneavoastră contribuţie la mobilizarea tuturor energiilor naţiunii, in numele idealurilor nobile ale progresului şi prosperităţii, pentru înflorirea şi dezvoltarea patriei noastre, pentru fericirea şi bunăstarea întregului popor. Apreciind că instituirea funcţiei de preşedinte al republicii are o importanţă covirşitoare pentru înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, colectivul întreprinderii Optica Română scrie în telegrama sa : Pentru noi toţi cei ce muncim cu abnegaţie să traducem în viaţă politica partidului nostru, este o mare bucurie de a da glas sentimentelor noastre de satisfacţie şi deplină aprobare că această înaltă funcţie va fi îndeplinită de fiul cel mai iubit, devotat şi înţelept al poporului nostru, eminent conducător, patriot înflăcărat şi internaţionalist, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Alegerea dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in funcţia de preşedinte al republicii constituie pentru noi cea mai sigură garanţie că politica internă şi externă a partidului nostru va fi înfăptuită neabătut. Colectivul ..de. .muncitori, ingineri ,,și tehnicieni din intrepri’îiderea , ,,VuIcan‘‘iBucureşti— scrie dintr-o altă’telegramă — amiuat cunoştinţă’ de hotărîrile plenarei C.C. al P.C.R. cu deosebită bucurie şi işi exprimă ataşamentul şi adeziunea totală faţă de măsurile adoptate. , Hotărîrea plenarei C.C. al P.C.R. ca dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să fiţi propus preşedinte al Republicii Socialiste România este pe deplin îndreptăţită, întrucât dumneavoastră, prin activitatea neobosită pe care o desfăşuraţi, militaţi pentru realizarea celor mai nobile idealuri ale poporului român. In telegrama adresată de comuniştii de la întreprinderea „Unirea“ din Bucureşti se exprimă bucuria şi deplina adeziune a întregului colectiv de muncă faţă de propunerea plenarei C.C. al P.C.R. ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie ales in înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Ne angajăm cu toate forţele în efortul general al întregului nostru popor — scrie în telegramă — de a îndeplini prevederile acestui cincinal în patru ani şi jumătate, realizând şi depăşind planul la toţi indicatorii în cinstea aniversării republicii şi a celui de-al XI-lea Congres al P.C.R. In telegrama adresată de colectivul Centralei industriale de medicamente, cosmetice, coloranţi şi lacuri Bucureşti se scrie : Luînd cunoştinţă de hotărîrea plenarei C.C. al P.C.R. de a propune Marii Adunări Naţionale alegerea dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca preşedinte al Republicii Socialiste România, inimile noastre sunt pline de nemărginită bucurie. Aprobăm din adîncul fiinţei noastre activitatea susţinută şi plină de roade pe care o desfăşuraţi, amplificind sentimentele noastre de mindrie patriotică şi adincă satisfacţie, de consideraţie şi recunoştinţă faţă de dumneavoastră care, în fruntea partidului şi statului nostru, exprimaţi fidel năzuinţele şi idealurile naţiunii noastre socialiste. Exprimînd deosebita satisfacţie faţă de hotărîrea plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român de a propune Marii Adunări Naţionale alegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu ca preşedinte al Republicii Socialiste România, colectivul întreprinderii textile „7 Noiembrie“ din Capitală scrie, intre altele : Această hotărire încununează meritele dumneavoastră deosebite, contribuţia hotăritoare la elaborarea şi aplicarea cu consecvenţă în viaţă a tuturor deciziilor ce angajează prezentul şi viitorul României socialiste, la soluţionarea problemelor fundamentale ale dezvoltării economice a patriei noastre şi ridicarea pe această bază a nivelului de trai material şi spiritual al celor ce muncesc, precum şi aportul dumneavoastră, ca sol al prieteniei şi solidarităţii poporului român cu celelalte popoare ale lumii, la înfăptuirea unei lumi mai bune şi mai drepte. în acestei clipe de profundă semnificaţie pentru viaţa partidului şi statului nostru, muncitorii, tehnicienii şi inginerii întreprinderii noastre se angajează să depună toate eforturile în vederea îndeplinirii exemplare a sarcinilor ce ne revin, contribuind alături de întregul popor la realizarea planului cincinal înainte de termen. Telegramele şi scrisorile adresate Comitetului Central, tovarăşului Nicolae Ceauşescui personal, de organizaţiile judeţene de partid, colectivele din întreprinderi şi instituţii, dind glas sentimentelor de nemărginită bucurie şi satisfacţie ale tuturor cetăţenilor patriei, exprimă cu însufleţire deplina aprobare faţă de propunerile plenarei C.C. al P.C.R. privind instituirea funcţiei de preşedinte al Republicii Socialiste România şi alegerea în această înaltă funcţie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al poporului, eminent militant revoluţionar, care, în fruntea partidului şi statului, conduce cu abnegaţie destinele ţării spre înfăptuirea ţelurilor socialismului şi comunismului în România, slujeşte fără preget cauza păcii şi progresului în lume. SCINT El A - Joi 28 martie 1974 Plenara Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste (Urmare din pag. I) că tovarăşul Nicolae Ceauşescu reprezintă cea mai proeminentă personalitate a naţiunii noastre socialiste, omul care întruchipează calităţile cele mai înalte de conducător de partid şi de stat, de patriot consecvent, de militant înflăcărat pentru cauza socialismului şi comunismului în patria noastră, pentru libertatea şi neatârnarea României, pentru solidaritatea internaţionalistă cu toate ţările socialiste, cu toate forţele revoluţionare ale lumii. Acestea sunt şi motivele pentru care propun susţinerea de către Consiliul Naţional al Frontului Unităţii Socialiste a candidaturii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, conducătorul partidului şi statului nostru, cel mai iubit fiu al poporului român, în funcţia de preşedinte al Republicii Socialiste România. In cadrul dezbaterilor au luat cuvîntul tovarăşii Traian Ştefănescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, Ludovic Fazekas, preşedintele Consiliului judeţean Harghita al F.U.S., Miron Nicolescu, preşedintele Academiei Republicii Socialiste România, Eleonora Mărculescu, preşedinta Comitetului judeţean al femeilor — Galaţi, Richard Winter, preşedintele Consiliului judeţean Sibiu al F.U.S., Toma Spiridon, maistru la uzinele „1 Mai“ din Ploieşti, Tincu Anton, preşedintele cooperativei agricole de producţie din Palazu Mare — Constanţa, Constantin Dăscălescu, preşedintele Consiliului judeţean Galaţi al F.U.S. Participanţii la dezbateri — reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ai clasei muncitoare, ţărănimii şi intelectualităţii, ai oamenilor muncii români, maghiari, germani — au susţinut cu înflăcărare candidatura tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România, şi-au manifestat încă o dată, şi cu acest prilej, simţămintele de dragoste, stimă, preţuire faţă de secretarul general al Partidului Comunist Român, în cuvîntul lor, ei au dat o înaltă apreciere activităţii laborioase, plină de pasiune şi dăruire, a conducătorului partidului şi statului nostru pusă în slujba edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate, a înfloririi patriei şi fericirii poporului, cauzei socialismului şi păcii în lume, subliniind că viaţa şi munca celui care conduce cu înţelepciune destinele naţiunii române întruchipează un strălucit exemplu pentru toţi oamenii muncii din patria noastră. De numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu — au subliniat vorbitorii — sînt indisolubil legate marile realizări obţinute de România socialistă în construcţia vieţii noi pe pămîntul patriei noastre, în ridicarea continuă a nivelului de civilizaţie şi a bunăstării întregului popor, înaltul prestigiu de care se bucură ţara noastră în lume. 1. — Plenara Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste a hotărit în unanimitate să-şi însuşească propunerile adoptate de plenara C.C. al P.C.R. cu privire la unele modificări ale Constituţiei şi, la rîndul său, a decis să recomande Marii Adunări Naţionale legiferarea lor. 2. — Exprimînd adeziunea deplină a tuturor organizaţiilor care alcătuiesc Frontul Unităţii Socialiste, a întregului nostru popor, plenara Consiliului Naţional al F.U.S. şi-a însuşit cu un sentiment de profundă satisfacţie şi mindrie patriotică hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din 25—26 martie a. c. de a propune Marii Adunări Naţionale alegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, în funcţia de preşedinte al Republicii Socialiste România. In unanimitate, plenara Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste a susţinut candidatura tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru înalta funcţie de şef al statului român şi a hotărit să propună, la rîndul său, Marii Adunări Naţionale alegerea secretarului general al partidului ca preşedinte al Republicii Socialiste România. 3. — Plenara Consiliului Naţional al F.U.S. şi-a însuşit hotărîrea plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la eliberarea tovarăşului Ion Gheorghe Maurer din funcţia de preşedinte al Consiliului de Miniştri, la cererea sa. Plenara Consiliului Naţional al F.U.S. şi-a însuşit hotărîrea plenarei C.C. al P.C.R. de a propune pentru funcţia de preşedinta al Consiliului de Miniştri pe tovarăşul Manea Mănescu. Plenara Consiliului Naţional al F.U.S. a hotărit ca propunerile respective să fie prezentate Marii Adunări Naţionale şi în numele Consiliului Naţioral al Frontului Unităţii Socialiste. 4. — Plenara Consiliului Naţional al F.U.S. a hotărît convocarea pentru ziua de 23 mai a Congresului Frontului Unităţii Socialiste. In încheierea lucrărilor plenarei a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Mulţumind pentru încrederea manifestată de Consiliul Naţional al Frontului Unităţii Socialiste prin votul pe care l-a dat, susţinînd hotărirea şi propunerea plenarei C.C. al P.C.R., tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a declarat, în aplauzele entuziaste ale participanţilor, că va servi, ca şi pină acum, poporul, cauza socialismului şi comunismului, dezvoltarea patriei noastre, creşterea bunăstării şi fericirii poporului român, politica de colaborare şi pace cu toate naţiunile lumii. „Înfăptuim sarcinile economice ce ne revin din programul partiduluiAlte colective de întrei şantiere anunţă realizarea planului pe primul trimestru • INDUSTRIA JUDEȚULUI SUCEAVA Cronica entuziastei întreceri socialiste, pe care harnicele colective de muncă din unităţile industriale ale judeţului Suceava o desfăşoară in cinstea celei de-a XXX-a aniversări a eliberării patriei şi a celui de-al XI-lea Congres al partidului, consemnează un eveniment „la zi“ de primă importanţă : îndeplinirea cu 3 zile mai devreme a planului de producţie pe primul trimestru al anului. Pe această bază, până la finele lunii martie, industria Sucevei va realiza o producţie suplimentară în valoare de peste 70 milioane lei. Ca atare, în circuitul economiei naţionale se vor livra, peste prevederi, între altele, mai mult de 5 700 mc lemn de celuloză, aproape 7 009 mc cherestea de răşinoase şi 1 000 mc cherestea de fag, 9 800 mp plăci aglomerate din lemn, 124 tone celuloză şi 100 tone hîrtie, precum şi mobilă în valoare de aproape 6,8 milioane lei. • UNITĂŢILE MINISTERULUI CONSTRUCŢIILOR INDUSTRIALE In dimineaţa zilei de 27 martie, unităţile de construcţii, instalaţii, montaje tehnologice şi lucrări speciale din cadrul Ministerului Construcţiilor Industriale au raportat îndeplinirea în întregime — cu 5 zile mai devreme — a planului pe primul trimestru al anului 1974. Această realizare a constructorilor industriali reprezintă — așa cum este prevăzut în angajamentul luat în întrecerea socialistă — mai mult de 24 la sută din prevederile planului anual. Avansul cistigat permite crearea de fronturi de lucru pentru montarea utilajelor tehnologice la noi obiective înscrise in planul acestui an. Datorită menţinerii în permanenţă a unui ritm susţinut de lucru pe şantiere, în acest prim trimestru au fost puse în funcţiune — integral sau parţial — aproximativ 60 de noi obiective şi capacităţi de producţie din cele planificate pentru anul 1974 şi din restanţe. O parte din noile capacităţi au fost predate beneficiarilor înainte de termen. Astfel, cu 120 zile înainte a fost predată noua capacitate de 10 000 tone fire poliesterice la Combinatul de fire sintetice de la Iaşi. Intre 30 şi 90 de zile înainte au fost predate şi prima unitate, cu o capacitate de 13 milioane rulmenţi, la noua fabrică de la Alexandria şi una de 5 milioane rulmenţi la uzina din Birlad, precum şi o capacitate de 30 000 tone sîrmă la I.S.P.S.Buzău. Au intrat, de asemenea, în circuitul productiv numeroase obiective ale industriei chimice în centrele Săvineşti, Borzeşti, Brazi şi Buzău, ale industriei materialelor de construcţii la Piteşti, Cîmpulung Muscel, Călan ş.a. După calcule estimative se prevede ca, pină la sfirşitul lunii martie, pe ansamblul Ministerului Construcţiilor Industriale, să se execute suplimentar lucrări de construcţii şi montaj utilaj tehnologic in valoare de circa 85 milioane lei. • ÎNTREPRINDERI DIN CAPITALĂ Intensificîndu-şi eforturile pentru îndeplinirea angajamentelor asumate în întrecerea privind realizarea cincinalului în patru ani și jumătate, numeroase colective de muncă din întreprinderile bucureştene au încheiat primul trimestru al anului cu rezultate deosebite în producţie. înfăptuirea în devans a sarcinilor pe primele trei luni ale anului a creat condiţii ca o serie de unităţi, printre care „Vulcan“, „Electromagnetica“, „Tinara Gardă“, „Aurora“, întreprinderea de medicamente, „Flacăra roşie“ ş.a. să realizeze, pină la sfirşitul lunii martie, însemnate cantităţi de produse peste plan. Colectivul întreprinderii „Vulcan“, de pildă, anunţă realizarea peste plan a unor cazane şi unităţi de pompaj în valoare de peste 4 milioane lei, cel al întreprinderii „Electromagnetica“ — centrale telefonice în valoare de peste 3 milioane lei, întreprinderile „Tânăra Gardă“ şi „Aurora“ au raportat obţinerea unei producţii suplimentare de tricotaje şi ţesături de peste 2,3 milioane lei, iar „Flacăra roşie“ — încălţăminte în valoare de 2,2 milioane lei. Principala sursă de sporire a producţiei într-o serie de întreprinderi bucureştene — „Viscofil“, „Energoreparaţii“, „Biofarm“, întreprinderea chimică Dudeşti ş.a. — care, de asemenea, au încheiat primul trimestru cu rezultate deosebite in întrecere, o constituie creşterea indicelui de folosire a capacităţilor de producţie, reorganizarea fluxurilor de fabricaţie, adoptarea unor tehnologii noi, de mare productivitate. • COLECTIVE DIN JUDEŢUL ARGEŞ Până la această dată, numărul unităţilor economice şi şantierelor din judeţul Argeş, care şi-au îndeplinit, înainte de termen, sarcinile de plan aferente primului trimestru al anului a ajuns la 10. Se prevede ca avansul obţinut de cele 10 colective de muncă argeşene să se concretizeze, pină la finele lunii martie, în realizarea unei producţii suplimentare estimată la peste 23 000 000 lei. Printre unităţile economice şi şantierele care au raportat, pină acum, realizarea integrală a prevederilor planului trimestrial se află uniunea judeţeană a cooperativelor meşteşugăreşti, fabricilele de făină din lemn şi de lăzi din cadrul combinatului de prelucrare a lemnului, unitatea forestieră de exploatare şi transport din Stîlpeni, fabricile mixte de industrie locală din Cimpulung şi Curtea de Argeş, şantierul Piteşti al trustului de lucrări speciale Bucureşti, grupul de şantiere pentru construcţii şi instalaţii petroliere Piteşti. • UNITATI DIN JUDEŢUL ALBA Minerii de la exploatările Zlatna, Roşia Montană şi Baia de Arieş, îndeplinind sarcinile de producţie pe primele trei luni cu o săptămînă înainte de termen, vor obţine peste plan o producţie-marfă in valoare de 1,8 milioane lei. Prin introducerea unor noi tehnologii în exploatările forestiere şi creşterea indicilor de mecanizare a lucrărilor, muncitorii de la I.F.E.T. Sebeş vor livra, peste planul primului trimestru, 9 000 mc buşteni, 2 300 mc cherestea răşinoase, 400 mp binale şi alte produse. Şi colectivul întreprinderii de încălţăminte „Ardeleana“ din Alba Iulia a realizat planul de producţie pe primul trimestru ; până la sfirşitul lunii martie se prevede să se fabrice suplimentar 1000 perechi încălţăminte. • EXPLOATAREA MINIERĂ VULCAN Colectivul de mineri de la E. M. Vulcan işi consolidează tot mai mult poziţia de fruntaş în întrecerea socialistă din Valea Jiului. Asigurînd o depăşire zilnică a sarcinilor de producţie, minerii de aici — care au lansat în acest an chemarea la întrecere către toate colectivele din industria carboniferă a ţării — au îndeplinit, recent planul trimestrial la extracţia de cărbune. Prin depăşirea, în continuare, a productivităţii muncii cu 50 kg cărbune pe post, pină, la sfirşitul trimestrului ei vor extrage suplimentar o cantitate de cel puţin 18 000 tone cărbune. Bazat pe aceste valoroase rezultate, colectivul de la Vulcan şi-a reînnoit angajamentul iniţial, hotărind ca, peste planul pe anul curent, să extragă mai mult de 24 000 tone cărbune. • UZINA MECANICĂ PENTRU AGRICULTURĂ ŞI INDUSTRIE ALIMENTARĂ BALŞ Colectivul acestei întreprinderi din judeţul Olt obţine succese remarcabile in întrecerea socialistă. Planul pe primele trei luni ale anului, a fost realizat de către muncitorii, inginerii şi tehnicienii de aici cu 11 zile înainte de termen. Până la sfirşitul lunii, ei vor realiza suplimentar maşini şi instalaţii agricole în valoare de peste 3 milioane lei. Cele mai multe vor fi instalaţii pentru irigat, solicitate de către agricultură.