Scînteia, decembrie 1974 (Anul 43, nr. 10041-10066)

1974-12-01 / nr. 10041

PROLETARI dIN TOATE ŢĂRILE. UNIŢI-VĂ!PRIMIRI LA TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Conducătorul delegaţiei P.C.U.S., Andrei Pavlovici Kirilenko Simbătă, 30 noiembrie, au avut loc convorbiri între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Rom£n, şi tovarăşul Andrei Pavlovici Kirilenko, membru al Biroului Politic, secretar al C.C. al P.C.U.S., conducătorul delegaţiei Partidului Comunist al Uniunii Sovietice care a participat la lucrările celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român. La convorbiri au luat parte tovarăşii Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., şi K. F. Katuşev, secretar al C.C. al P.C.U.S. - Conducătorul delegaţiei P.C.U.S., tovarăşul A. P. Kirilenko, a exprimat mulţumiri pentru invitaţia de a participa la Congresul al XI-lea al P.C.R., subliniind că lucrările sale, documentele adoptate de acesta reflectă succesele poporului român, obţinute sub conducerea Partidului Comunist Român, în construcţia socialismului, succese, cărora P.C.U.S., oamenii sovietici le dau o înaltă apreciere. Totodată, oaspetele a adresat comuniştilor, tuturor oamenilor muncii din ţara noastră urări de succes în îndeplinirea hotărîrilor Congresului al XI-lea al P.C.R., în edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. In numele Biroului Politic al C.C. al P.C.U.S., al tovarăşului L. I. Brejnev, personal, tovarăşul A. P. Kirilenko a transmis călduroase felicitări tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu ocazia realegerii sale în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a mulţumit pentru aprecierile exprimate la adresa activităţii şi realizărilor obţinute de Partidul Comunist Român, de întregul popor român, pentru felicitările călduroase şi urările ce i-au fost adresate. Secretarul general al P.C.R. şi-a exprimat satisfacţia faţă de participarea delegaţiei Partidului Comunist al Uniunii Sovietice la lucrările celui de-al XI-lea Congres al Partidului Comunist Român, subliniind că aceasta constituie încă o mărturie a bunelor relaţii de prietenie şi colaborare dintre partidele, popoarele şi ţările noastre. Secretarul general al P.C.R. a urat popoarelor Uniunii Sovietice noi succese în construirea comunismului, sub conducerea P.C.U.S. In cadrul convorbirii a avut loc o informare reciprocă asupra preocupărilor actuale și de perspectivă ale celor două partide, un schimb de păreri cu privire la dezvoltarea în continuare a relaţiilor de colaborare dintre P.C.R. şi P.C.U.S., dintre România şi U.R.S.S., spre binele ambelor popoare, al cauzei socialismului, unităţii mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, al tuturor forţelor progresiste. A fost reafirmată dorinţa ambelor părţi de a extinde şi întări aceste relaţii, pe multiple planuri — politic, economic, tehnico-ştiinţific, cultural — de a intensifica contactele, schimburile de experienţă, consultările în probleme de interes comun, de a se identifica noi căi şi domenii de colaborare, corespunzător intereselor fundamentale ale celor două partide, ţări şi popoare. In cursul convorbirii au fost abordate, de asemenea, unele probleme ale situaţiei internaţionale actuale, subliniindu-se dorinţa comună de a dezvolta conlucrarea dintre cele două partide şi state, în vederea asigurării păcii, consolidării destinderii, în sprijinirea aspiraţiilor popoarelor de progres social, în lupta împotriva imperia- lismului şi reacţiunii. După convorbiri, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a reţinut la dejun pe tovarăşul Andrei Pavlovici Kirilenko, pe membrii delegaţiei Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. (Continuase în pag. a IlI-a) ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Anul XLIV Nr. 10041 Duminică 1 decembrie 1974 6 PAGINI - 30 BANI Militînd pentru înfăptuirea hotărîrilor marelui forum al comuniştilor SI PROMOVAM SPIRITUL ŞTIINŢIFIC, REALIST, RESPONSABIL Al DOCUMENTELOR CONGRESULUI Şuvoiul miilor şi zecilor de mii de scrisori şi telegrame adresate în aceste zile Comitetului Central al partidului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cuvintele pornite din adîncul inimii cu care milioanele de oameni ai muncii îşi exprimă gindurile şi sentimentele în legătură cu hotăririle marelui forum al comuniştilor exprimă gindurile şi reflectă pulsul întregii naţiuni, fac să se audă cum bate inima ţării intr-unui din momentele de însemnătate crucială pentru destinele dezvoltării noastre socialiste. Numitorul comun al acestor mesaje constă în îmbinarea satisfacţiei faţă de adoptarea documentelor Congresului şi a bucuriei calde produse de realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia de secretar general al partidului, cu manifestarea fermă a voinţei poporului de a-şi consacra întreaga energie şi capacitate creatoare transpunerii in viaţă a grandioaselor obiective ale făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. „Avem un program minunat, cutezător, o perspectivă clară, vom face totul pentru a le da viaţă pentru binele şi fericirea întregului popor“ — aceasta este esenţa mesajelor, ideea dominantă în conştiinţe. Optimismul tonic, încrederea neabătută in cuvântul şi planurile elaborate de partid, certitudinea înfăptuirii tuturor hotărîrilor Congresului au un fundament trainic, de nezdruncinat, o verificare istorică, întreaga experiență de viată a poporului. întreaga dezvoltare socială a României în ultimele decenii au confirmat concordanta deplină dintre vorbă şi faptă proprie partidului, adevărul că tot ce a proiectat marele arhitect al României socialiste — partidul comuniştilor — şi-a găsit întotdeauna traducere in viaţă, prin realizări care au schimbat radical înfăţişarea ţării, traiul oamenilor, locul României in lume. Cu trei decenii în urmă, intr-o tară în care vechea înapoiere era agravată de distrugerile războiului, practic din mijlocul ruinei economice, Partidul Comunist a indltat obiectivul industrializării ca pirghie a progresului întregii economii si condiţie de bază a independenţei naţionale — iar acum puternica noastră industrie socialistă, cu un ritm de creştere atît de puternic şi in procesul vast de modernizare specific ultimului deceniu, se dovedeşte principalul factor al lichidării decalajului care ne desparte de statele industriale avansate ale lumii. La fel, într-o ţară a milioane de gospodării ţărăneşti fărimiţate şi nevoiaşe, Partidul Comunist a lansat ideea făuririi unei agriculturi cooperatiste înfloritoare , iar realitatea anilor aceştia atestă obţinerea celor mai mari recolte din istoria ţării, faptul că satul românesc a păşit ireversibil pe calea largă a civilizaţiei, într-o ţară unde pecinginea analfabetismului cuprindea o mare parte a populaţiei, corpiniştii au adresat chemarea la înfăptuirea revoluţiei culturale , iar România de azi înfăţişează imaginea unei ţări in care, practic, întregul popor învaţă, cu un grad de şcolarizare dintre cele mai ridicate pe plan mondial, cu o ştiinţă şi cultură prestigioase. Comuniştii, pe care unii au încercat să-i înfăţişeze ca „visători utopici“, s-au dovedit în faţa marelui examen al istoriei militanţi înarmaţi cu realismul profund, luciditatea şi clarviziunea pe care le-o conferă concepţia ştiinţifică despre lume — materialismul dialectic şi istoric. Poporul nostru are aşadar toate temeiurile să fie convins că tot ceea ce se prevede în hotăririle Congresului, in Directive, in Programul partidului — progresul accelerat al forţelor de producţie, făurirea unei economii din cele mai moderne pe baza cuceririlor revoluţiei tehnico-ştiinţifice, situarea României la nivelul ţărilor avansate ale lumii, asigurarea unui nivel de trai îmbelşugat, cu o deplină satisfacere a cerinţelor unei vieţi de înaltă civilizaţie — totul îşi va găsi materializare. Nu este vorba de idealuri îndepărtate sau visuri romantice, ci de obiective clar definite ale următorilor ani, al căror realism se sprijină pe investigarea şi prognoza ştiinţifică, pe realităţile societăţii româneşti. Pe drept cuvînt se poate afirma că documentele Congresului al XI-lea ilustrează în mod strălucit armonizarea lucidităţii realiste, a spiritului riguros ştiinţific cu cutezanţa gindirii novatoare, înaripată de autentic spirit revoluţionar. Prin întreaga lor concepţie, hotărîrile Congresului reflectă caracteristicile proprii şi rolul decisiv îndeplinit in iniţierea şi elaborarea lor de secretarul general al partidului, îşi găsesc o manifestare pregnantă în aceste documente trăsăturile definitorii pentru modul de gîndire şi acţiune al tovarăşului Nicolae Ceauşescu — clarviziune politică, simţ viu al realităţilor, receptivitate faţă de nou, inaltă capacitate de a investiga şi sintetiza noile fenomene ale societăţii româneşti şi ale vieţii internaţionale, minunat exemplu de aplicare a adevărurilor fundamentale ale comunismului ştiinţific la condiţiile concrete şi particularităţile României. Fiecare dintre opţiunile fundamentale consacrate in documentele Congresului, toate măsurile practice preconizate spre a asigura realizarea lor efectivă ilustrează faptul că politica Partidului Comunist Român este întemeiată in întregime pe ştiinţă, pe folosirea legităţilor obiective ale dezvoltării sociale. Studiind «o i»tenţie,aprofundînd ideile majore ale Raportului prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ale Programului şi Directivelor, suntem impresionaţi de acea trăsătură caracteristică constind în spiritul creator, care străbate ansamblul tezelor teoretice şi al tuturor prevederilor documentelor Congresului. Este aceasta o nouă expresie a concepţiei partidului nostru — fidelă esenţei însăşi a marxismului — potrivit căreia socialismul ştiinţific nu este o teorie finită, rigidă, o colecţie de teze imuabile, ci o ştiinţă revoluţionară, mereu vie şi dinamică, permanent regenerată prin raportarea la realitate, la condiţiile concrete ale fiecărei ţări, la particularităţile şi cerinţele practice ale dezvoltării societăţii. Caracterul profund ştiinţific, realist, al documentelor Congresului se cuvine relevat nu doar in sensul unei simple aprecieri de ordin teoretic, ci pentru a învedera concluzia practică, insufieţitoare, că stă in puterea oamenilor muncii, depinde de mobilizarea energiilor lor (Continuare în pag. a IV-a) Raportul prezentat Congresului, Programul şi Directivele înarmează partidul cu o concepţie teoretică, ideologică şi politică unitară, bazată pe materialismul dialectic şi istoric, pe atotbiruitoarea învăţătură marxistleninistă. Aceste documente dau o perspectivă măreaţă dezvoltării societăţii româneşti trasează direcţiile principale ale activităţii practice a partidului, statului, întregului nostru popor. NICOLAE CEAUȘESCU Un gînd fierbinte, o voinţă fermă străbat mesajele adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu Aprobarea hotărîrilor Congresului, satisfacţia şi bucuria sînt exprimate prin angajamente, prin muncă destoinică, pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen, pentru înfăptuirea însufleţitorului Program al partidului nostru PAGINA A ll-A PRODUCŢIA PESTE PLAN - SEMNĂTURA PE PROGRAM! Este viu in inimile tuturor îndemnul vibrant al secretarului general al partidului rostit la încheierea lucrărilor celui de-al XI-lea Congres al partidului de a se trece cu hotărîre la muncă, în toate sectoarele de activitate, pentru realizarea în cele mai bune condiţii a tuturor obiectivelor stabilite de Congres. Acest îndemn adresat tuturor cetăţenilor ţării găseşte o puternică şi elocventă materializare, pretutindeni, în fapte remarcabile de muncă, în puternicul avînt pe care îl cunoaşte marea întrecere socialistă. PAGINA A IV-A Interes viu faţă de hotăririle Congresului al XI-lea al P.C.R. Agenţii de presă internaţionale, ziare, posturi de radio relevă însemnătatea documentelor adoptate, perspectivele deschise dezvoltării României, orientările principiale fi constructive în domeniul politicii interne si externe PAGINA A VI-A ÎN ZIARUL DE AZI • La aniversarea actului istoric de la 1 decembrie 1918 (56 de ani de la unirea Transilvaniei cu România) • Rubricile noastre : Faptul divers, Sport, De pretutindeni Delegaţia Organizaţiei pentru Eliberarea Palestinei Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al PartiduluiComunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a primit, sîmbătă, delegaţia Organizaţiei pentru Eliberarea Palestinei, condusă de Faruk Kaddami, membru al Comitetului Executiv al O.E.P., şeful Departamentului Politic. Din delegaţie fac parte Muhamad Abu Meizer, şeful Departamentului relaţii externe Al Fatah, Nabil Remlawi, şeful Sectorului politic în Departamentul Politic Al Fatah, Omar Shaka, şef de secţie în Departamentul Politic al O.E.P. La întrevedere a participat tovarăşul Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. A participat, de asemenea, Imad Abdin, reprezentantul permanent al O.E.P. la Bucureşti. Conducătorul delegaţiei palestinene a transmis tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din partea preşedintelui Comitetului Executiv al O.E.P., Yasser Arafat, şi a celorlalţi membri ai conducerii O.E.P., un cordial mesaj de salut, calde felicitări pentru succesul deplin al lucrărilor Congresului al XI-lea al P.C.R., pentru hotărârile adoptate de Congres privind dezvoltarea economică, politică şi socială a României. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost rugat să primească un mesaj de profundă simpatie din partea întregului popor palestinean, împreună cu cele mai sincere felicitări, cu ocazia realegerii sale în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Totodată, Faruk Kaddami a dat o înaltă apreciere Raportului prezentat la Congres de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi a mulţumit în mod deosebit pentru modul în care sunt abordate problemele Orientului Mijlociu şi, în special, problema palestineană. Mulţumind, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a rugat pe conducătorul delegaţiei să transmită, din partea sa, a C.C. al P.C.R. şi a poporului român, preşedintelui Yasser Arafat un salut prietenesc, urări de noi succese în activitatea O.E.P, iar poporului palestinean realizarea cît mai grabnică a aspiraţiilor sale pentru o viaţă liberă şi independentă. Totodată, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a asigurat conducerea O.E.P., întregul popor palestinean de solidaritatea şi prietenia sinceră a conducerii de partid şi de stat a României, a poporului român, de faptul că şi în viitor ţara noastră va face totul pentru instaurarea unei păci juste şi durabile în Orientul Mijlociu, pentru crearea unor premise care să dea posibilitate poporului palestinean să-şi construiască o viață nouă, independentă, inclusiv un stat arab palestinean independent. întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă caldă, prietenească. RELATAREA PRIMIRII ALTOR DELEGAŢII PARTICIPANTE LA CONGRES ÎN PAGINA A III-A