Scînteia, decembrie 1974 (Anul 43, nr. 10041-10066)

1974-12-01 / nr. 10041

PAGINA 2 MULT IUBITE ŞI STIMATE TOVARĂŞE SECRETAR GENERAL NICOLAE CEAUŞESCU Cu prilejul reinvestirii dumneavoastră in inalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, Guvernul Republicii Socialiste România vă adresează cele mai calde felicitări şi urări de ani mulţi, sănătate şi putere de muncă pentru a putea conduce partidul, poporul, în activitatea creatoare menită să asigure înflorirea patriei. Înaintarea neabătută pe drumul socialismului şi comunismului. In votul unanim al Congresului, işi găseşte expresie unitatea şi coeziunea indestructibilă a întregii naţiuni in jurul partidului, hotărirea fermă de a înfăptui politica sa, dragostea, încrederea şi preţuirea pentru dumneavoastră, tovarăşe secretar general, de a cărui activitate se leagă indisolubil paginile cele mai bogate în realizări din istoria luptei revoluţionare pentru construirea socialismului. Partidul nostru a adoptat, la al XI-lea Congres, hotărîri istorice pentru destinele poporului român, in iniţierea şi elaborarea cărora dumneavoastră aţi avut contribuţia decisivă. Congresul al XI-lea va intra in istorie drept Congresul care a adoptat măreţul Program de făurire a socialismului multilateral dezvoltat şi de înaintare spre comunism, de edificare in România a celei mai înaintate şi mai drepte orinduiri sociale. Guvernul Republicii Socialiste România este pe deplin conştient că sarcina fundamentală care ii revine în prezent este organizarea, sub conducerea partidului, a eforturilor clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, ale întregului popor pentru transpunerea în viaţă a măreţelor obiective stabilite de Congres. Dorim să vă asigurăm in mod solemn, tovarăşe secretar general, că guvernul in ansamblul său şi toţi membrii săi nu vor precupeţi nici un efort pentru a-şi îndeplini obligaţiile ce le revin în activitatea economică, de investiţii, comerţ exterior, instrucţie publică, ocrotirea sănătăţii populaţiei, in toate domeniile construcţiei socialiste. .. ,vă încredinţăm că guvernul ţării va face totul pentru aplicarea politicii externe stabilite de Congres, pentru dezvoltarea relaţiilor de colaborare cu toate ţările socialiste, cu ţările in curs de dezvoltare, cu toate statele lumii, pentru promovarea unor relaţii noi între state,împeiate pe egalitate în drepturi, respectul independenţei şi suveranităţii naţionale şi echitate, pentru statornicirea unei noi ordini economice şi politice în lume, astfel ca România să fie un factor tot mai activ al păcii şi colaborării internaţionale. Vom acţiona neabătut pentru perfecţionarea activităţii de organiconducere Planificarea activităţii in toate domeniile, îmbunătăţirea stilului şi metodelor de muncă ale aparatului de stat, de sus şi pină jos, pentru perfecţionarea continuă a activităţii Consiliului de Miniştri însuşi, pentru promovarea largă a simţului de responsabilitate partinică în aplicarea legilor ţării, nn înfăptuirea întregii politici a partidului şi statului. Vom munci neobosit pentru ca obiectivele fundamentale prevăzute în Programul partidului şi în Directive să prindă viaţă, astfel ca patria noastra, la sfirşitul viitorului cincinal şi al cincinalelor următoare, aţi preconizat la Congres, mai puternică, mai bogata, mai înfloritoare, spre binele poporului român, al cauzei generale a socialismului şi păcii. GUVERNUL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA „însufleţiţi de istoricele hotăriri ale Congresului al XI-lea al partidului, hotăriţi să acţioneze neabătut pentru Îndeplinireaexemplară a sarcinilor ce le revin, comuniştii, toţi lucrătorii din cadrul Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor şi al uniunilor pe ramuri de activitate vă adresează, cu ocazia realegerii în înalta funcţie de secretar general al partidului, calde , şi respectuoase felicitări , se arată într-o altă telegramă. Alegîndu-vă pe dumneavoastră. Congresul al XI-lea a exprimat voinţa unanimă a poporului, care şi-a legat destinul şi fericirea de Partidul Comunist Român şi-şi făureşte viitorul avind garanţia că în fruntea luptei sale se află omul înzestrat cu virtuţile cele mai preţuite ale poporului nostru, patriot şi internaţionalist consecvent, exemplu de principialitate, spirit novator şi clarviziune politică, promotor al păcii şi colaborării între popoare, devotat trup şi suflet cauzei nobile a socialismului şi comunismului. Vă dorim, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, multă putere de muncă şi sănătate, spre binele partidului nostru şi al scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România“* „atunci „Profunda principialitate, șl res- A riponsabilitate a înaltului,fsrutft- al ,, ib •comuniştilor ipniăni ^.K-Congresul. - ăl XI-lea al partidului I1y7 îşi găsesc confirmarea in merituoasa reînvestitură ce vi s-a acordat, consacrarea dorinţei ferme a Întregii noastre naţiuni -i se arată în telegrama Comitetului judeţean Arad al P.C.R. Noi, comuniştii, toţi carcanii muncii — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi din judeţul Arad, alături de întregul nostru partid şi popor, ne reafirmăm şi cu acest prilej totala adeziune şi aprobare faţă de înţeleaptă politică internă şi externă a partidului şi statului, faţă de orientările trasate de la inalta tribună a Congresului de dumneavoastră, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, faţă de toate documentele Congresului. Strîns imiţi in jurul conducerii partidului, locuitorii de pe meşleagurile arădene, in frunte cu comuniştii şi tub, îndrumarea organizaţiei judeţene de partid, vă asigu- răm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că nu vom precupeţi nici un efort pentru ca şi in viitor să facem tot ce ne stă in putinţă pentru dezvoltarea socialistă a României noastre dragi, pentru înaintarea ei neabătută spra comunism“. „Vestea realegerii dumneavoastră in inalta funcţie de secretar general al partidului ne-a umplut sufletele de bucurie şi încredere, considerind acest act istoric de cea mai mare importanţă pentru viitorul ţării, al naţiunii noastre — se menţionează in telegrama Comitetului judeţean Botoşani al P.C.R. Daţi-ne voie, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă adresăm cu acest prilej omagiul nostru profund de dragoste şi preţuire, cele mai călduroase felicitări Şi să vă urăm din adîncul inimilor multă sănătate, viaţă îndelungată Şi putere de muncă, spre binele şi fericirea poporului, al întăririi şi Înfloririi României. Alegerea dumneavoastră in suprema funcţie de conducere înpartid reprezintă pentru întregul nostru popor o nouă şi viguroasă garanţie că şi de acum înainte politica internă şi internaţională a României socialiste va fi înfăptuită cu succes, că idealurile naţiunii se vor împlini, că socialismul şi comunismul vor triumfa pe pămîntul patriei noastre dragi. Vă a figurăm, încă o dată, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de profundul nostru ataşament la politica internă şi externă a partidului şi statului, de hotărirea neabătută de a acţiona cu toate forţele şi priceperea, pentru Înfăptuirea exemplară a măreţelor sarcini ce ne revin“. Cităm din telegrama Comitetului judeţean Buzău al P.C.R.: „In numele celor 58 000 de comunişti, al tuturor oamenilor muncii din judeţul Buzău, comitetul judeţean de partid îşi exprimă adeziunea deplină faţă de documentele adoptate de Congresul al XI-lea al Partidului Comunist Român, eveniment de o importanţă crucială, care jalonează cu claritate liniile directoare ale dezvoltării patriei noastră şi deschide o etapă nouă în afirmarea României socialiste în concertul ţărilor dezvoltate ale lumii. Din glas celor mai înflăcărate ginduri, voinţei tuturor locuitorilor de pe aceste străvechi meleaguri, ne exprimăm via satisfacţie, entuziasmul profund faţă de realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al partidului. In acest moment istoric, comuniştii, toţi cei peste 500 000 de locuitori ai judeţului Buzău consideră că cea mai nobilă şi Înălţătoare satisfacţie este aceea de a fi părtaşi activi la Înfăptuirea prevederilor documentelor adoptate, la tot ceea ce se clădeşte spre binele şi Înflorirea continuă a României socialiste, al apropierii viitorului comunist al patriei". „Oamenii muncii de naţionalitate maghiară din România işi exprimă, Împreună cu Întregul nostru popor, marea lor bucurie şi satisfacţie prilejuită de realegerea dumneavoastră, de către Congresul al XI-lea, în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român — se arată in telegrama Consiliului oamenilor muncii de naţionalitate maghiară din Republica Socialistă România. Considerăm acest act raţional şi nobil al marelui forum al comuniştilor ca o manifestare vie a discernământului, a orientării mature, a aprecierii realiste a valorilor. Prin totalitatea absolută a voturilor exprimate de delegaţi pentru alegerea dumneavoastră ca secretar general al partidului. Congresul a demonstrat in mod strălucit voinţa şi dorinţa fierbinte a întregului partid, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, ca cel mai stimat şi iubit fiu al patriei să fie in continuare în fruntea partidului şi poporului, însufleţiţi de măreţele perspective prefigurate de Programul partidului şi de celelalte documente ale Congresului, avind în faţă exemplul excepţional al personalităţii dumneavoastră, oamenii muncii de naţionalitate maghiară din Republica Socialistă România, în strinsă unitate şi frăţie cu poporul român, se angajează să-şi dăruie cu pasiune şi înaltă răspundere patriotică întreaga lor energie şi capacitate de muncă pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de înaltul forum al comuniştilor“. „Dind glas profundelor sentimente de bucurie şi satisfacţie ale oamenilor muncii de naţionalitate germană din ţara noastră, exprimăm cu deosebită căldură deplina adeziune faţă de realegerea dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in inalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român — se arată în telegrama Consiliului oamenilor muncii de naţionalitate germană. Exprimăm totala şi unanima adeziune a oamenilor muncii de naţionalitate germană faţă de conţinutul Raportului magistral prezentat Congresului de dumneavoastră, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, faţă de Programul partidului, de Directivele de dezvoltare economico-socială a patriei noastre, faţă de toate hotărîrile şi documentele programatice adoptate de Congresul partidului, care corespund firesc şi intereselor populaţiei de naţionalitate germană din patria noastră, ele asigurînd în continuare aplicarea consecventă a politicii marxist-leniniste a partidului de egalitate deplină în drepturi a tuturor cetăţenilor ţării, indiferent de naţionalitate. Asigurăm Comitetul Central, pe dumneavoastră personal, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii de naţionalitate germană, conştienţi de răspunderea lor patriotică, sunt ferm hotăriţi ca, în strinsă unitate cu oamenii muncii români, maghiari şi de alte naţionalităţi, strins uniţi în jurul partidului, al secretarului său general, să nu precupeţească nici un efort pentru a contribui la înfăptuirea politicii interne şi externe promovate de partidul şi statul nostru“. „Din cuprinsurile de străveche istorie ale Caraş-Severinului, din preajma vetrelor nestinse ale Reşiţei, gîndurile şi sentimentele comuniştilor, ale tuturor oamenilor acestor locuri au fost îndreptate cu profundă satisfacţie, cu elan patriotic spre marele forum comunist al ţării, care a definit jaloanele viitorului luminos al patriei noastre — se arată in telegrama Comitetului judeţean Caraş-Severin al P.C.R. Vă rugăm să ne îngăduiţi ca in numele organizaţiei noastre, al tuturor cetăţenilor acestui colţ de ţară — români, germani, sîrbi, maghiari şi de alte naţionalităţi — să vă transmitem sincere şi călduroase felicitări cu ocazia realegerii dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al partidului, laolaltă cu expresia încrederii depline, a dragostei şi a stimei cu care vă urmăm in pilduitoarea dumneavoastră activitate consacrată fericirii, bunăstării, libertăţii şi demnităţii poporului nostru. Vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, că vom face totul pentru înfăptuirea hotăririlor adoptate de către Congresul al XI-lea, pentru îndeplinirea înainte de termen a prevederilor actualului cincinal şi pentru crearea tuturor condiţiilor care in perioada 1976—1980 să sporească, pe multiplele planuri, contribuţia judeţului nostru la accelerarea progresului general al României socialiste“. Spicuim din telegrama Comitetului judeţean Constanţa al P.C.R.: „împreună cu întregul nostru popor, comuniştii, toţi locuitorii judeţului Constanţa au urmărit cu viu interes şi dau o înaltă apreciere lucrărilor celui de-al XI-lea Congres al partidului. Cu prilejul realegerii dumneavoastră — cel mai iubit fiu al României, eminent conducător şi militant de frunte al mişcării comuniste — în înalta funcţie de secretar general al partidului, în numele tuturor oamenilor muncii de pe aceste meleaguri vă felicităm şi vă urăm noi succese, viaţă îndelungată şi putere de muncă, pentru a conduce cu aceeaşi înţelepciune, clarviziune şi pasiune revoluţionară ţara noastră spre noi culmi ale civilizaţiei şi progresului. Ne exprimăm convingerea că activitatea conducerii superioare de partid nou aleasă, a dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, va duce la înflorirea patriei, a naţiunii noastre socialiste şi ne angajăm să nu precupeţim nici un efort pentru îndeplinirea sarcinilor ce ne revin din istoricele hotărîri adoptate de înaltul forum al comuniştilor români11. In telegrama Comitetului judeţean Dîmboviţa al P.C.R. se arată: „La unison cu inima vibrîndă a Întregii naţiuni, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Dîmboviţa îşi exprimă nemărginita lor bucurie prilejuită de realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al partidului. Marele forum al comuniştilor a confirmat, prin învestitura pe care v-a acordat-o, dorinţa fierbinte a poporului nostru, a reafirmat cu tărie recunoştinţa şi neclintita preţuire pe care muncitorii, ţăranii şi intelectualii din patria noastră le nutresc faţă de consecvenţa dumneavoastră comunistă. Strîns uniţi in jurul partidului, al conducerii sale, in frunte cu dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, comuniştii, toţi oamenii muncii dîmboviţeni vor face totul pentru întărirea rolului conducător al partidului in întreaga viaţă socială, pentru unitatea de granit a partidului nostru, a Întregii noastre naţiuni socialiste“. „împreună cu întregul partid şi popor — se arată în telegrama Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. — organizaţia noastră judeţeană de partid, toţi oamenii muncii de pe meleagurile doljene îşi exprimă adeziunea unanimă faţă de hotărîrile adoptate, deplina satisfacţie pentru realegerea dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Avindu-vă în fruntea partidului şi statului, suntem convinşi că România socialistă va înainta cu paşi repezi spre noi culmi de progres şi civilizaţie. Dind glas celor mai înflăcărate sentimente şi gînduri ale celor aproape 75 000 comunişti din judeţul Dolj, ale tuturor oamenilor muncii din această parte a ţării, ne exprimăm hotărirea nestrămutată de a face totul pentru a răspunde prin fapte apelului călduros, cuvintelor adresate de la înalta tribună a celui de-al XI-lea Congres al P.C.R., de a munci cu şi mai multă abnegaţie şi răspundere comunistă pentru îndeplinirea întocmai a Programului partidului“. „Comitetul Executiv al Consiliului Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie vă adresează, scumpe tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in numele întregii ţărănimi cooperatiste, cele mai calde felicitări şi vă urează mulţi ani de viaţă plină de sănătate şi putere de muncă pentru înflorirea necontenită a patriei, spre binele şi fericirea neamului românesc — se spune într-o altă telegramă. Realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al partidului constituie suprema recunoaştere a înaltelor calităţi de conducător înţelept şi încercat, a marilor merite pe care le-aţi ciştigat de-a lungul celor peste patruzeci de ani de activitate revoluţionară plină de dăruire, de slujire cu devotament şi abnegaţie a poporului român. Vă asigurăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom depune eforturi stăruitoare pentru ca Raportul prezentat de dumneavoastră Congresului, Programul P.C.R. şi Directivele Congresuluisă fie temeinic însuşite şi înfăptuite neabătut in viaţă de către toţi cooperatorii. Vom duce pină la ultimul cooperator cuvîntul partidului, cuvîntul dumneavoastră generator de energii. Vom face toti»l pentru educarea cooperatorilor In spiritul înaltelor principii ale eticii şi echităţii socialiste, pentru mobilizarea întregii ţărănimi cooperatiste la realizarea măreţelor sarcini trasate agriculturii prin documentele Congresului“. Consiliul Naţional al Organizaţiei Pionierilor arată in telegrama sa : „împreună cu Întregul nostru popor, cei aproape două milioane de purtători ai cravatelor roşii cu tricolor şi cei peste 100 000 de comandanţi-instructori şi activişti ai Organizaţiei pionierilor vă roagă să le îngăduiţi să vă adreseze, din toată inima, cele mai calde felicitări şi urări de multă sănătate, multă putere de muncă şi viaţă îndelungată, spre binele şi fericirea poporului, înflorirea şi prosperitatea naţiunii noastre socialiste. Adresăm, şi cu acest prilej, cele mai sincere mulţumiri şi recunoştinţa noastră fierbinte partidului, conducerii sale, personal dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru dragostea părintească şi grija permanentă pe care a purtat tinerei generaţii a patriei. Invăţînd din strălucitul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă revoluţionară, vă încredinţăm că, alături de şcoală şi familie, vom contribui cu toată energia şi priceperea noastră la educarea pionierilor şi şcolarilor in spiritul dragostei faţă de patrie, partid şi popor, al înaltelor idealuri pentru care militează neobosit partidul nostru“. In telegrama biroului Comitetului judeţean de partid Galaţi al P.C.R. se arată : „Făcindu-ne ecoul celei mai vibrante bucurii, izvorîte din Împlinirea unei dorinţe arzătoare a comuniştilor, a tuturor locuitorilor judeţului nostru, vă dorim din adîncul inimii, cu căldura şi dragostea recunoştinţei, noi şi prestigioase izbînzi în nobila dumneavoastră misiune pe drumul de lumină al edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi Înaintării României spre comunism. Pentru noi, gălăţenii, ca şi pentru întreaga ţară, realegerea dumneavoastră înseamnă certitudinea îndeplinirii sarcinilor istorice ale Congresului al XI-lea. Ne angajăm să vă urmăm neabătut exemplul, să ne mobilizăm întreaga energie şi capacitate creatoare spre a dobîndi în procesul materializării hotărîrilor Congresului al XI-lea rezultate de prestigiu, pe măsura exigenţelor şi aspiraţiilor acestor ani“. „Comuniştii, toţi oamenii muncii de pe meleagurile Gorjului trăiesc, alături de întregul popor, momente de adincă bucurie şi satisfacţie, prilejuite de realegerea dumneavoastră in înalta funcţie de secretar general al partidului , se arată in telegrama Comitetului judeţean Gorj al P.C.R. Acest act politic cu puternice şi profunde semnificaţii reprezintă manifestarea vibrantă a voinţei unanime a întregului partid şi popor, dă expresie sentimentelor celor mai alese de preţuire, gratitudine, dragoste şi ataşament pe care vi le purtăm. Ne simţim deosebit de fericiţi că prin puterea minţii şi braţelor noastre putem contribui, sub înţeleaptă dumneavoastră conducere, la materializarea Programului temerar pe care l-aţi conceput, de făurire a viitorului comunist în patria noastră dragă. Vă asigurăm solemn, scumpe tovarăşe secretar general, că activul de partid, comuniştii, toţi oamenii muncii din judeţul Gorj îşi vor consacra întreaga energie şi putere de muncă îndeplinirii exemplare a obiectivelor şi sarcinilor ce ne revin din Programul şi Directivele adoptate de cel de-al XI-lea Congres, pe deplin convinşi că în acest fel participă la măreaţa operă de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism“. In telegrama Comitetului judeţean Hunedoara al P.C.R. se spune : „Făcindu-ne ecoul gindurilor, simţămintelor şi voinţei comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii din judeţul Hunedoara, vă adresăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cele mai calde felicitări şi urări desucces deplin în îndeplinirea mandatului încredinţat de partid, de întregul nostru popor. In zilele Congresului, in întreprinderile industriale şi de construcţii, în toate unităţile economice au fost realizate în cinstea acestui mare eveniment succese deosebite in producţie, au avut loc largi manifestări politico-ideologice şi cultural-educative, in cadrul cărora a fost reafirmată din nou adeziunea deplină a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii de pe aceste frumoase meleaguri ale patriei la întreaga politică internă şi externă a partidului şi statului nostru, încrezători în idealurile socialismului şi comunismului, de care suntem legaţi cu toată fiinţa noastră, asigurăm, în numele comuniştilor, al tuturor celor ce trăiesc şi muncesc pe frumoasele plaiuri hunedorene. Comitetul Central al partidului, pe dumneavoastră, tovarăşe secretar general, că vom acţiona cu toată puterea, energia şi pasiunea noastră revoluţionară, într-o deplină unitate de voinţă, pentru realizarea exemplară a sarcinilor ce revin judeţului nostru din Programul partidului şi din celelalte documente de majoră importanţă adoptate de Congres“. „Reinvestirea dumneavoastră in funcţia de secretar general al partidului reprezintă garanţia sigură pentru înfăptuirea neabătută a istoricelor hotărîri adoptate de Congres, chezăşia înfloririi socialiste multilaterale a patriei, înaintării ei susţinute spre comunism, întăririi permanente a capacităţii sale de apărare, creşterii tot mai puternice a prestigiului României iţi lumea se arată in telegrama Consiliului Politic Superior al armatei. Vă încredinţăm, tovarăşe comandant suprem, că, urmind însufleţitorul dumneavoastră exemplu de pasiune, dăruire şi înaltă responsabili- ,tate comunistă în muncă, toate organele şi organizaţiile de partid şi ale U.T.C. din armată, toţi comuniştii şi uteciştii militari vor acţiona cu fermitate în spiritul şi exigenţele documentelor Congresului pentru perfecţionarea continuă a stilului şi metodelor de lucru în toate sectoarele vieţii militare, promovarea largă a normelor eticii şi echităţii socialiste, intensificarea activităţii politico-organizatorice şi educative, în vederea formării de ostaşi temeinic pregătiţi, străjuitori devotaţi, de nădejde ai scumpei noastre patrii“. „Compozitorii şi muzicologii din Republica Socialistă România, comuniştii, toţi membrii Uniunii compozitorilor au luat cunoştinţă cu un sentiment de profundă mîndrie patriotică de realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Vom face totul — se arată în încheierea telegramei Uniunii Compozitorilor din Republica Socialistă România — pentru a răspunde înaltelor chemări adresate de dumneavoastră oamenilor de cultură şi artă de a reflecta in operele lor adevărurile vieţii tumultuoase a contemporanilor, perspectivele pe care le deschid patriei noastre istoricele documente adoptate de forumul suprem al comuniştilor, al întregului popor român“. „De numele dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, conducătorul nostru stimat şi iubit, se leagă marile realizări pe care poporul român le-a obţinut pe drumul progresului şi civilizaţiei, prestigiul pe care România l-a dobindit in mişcarea comunistă şi muncitorească internaţională. In Întreaga lume — se arată în telegrama Comitetului de partid al Marelui Stat Major. In această atmosferă de entuziasm şi deplină satisfacţie, generalii, ofiţerii, subofiţerii, personalul civil din Marele Stat Major, animaţi de minunatele perspective ce se deschid României socialiste prin Programul partidului, prin Directive şi celelalte documente ale Congresului al XI-lea, îşi reafirmă şi cu acest prilej totala lor adeziune faţă de aceste documente. Vă asigurăm din nou, mult stimate tovarăşe comandant suprem, de devotamentul nostru nemărginit, de hotărirea de a lupta pentru apărarea a ceea ce poporul român a clădit şi va clădi sub conducerea Partidului Comunist Român şi, aşa cum am jurat cu mina pe drapelul sfint al patriei, nu ne vom precupeţi sîngele şi viaţa pentru apărarea suveranităţii, independenţei şi integrităţii scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România.“ „Asigurăm partidul şi pe dumneavoastră personal — mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu — de Întregul nostru devotament, de voinţa neabătută de a ne pune talentul şi forţa noastră de muncă în slujba unei arte profunde şi angajate, Închinate poporului şi realizărilor sale, educării omului nou, Înfăptuirii idealurilor Înălţătoare pe care, prin partid, am Învăţat să ni le punem înainte şi să le urmărim, iar prin exemplul strălucit al dumneavoastră ne-am deprins să le socotim cu putinţă de atins. Urările de sănătate şi viaţă lungă, spre binele României socialiste, urări care sunt pe buzele tuturor, obştea artiştilor plastici este firesc să vi le formuleze astăzi din toată inima şi prin cuvinte, aşa cum cu fiecare operă de artă le formulează prin imagini" — se relevă in telegrama Uniunii Artiştilor plastici din Republica Socialistă România. , In telegrama Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. se spune, intra altele : „Raportindu-va că, in Zilele Congresului, oamenii muncii ieşeni au dobindit succese deosebite în cinstea marelui eveniment, exprimăm în acelaşi timp angajamentul nostru solemn de a acţiona cu toată răspunderea pentru amplificarea acestor succese, pentru crearea condiţiilor necesare îndeplinirii actualului cincinal înainte de termen, pentru trecerea, cu forţe sporite şi de pe o bază superioară, la înfăptuirea ritmică a cincinalului viitor. Vă asigurăm că, prin măsurile luate în acest scop pină in prezenta şi prin cele pe care le vom întreprinde în lumina sarcinilor şi preţioaselor indicaţii date de dumneavoastră prin Raportul prezentat la Congres, judeţul Iaşi va da ţării un plus de producţie industrială globală în valoare de aproape 4 miliarde lei faţă de prevederile iniţiale ale cincinalului 1971—1975. Suntem ferm hotăriţi să ne dăruim cu toate forţele, cu Întreaga noastră capacitate şi energie creatoare muncii practice de a Îmbrăca în haina faptelor certe tot ceea ce istoricul Congres a fundamentat teoretic, a adoptat şi ne-a dăruit, intr-un amplu şi cuprinzător program. Vă dorim, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, multă sănătate şi putere de muncă spre binele şi fericirea întregii naţiuni române“. „In aceste momente de aleasă sărbătoare , se menţionează in telegrama Comitetului judeţean de partid şi a Consiliului popular judeţean Maramureş — permiteţi-ne, mult iubite tovarăşe secretar general, ca, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din judeţul Maramureş, să vă adresăm cele mai calde felicitări şi să vă urăm din toată inima multă sănătate, viaţă îndelungată, putere de muncă, spite binele şi fericirea Întregului popor, in conştiinţa cărora proeminenta dumneavoastră personalitate a devenit simbolul cutezanţei, înţelepciunii şi spiritului revoluţionar, al onoarei, demnităţii şi omeniei, al abnegaţiei şi dăruirii neţărmurite faţă de cauza socialismului şi comunismului. In perioada premergătoare Congresului şi in zilele desfăşurării lui, colectivele de oameni ai muncii de pe întreg cuprinsul judeţului nostru au realizat, printr-o exemplară mobilizare a forţelor, adevărate recorduri în bătălia pentru onorarea angajamentului patriotic de a îndeplini actualul cincinal în patru ani și jumătate. Ne angajăm solemn, mult stimate tovarășe secretar general, că vom face totul pentru amplificarea succeselor de pină acum, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce ne revin din istoricele documente ale Congresului al XI-lea, strălucită prefigurare a viitorului socialist şi comunist al patriei“. In telegrama adresată de biroul Comitetului judeţean Olt al P.C.R. se arată : „Cu sufletul vibrînd de bucurie şi mîndrie patriotică, comuniştii, oamenii muncii din judeţul Olt, împreună cu întregul popor, au trăit în aceste zile într-o atmosferă de fierbinte entuziasm, de profundă responsabilitate politico-socială, generate de lucrările celui de-al XI-lea Congres al partidului Comunist Român. Avem fiecare dintre noi convingerea că traversăm un drum fără seamă al istoriei multimilenare a patriei, — drum făurit de Partidul Comunist Român — drumul revoluţiei şi construcţiei socialiste, al Înaintării spre comunism. Cu sentimente de profundă încredere in perspectivele luminoase ale patriei, ne exprimăm Încă o dată adeziunea deplină la hotărîrile adoptate de Congres, voinţa nestrămutată de a face tot ce ne stă in putinţă, de a ne dărui întreaga capacitate de muncă şi creaţie pentru ca aceste hotărîri să devină înfăptuiri durabile. Vă asigurăm că oamenii Oltului sunt devotaţi idealurilor comunismului, că nu vor precupeţi nimic pentru a îndeplini exemplar sarcinile ce le revin in toate domeniile de activitate“. „In atmosfera de puternic entuziasm şi deplină unanimitate de voinţă, asociindu-şi simţămintele Inimii cu vrerea întregului popor, comuniştii, toţi oamenii muncii de pe Înfloritoarele plaiuri sălăjene — români şi maghiari, tineri şi vîrstnici, bărbaţi şi femei — se spune în telegrama Comitetului judeţean de partid şi a Consiliului popular Sălaj, au fost in aceste zile martori şi participanţi activi la desfăşurarea înaltului forum comunist al ţării. La unison cu Întregul partid şi popor, comuniştii, oamenii muncii din Sălaj vă doresc, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, multă sănătate, viaţă îndelungată şi rodnică, multă putere de muncă, pentru a încununa cu noi şi remarcabile succese activitatea neobosită pe care o desfăşuraţi spre binele şi fericirea poporului român, pentru progresul şi înflorirea continuă a scumpei noastre patrii Călăuziţi de tezele şi ideile cuprinse in documentele adoptate de Congres, ne angajăm solemn, in faţa conducerii partidului, în faţa dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, să muncim cu toată energia, să punem în valoare intreaga noastră capacitate creatoare, să canalizăm eforturile, priceperea şi elanul comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii din judeţ pentru înfăptuirea exemplară a măreţelor sarcini ce revin Sălajului“. In telegrama adresată în numele Comuniştilor, rit tuturor locuitorilor judeţului Sibiu —romani, germani, maghiari — de către Comitetul judeţean Sibiu al F.C.R., se spune : „Avind permanent in conştiinţă exemplul muncii dumneavoastră eroice, al Înaltului patriotism şi al internaţionalismului consecvent, vă asigurăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom dovedi prin fapte, prin Întreaga noastră viaţă, dragostea fierbinte pe care v-o purtăm, că vă vom urma neabătut pe drumul luminos pe care ne conduceţi. Vă urăm, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, piuită sănătate şi putere de muncă în exercitarea înaltului mandat pe care vi-l încredinţează comuniştii, naţiunea noastră socialistă, realegerea dumneavoastră in înalta funcţie de secretar general al partidului fiind expresia vie a voinţei ferme, unanime a întregii ţări, de a îndeplini neabătut politica partidului, pentru bunăstarea poporului român. Întărirea păcii şi colaborării in lume, pentru fericirea noastră şi a generaţiilor ce vin". In telegrama Comitetului Judeţean Teleorman al P.C.R. se menţionează : „Votul delegaţilor la Congres reprezintă voinţa întregului partid, a naţiunii noastre socialiste. Vă raportăm, tovarăşe secretar general, că oamenii muncii din judeţul Teleorman, antrenaţi in marea Întrecere socialistă, au Înscris rezultate de seamă, Îndeplinind şi depăşind sarcinile de producţie din industrie la principalii indicatori pe cele 10 luni din acest an. Ţăranii cooperatori, mecanizatorii şi specialiştii au Încheiat la timp recoltatul şi însămînţatul culturilor de toamnă şi au executat arăturile pe întreaga suprafaţă, punînd astfel baze solide producţiei din anul viitor. Şi cu acest prilej, reafirmăm hotărirea comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii teleormăneni de a realiza anul viitor, şi este plan, o producţie globală industrială de 120 milioane lei, de a depăşi productivitatea muncii în industrie cu 3 000 lei pe angajat şi de a economisi însemnate cantităţi de combustibil, energie electrică, metal, ciment şi material lemnos. In agricultură ne propunem să realizăm peste plan 15 000 tone grîu, 31 000 tone porumb, 3 000 tone floareasoarelui, 14 000 tone sfeclă de zahăr şi 24 000 tone legume — înfăptuind astfel hotărîrile Congresului“. „Comuniştii, activişti de partid — cadre didactice, studenţi şi cursanţi — din Academia „Ştefan Gheorghiu“, urmărind cu deosebită emoţie desfăşurarea Congresului al XI-lea îşi exprimă, Intr-un glas cu Întregul partid, cu Întregul popor, neţărmurita bucurie şi profunda satisfacţie pentru Încheierea cu succes a lucrărilor acestuia, pentru documentele istorice pe care le-a adoptat, pentru realegerea dumneavoastră in inalta funcţie de secretar general al partidului — se arată In altă telegramă. Vă asigurăm, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că întreaga noastră activitate instructiv-educativă, îmbinată strins cu munca practică şi de cercetare, va fi ferm angajată în realizarea sarcinilor ce ne revin din hotărtrile Congresului al XI-lea, a indicaţiilor conducerii de partid, ale dumneavoastră personal". IN CINN FUNIE, O VOINŢA FERMA STRĂBAT MESAJELE ADRESATE imiiMaiiRacflin ceausescu Aprobarea hotâririlor Congresului, satisfacţia şi buturia sunt exprimate prin angajamente, pentru îndeplinirea cincinalului înainte de termen, pentru înfăptuirea însufleţitorului SANTEIA - duminică 1 decembrie 1974