Scînteia, noiembrie 1976 (Anul 45, nr. 10638-10662)

1976-11-02 / nr. 10638

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIȚI-VĂ! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Anul XLVI Nr. 10638 Prima ediţie Marţi 2 noiembrie 1976 6 PAGINI - 30 BANI Şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al C. C. al P. C. Lr., a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc şedinţa comună a Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi a Guvernului Republicii Socialiste România, prezidată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului. La primul punct al ordinii de zi au fost examinate propunerile privind îmbunătăţirea unor prevederi ale planului şi bugetului de stat pe anul 1977. Urmărindu-se aplicarea consecventă în viaţă a orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea al partidului, prin prevederile planului şi bugetului pe 1977 se are în vedere o mai bună folosire a rezervelor de care dispun industria, agricultura, transporturile, toate ramurile economiei naţionale. Proiectul de plan asigură o mai bună gospodărire şi ,o reducere substanţială a consumului de materii prime (metal, ciment, lemn şi altele), de energie şi combustibili, precum şi sporirea în continuare a productivităţii muncii, îmbunătăţirea generală a eficienţei economice. Sunt prevăzute măsuri de raţionalizare a investiţiilor prin folosirea unor soluţii constructive mai eficiente şi reducerea supradimensionărilor printr-o utilizare judicioasă a capacităţilor de producţie, a tuturor spaţiilor. Totodată, proiectul planului are în vedere raţionalizarea şi optimizarea traseelor de transport în vederea eliminării transporturilor inutile. Producţiile suplimentare care vor fi realizate, ca şi disponibilităţile financiare obţinute prin raţionalizarea investiţiilor permit îndeplinirea în bune condiţii a prevederilor privind creşterea nivelului de trai material şi spiritual al întregului nostru popor. Se va începe acţiunea de trecere, încă în anul 1977, la o nouă majorare a retribuţiei oamenilor muncii. Totodată, se creează posibilităţi pentru suplimentarea fondului de construcţii de locuinţe şi pentru devansarea unor construcţii de interes naţional, menite să asigure o dezvoltare mai accelerată a economiei naţionale. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi guvernul au stabilit ca propunerile privind îmbunătăţirea unor prevederi ale planului şi bugetului de stat pe anul 1977 să fie supuse spre examinare Plenarei Comitetului Central al P.C.R. Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R., Biroul Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale şi Guvernul Republicii Socialiste România au examinat, de asemenea, Raportul cu privire la aprovizionarea populaţiei în anul 1976 şi Programul privind aprovizionarea populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe trimestrul IV 1976 şi semestrul I 1977. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem şi guvernul au constatat cu satisfacţie că atît în Capitală, cît şi în toate judeţele ţării a fost asigurată în cursul acestui an o aprovizionare corespunzătoare cu produse alimentare de bază şi bunuri industriale de consum. Programul pe trimestrul IV 1976 şi semestrul I 1977 asigură creşteri faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut la pâine, produse de panificaţie, făină, mălai, carne şi produse de carne, grăsimi vegetale şi animale, zahăr şi produse zaharoase, lapte de consum şi produse lactate etc. Se prevăd creşteri la cartofi, legume şi fructe în stare proaspătă şi prelucrată, ca şi la produsele nealimentare destinate consumului populaţiei. Comitetul Politic Executiv, Biroul Permanent al Consiliului Suprem şi guvernul au stabilit să,se ia mult de către ministerele economice, Ministerul Comerţului Interior, consiliile populare, pentru a se asigura fondul integral de marfă prevăzut prin planul de stat pentru acest an şi pentru prima parte a anului viitor. Este necesar să se acţioneze, în continuare, pentru organizarea şi funcţionarea corespunzătoare a reţelei comerciale şi a alimentaţiei publice, astfel încât să se asigure în întreaga perioadă o aprovizie(Continuare în pag. a ll-a) Şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Frontului Unităţii Socialiste. Biroul Executiv a discutat sarcinile care revin Frontului Unităţii Socialiste din Programul de măsuri al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. pentru aplicarea hotărîrilor Congresului al XI-lea al partidului şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste în domeniul muncii ideologice, politice şi culturaleducative. Biroul Executiv a hotărît ca sarcinile Frontului Unităţii Socialiste în acest domeniu să fie dezbătute într-o plenară a Consiliului Naţional în vederea stabilirii măsurilor concrete care trebuie luate de toate organizaţiile de masă şi obşteşti, de toţi membrii Frontului Unităţii Socialiste în vederea înfăptuirii în cele mai bune condiţii a hotărîrilor Congresului al XI-lea al Partidului Comunist Român şi ale Congresului educaţiei politice şi al culturii socialiste. Biroul Executiv a stabilit să se aducă unele îmbunătăţiri activităţii de control obştesc şi să propună Plenarei Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste convocarea la începutul anului viitor a unor consfătuiri judeţene şi pe ţară privind controlul obştesc cu scopul de a dezbate aprofundat problemele care se pun în acest domeniu de activitate al Frontului Unităţii Socialiste. Biroul Executiv a discutat unele probleme organizatorice. De asemenea, Biroul Executiv a convocat Plenara Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste pentru ziua de 3 noiembrie 1976. PREŞEDINTELE NICOLAE CEAUŞESCU a primit pe Lionel Stoleru, secretar de stat la Ministerul Muncii din Franţa Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, luni, pe Lionel Stoleru, secretar de stat la Ministerul Muncii din Franţa, care face o vizită în ţara noastră. Oaspetele a mulţumit călduros preşedintelui Nicolae Ceauşescu pentru cinstea de a-l fi primit, pentru posibilitatea ce i-a fost oferită de a cunoaşte unele din realizările României pe calea dezvoltării economico-sociale, a ridicării nivelului de cultură şi civilizaţie. A avut loc o convorbire, în cursul căreia a fost relevată cu satisfacţie evoluţia rodnică a relaţiilor româno-franceze şi s-a manifestat convingerea că aceste tradiţionale raporturi de prietenie şi colaborare se vor extinde, tot mai mult, pe multiple planuri, în interesul celor două popoare, al cauzei păcii, cooperării şi înţelegerii internaţionale, întrevederea a decurs într-o atmosferă de caldă cordialitate. VEŞTI DIN ÎNTRECERE Energie electrică şi cărbune peste prevederi 200 milioane kilowaţi-oră peste prevederile de plan „la zi“ au pulsat în sistemul energetic naţional unităţile aparţinînd întreprinderii electrocentrale de la Brazi — cantitate superioară celei înscrise în angajamentul anual. Cu rezultate meritorii au păşit in penultima lună a anului şi minerii de la Filipeştii de Pădure, Şotînga şi Ceptura — unităţi fruntaşe în întrecerea socialistă, care au furnizat economiei naţionale, în plus, faţă de prevederile planului pe 10 luni, mai bine de 10 000 tone lignit. Pentru şantiere , însemnate cantităţi de materiale de construcţii Unităţile industriei de materiale de construcţii din judeţul Timiş păşesc in cea de-a 11-a lună a anului cu o producţie suplimentară concretizată in peste 750 000 bucăţi materiale de zidărie, mai mult de 25 000 mp plăci de faianţă, un mare număr de ţigle, cahle de teracotă şi alte produse ceramice. De remarcat că aproape întregul spor de producţie înregistrat în această perioadă s-a obţinut pe seama creşterii productivităţii muncii şi a folosirii cu randament superior a noilor utilaje tehnologice, la care s-au atins înainte de termen parametrii tehnico-productivi proiectaţi. In contul de economii „Conturile de economii“ consemnează, după zece luni ale anului, în unităţile constructoare de maşini din Prahova, Dîmboviţa şi Buzău o cantitate de metale din care se pot fabrica circa 80 000 bucăţi sape pentru foraj, la care se adaugă aproape 5 milioane kWh energie electrică. La rîndul lor, întreprinderile textile din Ploieşti, Păuleşti, Azuga şi Pucioasa înregistrează o economie de fire şi fibre echivalentă cu consumul de materie primă pentru aproape 40 000 mp de ţesături , în timp ce, la Intraprinderea de confecţii din Rm. Sărat, din materialele înscrise la capitolul economii se pot realiza circa 6 000 de paltonaşe pentru copii şi alte confecţii de sezon. Ritm intens de lucru la termocentrala Turceni Constructorii termocentralei Turceni au cîştigat, de la începutul anului, un avans de o decadă faţă de prevederile graficelor. Prin materializarea unor măsuri vizînd mai buna folosire a forţei de muncă şi a utilajelor s-a reuşit recuperarea integrală a rămînerilor în urmă din prima jumătate a anului şi la o serie de obiective s-au cîştigat Însemnate avansuri. Fundaţia şi calea de rulare a transformatorului de 400 MVA, de exemplu, au fost finalizate cu mai multe luni în avans faţă de grafic, fundaţia turbinei nr. 2 cu o lună mai devreme şi au demarat bine lucrările de căptuşire a coşului de fum numărul 1. Ciment peste plan înregistrînd cea de-a 30 000-a tonă de ciment fabricată, peste sarcinile de plan, muncitorii Combinatului de lianţi din Cîmpulung şi-au depăşit cu 10 000 tone angajamentul anual asumat în întrecerea socialistă. Succesul obţinut este datorat în principal sporirii productivităţii muncii şi ridicării indicelui de utilizare a instalaţiilor. Suceava : în 10 luni, un important spor al producţiei fizice Colectivele de muncă din unităţile industriale din judeţul Suceava au realizat în 10 luni o producţie marfă suplimentară importantă, care se regăseşte, între altele, în livrarea peste prevederile planului a 39 000 tone minereu de mangan, maşiniunelte, utilaje şi piese de schimb în valoare de 43,5 milioane lei, 28 000 mc lemn de celuloză, alte importante cantități de cherestea, hârtie, precum și de produse agroalimentare prelucrate. Prezent la tradiţionala sărbătoare a „Zilei recoltei“, în mijlocul oamenilor muncii din judeţul Olt, TOVARÂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU A ADRESAT ŢĂRĂNIMII, ÎNTREGULUI POPOR UN ÎNSUFLEŢITOR ÎNDEMN de a dezvolta marile succese obţinute în acest an, de a generaliza experienţa unităţilor fruntaşe. „PENTRU O ADEVĂRATĂ PRIMĂVARĂ A AGRICULTURII NOASTRE" „Stă în puterea tuturor ca, pe baza generalizării rezultatelor bune, pe care le avem in toate zonele şi în toate judeţele, să facem ca şi in agricultură acest cincinal sa devină cincinalul noii revoluţii agricole, al revoluţiei în producţia agricolă!" Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la adunarea populară de la Slatina In pagina a IlI-a a Indicaţii concrete, dialog de lucru din incinta expoziţiei agricole de la Slatina