Scînteia, ianuarie 1978 (Anul 47, nr. 11001-11025)

1978-01-03 / nr. 11001

PAGINA 4 la vetrele focului activitate rodnică din primele clipe ale anului Prezenţi în locuri de muncă unde, datorită condiţiilor tehnologice, producţia nu încetează nici o clipă, corespondenţi ai „Scinteii“ relatează succese şi fapte demne de laudă din noaptea Anului nou. Ştirile exprimă hotărirea muncitorilor, a intregului nostru popor de a face totul chiar din primele ceasuri ale celui de-al treilea an al cincinalului pentru îndeplinirea hotăririlor Conferinţei Naţionale a Partidului Comunist Român. REŞIŢA. Topitorii conduşi de Ion Leinger, Ion Mitrescu, Iosif Baghi, toţi cei aflaţi în prima zi a anului acolo unde se plămădeşte oţelul, au dat peste sarcinile de plan primele 300 tone de oţel. Oţel bun, oţel de calitate, pentru tractoare, autoturisme sau hale industriale. CALAŢI. Colectivele de muncă de pe marea platformă fierbinte a Combinatului siderurgic Galaţi au consemnat primele sporuri de producţie incă din „schimbul revelionului“. Astfel, oţelarii au obţinut peste plan circa 300 tone oţel. Pe acest succes şi-au pus semnătura toţi cei care in noaptea Anului nou s-au aflat aici la datorie : colectivul schimbului B, condus la oţelăriile I şi II de inginerii Francisc Vass şi Alexandru Ivanescu, iar la secţia de turnare continuă a oţelului de inginerul Mihai Vrabie. La sfîrşitul zilelor de 1 şi 2 ianuarie producţia suplimentară obţinută de oţelarii Galaţiului depăşea 500 tone. Remarcăm, de asemenea, realizările deosebite obţinute la celelalte uzine din cadrul combinatului d in primele două zile ale anului — 200 tone cocs metalurgic, 200 tone fontă, 350 tone tablă groasă, 150 tone tablă şi bandă laminată la rece etc. HUNEDOARA. Furnaliştii din formaţiile conduse de Mihai Aciobăniţei, Nicolae Jurca, Vasile Iane, oţelarii de la blocurile de cuptoare aflate in responsabilitatea maiştrilor Ion Prodan. Constantin Corlaciu, ca şi sutele de cocsari, aglomeratorişti hunedoreni prezenţi la vetrele de „foc continuu“ au realizat primele succese ale noului an. In primele două zile ale lui 1978 s-au produs peste cotele stabilite 47 tone cocs metalurgic, 440 tone fontă, 592 tone oţel Martin şi electric şi peste 845 tone laminate. BUZĂU. La cîteva din marile unităţi economice, orele începutului de an i-au găsit în faţa cuptoarelor la temperatura Înaltă a muncii pe cei care au preluat întîile schimburi ale lui ’78. Echipele care au muncit în noaptea revelionului la „tînărul“ laminor de sirmă, care s-a dat în funcţiune acum 6 luni, au realizat o producţie record. S-a muncit cu rîvnă şi în următoarele 3 schimburi, iar la sfîrşitul zilei de 2 ianuarie, in bilanţul rezultatelor au fost înscrise : 350 tone sirmă laminată, cu 50 tone mai mult decit realizările din zilele premergătoare revelionului. Din cuptorul de geam laminat, schimbul maistrului Ilie T. Ilie a „smuls“ din lava incandescentă cu 1,5 la sută mai mult geam decit in zilele obişnuite. Rodnica ştafetă a fost predată următoarelor echipe de sticlari, care au produs pină la sfîrşitul lui 2 ianuarie 21 000 metri pătraţi geam laminat. TULCEA. Pe platforma Combinatului metalurgic din Tulcea focul cuptoarelor a ars continuu in cea mai lungă noapte a anului. Colectivul de muncitori şi specialişti care a petrecut revelionul in haine de lucru asigurind buna funcţionare a tuturor instalaţiilor şi utilajelor a raportat în dimineaţa zilei de 1 ianuarie la ieşirea din schimb că a realizat peste plan 50 tone de alumină calcinată şi 30 tone de feroaliaje. Cu rezultate notabile şi-au încheiat activitatea colectivele celorlalte schimburi din zilele de 1 şi 2 ianuarie, BORZEŞTI. La instalaţiile de cauciuc sintetic, ca şi la cele pentru fabricarea policlorurei de vinil şi tricloretilenei, schimburile conduse de subinginerii Vasile Hanganu, Ilie Humă şi maistrul Nicolae Vrînceanu au depăşit cu mult parametrii proiectaţi,in noaptea revelionului. Rod al unei bune organizări a muncii, a eforturilor şi însufleţirii cu care au lucrat în primele două zile ale celui de-al treilea an din cincinal, petrochimiştii de pe Valea Trotuşului au obţinut peste prevederile planului aproape 700 tone de cauciuc sintetic, 300 tone PVC, 250 tone sodă solidă, 100 tone triclor etilenă şi alte produse in valoare totală de circa 1 milion lei. CRAIOVA. Colectivele celor 38 de fabrici de la Combinatul chimic din Craiova au înregistrat in primele două zile ale acestui an indici de producţie cu 2-4 procente mai mari faţă de cei prevăzuţi în plan. Astfel s-au realizat peste prevederi 400 tone îngrăşăminte chimice pe bază de azot, 375 tone îngrăşăminte chimice pe bază de fosfor, 48 tone butanol, 150 tone amoniac, 46 tone acid acetic şi 67 tone acid azotic. In prima zi a anului 1978 au ieşit pe poarta combinatului 3 100 tone îngrăşăminte azotoase, uree şi îngrăşăminte complexe. Rezultate meritorii au înregistrat formaţiile conduse de Olga Enache, Ilie Voileanu, Constantin Dăniţă, Vasile Ciungan şi Sorin Zână. BRAZI. Pe marea platformă industrială a Brazilor s-a lucrat un flux continuu la toate instalaţiile. Şi de această dată, rafinarii şi petrochimiştii din schimburile Anului nou au dat dovadă de mult spirit de disciplină, responsabilitate in muncă. Aşa cum ne-a informat inginerul Alecu Popa, directorul combinatului, toate instalaţiile in funcţiune au lucrat la parametrii normali. In nici un sector nu s-au semnalat întîrzieri sau absenţe. Toate procesele tehnologice au fost riguros respectate. Acest fapt a determinat ca în primele două zile ale noului an să se înregistreze importante cantităţi de produse petroliere şi petrochimice peste plan care însumează sute şi sute de mii de lei. TURDA. La întreprinderea chimică din Turda in primele două zile din acest an s-a realizat o producţie suplimentară în valoare de peste o jumătate milion lei concretizată în importante cantităţi de produse chimice. Astfel, s-au produs suplimentar 5 tone oxiclorură de cupru, 5 tone hidroxid de sodiu, 3 tone carbonat de potasiu şi altele. Echipele conduse de Liviu Lazăr, Szőlősi Ştefan şi Grigore Sporeanu s-au situat in fruntea întrecerii. Cuptoarele de clincher şi morile de ciment, ca şi celelalte agregate şi instalaţii ale combinatului de lianţi şi materiale refractare din Turda au funcţionat la întreaga lor capacitate. Ca urmare, în această perioadă s-au dat peste prevederi 300 tone de ciment şi 500 tone de clincher. IAȘI. Operatorii, maiştrii şi in ginerii de la întreprinderea de antibiotice, care au sărbătorit revelionul la locurile de muncă, ca şi schimburile ce le-au urmat, au obţinut in primele zile ale anului 1978 succese de succese de bun augur. Primele şarje de penicilină, streptomicină şi aureociclină realizate au avut randamente mult sporite faţă de cele obţinute anul trecut, PITEŞTI. In primele două zile ale noului an activitatea de producţie nu şi-a întrerupt cursul nici in cadrul Trustului de petrol Argeş. Muncind cu hărnicie petroliştii de aici au raportat ieri seară realizări notabile , au pus mai devreme in producţie sondele 2 648 şi 2 784, la forajul de mare adîncime au săpat în plus 160 de metri în adîncuri, iar la sondele in foraj 5 007, 1 408 şi 2 759 vitezele de înaintare au fost cu 50 la sută mai mari decit cele planificate. IŞALNIŢA. Pentru harnicul colectiv al Termocentralei de la Işalniţa primele zile ale noului an au fost deosebit de rodnice. Energeticienii de aici au pulsat in sistemul energetic naţional peste 16 milioane kilowaţi oră energie electrică. Aceştia se adaugă celor peste 60 miliarde kilowaţi oră energie electrică produsă aici din 1964, anul cind a intrat în funcţiune această importantă unitate economică doljeană. La datorie in aceste zile au fost schimburile de producţie conduse de inginerii Dumitru Tudor, Aron Rădescu, Ion Brătucu şi Dumitru Cădănicu, FIENI. Muncind sub deviza : „In fiecare schimb, producţii suplimentare“, lucrătorii Combinatului de ciment din Fieni şi ai celorlalte unităţi dîmboviţene cu flux continuu, producătoare de materiale de construcţie, au furnizat şantierelor de locuinţe în primele două zile din noul an, peste prevederi, materiale necesare pentru 120 apartamente. Corespondenţii „Scinteii" transmit: SCINTEIA — marţi 3 ianuarie 1978 -------------Gînduri, simţăminte, urări la început de an------------ANUL NOU CU SPOR ŞI RODNICE ÎMPLINIRI LA FIECARE LOC DE MUNCĂ,IN CASA FIECĂRUIA înălţător îndemn în realizarea sarcinilor acestui an" „Sub semnul mesajului rostit de preşedintele României" Am ascultat cu deosebit interes şi firească emoţie urarea de Anul nou a secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. M-au bucurat cuvintele de înaltă preţuire a realizărilor poporului nostru in cel de-al doilea an al cincinalului, felicitările pentru modul cum am muncit pentru transpunerea in viaţă a hotăririlor Congresului al XI-Iea al partidului. Aceste aprecieri sunt pentru noi un puternic îndemn. Ele ne determină să muncim şi mai bine în noul an pentru a înfăptui măsurile stabilite de Conferinţa Naţională a partidului, pentru a asigura îndeplinirea întocmai a sarcinilor stabilite de Programul partidului. Cuvîntul tovarăşului Nicolae Ceauşescu rostit in noaptea de revelion ne-a întărit o dată mai mult conştiinţa sarcinilor de mare răspundere ce ne revin nouă, comuniştilor, întregii clase muncitoare, in noua etapă de dezvoltare a ţării. Noi, cei care muncim la laminorul de tablă groasă, am trăit momente de profundă emoţie şi în acele clipe solemne ne-am gîndit la munca ce ne aşteaptă. Muncă grea, dar atit de frumoasă ! Ne-am ginAsemeni tuturor oamenilor muncii din patria noastră, am început noul an urmărind la televizor cuvîntarea rostită cu acest prilej de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Aşa cum arăta secretarul general al partidului, am încheiat anul 1977 cu succese remarcabile în toate domeniile de activitate. Aceste succese vorbesc de la sine despre tot ceea ce am făcut pentru a înfăptui neabătut politica partidului nostru comunist, dar şi despre tot ceea ce ne propunem să realizăm în 1978 şi in anii viitori. Sintem siguri că orientările şi măsurile cuprinse in hotărîrile Conferinţei Naţionale a partidului, perfecţionările pe care le vor determina in toate domeniile vor duce negreşit la transformarea acumulărilor cantitative din ultimii ani in saltul spre o nouă calitate. Da. Stă în puterile noastre să realizăm acest imperatival indiciii la sarcinile noastre şi cred că toţi am avut simţâmintul că stă în puterea noastră să le îndeplinim. Să fim la înălţime. Să cinstim locul pe care-l deţine siderurgia în economia naţională. Aşa ne vom dovedi devotamentul faţă de partid, dragostea faţă de patria socialistă. Aşa vom dovedi că înţelegem ce înseamnă o nouă calitate a muncii, o calitate pe măsura etapei noi, istorice, de dezvoltare a ţării. Şi gindul nostru s-a îndreptat firesc spre cel ce ne-a arătat, în fruntea partidului, acest drum , spre secretarul general al partidului nostru, care în acest an, în această lună, aniversează 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de activitate politică şi revoluţionară. Lui, celui mai iubit fiu al poporului român şi al clasei noastre muncitoare, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, Îi urăm din inimă, la acest început de an, viaţă îndelungată, putere de muncă, ani mulţi şi fericiţi în fruntea partidului şi a ţării, spre fericirea şi bunăstarea noastră, a întregii naţiuni. Dumitru ŢANU maistru principal , laminorul de tablă groasă, Combinatul siderurgic Galaţizării României pe o nouă treaptă de prosperitate. Pentru noi cei ce lucrăm la „Vulcan“, acest deziderat are un conţinut limpede : încă din acest an vom trece la fabricarea unor agregate termoenergetice bazate pe folosirea cu randamente superioare a şisturilor bituminoase şi a altor combustibili inferiori, la perfecţionarea actualelor cazane, incit ele să funcţioneze cu consumuri cit mai mici de combustibili. Pentru mine personal trecerea la o asemenea muncă, calitativ nouă, va merge mină în mină cu împlinirea unei dorinţe care mă preocupă de mai multă vreme : aceea de a urma cursurile facultăţii de subingineri care va lua fiinţă in uzină. Aceasta este componenta uneia dintre marile transformări calitative revoluţionare pe care pe drept cuvint secretarul general al partidului o pune mai presus de toate celelalte izbinzi ale noastre : societatea noastră socialistă construieşte oameni noi, oameni minunaţi, care prin munca lor fără preget vor transpune in fapte Programul partidului. Am început anul nou urmărind cu toţii gîndurile de viitor ale celui mai iubit fiu al acestui popor. Şi gîndurile lui, ca întreaga sa viaţă, slujesc cu înflăcărare comunistă binele poporului, prestigiului României în lume. Acum, în preajma aniversării a 60 de ani depăşim in anul 31 al Republicii însufleţiţi de căldurosul mesaj de Anul nou adresat întregului nostru popor de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Este unul dintre următorii opt ani hotărîtori, in care România se va înscrie în rindul ţărilor cu dezvoltare economică medie. Efectuarea acestui salt istoric necesită — aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi in mesajul de Anul nou — efortul conjugat al întregului nostru popor, ridicarea calitativă a întregii activităţi economico-sociale pentru amplificarea rolului factorilor intensivi ai creşterii noastre economice. Realizarea acestei noi trepte calitative este nemijlocit legată de pregătirea forţei de muncă, de perfecţionarea continuă a cunoştinţelor profesionale ale tuturor oamenilor muncii, sarcină la materializarea căreia invăţămintul este chemat a-şi aduce o contribuţie majoră. Colectivul nostru de muncă pregăteşte specialişti pentru agricultură, una din ramurile de bază ale economiei naţionale. Aşa cum arăta preşedintele ţării, Încheind etapa perfecţionării organizatorice a întregului nostru învăţămint prin integrarea lui cu cercetarea şi producţia, actuala etapă trebuie să însemne etapa calităţii, adică cea a perfecţionării continue în conţinut a întregului proces instructiv-educativ. Colectivul viaţă şi a 45 de ani de activitate în slujba propăşirii noastre, se cuvine să-i împărtăşim şi noi secretarului general al partidului gîndurile şi sentimentele noastre, hotărirea noastră de a-i urma îndemnurile şi pilda sa neobosită, de a-i transforma cuvîntul în faptă — să-i spunem din toată inima să ne trăiască întru mulţi ani fericiţi, spre binele nostru, al tuturor. Mircea MIHALCEA maistru la întreprinderea „Vulcan", Bucureşti nostru de muncă, cadre didactice şi studenţi, români, maghiari şi de alte naţionalităţi, este animat de hotărirea de a-şi aduce contribuţia sa deplină la realizarea saltului major pe care România socialistă il va face în următorii ani. In acest sens, pe lingă preocuparea pentru continua perfecţionare a conţinutului învăţământului, ne vom angaja şi mai ferm in rezolvarea problemelor ştiinţifice şi tehnice cu care se confruntă agricultura noastră. Pentru noi toţi, ca şi pentru Întregul nostru popor, exemplul personal al conducătorului nostru iubit, activitatea sa neobosită, creatoare, de excepţională Însemnătate teoretică şi practică pentru mersul înainte al ţării noastre, ne Îndeamnă să ne mobilizăm energia şi capacitatea noastră de muncă pentru înfăptuirea sarcinilor care ne sunt încredinţate. A-i urma exemplul, fervoarea sa revoluţionară, forţa de dăruire pentru binele ţării consider a fi cel mai frumos omagiu pe care i-1 putem aduce acum, cînd din inimă ii urăm la acest Început de an, an al celei de-a 60-a aniversări, multă sănătate şi deplină putere de muncă, mulţi ani pentru fericirea şi prosperitatea poporului nostru. Prof. dr. Ioan PUIA rectorul Institutului agronomic „Dr. Petru Groza" din Cluj-Napoca tovarăşul Nicolae Ceauşescu, adus pe calea undelor, ne-a umplut inimile de adincă emoţie. Ascultindu-i am avut în faţa ochilor imaginea izbînzilor înregistrate în laborioasa lucrare de înălţare a societăţii socialiste, a bărbăţiei şi cutezanţei cu care naţiunea noastră, condusă de partid, işi făureşte fericitul destin comunist. Am ascultat cuprinse in cuvintele calde ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu îndemnul pentru zile de muncă pe care le începem fiecare din primele zile ale anului 1978 în fabrici şi pe ogoare, in săli de clasă şi laboratoare, pentru ca viaţa noastră, a tuturor, să fie mai rapid ridicată la cotele înalte prevăzute în luminosul program al partidului, căruia Conferinţa Naţională i-a adăugat valenţe noi, izvorîte din capacitatea creatoare a harnicei noastre clase muncitoare. Marea familie a oamenilor muncii de la întreprinderea de confecţii din Râmnicu Sărat a încheiat etapa primilor doi ani din cincinal cu rezultate remarcabile, rod al angajării depline a întregului colectiv în valorificarea tot mai bună a rezervelor de creştere a producţiei fizice pe capacităţile tehnice din dotare, a folosirii intensive a timpului de lucru, a sporirii necontenite a productivităţii muncii şi eficienţei economice. Avem în acest an de realizat sarcini de producţie superioare. Pe primul plan al acţiunilor noastre am pus transformarea cantităţii într-o nouă calitate, aşa cum a subliniat secretarul general al partidului, ca fiind cerinţa primordială a etapei actuale a construcţiei socialiste. Pregătirea temeinică din vreme a tuturor condiţiilor desfăşurării producţiei anului 1978 la parametri superiori ne dă posibilitatea să estimăm că vom depăşi substanţial prevederile programului suplimentar cu care s-au angajat oamenii muncii din întreprindere in aceşti trei ani ai cincinalului. Adine recunoscător pentru condiţiile minunate de muncă şi viaţă create prin grija părintească a partidului, prin nesecatele iniţiative ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, colectivul unităţii rimnicene îşi îndreaptă gîndurile, cele mai alese simţăminte de stimă şi preţuire spre secretarul general al partidului, acum, in preajma aniversării zilei sale de naştere, unindu-i intr-un glas sănătate şi putere de muncă pentru a fi mereu în fruntea partidului şi poporului în grandioasa bătălie a edificării comunismului pe pămintul scump al României. Cadlia TEODOREANU muncitoare, secretar al comitetului de partid de la întreprinderea de confecţii Rimnicu Sărat şi urăm din toată inima ani mulţi şi sănătate, multă putere de muncă, spre binele patriei şi fericirii poporului român. Să ne îndrume mereu ca şi pină acum spre noi şi noi izbinzi care să înalţe Am urmărit cu emoţie sinteza magistrală a împlinirilor noastre pe plan economic şi spiritual prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, la televiziune in noaptea revelionului. M-am simţit fericit pentru tot ce s-a înfăptuit şi m-am găsit împreună cu colegii mei de muncă părtaş la realizările din întreprinderea în care lucrez şi care se încorporează în cele ale ţării. Atei muncim împreună români şi maghiari şi toţi suntem interesaţi deopotrivă în îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor noastre de producţie, conştienţi că prin grăbirea ritmului muncii, prin ridicarea calităţii ei grăbim creşterea nivelului nostru de viaţă, al tuturor celor ce trăiesc in frăţie pe meleagurile Sălajului, ale României socialiste. Cuvîntul cald al preşedintelui republicii ne-a însufleţit scumpa noastră patrie pe culmile civilizaţiei şi progresului. Constantin POPA Erou al Muncii Socialiste, preşedintele C.A.P. Dor Mărunt, judeţul Ialomiţa munca, gindul spre o contribuţie tot mai substanţială la realizarea şi depăşirea de către judeţul nostru la sfîrşitul cincinalului a valorii producţiei industriale planificate. Am intrat intr-un nou an de măreţe înfăptuiri socialiste, intr-un an cînd tovarăşul Nicolae Ceauşescu aniversează 60 de ani de viaţă şi 45 de ani de luptă revoluţionară. Mă alătur cu gindul milioanelor de oameni, întregului popor, care-i doresc multă sănătate şi putere de muncă. Să rămînă mereu tînăr, mereu neobosit, spre a conduce cu înţelepciune şi fermitate comunistă destinele patriei noastre dragi. Republica Socialistă România. Bántó MIKLÓS arzător fochist, la întreprinderea de produse ceramice, Zalău „Calitatea muncii şi calitatea vieţii noastre sunt de nedespărţit" „Muncim uniţi împreună pentru bunăstarea poporului „Adine recunoscători partidului pentru viaţa noastră luminoasă pe care o trăim" Să fim mereu la înălţimea sarcinilor încredinţate" Ne-am despărţit de un an şi l-am Început pe cel nou, 1978, al treilea an al cincinalului. Cuvîntul cald al secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, Am ascultat cu deosebită emoţie cuvintele calde ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresate în noaptea de Anul nou tuturor oamenilor muncii. Secretarul general al partidului nostru ne-a îndemnat şi pe noi, lucrătorii ogoarelor Bărăganului ialomiţean, să ne sporim eforturile şi să aducem mai bogată, pe masa ţării, pîinea. Succesele dobîndite in primii doi ani ai cincinalului de poporul nostru în toate domeniile de activitate constituie o dovadă grăitoare a înţelepciunii politicii clarvăzătoare a partidului nostru, la cîrma căruia se află, spre binele ţării şi al poporului nostru, al păcii în lume, cel mai de seamă fiu al neamului românesc, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Avem ca Îndrumar hotâririle Congresului al XI-lea, ale Conferinţei Naţionale a partidului nostru, pe care le vom urma neabătut. Acestea ne mobilizează să muncim şi mai bine şi mai hotărit in vederea obţinerii unor producţii şi mai mari. In primii doi ani ai cincinalului, in condiţii mai puţin prielnice, am realizat in medie la neirigat 5 310 kg de grîu la hectar, 2 600 kg floarea-soarelui, 7 566 kg porumb boabe stas şi 33 de tone de sfeclă de zahăr la hectar. Acum, Întreaga suprafaţă a cooperativei noastre este amenajată in sistemul de irigaţii. Avem deci condiţii să obţinem producţii record, aşa cum am stabilit in adunarea generală: 9 800 kg de porumb boabe la hectar, 5 900 kg de grîu, 3 600 kg floarea-soarelui şi 60 tone de sfeclă la hectar. Ne-am pregătit din vreme pentru aceste producţii. Am arat din toamnă Întreaga suprafaţă. Acum fertilizăm griul, care a răsărit frumos şi promite producţii marii. Anul are semne bune ! Şi noi ne bucurăm că in acest an, care se vesteşte bun, vom cinsti o aniversare dragă inimilor noastre : ziua de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Noi, oamenii muncii din Bărăganul ialomiţean. „Prestigiul ţării să crească pe toate meridianele lumii Mă număr şi eu printre milioanele de cetăţeni ai României socialiste care am ascultat, ca de fiecare dată, cu vie emoţie mesajul de Anul nou adresat naţiunii noastre de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. In clipele acelea solemne am trăit un profund sentiment de mindrie patriotică pentru că, aşa cum arăta şi tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in ciuda unor greutăţi deosebite provocate de cutremurul catastrofal de la 4 martie, in anul care a trecut am obţinut rezultate bune în dezvoltarea economico-socială, în ridicarea nivelului de trai material şi cultural al poporului nostru. Am trăit un sentiment de mindrie patriotică fiind convinsă că toate acestea au fost posibile numai şi numai datorită unei politici interne şi externe clarvăzătoare, profund ştiinţifice a partidului şi statului nostru, datorită spiritului de abnegaţia şi Înaltului umanism ce-l caracterizează pe secretarul general al partidului nostru. Aşa cum a stabilit recentul for al partidului — Conferinţa Naţională — dezvoltarea economicosocială in perioada 1981—1985 va asigura ieşirea României din stadiul de ţară in curs de dezvoltare, şi trecerea ei intr-o etapă nouă, superioară, aceea de ţară cu o dezvoltare economică medie. Aceasta va contribui şi mai mult la creşterea prestigiului internaţional al ţării noastre, vajnică militantă pentru cele mai nobile ţeluri ale omenirii : pacea, dezarmarea, introducerea în lume a noii ordini economice. Odată cu asigurarea de a nu precupeţi nici un efort pentru pregătirea tinerei generaţii, pentru luminarea făuritorilor României de miine, doresc ca în pragul aniversării zilei de naştere a celui mai iubit fiu şi conducător al poporului român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de numele căruia se leagă noul destin al României, noua şi prestigioasa politică internaţională, consecvent promovată de statul şi partidul nostru, să urez, din adincul inimii ani mulţi şi rodnici, sănătate şi putere de muncă spre binele patriei şi partidului, al naţiunii noastre socialiste. Elena VASILESCU Invăţătoare, Şcoala generală nr. 16, din Craiova Prin muncă de calitate răspundem grijii partidului pentru calitatea tot mai înaltă a vieţii noastre După cum se ştie, din iniţiativa secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Comitetul Politic Executiv a adoptat o hotărîre — concretizată prin Decret al Consiliului de Stat — potrivit căreia etapa I a majorării retribuţiei urmează să se încheie la 1 iunie 1978 şi nu la 1 septembrie, aşa cum se prevăzuse iniţial. Incepînd de la 1 ianuarie — cu 6 luni mai devreme — se majorează retribuţia personalului muncitor din industria petrolului, a gazelor şi de extracţie a gazului metan, din lucrările geologice şi de foraj. Majorările vor fi in medie de 17,3 la sută, pină la 18,1 la sută, unele categorii ale personalului muncitor — cum ar fi sondorii de foraj, operatorii de extracţie şi alţii — beneficiind de majorări pină la 19 la sută. In cuvinte pline de recunoştinţă, oamenii muncii işi exprimă adînca mulţumire faţă de această nouă dovadă a grijii statornice manifestate de partid, de secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, faţă de întregul popor, angajindu-se totodată să nu precupeţească nici un efort pentru a-şi realiza exemplar sarcinile de plan. Spre o eficienţă mereu superioară a activităţii productive Noi, petroliştii, ne-am bucurat întotdeauna de grija deosebită a partidului şi statului pentru munca şi contribuţia aduse la dezvoltarea economiei. Asemenea oamenilor muncii din întreaga ţară am beneficiat şi noi de mai multe ori de majorări ale retribuţiei, ceea ce a făcut ca această să sporească in ultimii ciţiva ani de peste două ori. In ce mă priveşte, retribuţia mea lunară in prima etapă creşte de la 1 ianuarie 1978 cu peste 300 de lei. In etapa a II-a de majorare se va adăuga, desigur, o nouă creştere. Locuiesc intr-un apartament frumos, înzestrat cu tot ceea ce ţine de confortul modern. Noile majorări ale venitului vor permite familiei mele, asemenea tuturor familiilor de petrolişti, să ducă o viaţă mai îmbelşugată, să ne ridicăm şi mai mult pregătirea profesională şi de cultură generală. Faptul că, potrivit reeşalonării graficului de retribuţie in prima etapă, noi, petroliştii, vom primi retribuţia majorată incă de la 1 ianuarie 1978, cu 6 luni de zile mai devreme faţă de prevederile iniţiale, constituie o nouă şi grăitoare dovadă a politicii consecvente a partidului nostru pentru îmbunătăţirea continuă a nivelului de trai material şi spiritual al oamenilor muncii. Cum răspundem noi, petroliştii din Tg. Ocna, acestor măsuri de ridicare a bunăstării noastre ? Unitatea noastră şi-a îndeplinit planul de producţie pe 1977 încă de la data de 20 decembrie, aducîndu-ne şi noi contribuţia la făurirea bazei materiale pentru actualele măsuri privind reeşalonarea majorării retribuţiei. In 1978 ne-am angajat să depunem eforturi sporite, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce ne revin din planul cincinal şi din Programul suplimentar de dezvoltare economicosocială a României în perioada 1976—1980, aprobat de Conferinţa Naţională a partidului. Suntem hotărâţi să facem totul pentru ridicarea continuă a calităţii întregii noastre activităţi, să sporim tot mai mult productivitatea muncii în foraj, să reducem cheltuielile de producţie, să economisim combustibilul şi energia electrică. Anton JICMAN muncitor specialist la schela de foraj Tg. Ocna „Eforturi susţinute de gîndire şi cercetare“ Geologii de la schelele petroliere beneficiază de la 1 ianuarie 1978 de retribuţia mărită, cu 6 luni de zile mai devreme decit a fost prevăzut iniţial. Lucrez la Boldeşti in cadrul biroului geologic şi sporul ce-l voi primi de la 1 ianuarie 1978 constituie o sumă rotundă : 500 lei. Dacă mai adaug şi 350 lei pe care îi va lua suplimentar soţia mea, care lucrează la Trustul petrolului din Ploieşti, bugetul familiei mele se rotunjeşte şi mai mult. Ştim că la baza noilor măsuri de ridicare a nivelului de trai stau realizările în muncă. Îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan. Aceasta ne obligă şi pe noi, geologii, la noi eforturi de gîndire, de cercetare, pentru prospecţiuni eficiente in vederea depistării in adîncuri a noi rezerve de ţiţei, a menţinerii producţiei la vechile sonde, a reactivării altora. Avem un plan mobilizator in această direcţie Colaborăm intens la valorificarea unor noi zăcăminte şi recuperarea altora cu Institutul de cercetări din Cimpina, cu alţi specialişti din ţară. Şi pină acum, munca noastră s-a concretizat intr-un spor important de ţiţei extras, dar pe noi, geologii, nu ne poate mulţumi ce s-a realizat. Dan DEMETRESCU geolog, schela de extracţie Boldeşti-Prahova „Angajamentul nostru: cantităţi sporite de materie primă“ Hotărirea Comitetului Politic Executiv de reeşalonare a majorării retribuţiei reprezintă incă o dovadă a grijii statornice pe care partidul, personal secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, o poartă pentru creşterea continuă a nivelului de trai al oamenilor muncii. Pină acum, ca maistru la schela de foraj Rimnicu Vîlcea, am avut o retribuţie tarifară de 2 503 lei. De la 1 ianuarie 1978, ciştigul meu lunar creşte la 2 895 lei, cu 392 lei mai mult. Tot din prima zi a anului sporeşte cu 289 lei pe lună şi retribuţia soţiei mele, care lucrează ca laborantă în cadrul aceleiaşi schele de foraj. Fireşte, acestor majorări li se vor mai adăuga şi sporurile de vechime corespunzătoare, care reprezintă peste 260 lei, plus 250 lei alocaţia pentru copii, majorată incă de la 1 septembrie 1977. Trăgînd linie şi adunînd, reiese că în bugetul familiei mele venitul net este de la 1 ianuarie 1978 de cel puţin 5 340 lei. Intrucit şi eu, şi soţia lucrăm in acord global, trimestrial vom beneficia şi de adaosul corespunzător depăşirii sarcinilor de plan şi reducerii cheltuielilor materiale de producţie. Faţă de această nouă şi grăitoare dovadă a grijii părinteşti a partidului pentru îmbunătăţirea condiţiilor noastre de muncă şi viaţă, colectivul nostru de muncă şi-a luat un nou si mobilizator angajament, care se va concretiza in realizarea, peste prevederile anului 1978, a unui spor de 12 500 metri foraj. Ion TINGAN maistru la schela de foraj Rimnicu Vîlcea