Scînteia, septembrie 1978 (Anul 47, nr. 11206-11231)

1978-09-15 / nr. 11218

PAGINA 2 SCINTEIA — vineri 15 septembrie 1978 VIZITA DE LUCRU ÎN JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN (Urmare din pag. I) Dialogul de lucru din cea de-a doua zi a vizitei a Început la ÎNTREPRINDEREA DE CONSTRUCŢII METALICE BOCŞA. Locuitorii acestui vechi centru muncitoresc au întîmpinat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu cu bucurie neţărmurită, cu sentimente de profundă dragoste şi preţuire. Pe stadionul oraşului, unde a avut loc ceremonia sosirii, se aflau un mare număr de cetăţeni ai Bocşei, veniţi aici cu dorinţa fierbinte de a-i exprima adînca lor mulţumire şi satisfacţia pentru împlinirile socialiste ale localităţii lor, pentru condiţiile minunate de muncă şi viaţă ce le-au fost create prin grija permanentă a secretarului general al partidului. Aici a fost creată o puternică întreprindere constructoare de maşini, s-a dezvoltat mineritul, au luat amploare exploatarea şi industrializarea lemnului, una din marile bogăţii naturale ale acestei zone. Creşterea continuă a puterii economice a acestei străvechi localităţi a determinat mutaţii vizibile în nivelul de trai al populaţiei. In Bocşa au fost construite şi date în folosinţă peste 1500 apartamente, precum şi numeroase dotări sociale. La aterizarea elicopterului, din mii de piepturi au izbucnit urale şi ovaţii. S-a scandat „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“. Exprimînd marea bucurie a cetăţenilor Bocşei de a-l avea ca oaspete drag, primarul oraşului, Gheorghe Avram, a urat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, la coborirea din elicopter, un călduros bun venit, sănătate, viaţă lungă şi putere de muncă in fruntea partidului şi statului nostru. O gardă militară a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Un grup de pionieri, de tineri şi tinere în costume naţionale l-au înconjurat cu emoţie şi bucurie pe secretarul general al partidului, oferindu-i buchete de flori. A urmat, apoi, un moment de adîncă semnificaţie : minerul Vasile Rudăreanu a adus, în numele acestui detaşament de frunte al clasei noastre muncitoare, un salut revoluţionar conducătorului partidului şi statului nostru — primul miner de onoare al ţării. Mulţimea aplaudă cu însufleţire, scandează numele partidului şi al secretarului său general. Răspunzînd acestei calde manifestări de dragoste şi preţuire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu parcurge pe jos pista stadionului, salutind cu prietenie mulţimea aflată in tribune. De aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se îndreaptă spre primul obiectiv al vizitei — întreprinderea de construcţii metalice, care, prin profilul ei, îşi aduce o contribuţie importantă la dezvoltarea unor ramuri prioritare ale economiei naţionale. Vizita în judeţul Caraş-Severin se încheie — ca şi alte intîlniri de lucru ale secretarului general al partidului cu oamenii muncii — cu o mare şi însufleţită adunare populară. Desfăşurată în piaţa centrală a municipiului Reşiţa, adunarea reuneşte mii şi mii de localnici , siderurgişti şi constructori de maşini din cunoscute întreprinderi reşiţene, mineri din Anina şi din alte exploatări miniere, muncitori din Bocşa şi Caransebeş, ţărani cooperatori, intelectuali, elevi. Sunt bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici, români, germani, sirbi şi de alte naţionalităţi. Ei au venit animaţi de aceeaşi dorinţă fierbinte de a exprima, încă o dată, sentimentele de profundă dragoste, stimă şi recunoştinţă pe care le nutresc faţă de gloriosul nostru partid comunist, prin lupta şi sub conducerea căruia s-au împlinit năzuinţele cele mai scumpe ale poporului român faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a cărui viaţă şi activitate revoluţionară sunt indisolubil legate toate istoricele realizări obţinute în grandioasa operă ce o înfăptuim — societatea socialistă multilateral dezvoltată. Este o atmosferă sărbătorească, de intensă bucurie şi satisfacţie, de înălţător patriotism. Corurile reunite ale unor mari întreprinderi şi instituţii reşiţene interpretează melodii în care, într-o unitate firească, se alătură cele trei cuvinte cu profunde rezonanţe în conştiinţa şi sufletul naţiunii noastre : „Partidul — Ceauşescu — România!“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului sunt întimpinaţi cu deosebit entuziasm la apariţia în balconul sediului comitetului judeţean de partid. In acest moment, La sosirea în Incinta întreprinderii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost salutat de Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, Dimitrie Galu, directorul uzinei, de reprezentanţi ai consiliului oamenilor muncii, de numeroşi muncitori. In faţa unor grafice şi machete, gazdele înfăţişează evoluţia întreprinderii, dinamica principalilor indicatori economici, în primul rînd ai producţiei fizice şi nete, perspectivele dezvoltării sale viitoare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu apreciază succesele obţinute de colectivul unităţii şi subliniază necesitatea de a se continua acţiunea de diversificare şi înnoire a producţiei, astfel încît întreprinderea să-şi aducă o contribuţie sporită la utilarea unor mari obiective economice, cum sunt sistemele hidroenergetice, marile noastre porturi şi şantiere navale, precum şi exploatările miniere. Secretarul general al partidului a atras, totodată, atenţia asupra necesităţii de a se lua măsuri pentru o creştere mai substanţială a producţiei, pe măsura importantului volum de investiţii făcute pentru dezvoltarea unităţii. S-a arătat că se impune, de asemenea, o devansare a termenelor de intrare in funcţiune a noii capacităţi prevăzute să realizeze tipuri mai complexe de macarale solicitate de economia naţională, precum şi accelerarea programului de reprofilare a unor secţii care să permită modernizarea şi creşterea întregii fabricaţii. Vizita în cîteva secţii a pus în evidenţă, totodată, eforturile făcute in scopul autodotării, al introducerii tehnologiilor avansate, preocupările colectivului pentru reducerea consumului de metal, pentru valorificarea superioară a materiei prime şi a materialelor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a stat de vorbă cu numeroşi muncitori, s-a interesat de condiţiile lor de muncă şi de viaţă. In încheierea vizitei, gazdele au mulţumit pentru orientările şi indicaţiile date cu acest prilej şi s-au angajat să valorifice la un nivel superior potenţialul material şi uman al întreprinderii, să ridice eficienţa întregii activităţi. La BERZOVIA, o frumoasă c°omună situată în partea de nord-vest a judeţului, înscrisă în itinerarul vizitei de azi, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, celorlalţi conducători de partid şi de stat li se face o primire călduroasă. Pe drumul pină la marginea comunei se află mii de oameni care aclamă îndelung. Aici se vizitează COMPLEXUL DE CREŞTERE ŞI INGRĂŞARE A TAURINELOR ŞI OVINELOR, unul dintre obiectivele zootehnice moderne realizate în ultimii ani in judeţ. In faţa complexului continuă analiza problemelor agriculturii din judeţul Caraş-Severin, începută în ziua precedentă, de data aceasta în centrul dezbaterilor aflîndu-se programul de dezvoltare a zoopiaţa vibrează de puternice aplauze, urale şi ovaţii. Se scandează neîntrerupt, cu multă dragoste, numele partidului şi al secretarului său general : „Ceauşescu—P.C.R. !“. Adunarea este deschisă de tovarăşul Nicolae Ruşui, prim-secretar al Comitetului judeţean Caraş-Severin al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean. Exprimînd nemărginita bucurie a întregii populaţii a Caraş-Severinului de a avea in mijlocul ei pe cel mai iubit fiu al naţiunii noastre, primul secretar al Comitetului judeţean de partid a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din toată inima, cele mai fierbinţi urări de bun venit pe această străveche vatră a pămîntului românesc. Pentru siderurgiştii, constructorii de maşini din cetăţile noastre industriale — a spus el — pentru toţi cei ce trăiesc şi muncesc înfrăţiţi pe cuprinsul judeţului Caraş-Severin — români, germani, sârbi şi de alte naţionalităţi — pilduitoarea şi neobosita dumneavoastră activitate desfăşurată în fruntea partidului şi poporului reprezintă un strălucit model de gindire şi faptă comunistă. In tot ce se făureşte pe întinsul României socialiste, liberă şi independentă, recunoaştem cu mîndrie pecetea profundă a proeminentei dumneavoastră personalităţi, omenia, dăruirea de militant revoluţionar consecvent şi înflăcărat patriot, marea grijă pe care o purtaţi împlinirii celor mai fierbinţi năzuinţe ale poporului nostru, împreună cu întregul popor român, clasa muncitoare, ţărănimea, intelectualitatea, întreaga populaţie a judeţului nostru îşi exprimă adeziunea deplină la politica internă şi externă a partidului şi statului, recunoştinţa fierbinte pentru continua prosperitate a patriei socialiste, legămintul tehniei. La complexul de la Berzovia, în faţa panourilor care înfăţişează sugestiv rezultatele obţinute, cît şi perspectivele de dezvoltare a zootehniei, are loc un dialog fructuos cu factori de răspundere din agricultura Caraş-Severinului, cu ministrul de resort, tovarăşul Angelo Miculescu. Sunt examinate temeinic posibilităţile de sporire a producţiei de carne, diferitele tehnologii menite să ducă la sporirea eficienţei economice. Directorul Direcţiei agricole, Petre Vişescu, înfăţişează oaspeţilor rezultatele obţinute în ultimii ani in privinţa sporirii efectivelor de bovine, ovine, porci şi păsări, în condiţiile organizării complexelor zootehnice moderne. Astfel, în acest an se livrează la fondul de stat 17 377 tone carne, faţă de 6 680 tone în 1971. # Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, apreciind aceste rezultate, cere organelor de specialitate să acţioneze mai eficient şi în direcţia creşterii producţiei de lapte, acest lucru fiind facilitat de existenţa in judeţ a unor mari suprafeţe ocupate cu păşuni şi fineţe naturale. Au fost prezentate apoi rezultatele obţinute în cadrul asociaţiilor economice intercooperatiste de creştere a animalelor. Cea de la Berzovia este prima unitate de acest fel din care fac parte 8 cooperative agricole din judeţ. Intrată în producţie in 1974, unitatea are o capacitate de 3 860 taurine şi 12 000 ovine îngrăşate anual. Apreciind rezultatele şi experienţa dobîndite de crescătorii de animale de aici, secretarul general al partidului cere specialiştilor să introducă noi elemente ale progresului tehnic menite să asigure obţinerea unei eficienţe sporite. De asemenea, recomandă Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare să vegheze ca la proiectarea viitoarelor complexe să se asigure o mai bună folosire a spaţiului, astfel încît să se reducă cheltuielile de investiţii. Tot aici au fost prezentate rezultatele Asociaţiei economice de creştere a vacilor de la Caransebeş, care a ajuns la o producţie de 3 600 litri lapte la un efectiv de 600 capete. Sunt apreciate exemplarele de vaci, juninci şi viţele prezentate, care fac parte din rasa Bălţată românească larg răspindită in această zonă. Secretarul general al partidului cere specialiştilor din Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare să grăbească acţiunea de ameliorare a acestei rase, folosindu-se în acest scop reproducătorii aduşi din import. Problema ameliorării raselor a fost discutată pe larg şi în faţa compartimentului în care sunt prezentate diverse rase de oi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu indică să se extindă mai repede experienţa obţinută în acest domeniu, să se accelereze acţiunea de ameliorare, astfel încît in următorii 4—5 ani să se schimbe complet compoziţia actualelor rase de oi, aceasta constituind principala cale în vederea sporirii producţiei de lină, de a da viaţă în mod exemplar programului partidului, preţioaselor dumneavoastră indicaţii. Prezentînd în continuare principalele realizări ale oamenilor muncii din judeţ, primul secretar a informat că, în primii doi ani şi opt luni din actualul cincinal, s-a realizat o producţie industrială suplimentară in valoare de aproape două miliarde lei. In agricultură eforturile sunt concentrate spre dezvoltarea cu prioritate a zootehniei, legumiculturii şi pomicultură, corespunzător condiţiilor specifice ale judeţului. Au crescut an de an fondurile de investiţii alocate judeţului. Numai în 1978 se va înfăptui un volum de lucrări apropiat nivelului realizat în întreaga perioadă 1966—1970. însufleţiţi de exemplul strălucitor pe care il oferiţi naţiunii, facem şi cu acest prilej legămînt de a cimenta unitatea de nezdruncinat în jurul partidului, al dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, de a ne consacra întreaga activitate şi viaţă îndeplinirii sarcinilor care revin judeţului Caraş-Severin, înţelegînd aceasta ca o înaltă datorie patriotică, revoluţionară. A vorbit, apoi, directorul general al Centralei industriale siderurgice — Reşiţa, Constantin Savu, care a spus: Vă rog să-mi permiteţi ca, in numele siderurgiştilor reşiţeni, prestigios detaşament al clasei noastre muncitoare, să dau glas sentimentelor de adîncă dragoste şi preţuire pe care vi le purtăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să exprim profunda bucurie pe care ne-o prilejuieşte noua dumneavoastră vizită de lucru în judeţul Caraş-Severin. Preocupîndu-ne intens de aplicarea noului mecanism economico-financiar iniţiat de dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae La sfîrşitul vizitei, secretarul general al partidului apreciază că judeţul Caraş-Severin dispune de condiţiile necesare ca sarcinile cuprinse in programul de dezvoltare a zootehniei să fie îndeplinite şi depăşite. Gazdele şi specialiştii au asigurat că vor transpune in viaţă preţioasele indicaţii şi recomandări ce le-au fost făcute. Intre obiectivele industriale cuprinse în cadrul vizitei de lucru in judeţul Caraş-Severin s-a înscris şi ÎNTREPRINDEREA MECANICA DIN REŞIJA. La sosirea secretarului general al partidului, sute de constructori de maşini, in marea lor majoritate tineri, dau glas, prin puternice şi vii urale, sentimentelor de cea mai profundă dragoste ce i le poartă. Se aclamă, se scandează „Ceauşescu şi partidul !“, „Ceauşescu şi poporul !“. Un detaşament al gărzilor patriotice şi al formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei prezintă onorul. Tinere muncitoare oferă buchete de garoafe roşii. In intîmpinarea oaspeţilor au venit Ion Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, membri ai consiliului oamenilor muncii din întreprindere. Directorul unităţii, ing. Adrian Marinescu, a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu un călduros bun venit. El dă apoi explicaţii privitoare la dinamica producţiei industriale, a producţiei nete, a cheltuielilor de fabricaţie, relevind efortul colectivului pentru a asigura creşterea eficienţei economice şi a beneficiilor, a productivităţii muncii. Pe parcursul vizitei sunt examinate utilajele din dotare. Gazdele informează despre preocupările lor stăruitoare pentru a realiza, prin autodotare, diferite instalaţii şi dispozitive necesare fabricării pieselor destinate compresoarelor de aer şi amortizoarelor de vibraţie pentru autocamioane. Prezentînd diferite repere şi ansamble de mecanică fină, directorul întreprinderii informează despre preocuparea colectivului întreprinderii de a asigura o calitate superioară producţiei, pentru pregătirea, calificarea şi specializarea personalului muncitor în vederea utilizării depline a modernelor capacităţi de producţie aflate în dotare. Secretarul general al partidului discută cu cadrele de conducere ale ministerului de resort şi ale întreprinderii, cu alţi specialişti despre necesitatea diversificării producţiei, a ridicării în continuare a calităţii acesteia, precum şi a eficienţei. Printre şirurile de maşini, de-a lungul halei de prelucrări mecanice, cei aflaţi la lucru ovaţionează cu căldură pentru cel ce întruchipează în modul cel mai ideal aspiraţiile poporului nostru, pentru conducătorul partidului şi statului. Vizita la întreprinderea mecanică se încheie în uralele şi ovaţiile celor prezenţi,intr-o atmosferă de puternică însufleţire. Ceauşescu, am întreprins masuri menite să contribuie la stimularea iniţiativei, la sporirea spiritului de răspundere, la concretizarea în viaţă a principiului definitoriu pentru societatea noastră, potrivit căruia oamenii muncii sunt în acelaşi timp proprietari, producători şi beneficiari. In numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii de la combinatul siderurgic, ne angajăm să facem totul pentru înfăptuirea marilor sarcini ce ne revin, a indicaţiilor pe care le-aţi dat vizitîndu-ne întreprinderea, pentru a ne spori contribuţia la îndeplinirea obiectivelor înscrise in Programul partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. In cuvîntul său, tovarăşul Costache Rusu, miner, secretar al comitetului de partid la mina Anina, a spus : Vă rog să-mi permiteţi ca, în numele minerilor din Caraş-Severin, să vă transmit, mult stimate tovarăşe secretar general, salutul nostru tradiţional „Noroc bun !“. Minerii din bazinul Anina îşi îndreaptă cu adîncă emoţie şi respect gindurile şi sentimentele către dumneavoastră, miner de onoare, cel mai iubit fiu al poporului, care vă identificaţi cu luminoasele noastre năzuinţe şi idealuri. Vă raportăm că măsurile luate pentru introducerea tehnicii şi tehnologiilor moderne ne-au permis să realizăm, peste plan, de la începutul anului, 21 de mii tone de cărbune brut, să economisim însemnate cantităţi de combustibil şi energie electrică, să sporim suplimentar productivitatea muncii cu peste 3 000 lei pe lucrător. In urma preţioaselor indicaţii date de dumneavoastră, în bazinul minier Anina se desfăşoară cu succes lucrările de exploatare a şisturilor bituminoase şi construcţia termocentralei ce va fi alimentată cu asemenea combustibili — prima de acest gen din ţară. Cu inimile pline de satisfacţie, noi, minerii din această parte a ţării, ne alăturăm puternicului detaşament minier al patriei, mulţumindu-vă in modul cel mai călduros pentru grija părintească acordată îmbunătăţirii condiţiilor de viaţă şi de muncă ale acelora care, cu abnegaţie şi migală, scot la lumină bogăţiile subsolului. Tovarăşa Maria Scheffer, secretar al comitetului de partid la întreprinderea de confecţii din Reşiţa, a spus, la rîndul său : Vă rog să-mi îngăduiţi ca, în numele muncitoarelor de la întreprinderea în care lucrez, al tuturor femeilor din municipiul Reşiţa şi din judeţul Caraş-Severin, să dau glas celor mai vibrante sentimente de stimă şi respect, de dragoste şi recunoştinţă pe care vi le purtăm. Exprim mulţumirea noastră fierbinte pentru grija deosebită pe care o manifestaţi permanent faţă de munca femeilor, pentru ridicarea continuă a nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. Cu puternicul sentiment al bucuriei de a vă avea ca oaspete pe dumneavoastră, întiiul cetăţean al ţării, comunistul de omenie, noi, femeile din judeţul Caraş-Severin, fără deosebire de naţionalitate, în spiritul deplinei frăţii şi unităţi în jurul partidului, ne afumăm adeziunea deplină la politica internă şi internaţională a partidului şi statului nostru. Ne angajăm să muncim mai bine şi mai spornic, să ne îndeplinim in mod exemplar sarcinile de răspundere ce ne revin la locurile de muncă, in familie şi in societate. Vom acţiona neabătut pentru Înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, aducîndu-ne contribuţia la opera istorică de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. Intr-o deplină unitate de cuget şi simţire cu toţi cei ce vieţuiesc pe meleagurile de străveche istorie şi de profunde înnoiri socialiste ale Caraş-Severinului, noi, cadrele didactice, toţi intelectualii din judeţ, vă rugăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să primiţi expresia celor mai înalte şi alese sentimente de dragoste, respect şi admiraţie, a spus Nicolae Bogoevici, prorector la Institutul de subingineri din Reşiţa. In această împrejurare excepţională prin semnificaţii, dăm glas recunoştinţei neţărmurite pentru grija permanentă pe care o manifestaţi faţă de dezvoltarea învăţămîntului, ştiinţei şi culturii, pentru minunatele condiţii asigurate şcolii, principal factor de cultură şi izvor de civilizaţie. Vă raportăm că, acţionînd consecvent pentru aplicarea indicaţiilor dumneavoastră, am militat ca cei 1 200 de studenţi ai institutului să beneficieze de uriaşele avantaje pe care le oferă formării lor ca viitori specialişti uzinele reşiţene. Pavel Madina, şef de fermă la cooperativa agricolă de producţie Glimboca, secretar al comitetului comunal U.T.C., a spus: Vă cer permisiunea ca în numele şi din însărcinarea tinerei generaţii ce o reprezint, a oamenilor muncii care trăiesc şi muncesc înfrăţiţi pe ogoarele acestui colţ de vatră românească — români, germani, sirbi şi de alte naţionalităţi — să vă adresez un fierbinte salut şi să exprim satisfacţia cea mai deplină de a vă avea din nou ca oaspete in mijlocul nostru. Urmînd indicaţiile de mare preţ ce ni le-aţi dat cu ocazia vizitelor anterioare pentru valorificarea condiţiilor de sol şi climă, vă raportăm, stimate tovarăşe secretar general, că cooperativa agricolă de producţie Glimboca a reuşit să sporească an de an producţiile agricole, să dezvolte o puternică bază legumicolă şi pomicolă şi să contribuie astfel, cu bune rezultate, la aprovizionarea centrelor muncitoreşti Oţelu Roşu şi Caransebeş. Suntem preocupaţi de alegerea soiurilor şi raselor de mare productivitate, de asigurarea unei baze furajere puternice pentru zootehnie. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general — a spus vorbitorul in încheiere — că vom aplica în întreaga noastră activitate preţioasele indicaţii ce le-aţi dat unităţilor din agricultură cu prilejul acestei vizite şi ne vom îmbunătăţi continuu munca, spre a fi demni de sarcinile pe care partidul ni le încredinţează. In cuvîntul său, Damian Moise, maistru la secţia motoare navale şi compresoare de la întreprinderea de construcţii de maşini din Reşiţa, a spus : Colectivul secţiei de motoare navale şi compresoare vă raportează că a acţionat cu răspundere pentru asimilarea cu succes a fabricaţiei de motoare navale semirapide şi lente — produse de mare complexitate — la care nu multe industrii din lume se angajează. Până în prezent, colectivul nostru a realizat 7 motoare semirapide de 7 400 CP, 3 motoare de 8 400 CP, primul motor lent de 20 000 CP, pentru echiparea navelor de 55 000 tone, a trecut cu succes probele tehnice, iar pînă la sfîrșitul anului va fi montat pe stand primul motor de 30 000 CP, produse care se vor dovedi competitive cu cele fabricate pe plan mondial. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că întregul colectiv de muncă, avînd în frunte pe comunişti, nu va precupeţi nici un efort pentru a îndeplini indicaţiile preţioase pe care ni le-aţi dat cu ocazia vizitei de lucru în întreprinderea noastră, considerind că astfel vom fi la înălţimea conştiinţei revoluţionare, muncitoreşti, care s-a format şi cimentat de-a lungul a peste 200 ani de existenţă a industriei româneşti pe aceste meleaguri reşiţene, a exigenţelor de astăzi ale partidului nostru. In numele tuturor participanţilor, primul secretar al comitetului judeţean de partid adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu invitaţia de a lua cuvîntul la adunarea populară. Primit cu cele mai calde sentimente, în entuziasmul şi însufleţirea generală, ia cuvântul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU,secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea secretarului general al partidului este urmărită cu deosebită atenţie, cu profundă satisfacţie şi deplină aprobare, ea fiind subliniată, in repetate rînduri, de vii şi îndelungi aplauze, urale şi ovaţii. La încheierea cuvintării, participanţii la adunare — şi prin ei toţi locuitorii judeţului — îşi reafirmă, într-o impresionantă unitate de simţire şi gindire, dragostea şi Încrederea în partid şi secretarul său general, hotărirea fermă de a urma neabătut politica partidului, de a face totul pentru înfăptuirea ei. Făcîndu-se ecoul acestor simţăminte, primul secretar al Comitetului judeţean de partid se adresează tovarăşului Nicolae Ceauşescu : „Vă rog să-mi permiteţi să exprim adînca recunoştinţă şi mulţumire pentru vizita cu care ne-aţi onorat, pentru preţioasele dumneavoastră indicaţii, care ne vor călăuzi permanent în activitatea noastră. Vă încredinţăm, iubite tovarăşe secretar general, că vom acţiona cu răspundere şi abnegaţie pentru înlăturarea neajunsurilor, pentru a fi la înălţimea exigenţelor cerute de conducerea partidului, pentru realizarea exemplară a sarcinilor politice, economice şi social-culturale care ne stau in faţă, unindu-ne eforturile cu cele ale întregii naţiuni, pentru ca patria noastră scumpă, România socialistă, să urce tot mai sus pe treptele înalte ale civilizaţiei şi progresului. In aceste momente înălţătoare, vă adresăm profundele noastre sentimente de înaltă stimă şi respect, gratitudine şi dragoste, cele mai călduroase urări de viaţă lungă, multă putere de muncă în fruntea partidului şi statului, spre binele partidului, poporului şi spre fericirea naţiunii noastre socialiste". In această atmosferă de intensă vibraţie patriotică, de profundă dragoste pentru partidul comunist şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu işi ia rămas bun de la reprezentanţii harnicei populaţii a Caraş-Severinului. La coborirea din balconul sediului comitetului judeţean de partid, de unde, în înflăcărată sa cuvîntare, a chemat la noi izbînzi in muncă pe jurnalişti, oţelari şi laminorişti, pe constructorii de maşini, forestieri şi pe ţărani, pe toţi cei ce trăiesc şi muncesc in acest frumos şi bogat colţ de ţară, secretarul general al partidului este înconjurat cu aceleaşi profunde sentimente de stimă şi recunoştinţă. Vasta piaţă răsună de chemări care cinstesc partidul şi patria, de melodii populare şi revoluţionare. Mulţimea scandează neîntrerupt „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Stima noastră şi mîndria — Ceauşescu, România !“. De aici, din marea piaţă a municipiului, într-o maşină deschisă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se îndreaptă spre stadionul oraşului, însoţit de uralele şi ovaţiile miilor de locuitori ai Reşiţei muncitoare, ai Reşiţei socialiste, care au umplut pînă la refuz tribunele stadionului, arterele străbătute de coloana oficială de maşini. Secretarul general al partidului răspunde prin gesturi prieteneşti acestei vibrante manifestări în care se regăseşte hotărirea întregului nostru popor de a face zid de granit în jurul partidului, al conducătorului său. După intonarea Imnului de stat al Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu trece în revistă compania de onoare alcătuită din ostaşi ai forţelor noastre armate, membri ai gărzilor patriotice şi ai formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Pionieri şi şoimi ai patriei înconjoară cu dragoste şi emoţie pe secretarul general al partidului, ii oferă buchete de flori. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu îşi ia apoi rămas bun de la reprezentanţii organelor locale de partid şi de stat. Primul secretar al Comitetului judeţean Caraş-Severin al P.C.R. adresează conducătorului partidului şi statului nostru, în numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor acestor străbune meleaguri româneşti, cele mai calde mulţumiri pentru aprecierile date rezultatelor obţinute in economia judeţului, în celelalte domenii de activitate, pentru îndemnurile şi indicaţiile de mare preţ date în timpul vizitei. El asigură pe secretarul general al partidului că organele şi organizaţiile de partid din judeţ vor mobiliza în continuare colectivele de muncă pentru a se ridica la înălţimea importantelor sarcini pe care le au de înfăptuit, a tradiţiilor de muncă şi luptă ale acestui ţinut. In uralele şi ovaţiile celor prezenţi, elicopterul prezidenţial decolează, indreptîndu-se spre Caransebeş, de unde tovarăşul Nicolae Ceauşescu a plecat în judeţul Cluj, pentru a-şi continua vizita de lucru in această parte a ţării. „ Marea adunare populară de la Reşiţa Un moment dintr-o suită de emoţionante manifestări de dragoste şi stimă general al partidului nostru Bucurie şi entuziasm pe străzile oraşului Bocşa la intilnirea cu secretarul Analiză la faţa locului a perspectivelor de dezvoltare mai susţinută a zootehniei judeţului