Scînteia, decembrie 1981 (Anul 50, nr. 12216-12242)

1981-12-01 / nr. 12216

PAGINA 2 INIŢIATIVA DE PACE A PREŞEDINTELUI NICOLAE CEAUŞESCU FERM SUSŢINUTĂ DE ÎNTREGUL POPOR! Pe tot cuprinsul ţării, in diferite judeţe continuă să se desfăşoare mitinguri şi adunări publice, marşuri ale păcii BRAILA Corespondentul „Scinteii“, Corneliu Ifrim, transmite : Duminică a fost ziua pe care brăilenii şi-au ales-o pentru a da rostire voinţei lor de pace, sentiment îngemănat cu cel al tuturor cetăţenilor României, al tuturor oamenilor lucizi ai lumii, ai planetei. Ora 9. Pe patru mari artere ale frumosului oraş de la Dunăre, in care pretutindeni recunoşti însemnele împlinirilor socialiste, impresionante coloane de demonstranţi se îndreaptă spre centru. Sunt oameni ai muncii de la întreprinderile „Progresul“ şi ,,Laminorul“, de pe platforma industrială a Chiscanilor, de la Şantierul naval, din alte unităţi industriale, agricole, instituţii de cultură şi artă, bărbaţi şi femei, tineri şi virstnici, reuniţi intr-un impresionant marş al păcii de exprimare a adeziunii totale la noile şi strălucitele iniţiative de pace ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ei poartă pancarte şi lozinci pe care sunt înscrise mobilizatoare chemări şi îndemnuri la acţiuni hotărite pentru oprirea cursei înarmărilor şi statornicirea unui climat de pace şi înţelegere între popoare. Ora 10. Coloanele celor 50 000 de demonstranţi se reunesc in BUZĂU Corespondentul ..Scinteii“, Stelian Chiper, transmite : Buzăul, străbună vatră de pămint românesc, care în ultimii, ani a devenit un vast şantier al construcţiei socialiste, a trăit momentele vibrante şi emoţionante ale unei ample manifestări dedicate dezarmării şi păcii. Peste 30 000 de oameni ai muncii din municipiul şi judeţul Buzău s-au îndreptat din Piaţa Haşdeu spre stadionul Gropiaţa centrală a oraşului, unde are loc o grandioasă adunare populară. Se scandează cu entuziasm „Dezarmare — pace !“, „Ceauşescu — pace !“. Adunarea este deschisă de tovarăşul Ion Catrinescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Brăila al P.C.R. Cei nouă vorbitori care au luat cuvintul in continuare şi-au exprimat, în numele colectivelor pe care le-au reprezentat, satisfacţia pentru mandatul încredinţat preşedintelui Nicolae Ceauşescu de a se adresa personal conducătorilor U.R.S.S., S.U.A. şi celorlalte state semnatare ale Actului final de la Helsinki in vederea denuclearizării Europei, adeziunea la conţinutul profund umanist al apelurilor Marii Adunări Naţionale şi Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, ale Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, ale celorlalte organisme democratice din ţara noastră — documente politice puse în slujba triumfului raţiunii, a edificării unei lumi a păcii. In finalul adunării, intr-o atmosferă de puternic entuziasm, a fost adoptată o moţiune adresată C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, In care se spune : una. Purtind stindarde roşii şi tricolore, sute de fancarte. De care se putea citi ..Ceauşescu — pace!“. ..NU rachete în Europa !“, oameni de toate profesiile şi vîrstele, uniţi intr-o singură voinţă, si-au exprimat cu însufleţire deplina adeziune la noua si strălucita iniţiativă de pace a secretarului general al partidului nostru, la hotărirea Marii Adunări Nationale de a împuternici pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu să se adreseze tovarăşului Leonid Ilici Brejnev şi preşedintelui Ronald Reagan, celorlalţi şefi ai statelor semnatare ale Actului final al Conferinţei pentru cooperare şi securitate în Europpa, în vederea opririi amplasării de noi rachete cu rază medie de acţiune, pentru retragerea celor existente, pentru o Europă fără arme nucleare. Marea adunare populară care a avut loc a fost deschisă de tovarăşul Constantin Dinu şelul Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Au luat apoi cuvintul reprezentanţi ai tuturor categoriilor de oameni ai muncii din judeţ, care au dat glas hotăririi ferme de a transforma lupta pentru salvgardarea păcii în noi si prestigioase fapte de muncă, de a transpune in practică hotâririle Congresului al XII-lea, ale recentei plenare a C.C. al P.C.R. Intr-o atmosferă vibrantă, de puternic entuziasm, cei peste 25 000 de participanţi la marea adunare populară au adoptat o „NU — bombei cu neutroni !“, „NU — rachete in Europa !“, au participat la marşul şi adunarea reprezentanţilor locuitorilor municipiului Craiova şi judeţului Dolj, care a avut loc în străvechea cetate a banilor. După ce au parcurs principalele artere ale oraşului, participanţii s-au întrunit, într-o impresionantă adunare, în Piaţa Teatrului Naţional, însufleţiţi de ideile luminoase, profund umaniste, ale iniţiativei de pace a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, participanţii au salutat cu satisfacţie hotărirea Marii Adunări Naţionale de a-l împuternici pe preşedintele ţării noastre să se adreseze conducătorilor U.R.S.S. şi S.U.A., celorlalţi şefi ai statelor semnatare ale Actului final de la Helsinki in vederea denuclearizării Europei, văzînd in aceasta o hotărîre de profundă semnificaţie, menită să contribuie la împlinirea dezideratelor de pace ale tuturor naţiunilor lumii. Adunarea a fost deschisă de tovarăşul Miu Dobrescu, primsecretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R. Au luat apoi cuvintul numeroşi vorbitori, care au dat glas hotărîrii de a face totul pentru a contribui la încetarea aberantei curse a înarmărilor, pentru scoaterea in afara legii a tuturor armelor de distrugere in masă, pentru făurirea unei lumi a păcii şi înţelegerii paşnice. Intr-o atmosferă de puternică însufleţire, in finalul adunării a fost adoptat textul unei moţiuni adresate C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, in care se spune : Corespondentul „Scinteii", Stan Ştefan, transmite : Municipiul Alexandria, reşedinţa judeţului Teleorman, a trăit momente de puternică vibraţie patriotică. In piaţa centrală din faţa casei de cultură a sindicatelor peste 30 000 de oameni ai muncii de diverse vîrste şi profesii au luat parte la o mare adunare populară. Purtind drapele roşii şi tricolore, portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pancarte pe care scria : „Partidul — Ceauşescu — pace !“, „Jos războiul !“, „România să trăiască, pacea lumii să înflorească !“, participanţii, reprezentind voinţa unanimă a populaţiei judeţului, au susţinut cu însufleţire noua şi strălucita iniţiativă de pace a secretarului general al partidului nostru, ideile şi îndemnurile înflăcărate cuprinse în apelurile Marii  „Intr-un glas fierbinte cu întregul popor, dăm o inaltă apreciere Apelului Marii Adunări Naţionale ca şi Apelului Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste pentru dezarmare şi pace — vibrante chemări adresate tuturor forţelor antiimperialiste, progresiste, întregii omeniri pentru triumful raţiunii şi înţelegerii, pentru apărarea celui mai de preţ drept al oamenilor, dreptul la viaţă, la existenţă liberă şi demnă. Prin consecvenţa şi hotărirea cu care dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, militaţi pentru lichidarea focarelor de încordare, tensiune şi conflict din viaţa internaţională, pentru soluţionarea problemelor complexe ale lumii de azi, în concordanţă cu interesele şi năzuinţele vitale ale popoarelor, România şi-a instigat un binemeritat prestigiu in întreaga lume. Sunt considerente convingătoare, pentru care aleşii poporului v-au încredinţat mandatul pentru a vă adresa direct tovarăşului Leonid Ilici Brejnev, secretar general al Comitetului Central al P.C.U.S., preşedintele Sovietului Suprem al U.R.S.S., şi preşedintelui S.U.A., Ronald Reagan, cu apelul de a face tot ceea ce le stă în putinţă in vederea ajungerii la acorduri concrete privind oprirea amplasării şi dezvoltării de noi arme de distrugere in masă, ca şi retragerea rachetelor nucleare cu rază medie de acţiune din Europa. Asemenea întregului nostru popor, oamenii muncii din judeţul Brăila sunt ferm angajaţi în realizarea minunatelor obiective stabilite de Congresul al XII-lea al partidului, a orientărilor şi sarcinilor date de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la recenta plenară a Comitetului Central al partidului. Vă vom urma neabătut fiabilul exemplu de muncă neobosită in slujba intereselor vitale ale poporului român, a cauzei edificării unei lumi mai bune şi mai drepte, fără arme şi fără războaie s.cretar al Comitetului Judeţean moţiune adresată C.C. al P.C.R., Buzău al P.C.R., preşedintele tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Consiliului Judeţean al Frontuin care se spune : ..Animaţi de ialte sentimente de mindrie patriotică şi profundă recunoştinţă pentru dăruirea cu care acţionaţi pentru a asigura poporului român un climat paşnic, de dezvoltare multilaterală, care să-i dea posibilitatea să se afirme liber şi demn în rîndul popoarelor lumii, ne exprimăm convingerea nestrămutată că propunerile României în vederea opririi cursei înarmărilor, a reducerii cheltuielilor militare, trecerii la dezarmare, şi, în primul rînd, la dezarmare nucleară, a instaurării încrederii reciproce şi colaborării pe plan mondial, constituie singura cale capabilă să conducă la înflorirea civilizaţiei pe planeta Pămint. Cu această convingere susţinem din adincul inimilor noastre vibrantele chemări cuprinse in apelurile Marii Adunări Naţionale şi Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, deplin încrezători că dumneavoastră, cel mai iubit fiu al poporului român, veţi da expresie, în forurile internaţionale şi în cadrul intîlnirilor la nivel înalt, voinţei noastre fierbinţi de încetare a aberantei curse a înarmărilor, a proliferării armelor de distrugere în masă, care constituie grave ameninţări la adresa umanităţii. La unison cu ţara, urmind neabătut luminosul dumneavoastră exemplu de înflăcărat patriot si eminent militant pentru salvgardarea pării, vom lupta cu abnegaţie si spirit revoluţionar în vederea traducerii neabătute in viată a politicii interne si externe a partidului si statului, a preţioaselor dumneavoastră indicaţii şi orientări, conştienţi că astfel contribuim la bararea oricărei tendinţe de război, la instaurarea unei lumi a păcii, progresului şi civilizaţiei de planeta noastră“. DOLJ Corespondentul „Scinteii“, Nimnicii doljeni, purtind lozinci celtte Petolescu, transmite , pe care se putea citi: „Ceauşescu Peste 100 000 de oameni ai — pace!“, „Pace şi securitate!“. „Exprimind gindurile şi năzuinţele fierbinţi ale tuturor celor ce trăiesc şi muncesc in acest străvechi colţ de ţară, adunarea reprezentanţilor locuitorilor municipiului Craiova şi judeţului Dolj afirmă unanima adeziune a oamenilor muncii, a tuturor cetăţenilor, faţă de strălucitele dumneavoastră iniţiative şi acţiuni consacrate cauzei păcii, dezarmării şi dezvoltării cooperării între popoare, faţă de ideile nobile ale Apelului Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste şi ale Apelului Marii Adunări Naţionale. Considerăm aceasta ca o nouă şi remarcabilă expresie a înaltei responsabilităţi cu care poporul român acţionează, sub conducerea preşedintelui său, pentru apărarea păcii şi salvgardarea umanităţii. Ingăduiţi-ne, totodată, să dăm expresie deplinei noastre satisfacţii faţă de hotărirea Marii Adunări Naţionale de a vă împuternici pe dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru a vă adresa conducătorilor U.R.S.S. şi S.U.A., celorlalţi şefi ai statelor semnatare ale Actului final al Conferinţei pentru cooperare şi securitate in Europa, in vederea opririi amplasării de noi rachete cu rază medie de acţiune, pentru retragerea celor existente, pentru o Europă fără arme nucleare. Suntem mindri să constatăm, şi de astă-dată, largul şi impresionantul ecou internaţional pe care nobilul demers pentru pace şi dezarmare al României şi al preşedintelui său il cunoaşte pe toate meridianele, inscriindu-l în avangarda uriaşei mişcări pentru pace, care a cuprins întreaga lume. Văasigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că oamenii muncii doljeni vor munci cu tot elanul şi dăruirea pentru infăptuirea sarcinilor ce le revin din programul luminos pentru continua înflorire a României socialiste, liberă şi demnă, intr-o lume a raţiunii, păcii, colaborării şi progresului“. Adunări Naţionale şi Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Adunarea a fost deschisă de tovarăşul Teodor Roman, primsecretar al Comitetului judeţean Teleorman al P.C.R. In continuare, numeroşi vorbitori au exprimat in cuvinte emoţionante hotărirea fermă de a lupta impreună cu întregul popor pentru apărarea păcii, oprirea cursei înarmărilor şi trecerea la măsuri concrete de dezarmare, de a acţiona neabătut pentru înfăptuirea politicii constructive, de pace şi colaborare a partidului şi statului nostru. Sunt ginduri şi sentimente care se regăsesc şi în moţiunea adresată de participanţii la adunarea populară C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, moţiune in care se spune : „Dind glas voinţei unanime a tuturor oamenilor muncii din judeţul Teleorman, participanţii la marea adunare populară de la Alexandria îşi exprimă totala adeziune faţă de noua şi strălucita iniţiativă de pace a dumneavoastră, mult iubite si stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, concretizată in Apelul F.D.U.S., care pune in evidentă puternica afirmare a voinţei poporului român de a-şi făuri în deplină libertate viitorul său luminos, de a lupta impreună cu toate popoarele lumii pentru dezarmare şi destindere. Exprimăm, totodată, deplina aprobare faţă de Apelul Marii Adunări Naţionale adresat parlamentelor, guvernelor şi popoarelor statelor europene, ale S.U.A. şi Canadei, faţă de hotărirea forului legislativ suprem al ţării de a împuternici pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu să se adreseze conducătorilor Uniunii Sovietice şi S.U.A., conducătorilor celorlalte state semnatare ale Actului final al Conferinţei pentru securitate şi cooperare de la Helsinki, pentru a acţiona în comun în vederea opririi amplasării de noi rachete pe continentul nostru şi retragerii celor existente, edificării unei Europe fără arme nucleare. Vă asigurăm că nu vom precupeţi nici un efort pentru a îndeplini exemplar sarcinile ce ne revin din istoricele documente ale Congresului al XII-lea al partidului, pentru înflorirea continuă a României socialiste şi creşterea prestigiului ei pe toate meridianele globului pămintesc“. ; • „Hotărirea de a împuternici pe tovarăşul I Nicolae Ceauşescu să se adreseze direct conducătorilor ; ; Uniunii Sovietice, Statelor Unite şi celorlalte ţări semnatare j \ ale Actului final de la Helsinki in vederea eliminării armelor j J racheto-nucleare din Europa are girul voinţei şi este ! expresia năzuinţelor de pace ale întregului nostru popor!" ! ; I j • „Apelul Marii Adunări Naţionale a Republicii j Socialiste România - o nouă acţiune constructivă, in \ j consens cu aspiraţiile cele mai arzătoare ale popoarelor \ \ de pretutindeni, cu voinţa lor de apărare a civilizaţiei, ja vieţii pe întreaga planetă“ ; ; î • In spiritul chemărilor înflăcărate la raţiune | 1 adresate de preşedintele României socialiste, de cele mai \ 1 largi foruri obşteşti şi organisme democratice din ţara \ ! noastră, participanţii la mitinguri şi adunări exprimă l î hotărirea nestrămutată de a face totul pentru asigurarea \ j securităţii şi dezarmării nucleare pe continentul european \ j şi în întreaga lume \ : TELEORMAN Imagine de la marea adunare populară din municipiul Brăila In toate cele şase sectoare ale Capitalei s-au desfăşurat, simbată şi luni, ample demonstraţii şi mitinguri ale femeilor, care, după încheierea programului de lucru în întreprinderi şi instituţii, au străbătut marile artere ale Bucureştiului pentru a-şi afirma, asemenea tuturor femeilor din ţară, soţilor, fraţilor şi părinţilor lor, a întregului popor, sprijinul deplin şi entuziast faţă de noua şi strălucita iniţiativă de pace a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, in vederea preintimpinării unui război nimicitor, pentru securitate şi pace in Europa şi in întreaga lume. Zeci de mii de muncitoare şi inginere din întreprinderi industriale, medici şi surori medicale, arhitecte şi funcţionare, profesoare, gospodine, studente şi eleve, purtind pancarte de culoare albastră — simbol al speranţei, încrederii în izbinda raţiunii — pe care erau înscrise cu litere albe chemări la apărarea păcii, sau scandind , lozinci mobilizatoare au străbătut bulevardele şi străzile Capitalei, cartierele noi ridicate in anii luminoşi ai socialismului, îndreptindu-se spre casele de cultură din diferite sectoare, unde au avut loc entuziaste mitinguri. Intr-o impresionantă unanimitate, participantele la mitinguri şi-au exprimat, pline de însufleţire, adeziunea faţă de hotărirea adoptată de Marea Adunare Naţională de a împuternici pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu să se adreseze conducătorilor Uniunii Sovietice şi Statelor Unite ale Americi, celorlalţi şefi ai statelor semnatare ale Actului final de la Helsinki in vederea opririi amplasării de noi rachete cu rază medie de acţiune în Europa şi retragerii celor existente, pentru ca popoarele de pe continentul nostru să poată trăi fără teama că vor deveni victime ale armelor nucleare, să-şi poată concentra eforturile creatoare in vederea Înfloririi in continuare a străvechii lor civilizaţii. In luările de cuvint, In telegramele adresate C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu s-a subliniat, totodată, voinţa femeilor din Capitală de a acţiona în spiritul apelurilor Marii Adunări Naţionale, Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, ale celorlalte organizaţii şi organisme reprezentative din ţara noastră pentru oprirea cursei înarmărilor, pentru eliberarea continentului nostru de arme nucleare, cu convingerea fermă că stă din puterea unită a maselor, a forţelor progresiste şi democratice de pretutindeni să salvgardeze pacea şi securitatea internaţională, să impună renunţarea la politica de încordare şi continuarea destinderii, să asigure promovarea unei largi şi rodnice colaborări intre toate naţiunile lumii. „Pentru viaţa şi viitorul copiilor noştri şi al tuturor copiilor lumii“ Femeile din Capitală îşi spun răspicat cuvintul în apărarea păcii Din cuvintul participantelor „Am simţit, copil fiind, groaza războiului. Am suferit cumplit de pe urma dezastrului şi tare mult am muncit pentru viaţa de azi, pentru împlinirea viselor şi năzuinţelor. Sunt muncitoare şi mamă. Doresc să muncesc in linişte şi pace pentru înflorirea ţării mele, pentru ca să-mi văd copiii mari şi fericiţi. Demersurile secretarului general al partidului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sunt o garanţie a speranţei“. ECATERINA ZMARANDESCU, sudor, I.U.C. „Griviţa roşie“ „Distrugeţi armele şi rachetele, uitaţi cuvintul război, pentru a nu răpi oamenilor bucuriile vieţii■ Pace şi zimbete, viaţă şi visuri înaripate, iată ce dorim noi, tinerii din România, hotăriţi să transformăm planeta prin munca noastră intr-o planetă a fericirii şi păcii !“. DANIELA IANCU, elevă Ui Liceul de ştiinţe ale naturii nr. 1 Aprobăm din adincul inimii hotărirea Marii Adunări Naţionale de a împuternici pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu să se adreseze personal conducătorilor U.R.S.S. şi S.U.A., ai celorlalte state semnatare ale Actului final de la Helsinki cu chemarea de a se depune toate eforturile pentru stoparea aberantei curse a înarmărilor, pentru promovarea securităţii tuturor popoarelor“. Prof. ANA SPIRIDON, preşedinta Comitetului de femei din sectorul 5 Prin mii de glasuri, femeile din sectorul 1 al Capitalei şi-au exprimat, ieri, in cadrul unui impresionant marş al păcii, adeziunea deplină la noua iniţiativă de pace a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, hotărirea lor fermă de a ocroti viaţa copiilor de pretutindeni, liniştea căminelor de primejdia unui nou război Foto: E. Dichiseanu SÂNTEIA — marţi 1 decembrie 1981 GALAŢI De la Galaţi, Tudorel Oancea transmite : In minunatul colţ de ţară care este Galaţiul, unde oamenii au asigurate toate condiţiile pentru a trăi şi munci in linişte şi pace, pentru a se bucura din plin de rodul muncii lor, a avut loc ieri o mare adunare populară, care a dat expresie adeziunii entuziaste a locuitorilor judeţului Galaţi la strălucita iniţiativă de pace a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Peste 100 000 de oameni ai muncii din cele mai diferite categorii sociale, de cele mai diferite vîrste şi profesii, au pornit în şuvoaie pe principalele artere ale oraşului, pentru a se întilni pe platoul din faţa casei de cultură a sindicatelor, unde au dat glas, in deplină unitate de voinţă cu întregul popor, hotâririi de a spune un NU ferm, energic, războiului, un DA încrederii şi colaborării intre popoarele lumii. Adunarea populară a fost deschisă prin cuvintul rostit de tovarăşul Paraschiv Benescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Galaţi al P.C.R. In continuare au urcat la tribună reprezentanţi ai tuturor categoriilor sociale din judeţ, care au exprimat, in numele colectivelor respective, adeziunea fierbinte la noua şi strălucita iniţiativă a preşedintelui ţării, la hotărirea Marii Adunări Naţionale prin care tovarăşul Nicolae Ceauşescu este împuternicit să se adreseze conducătorilor U.R.S.S. şi S.U.A., celorlalţi şefi ai statelor semnatare ale Actului final de la Helsinki, chemîndu-i să acţioneze pentru transformarea Europei intr-un continent fără rachete cu rază medie de acţiune şi alte arme nucleare. In Încheierea adunării populare a fost adoptată o moţiune adresată C.C. al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, in care se spune : „Evocând marile pagube umane şi materiale pricinuite de ultimul război mondial localităţilor din judeţul nostru, efortul extraordinar care a urmat pentru a ridica şi această parte a ţării la cotele înalte ale civilizaţiei socialiste, noi, gălăţenii, suntem hotărâţi să ne apărăm cuceririle revoluţionare dobindite in acest timp de aur al istoriei noastre, să facem în aşa fel incit niciodată norii întunecaţi ai războiului să nu se mai abată asupra vetrelor noastre. Sintem mindri să recunoaştem in glasul dumneavoastră voinţa noastră de pace, dorinţa nestrămutată de a ne făuri in libertate propria istorie, de a lupta impreună cu toate popoarele lumii pentru triumful raţiunii, al adevărului, al geniului uman. In numele acestui fel, ne angajăm in fata dumneavoastră să nu precupeţim nici un efort pentru îndeplinirea fermă a sarcinilor reieşite din expunerea programatică la recenta plenară a C.C. al P.C.R. Cu aceste sentimente, cu această hotărire şi cu această voinţă, vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu toată energia pentru infăptuirea neabătută a politicii partidului şi statului nostru, avind convingerea că o Românie puternică, prosperă şi înfloritoare, o Românie tribună a păcii constituie o forţă politică importantă in influenţarea destinelor umanităţii, a viitorului însuşi al omenirii".