Scînteia, septembrie 1982 (Anul 51, nr. 12448-12473)

1982-09-01 / nr. 12448

Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, însoţit de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Iosif Banc, Emil Bobu, Gheorghe Oprea şi Petru Enache, precum şi de Gheorghe Dumitrache, prim-secretar al Comitetului judeţean Braşov al P.C.R., a continuat, marţi dimineaţa, vizita de lucru in municipiul Braşov. Populaţia oraşului a făcut secretarului general al partidului o primire entuziastă, plină de căldură, dind, şi in acest fel, expresie profundelor sentimente de dragoste şi respect pentru conducătorul partidului şi statului, care nu cunoaşte crez mai înălţător decit slujirea cu devotament a patriei, a poporului. Bulevardele „Braşovului nou“, străjuite de blocuri durabile şi moderne, au devenit, din primele ore ale dimineţii, adevărate culoare vii. In întimpinarea oaspeţilor dragi au ieşit bărbaţi şi femei, tineri şi virstnici, cu portretele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cu urări în cinstea partidului nostru comunist şi a patriei socialiste, cu flori ale acestei toamne bogate, în cromatica mulţimii ieşite în întimpinare se disting formaţii de dansatori în frumoase costume populare specifice Ţării Făgăraşului şi Ţării Birsei, ansambluri corale şi orchestrale profesioniste şi de amatori, sportivi, pionieri şi troimi ai patriei. Totul creeaza imaginea unei adevărate sărbători, a unei atmosfere tonice caracteristice fiecărei intîlniri a conducătorului partidului şi statului nostru cu populaţia acestui oraş cu vechi tradiţii în mişcarea revoluţionară şi care, prin rezultatele muncii ei, se află astăzi în eşaloanele fruntaşe ale clasei noastre muncitoare. Secretarul general al partidului este întîmpinat cu puternice urale şi însufleţite ovaţii. Se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R.! “, „Ceauşescu şi poporul“, „Stima noastră şi minciuna — Ceauşescu, România Dorinţa braşovenilor şi, alături de ei, a întregului nostru popor, de a munci intr-o lume fără bombe şi fără războaie, a fost scandată cu putere : „Ceauşescu, România — pacea şi prietenia „Ceauşescu — pace !“, „Vrem pace, nu război !“. Ultima zi a vizitei de lucru in judeţul Braşov a fost consacrată unei ample analize a felului in care acţionează întreprinderile constructoare de maşini din municipiu pentru modernizarea şi diversificarea producţiei, introducerea unor tehnologii perfecţionate care să asigure produselor o înaltă calitate, precum şi competitivitate sporită pe pieţele externe. (Continuare in pag. a 3-a) PROLETAR! DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Anul III Nr. 12 448 Miercuri 1 septembrie 1982 6 PAGINI — 50 BANI Prilejuind un nou şi fructuos dialog de lucru al secretarului general al partidului cu oamenii muncii, măsuri eficiente pentru perfecţionarea activităţii economice, pentru îndeplinirea exemplară a planului în acest an şi pe întregul cincinal, ieri s-a încheiat VIZITA DE LUCRU A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU IN JUDEȚUL BRAȘOV ÉEEEF . CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la marea adunare populară din municipiul Braşov Dragi tovarăşi, Doresc să încep prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor judeţului şi municipiului Braşov, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, un salut călduros, împreună cu cele mai bune urări. (Aplauze şi urale puternice ; se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R. !“). Ne aflăm în judeţul şi municipiul Braşov într-o vizită de lucru. Am vizitat mai multe întreprinderi din industria chimică şi din construcţiile de maşini. în general, avem impresii bune despre munca şi rezultatele obţinute de oamenii muncii din întreprinderile judeţului şi municipiului Braşov. Doresc să adresez felicitări tuturor colectivelor de oameni ai muncii pe care le-am vizitat, precum şi tuturor oamenilor muncii din Braşov, pentru rezultatele obţinute pînă acum, şi urarea de a realiza cu succes planul pe acest an şi de a crea, în acest fel, o bază trainică pentru înfăptuirea întregului cincinal. (Aplauze şi urale puternice , se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R. !“). Judeţul Braşov se numără printre judeţele cele mai dezvoltate din punct de vedere industrial. Aici se produc tractoare, camioane, o serie de alte utilaje şi maşini de înalt nivel tehnic, produse chimice de înaltă tehnicitate. Ca atare, Braşovul are un rol important în dezvoltarea generală a ţării, în înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XII-lea de ridicare a patriei noastre pe noi trepte de dezvoltare, de realizare a unei noi calităţi a muncii şi vieţii, de trecere la un nou stadiu de dezvoltare a României socialiste. (Aplauze şi urale puternice, se scandează „Ceauşescu — P.C.R. „Ceauşescu şi poporul !“). în întreaga ţară, oamenii muncii au obţinut, pe primele opt luni ale celui de-al II-lea an al cincinalului, rezultate importante în realizarea planului. Aş dori ca de aici, difn acest mare centru muncitoresc, să adresez felicitări tuturor oamenilor muncii din industria românească şi să le urez succese tot mai mari în întreaga lor activitate viitoare. (Aplauze şi urale puternice, prelungite , se scandează îndelung „Ceauşescu şi poporul !“). Deşi nu am vizitat unităţile agricole avute în vedere, totuşi, la ultima consfătuire pe problemele agriculturii am analizat şi situaţia agriculturii din Braşov. Este adevărat că, faţă de 1981, anul acesta recoltele sunt mai bune. Totuşi, trebuie să spunem că Braşovul poate realiza mai mult şi în domeniul agriculturii, în înfăptuirea programului de autoaprovizionare. Dar nu doresc acum să formulez critici, nici în ce priveşte industria, nici în legătură cu agricultura. Sper că atît comitetul judeţean, cit şi colectivele de oameni ai muncii vor înţelege şi vor interpreta faptul că nu am formulat critici faţă de unele lipsuri existente în judeţ ca o expresie a încrederii că, împreună cu comuniştii, cu toţi oamenii muncii, consiliile de conducere vor acţiona in aşa fel incit să realizeze planul în cele mai bune condiţii şi să demonstreze că aceste lipsuri sunt trecătoare. Eu am încrederea că aşa se va proceda ! (Aplauze şi urale puternice , se scandează „Ceauşescu — P.C.R. Nu trebuie să uităm nici un moment că am investit mult pentru dezvoltarea industriei noastre socialiste, pentru făurirea unei agriculturi moderne — şi că acum trebuie să punem pe primul plan folosirea la întreaga capacitate a mijloacelor pe care le avem în întreprinderile noastre, să asigurăm o producţie de înaltă calitate, de nivel tehnic competitiv cu cele mai bune produse similare existente pe plan internaţional. Să facem un aşa fel incit tractoarele, camioanele, rulmenţii şi alte produse ale industriei din Braşov, ale industriei româneşti în general, să poată reprezenta cu cinste poporul român, munca clasei noastre muncitoare, stăpînă pe destinele sale, care făureşte societatea socialistă în deplină libertate, în mod conştient, edificînd cea mai nobilă şi cea mai umană societate din lume. (Urale şi aplauze puternice, prelungite , se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). în acelaşi timp este necesar să acordăm mai multă atenţie reducerii consumurilor materiale, realizării de economii în toate domeniile de activitate. Cu materialele actuale, dacă sunt bine gospodărite, putem realiza o creştere a producţiei de cel puţin 15—20 la sută. Aceasta demonstrează rezervele mari pe care le avem încă în acest domeniu. Trebuie să acţionăm în aşa fel incit, pe această bază, să asigurăm mai buna aprovizionare tehnico-materială şi creşterea eficienţei economice a întregii noastre activităţi. Avem datoria, dragi tovarăşi, să facem, totul pentru a obţine, cu mijloacele de care dispunem, creşterea mai puternică a venitului naţional, a avuţiei generale a poporului nostru — singura sursă pentru dezvoltarea României socialiste şi creşterea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a poporului. (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu şi poporul!“). Este, de asemenea, necesar să acordăm mai multă atenţie creşterii productivităţii muncii, pe baza mecanizării şi automatizării proceselor de producţie. Am constatat multe lucruri bune în vizita din aceste două zile ; trebuie generalizate şi făcut totul pentru a ridica nivelul mecanizării şi automatizării producţiei, al productivităţii muncii, pentru a întrece astfel imperialismul, capitalismul în acest domeniu, hotărîtor pentru dezvoltarea generală a patriei noastre şi pentru a demonstra superioritatea socialismului asupra societăţii capitaliste. (Urale şi aplauze puternice , se scandează „Ceauşescu — P.C.R.“!). Avînd în vedere întreprinderile moderne existente în Braşov, precum şi forţa de cercetare, inclusiv învăţămîntul superior existent în (Continuare in pag. a IlI-a)