Scînteia, septembrie 1982 (Anul 51, nr. 12448-12473)

1982-09-01 / nr. 12448

SC I NT El A — miercuri I septembrie 1982 PAGINA 3 VIZITA DE LUCRU A TOVARASULUI NICOLAE CEAUŞESCU IN JUDEŢUL BRASOV CUVlNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la marea adunare populară din municipiul Braşov (Urmare din pag. I) Braşov, este necesar să acordăm mai multă atenţie perfecţionării şi creării de noi produse de înaltă productivitate şi tehnicitate. Este necesar să unim toate forţele pentru rezolvarea mai rapidă a introducerii în producţie a unor motoare, a unor maşini noi , a căror asimilare în fabricaţie este întîrziată. Dar am spus că nu vorbesc de critică ; trebuie însă neapărat să facem totul pentru ca, anul viitor, să avem cel puţin 4 000 de motoare de 360 CP. Este necesar să se facă totul pentru ca „Steagul roşu“ să-şi îndeplinească această sarcină de onoare, realizînd, în acelaşi timp, întregul plan pe care-l are. Acelaşi lucru e valabil şi pentru „Tractorul“ şi „Rulmentul“, precum şi pentru celelalte întreprinderi din Braşov. Toate au sarcini foarte mari în asimilarea de noi produse, în introducerea mai rapidă a cercetării în producţie. Aceasta constituie, de altfel, una din problemele esenţiale atît pentru ridicarea productivităţii muncii şi a eficienţei economice, cît şi pentru creşterea competitivităţii produselor româneşti pe plan internaţional. (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). Odată cu aceasta este necesar să se acorde mai multă atenţie şi problemelor agriculturii. In Braşov sunt condiţii pentru o producţie bună la o serie de culturi vegetale — la cartofi, la sfeclă, chiar şi la grîu şi alte produse. De asemenea, sunt posibilităţi deosebite pentru creşterea producţiei în zootehnie. Trebuie să obţinem o folosire mai bună a păşunilor şi fîneţelor existente în judeţ, pentru dezvoltarea puternică a zootehniei, pentru creşterea producţiei de spte, de carne, spre a asigura înfăptuirea în condiţii bune a programului de autoaprovizionare, astfel ca judeţul Braşov, cel puţin la aceste produse, să-şi poată asigura în întregime consumul propriu. Ştiţi bine că pentru asigurarea necesarului de pîine trebuie să aducem aici, din alte judeţe, peste 100 mii de tone de grîu, plus alte cereale. Deci este necesar ca oamenii muncii din agricultură, consiliile populare, organele agricole, comitetul judeţean de partid să acţioneze şi în acest domeniu cu toată energia pentru realizarea hotărîrilor Congresului al XII-lea al partidului. La consfătuirea de la Bucureşti am discutat pe larg problemele pentru întreaga ţară şi pentru judeţul Braşov. In general, anul acesta avem o recoltă agricolă bună. Braşovul nu a dat încă tot ce putea da; sperăm însă că anul viitor Braşovul va ocupa un loc mai important şi în agricultură, că va da o producţie agricolă mai bună. Să facem deci ca şi agricultura, atît cea din judeţul Braşov, cît şi întreaga agricultură românească, să aducă o contribuţie tot mai însemnată la dezvoltarea generală a ţării, la buna aprovizionare a populaţiei, la ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a poporului nostru , ţelul suprem al politicii partidului, esenţa societăţii socialiste pe care o edificăm în România. (Urale şi aplauze prelungite ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“). Sarcinile mari pe care le avem de soluţionat în toate domeniile — atît în industrie, cît şi în agricultură — impun măsuri hotărîte pentru mai buna pregătire a cadrelor, a oamenilor muncii, şi din industrie, şi din agricultură. Este necesar să ridicăm nivelul calificării la nivelul tehnicii moderne de care dispun întreprinderile noastre. Trebuie să ridicăm gradul de calificare profesională pentru a putea produce utilaje, maşini de înaltă tehnicitate şi productivitate. Aceste maşini şi utilaje nu pot fi realizate decit de muncitori cu o înaltă pregătire tehnică, de maiştri, de ingineri, de oameni care — acţionînd în mod conştient ca proprietari, producători, beneficiari — fac totul pentru a-şi ridica continuu pregătirea profesională, tehnică şi ştiinţifică, precum şi pregătirea politică, pentru a acţiona ca adevăraţi stăpîni a tot ceea ce există în România. (Urale şi aplauze puternice le scandează „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — P.C.R.!“). în acelaşi timp, este nevoie de creşterea spiritului de răspundere, de disciplină, de ordine. Maşinile moderne pe care le avem în dotare trebuie întreţinute, supravegheate; cînd sînt lăsate la voia întîmplării ne produc pagube uriaşe. De aceea, pe lîngă nivelul tehnic şi calificarea necesară, introducerea ordinii şi disciplinei în toate domeniile este esenţială pentru realizarea sarcinilor de mare răspundere ce revin tuturor colectivelor de oameni ai muncii. Acum, la începutul lunii septembrie, cînd se deschide anul de învăţămînt, trebuie să acordaţi o atenţie deosebită problemei pregătirii cadrelor, reciclării şi ridicării nivelului de cunoştinţe al tuturor oamenilor muncii, din toate sectoarele de activitate. Insist asupra acestei probleme pentru că ea constituie una din cele mai importante sarcini în momentul de faţă, în vederea realizării unei noi calităţi a vieţii şi muncii. O nouă calitate presupune un om nou, cu o înaltă conştiinţă revoluţionară, cu ridicat nivel tehnic şi de cunoştinţe profesionale — un om al societăţii socialiste, viitor constructor al comunismului. (Urale şi aplauze puternice , se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“). Judeţul şi municipiul Braşov dispun de tot ce este necesar pentru a îndeplini cu succes planul pe acest an, pentru realizarea şi chiar producerea peste plan, în acest cincinal, a unor maşini şi utilaje. Trebuie să facem în aşa fel încît această forţă uriaşă de oameni ai muncii, care reprezintă aproape 50 la sută din populaţia judeţului, să acţioneze într-o deplină unitate, într-un spirit revoluţionar, pentru a face ca Braşovul să fie primul nu numai din punctul de vedere al industrializării, dar şi al nivelului tehnic, al eficienţei, al productivităţii, să ocupe tot timpul un loc fruntaş intre judeţele României socialiste ! (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). Dragi tovarâşi şi prieteni, Punînd pe primul plan înfăptuirea Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate, noi ne îndeplinim înalta îndatorire faţă de poporul nostru, dar şi faţă de cauza socialismului, a independenţei popoarelor, a păcii întregii omeniri. Pornind de la aceasta, facem totul pentru a contribui la soluţionarea marilor probleme internaţionale, în aşa fel încît să se asigure pacea şi independenţa popoarelor, deoarece numai în aceste împrejurări România îşi va putea realiza programele sale de dezvoltare socialistă, numai astfel fiecare popor îşi va putea înfăptui aspiraţiile sale de bunăstare şi fericire. (Urale şi aplauze puternice ; se scandează „Ceauşescu — pace !“). După cum este bine cunoscut, în viaţa internaţională se confruntă două tendinţe diametral opuse. Acţionează încă politica imperialistă de forţă şi dictat, de reîmpărţire a zonelor de influenţă , dar, în acelaşi timp, acţionează puternic voinţa popoarelor de a lichida cu desăvîrşire colonialismul, dominaţia imperialistă, de a asigura deplina independenţă, dreptul fiecărei naţiuni de dezvoltare liberă, fără nici un amestec din afară. (Aplauze şi urale puternice, prelungite). In confruntarea dintre aceste două tendinţe se afirmă tot mai puternic superioritatea popoarelor — marea majoritate a lumii, care lupta cu hotărîre pentru a-şi asigura un viitor liber. Şi noi avem ferma convingere că viitorul aparţine omenirii libere şi independente, că politica colonialistă şi imperialistă va fi lichidată prin lupta unită a popoarelor ! (Urale şi aplauze prelungite ; se scandează „Ceauşescu — pace !“). Sînt încă o serie de conflicte in diferite părţi ale lumii. Considerăm că este necesar să se facă totul pentru a se renunţa cu desăvîrşire la calea militară în soluţionarea diferitelor probleme dintre state şi pentru a se acţiona numai şi numai pe calea tratativelor în rezolvarea oricăror probleme divergente. Oricît de lungi şi grele ar fi tratativele, ele sînt incomparabil mai bune, mai uşoare decit conflictele militare. De aceea, trebuie să facem totul pentru a se pune capăt actelor de agresiune militară, conflictelor armate, pentru soluţionarea problemelor pe calea tratativelor, spre a se asigura pacea întregii lumi. (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu — pace !“). România, după cum este bine cunoscut, s-a pronunţat întotdeauna pentru soluţionarea problemelor din Orientul Mijlociu pe calea tratativelor. Acum, după evenimentele şi actele agresive militare ale Israelului în Liban, în Beirut, după soluţia care s-a realizat în Beirut, pe calea negocierilor, considerăm că este necesar să se tragă toate învăţămintele şi să se pună capăt oricăror acţiuni militare din partea Israelului, să se treacă la retragerea tuturor trupelor Israelului din Liban, să se asigure independenţa şi integritatea Libanului şi, totodată, să se treacă la soluţionarea problemei poporului palestinian, pe baza dreptului său la autodeterminare, la constituirea unui stat palestinian independent. (Aplauze şi urale puternice, îndelungate). Evenimentele militare din Liban şi din Beirut au demonstrat încă o dată că problemele Orientului Mijlociu nu pot fi soluţionate pe cale militară, că trebuiesă se acţioneze pe calea negocierilor. Şi, acum este timpul să se acţioneze pentru a se ajunge la o soluţie deplină şi la o pace trainică în Orientul Mijlociu! Poporul palestinian are dreptul la un stat propriu ! In Orientul Mijlociu este loc pentru un stat palestinian, aşa cum este loc — şi trebuie să existe şi statul israelian independent — şi să se asigure convieţuirea paşnică a acestor două state, a tuturor statelor din această zonă. (Aplauze şi urale îndelungate , se scandează „Ceauşescu — pace !“), în acelaşi spirit, al tratativelor, trebuie soluţionate şi celelalte conflicte militare, inclusiv conflictul dintre Irak şi Iran. Dragi tovarăşi şi prieteni, Una din problemele fundamentale ale epocii noastre este aceea a războiului sau a păcii. Cursa înarmărilor aluat proporţii uriaşe, s-au acumulat stocuri de armamente, inclusiv de armamente nucleare, care pot distruge de multe, de foarte multe ori întreaga omenire. Este timpul să se pună capăt cursei înarmărilor ! Este timpul să se renunţe la politica de înarmare şi supraînarmare, care împovărează grav viaţa tuturor popoarelor şi duce la creşterea pericolului de război ! Trebuie să se acţioneze în spiritul responsabilităţii pentru trecerea la dezarmare, şi în primul rînd la dezarmarea nucleară ! Trebuie să realizăm un echilibru al forţelor, dar nu prin ridicarea nivelului înarmărilor, ci prin reducerea continuă, sub un control internaţional, a tuturor armamentelor, prin trecerea la dezarmarea nucleară ! (Aplauze şi urale îndelungate ; se scandează „Ceauşescu — pace !“, „Dezarmare — pace !“). In acest cadru, considerăm că trebuie să facem totul pentru a opri amplasarea rachetelor cu rază medie de acţiune în Europa, pentru retragerea şi distrugerea celor existente, pentru o Europă fără nici un fel de rachete nucleare — nici cu rază medie, nici cu rază mai mică de acţiune — pentru o Europă fără armament nuclear ! (Aplauze şi urale prelungite ; se scandează „Ceauşescu — pace !“). Să acţionăm în deplină unitate cu toate forţele care se pronunţă pentru pace ! — aşa cum a acţionat poporul nostru în toamna anului trecut şi în primăvara anului acesta. Este bine cunoscut că marile manifestaţii de pace din Europa şi de pe alte continente — la care poporul nostru s-a alăturat cu întreaga forţă— au demonstrat voinţa naţiunilor lumii de a face totul pentru a pune capăt cursei înarmărilor, pentru pace. Trebuie să spunem că aceste mari manifestaţii ale popoarelor au avut deja o anumită influenţă şi au determinat multe guverne, mulţi şefi de state să gîndească mai bine, să devină mai realişti, să ţină seama de voinţa popoarelor. Stă deci în puterea popoarelor ca, acţionînd unite, să impună pacea, să impună dezarmarea generală, şi în primul rînd dezarmarea nucleară. In numele vieţii, al independenţei popoarelor, trebuie să facem totul pentru a asigura dreptul suprem al oamenilor şi al naţiunilor la viaţă, la existenţă liberă şi demnă, la independenţă ! (Aplauze şi urale prelungite , se scandează „Ceauşescu — pace !“). România acordă o mare însemnătate reuniunii de la Madrid, care urmează să-şi reînceapă activitatea în noiembrie în acest an. Dorim ca această reuniune să se încheie cu rezultate cît mai bune, să dea un nou imbold dezvoltării cooperării şi securităţii în Europa. Ne pronunţăm pentru o conferinţă europeană consacrată încrederii şi dezarmării, pentru continuarea reuniunilor începute la Helsinki, deoarece ele asigură un cadru organizat de discutare a problemelor dintre ţările europene, pentru a găsi calea dezvoltării colaborării, a realizării unităţii lor, bazate pe respectul orînduirii sociale din fiecare ţară şi al independenţei fiecărei naţiuni, dar şi pe o colaborare activă pentru dezvoltarea lor economico-socială şi sporirea contribuţiei lor la progresul general al ştiinţei şi culturii, la realizarea unei vieţi mai bune a tuturor oamenilor. (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu — pace !“). In cadrul securităţii europene, acordăm o mare însemnătate problemelor din Balcani. Dorim ca Balcanii să înceteze de a mai fi vreodată un butoi de pulbere — cum era denumit în trecut — să înceteze de a mai fi un instrument în mîinile marilor puteri imperialiste. Dorim ca popoarele din această regiune să colaboreze tot mai strîns pentru dezvoltarea lor economico-socială independentă, pentru a realiza în Balcani o zonă a prieteniei şi a colaborării paşnice, fără arme nucleare. Doresc să afirm aici că România întreţine relaţii bune cu toate statele din Balcani şi are convingerea că popoarele din această regiune pot să realizeze în Balcani o zonă care să demonstreze posibilitatea colaborării paşnice, fără arme nucleare ! (Aplauze şi urale puternice, prelungite , se scandează „Ceauşescu — pace !“). O altă problemă deosebit de gravă în viaţa mondială este aceea a decalajelor mari dintre ţările bogate şi sărace. Este bine cunoscut că aproape 2/3 din omenire trăieşte în ţările în curs de dezvoltare. Starea în care se găsesc astăzi aceste state este un rezultat direct al politicii colonialiste şi imperialiste, al faptului că timp de sute de ani aceste popoare au fost jefuite şi asuprite, că pe seama lor s-au realizat bogăţiile şi dezvoltarea uriaşă în ţările dezvoltate, bogate de astăzi. Este bine cunoscut că şi poporul român a plătit zeci şi zeci de miliarde de dolari pentru dezvoltarea ţărilor bogate de astăzi. Acei care vorbesc acum de superioritatea sau de viaţa mai bună din ţările capitaliste n-ar trebui să uite aceasta niciodată ! Trebuie să spunem clasei muncitoare din aceste ţări că situaţia lor mai bună de astăzi este rezultatul vieţii grele, înapoiate a peste 2/3 din omenire, că trebuie să lichidăm subdezvoltarea odată cu lichidarea dominaţiei coloniale şi imperialiste, să asigurăm ridicarea popoarelor rămase în urmă la o viaţă nouă, liberă, la o viaţă economică înfloritoare. (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). România se pronunţă ferm pentru realizarea unei noi ordini economice şi politice internaţionale, bazată pe egalitate, respect al independenţei şi suveranităţii, pe neamestec în treburile interne, pe o cooperare în spiritul echităţii şi avantajului reciproc. Trebuie să se facă totul pentru a se ajuta ţările rămase în urmă în eforturile pentru dezvoltarea lor economică şi socială. De aceasta depinde şi stabilitatea economiei mondiale, inclusiv păstrarea actualului nivel în ţările dezvoltate. Fără realizarea noii ordini economice, fără lichidarea subdezvoltării nu se va putea asigura nici stabilitatea economică, dar nici pacea internaţională. Pacea şi noua ordine economică internaţională reprezintă o unitate şi o necesitate obiectivă — şi trebuie să facemtotul pentru realizarea acestor două cerinţe vitale pentru întreaga omenire ! (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu — pace !“). Este necesar să facem totul pentru a asigura participarea la soluţionarea marilor probleme internaţionale a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau de orinduire socială. In mod deosebit trebuie să asigurăm participarea activă a ţărilor mici şi mijlocii, a ţărilor nealiniate, a ţărilor în curs de dezvoltare, care sunt vital interesate în soluţionarea problemelor în interesul întregii omeniri, într-o politică democratică, de pace şi independenţă. Este necesar să facem totul pentru creşterea rolului Organizaţiei Naţiunilor Unite, al altor organisme internaţionale în soluţionarea marilor probleme ale lumii contemporane. Să facem astfel încît hotărîrile adoptate de Organizaţia Naţiunilor Unite să fie îndeplinite şi respectate de toate statele! Numai aşa vom reuşi să asigurăm realizarea unor noi relaţii în viaţa internaţională, să creăm condiţiile pentru făurirea unei lumi mai drepte şi mai bune pe planeta noastră. (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu — pace !“). In spiritul hotărîrilor Congresului al XII-lea privind politica internaţională, vom acţiona cu toată fermitatea pentru dezvoltarea relaţiilor cu toate ţările socialiste, acordînd, desigur, o atenţie deosebită relaţiilor cu vecinii noştri. Vom întări, în continuare, relaţiile cu ţările în curs de dezvoltare, precum şi cu ţările capitaliste dezvoltate, punînd întotdeauna la baza raporturilor noastre cu toate statele principiile egalităţii, respectului independenţei şi suveranităţii, neamestecului în treburile interne şi avantajului reciproc, renunţării la forţă şi la ameninţarea cu forţa, dreptului fiecărui popor, al fiecărei naţiuni de a fi pe deplin stăpîne pe destinele sale, de a-şi organiza viaţa aşa cum doresc, fără nici un amestec din afară ! (Aplauze şi urale puternice ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu — pace !“). Dragi tovarăşi şi prieteni, In încheiere, doresc să exprim, încă o dată, satisfacţia pentru ceea ce am constatat în activitatea oamenilor muncii din Braşov, a organizaţiilor de partid, a consiliilor oamenilor muncii, a sindicatului, a tineretului, în activitatea clasei muncitoare, a inginerilor, a tehnicienilor, a ţărănimii, îmi exprim convingerea că această uriaşă forţă pe care o reprezintă oamenii muncii din cel mai industrializat judeţ al patriei noastre va şti să lucreze în aşa fel încît să lichideze rapid lipsurile care mai există în diferite domenii, pentru ca Braşovul să se prezinte la sfîrşitul anului şi al cincinalului cu rezultate deosebite în toate domeniile de activitate ! (Aplauze şi urale puternice ; se scandează indelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul !“). Aşa cum am menţionat mai înainte, ar fi bine dacă v-aţi propune, dragi tovarăşi, să ocupaţi, în acest cincinal, cel puţin o dată locul I în întrecerea dintre judeţe. Aveţi posibilitatea — şi trebuie să faceţi acest lucru ! (Aplauze şi urale puternice; se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul !“). Vă adresez, dumneavoastră, tuturor oamenilor muncii din judeţul şi municipiul Braşov urarea de succese tot mai mari în întreaga activitate, multă sănătate şi multă fericire ! (Aplauze şi urale puternice, Îndelungate, se scandează cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — pace !“. Toţi cei prezenţi la marea adunare populară ovaţionează minute in şir, într-o atmosferă de puternică unitate, pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul general al partidului şi preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu). . Marea adunare populară din municipiul Braşov (Urmare din pag. a II-a) am obţinut importante economii la consumurile specifice, reuşind să înregistrăm o reducere a cheltuielilor materiale cu 10,1 lei la 1 000 lei producţie-marfă şi depăşirea indicatorului de producţie netă cu 27,1 milioane lei. Cu acest prilej, vă rog să-mi permiteţi să exprim cele mai calde mulţumiri tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, care ne-a acordat un sprijin generos in asimilarea şi introducerea unor noi tehnologii, în desfăşurarea unei bogate activităţi de cercetare ştiinţifică în combinatul nostru. Preţioasele indicaţii de care am beneficiat cu prilejul vizitei de lucru efectuate la combinatul nostru de către dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, constituie pentru noi un program mobilizator de a acţiona cu şi mai multă fermitate pentru valorificarea superioară a materiilor prime, creşterea randamentelor de transformare, înlocuirea tehnologiilor mari consumatoare de energie, folosirea integrală a capacităţilor de producţie, asigurarea unei bune întreţineri şi exploatări a instalaţiilor şi utilajelor, perfecţionarea pregătirii profesionale a întregului personal, întărirea ordinii şi disciplinei in toate secţiile şi locurile de muncă. Totodată, organele şi organizaţiile de partid, de masă şi obşteşti, consiliul oamenilor muncii vor intensifica eforturile pentru transpunerea in viaţă a hotărîrilor Congresului al XII-lea al partidului, ale Plenarei C.C. al P.C.R. din iunie a.c., a ideilor şi tezelor ce se desprind din cuvintările dumneavoastră cu privire la ridicarea nivelului ideologic, politic şi cultural al tuturor oamenilor muncii, pentru educarea lor in spiritul înaltelor principii ale socialismului şi comunismului. In numele muncitorilor, tehnicienilor şi inginerilor din Combinatul chimic Victoria, doresc să vă adresez din inimă, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, multă sănătate, putere de muncă şi de creaţie pentru prosperitatea poporului român, pentru înflorirea şi măreţia României socialiste şi ridicarea ei tot mai sus în constelaţia popoarelor lumii. Primul secretar al comitetului judeţean de partid, exprimind dorinţa participanţilor la adunare, a tuturor locuitorilor Braşovului, a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu rugămintea de a lua cuvîntul. Primit cu vii şi îndelungi aplauze, cu puternice urale şi ovaţii, a luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea secretarului general al partidului a fost urmărită cu deosebit interes, cu deplină aprobare de toţi participanţii la adunare, fiind subliniată în repetate rinduri de indelungi aplauze, urale şi ovaţii , s-a scandat cu înflăcărare „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — pace !“, în încheierea adunării, făcîndu-se ecoul sentimentelor şi gîndurilor comuniştilor, ale tuturor oamenilor muncii din judeţul Braşov, primul secretar al comitetului judeţean de partid, luînd cuvîntul, a spus : Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, In numele organizaţiei judeţene de partid, al tuturor locuitorilor judeţului, vă adresăm cele mai vii mulţumiri pentru strălucita cuvîntare cu care aţi onorat adunarea noastră, pentru vizita de lucru efectuată in judeţul nostru. Aprecierile şi indicaţiile referitoare la judeţul nostru, tezele şi ideile de mare însemnătate privind politica internă şi externă a partidului şi statului pun încă o dată în lumină, cu deosebită putere, preocuparea dumneavoastră neobosită pentru bunul mers al întregii vieţi economico-sociale, pentru înfăptuirea aspiraţiilor şi năzuinţelor fundamentale ale poporului român. Am reţinut cu toată atenţia observaţiile şi cerinţele formulate de dumneavoastră in cadrul acestei adu- nări privind neajunsurile care se manifestă încă în judeţul nostru, cit şi recomandările concrete făcute la fiecare unitate vizitată şi ne angajăm să acţionăm energic, cu răspundere comunistă, pentru înlăturarea lor şi îmbunătăţirea întregii activităţi. Mulţumindu-vă încă o dată pentru sprijinul permanent şi îndrumările deosebit de preţioase pe care ni le acordaţi, vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că vom munci cu dăruire şi abnegaţie revoluţionară pentru înfăptuirea directivelor dumneavoastră, pentru a vă putea raporta că organizaţia noastră de partid, judeţul nostru şi-au îndeplinit cu cinste datoria de onoare de a fi in primele rinduri ale luptei pentru transpunerea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XII-lea al partidului, în încheiere, în numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor judeţului Braşov, vă adresăm dumneavoastră, mult iubite tovarăşe secretar general, tovarăşei Elena Ceauşescu cele mai calde urări de sănătate, ani mulţi şi bogaţi în înfăptuiri, spre continua propăşire a României socialiste şi prosperitatea poporului român. Să ne trăiţi întru mulţi ani pentru a ne călăuzi spre culmile luminoase ale civilizaţiei comuniste ! Adunarea s-a încheiat ,in aceeaşi atmosferă vibrantă, însufleţită, de înălţător patriotism, cei prezenţi reafirmîndu-şi hotărîrea de nestrămutat de a da viaţă îndemnurilor şi orientărilor formulate de secretarul general al partidului, de a-şi aduce contribuţia la înfăptuirea marilor sarcini ce revin judeţului din mobilizatoarele obiective înscrise in amplul program de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. La plecare, zecile de mii de participanţi la marea adunare populară aclamă din nou cu însufleţire, ovaţionează indelung pentru partid şi secretarul său general, pentru continua înflorire a patriei noastre socialiste. O gardă alcătuită din militari ai forţelor noastre armate, din membri ai gărzilor patriotice şi ai formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. Au răsunat solemn acordurile Imnului de Stat al Republicii Socialiste România. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu s-au îndreptat apoi spre Predeal. Pe întregul traseu ce a străbătut citeva din arterele principale ale Braşovului, străjuit de moderne construcţii ridicate în ultimii ani, numeroşi locuitori ai oraşului şi-au manifestat cu deosebită căldură dragostea şi stima faţă de secretarul general al partidului, recunoştinţa faţă de grija sa statornică pentru dezvoltarea necontenită a judeţului lor, ca dealtfel a tuturor zonelor ţării, pentru ridicarea permanentă a nivelului de trai material şi spiritual al întregului nostru popor. Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în judeţul Braşov s-a încheiat. Noul dialog de lucru al conducătorului partidului şi statului nostru cu făuritorii de bunuri materiale şi spirituale braşoveni are, asemeni tuturor intîlnirilor precedente, o importanţă deosebită pentru mersul înainte al judeţului. Aprecierile şi îndemnurile, adresate cu acest prilej de tovarăşul Nicolae Ceauşescu au însufleţit şi vor călăuzi eforturile creatoare, întreaga muncă pe care oamenii muncii din această parte a ţării o consacră progresului şi prosperităţii judeţului lor, propăşirii patriei noastre socialiste. La moderna întreprindere „Hidromecanica"