Scînteia, februarie 1983 (Anul 52, nr. 12578-12601)

1983-02-01 / nr. 12578

SCINTEIA — mărfi 1 februarie 1983 Gînduri şi sentimente de aleasă preţuire ale întregului popor, voinţă fermă de a înfăptui neabătut Măririle Conferinţei Naţionale a partidului . Scrisori şi telegrame de felicitare adresate secretarului general al partidului cu prilejul împlinirii a 50 de ani de activitate revoluţionară şi aniversării zilei sale de naştere Vă datorăm dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, condiţiile minunate de muncă şi viaţă de care ne bucurăm noi, minerii, azi, în societatea socialistă — se arată în mesajul ÎNTREPRINDERII MINIERE ROVINARI. Prin grija dumneavoastră statornică pentru valorificarea superioară a resurselor naturale, Rovinari a devenit un puternic centru carbonifer, cu un rol de mare însemnătate in asigurarea bazei energetice a patriei. La iniţiativa dumneavoastră, pentru noi se edifică în această zonă cel mai tinăr centru urban al României — oraşul Rovinari, se înalţă moderne citadele edilitare şi social-culturale. Traducind consecvent în viaţă hotăririle Congresului al XII-lea al partidului, ale Conferinţei Naţionale, sfaturile părinteşti şi indicaţiile preţioase ce ni le-aţi dat de cite ori v-aţi aflat printre noi, colectivul nostru de muncă a înregistrat paşi importanţi in dotarea şi modernizarea procesului de producţie în cariere, în pregătirea profesională şi ridicarea conştiinţei oamenilor, in sporirea eficienţei activităţii extractive. In semn de cald omagiu cu care cinstim acest emoţionant moment aniversar din viaţa dumneavoastră, minerii de la Rovinari realizează şi depăşesc zilnic sarcinile de plan şi sunt angajaţi cu întreaga lor capacitate ca, in 1983, să asigure economiei naţionale peste 9 milioane tone cărbune. Inscriindu-se între marile obiective industriale ale actualei etape, iniţiate şi urmărite personal de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, noua şi moderna cetate de foc a Iaşiului reflectă încă o dată preocuparea statornică cu care militaţi pentru amplificarea procesului de industrializare şi dezvoltare echilibrată a tuturor zonelor ţării , se arată în mesajul COMBINATULUI DE UTILAJ GREU DIN IAŞI. Răspunzind grijii cu care urmăriţi realizarea acestui gigant industrial, vă raportăm că am acţionat cu toată responsabilitatea pentru a construi in cadrul combinatului o mare parte a structurilor metalice, a unor utilaje şi maşini necesare noilor obiective. Am asimilat pînă acum 65 mărci de oţeluri, din care 15 aliaje şi înalt aliate, pompe de mare capacitate, unele sortimente de utilaj metalurgic şi refractar şi sistem în curt de asimilare a tehnologiilor pentru turbine hidraulice, a lingourilor pina la 200 tone şi a cilindrilor de fontă cu crustă dură şi forjaţi pentru laminoare. Odată cu înălţarea combinatului şi asimilarea produselor în fabricaţie se formează aici oameni noi, care se constituie intr-un puternic nucleu muncitoresc, cu o temeinică pregătire tehnică şi politică, cu o tot mai ridicată conştiinţă revoluţionară. Hotăriţi să înfăptuim în mod exemplar obiectivele stabilite de Congresul al XII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, sarcinile pe care ni le-aţi trasat la marea adunare populară din septembrie 1982 de a realiza în anul 1985 o producţie de circa 10 miliarde lei, vă rugăm să primiţi angajamentul nostru solemn de a vă urma în gînd şi faptă, de a stringe şi mai mult rîndurile în jurul conducerii partidului, al dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, convinşi fiind că numai astfel ne onorăm cu cinste şi răspundere comunistă încrederea pe care ne-o acordaţi. Ştiinţa şi tehnica românească, parte integrantă a măreţului program al partidului de dezvoltare socialistă multilaterală, a beneficiat întotdeauna de sprijinul dumneavoastră generos şi competent — se menţionează în telegrama transmisă de ASOCIAŢIA OAMENILOR DE ŞTIINŢA DIN REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA. în acest moment deosebit ne exprimăm deplina şi unanima adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru şi vă asigurăm că oamenii de ştiinţă din ţara noastră sunt ferm hotăriţi să acţioneze cu toată puterea pentru înflorirea continuă a patriei noastre socialiste. Vă rugăm respectuos să primiţi, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, caldul nostru omagiu şi urările noastre, pornite din adincul inimii, de multă sănătate şi putere de muncă, ani mulţi şi fericiţi pentru binele şi prosperitatea scumpei noastre patrii, intr-o lume a păcii şi prieteniei intre popoare. In anii înscrişi cu litere de aur în istorie drept „Epoca Ceauşescu“, am zidit aici, la Galaţi, călăuziţi de flacăra vie a imboldurilor dumneavoastră permanente, o cetate industrială cum puţine sunt în lume, cetatea celor zece milioane tone de oţel — se menţionează, printre altele, în mesajul COMBINATULUI SIDERURGIC GALAŢI. Opera pe care am înălţat-o, întru măreţia şi puterea economiei româneşti, de azi şi de mîine, în vecinătatea castrului roman Tirighina, însemn al genezei şi permanenţei poporului nostru în spaţiul carpato-dunărean-pontic, a cerut constant eforturi materiale şi umane, de dimensiuni şi proporţii uriaşe, a cerut spirit de dăruire şi abnegaţie. Prezent în repetate rinduri in mijlocul nostru, aţi ştiut ca nimeni altul să ne îmbărbătaţi la bine şi la greu, să ne insuflaţi încredere in propriile forţe, dinamism în acţiune, hotărîrea fermă, revoluţionară, în ideea de a progresa, ţeluri şi trăsături proprii personalităţii dumneavoastră şi pe care le sădiţi tuturor fiilor acestui neam. Trăim deosebita satisfacţie de a vă putea raporta, în semn de omagiu, încheierea construcţiei marilor obiective siderurgice ale ţării — furnale, oţelării, cocserii şi laminoare, care furnizează economiei peste 250 mărci de oţeluri, in zeci de milioane de tone. Urmîndu-vă cu fermă hotărîre îndemnurile, perseverăm pe calea perfecţionării propriei activităţi, ne însuşim şi promovăm larg tehnologiile noi, realizind oţelurile speciale, cu o înaltă valoare, de care ţara are nevoie. Urmînd exemplul dumneavoastră luminos, de muncă neobosită pentru binele şi măreţia patriei străbune, pentru prosperitatea şi fericirea poporului nostru, vă asigurăm, tovarăşe secretar general, că vom face totul pentru folosirea la capacitatea maximă a instalaţiilor, utilajelor şi materialelor din dotare, pentru exploatarea intensivă a fondului de sonde existent, vom intensifica lucrările de foraj pentru descoperirea de noi zăcăminte de ţiţei şi gaze, aplicarea de noi operaţii tehnologice şi creşterea coeficientului de exploatare care să ducă la realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan la extracţia ţiţeiului şi gazelor. In acelaşi timp, ne vom îndrepta atenţia spre creşterea eficienţei economice, reducerea consumului de material tubular pe seama recondiţionării în bazele proprii şi a consumului de energie — se menţionează în mesajul TRUSTULUI PETROLULUI BOLINTIN, JUDEŢUL GIURGIU. Vă rugăm să primiţi şi cu acest prilej aniversar, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, asigurările profundului nostru devotament faţă de dumneavoastră, faţă de partid şi politica sa înţeleaptă, că vom răspunde prin fapte şi puternică angajare înflăcăratelor îndemnuri pe care le-aţi adresat întregului popor de la tribuna Conferinţei Naţionale a partidului, pentru îndeplinirea sarcinilor ce ne revin din hotărârile Congresului al XII-lea al partidului, din Programul de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Pentru noi, constructorii, ca dealtfel, pentru întreaga noastră clasă muncitoare, pentru întregul popor,, victoriile obţinute în construcţia socialismului, cu deosebire în cei aproape 18 ani de cînd sînteţi în fruntea partidului, sînt cele mai glorioase pe care poporul le-a avut vreodată şi de aceea le denumim cu mîndrie „Epoca Ceauşescu“ — se spune în mesajul TRUSTULUI DE CONSTRUCŢII INDUSTRIALE ŞI AGROZOOTEHNICE BUCUREŞTI. Vă raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că, aşa cum ne-aţi învăţat, colectivul nostru, sub conducerea organizaţiei de partid, a desfăşurat o activitate plină de avînt revoluţionar, pentru traducerea în viaţă a înţeleptei politici de investiţii, promovate şi îndrumate in mod strălucit de dumneavoastră. Unitatea noastră şi-a adus contribuţia la realizarea platformelor industriale din Bucureşti-Pipera, Militari, Băneasa, a platformei chimice Giurgiu şi la alte obiective, realizîndu-şi in mod exemplar angajamentele asumate. Am avut marea fericire ca, in anii 1980 şi 1981, înalta distincţie „Ordinul Muncii“ clasa I pentru locul I în întrecerea dintre unităţile de construcţii să ne fie înmînată personal de către dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Cu acest prilej, de mare sărbătoare, vă raportăm că şi în anul 1982 trustul nostru şi-a realizat şi depăşit sarcinile de plan, concurind din nou la un loc fruntaş in întrecerea socialistă. Considerind că cel mai bun omagiu pe care vi-l putem aduce este munca, suntem hotăriţi şi ne angajăm în faţa dumneavoastră ca şi în anul 1983 — an hotăritor pentru actualul cincinal — să ne achităm integral de sarcinile ce ne revin, să ne realizăm angajamentele asumate în întrecerea socialistă, aducîndu-ne prin aceasta o importantă contribuţie la edificarea noii orînduiri în ţara noastră, ca prinos de recunoştinţă şi dragoste faţă de dumneavoastră, cel mai iubit fiu al poporului nostru, recunoscut şi apreciat conducător politic al epocii contemporane. Cu cinstire şi admiraţie, cu respect şi profundă stimă ne îndreptăm gindurile către dumneavoastră, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, mulţumindu-vă din inimă pentru tot ce aţi făcut şi faceţi spre binele şi fericirea poporului. Sînteţi pentru noi exemplul cel mai luminos, bărbatul curajos şi înţelept, ale cărui cuvinte şi înflăcărate îndemnuri le urmăm cu neţărmurită încredere, iar indicaţiile, de nepreţuită valoare, pe care ni le-aţi dat venind aici, in mijlocul nostru — la bine şi la greu — au devenit pentru noi programe riguroase de acţiune, determinind ridicarea întregii noastre activităţi — aşa cum aţi cerut dumneavoastră — la un nou nivel calitativ — se spune în mesajul COMBINATULUI PETROCHIMIC PITEŞTI Deplin conştienţi de faptul că incepind din acest an avem datoria de onoare de a contribui şi noi, într-o măsură tot mai mare, la îndeplinirea sarcinii pe care aţi trasat-o chimiei, la Conferinţa Naţională a partidului, ca pînă la sfîrşitul cincinalului să asigure integral necesarul economiei româneşti de produse chimice, ne angajăm în faţa partidului, a dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să punem în funcţiune investiţiile planificate pentru acest an cu cite o lună mai devreme, să livrăm economiei naţionale 5 000 tone polietilenă de înaltă presiune peste prevederile planului şi să realizăm toţi indicatorii de plan stabiliţi pentru 1933. Dînd expresie sentimentelor noastre de adîncă recunoştinţă şi neţărmurită dragoste, comuniştii, toţi oamenii muncii — se arată în mesajul COMBINATULUI CHIMIC DIN RIMNICU VILCEA — asemenea întregului nostru popor, vă aducem dumneavoastră, celui mai de seamă fiu al neamului, strălucit cîrmuitor de ţară, un fierbinte omagiu cu prilejul aniversării zilei de naştere şi împlinirii a 50 de ani de activitate revoluţionară consacrată împlinirii celor mai înalte aspiraţii ale naţiunii, pentru slujirea cu credinţă a bunăstării şi progresului scumpei noastre patrii. Izbînzile istorice cu care România se înfăţişează astăzi lumii întregi, marile cuceriri dobindite in opera de edificare socialistă şi comunistă a ţării sint indisolubil legate de numele şi activitatea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, primul comunist al ţării, omul care ne-aţi întărit sentimentul de a fi stăpini pe destinele noastre, într-o ţară liberă, suverană şi independentă, ce-şi scrie o nouă istorie a împlinirilor socialiste. Mulţumindu-vă din adincul inimii pentru tot ceea ce aţi făcut şi faceţi pentru prosperitatea patriei şi triumful păcii în lume, vă încredinţăm solemn că nu ne vom precupeţi nici o clipă eforturile pentru înfăptuirea sarcinilor ce ne revin din hotăririle Congresului al XII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. Cea mai mare mîndrie şi satisfacţie, a noastră este că in fruntea partidului şi a statului vă avem pe dumneavoastră care ştiţi să găsiţi, întotdeauna, drumul ce trebuie să-l urmeze ţara în perspectiva realizării neabătute a tot ceea ce ne-am propus. Sînteţi omul care la noi acasă, ca şi in lume, cu profundă înţelepciune şi neabătut curaj, aţi luptat şi luptaţi pentru triumful adevărului şi dreptăţii. Iată de ce, astăzi, speranţele de progres şi de pace ale popoarelor se întăresc la auzul numelui dumneavoastră. V-aţi afirmat ca o mare personalitate, care nu acceptă o istorie împotriva oamenilor, ci gindeşte, creează o istorie pentru oameni, pentru viaţă — se menţionează in mesajul ÎNTREPRINDERII „ELECTRONICA“ BUCUREŞTI. Avînd permanent in faţă strălucitul dumneavoastră exemplu de muncă şi viaţă, de slujire fără preget a Intereselor supreme ale partidului, ale ţării şi poporului, ne angajăm să facem totul pentru îndeplinirea sarcinilor economice, pentru transpunerea in fapte a preţioaselor indicaţii pe care ni le-aţi dat cu prilejul vizitelor de lucru făcute in întreprinderea noastră. Acum, cu ocazia acestei sărbători scumpe nouă, conştienţi că toate marile progrese realizate in perioada de după Congresul al IX-lea izvorăsc din prodigioasa dumneavoastră activitate, vă adresăm din adincul inimilor noastre cele mai calde urări de sănătate, de putere de muncă, de viaţă îndelungată, spre binele şi fericirea naţiunii noastre, spre gloria României socialiste. LA MULŢI ANI ! In acest înălţător moment sărbătoresc, cînd întreaga noastră naţiune omagiază împlinirea a 50 de ani de activitate revoluţionară şi ziua dumneavoastră de naştere, colectivul de oameni ai muncii — se arată in mesajul ÎNTREPRINDERII de prospecţiuni ŞI EXPLORĂRI GEOLOGICE MARAMUREŞ — cu sentimente de înaltă stimă şi aleasă preţuire, vă adresează calde felicitări, urări de ani mulţi şi luminoşi, în deplină sănătate şi putere de muncă, viaţă îndelungată şi rodnică în fruntea partidului şi statului, spre bunăstarea şi fericirea poporului, pentru triumful ideilor înălţătoare ale socialismului şi păcii în întreaga lume. Din adincul inimilor, dorim să vă exprimăm şi cu acest prilej profundul nostru devotament, să dăm glas simţămintelor de recunoştinţă şi cea mai înaltă preţuire pentru prodigioasa activitate revoluţionară desfăşurată de dumneavoastră în cei 50 de ani pe care-i omagiem astăzi, pentru nemărginitul devotament şi dăruirea totală cu care slujiţi interesele fundamentale ale naţiunii române. Vă rugăm să ne ingăduiţi ca la această solemnă aniversare să vă asigurăm că, urmîndu-vă exemplul strălucit de muncă şi viaţă, ne vom consacra întreaga energie şi capacitate de muncă Înfăptuirii exemplare a hotărlrilor Congresului al XII-lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului pentru explorarea şi punerea în valoare a noi surse de substanţe minerale utile din inestimabilele bogăţii ale subsolului patriei. Exemplul dumneavoastră de înaltă responsabilitate comunistă, de patriot înflăcărat, de dăruire revoluţionară, pentru slujirea intereselor supreme ale patriei şi ale omului, constituie pentru noi o permanentă călăuză şi îndemn pentru înfăptuirea exemplară a istoricelor obiective ale Congresului al XII-lea şi ale Conferinţei Naţionale, pentru asigurarea mersului ferm al patriei pe calea socialismului şi a comunismului — se spune în telegrama MINISTERULUI ENERGIEI ELECTRICE. Ingăduiţi-ne, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să ne folosim de acest prilej pentru a ne reînnoi ataşamentul faţă de politica internă şi externă a partidului nostru, pentru modul cum ştiţi să faceţi auzit în lume glasul de bine al poporului român, voinţa sa de pace şi prietenie, oferind din măreaţa dumneavoastră contribuţie la crearea unei lumi mai bune şi mai drepte un excepţional model de luptă, pentru salvarea planetei de forţele ameninţătoare ale războiului. Vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, că vom folosi întreaga noastră capacitate de muncă in mobilizarea tuturor oamenilor muncii din sectorul energiei electrice şi termice pentru înfăptuirea neabătută a sarcinilor ce ne revin în realizarea politicii partidului in domeniul energetic, prin angajarea noastră totală la înfăptuirea conceptelor şi indicaţiilor dumneavoastră, pentru dezvoltarea continuă a întregii vieţi sociale a naţiunii noastre. In telegrama MINISTERULUI APROVIZIONĂRII TEHNICO-MATERIALE ŞI CONTROLULUI GOSPODĂRIRII FONDURILOR FIXE se spune: Cu prilejul împlinirii a 50 de ani de activitate revoluţionară şi al aniversării zilei dumneavoastră de naştere, ‘comuniştii, personalul muncitor işi alătură gindurile şi glasul celor ale clasei muncitoare, ale întregului popor pentru a vă transmite omagiul lor de recunoştinţă şi dragoste fierbinte pentru cel mai stimat şi iubit fiu al naţiunii, suflet din sufletul poporului român, împreună cu cele mai sincere urări de sănătate, putere de muncă şi ani îndelungaţi de viaţă pentru înfăptuirea vastei opere de creaţie politică, ştiinţifică şi practică pentru care militaţi din fragedă tinereţe, şi îndeosebi de cînd îndepliniţi cea mai înaltă răspundere in conducerea supremă a partidului şi a statului. Excepţionala dumneavoastră activitate pe tărimul gindirii şi acţiunii social-politice, în care se întruchipează vasta şi eroica experienţă politică, marile calităţi de înflăcărat patriot, de militant revoluţionar şi conducător comunist, de adevărat ginditor marxist, care aplică în mod creator legităţile generale ale revoluţiei şi construcţiei socialiste la condiţiile concret-istorice ale fiecărei etape de dezvoltare a României socialiste, cutezanţa şi clarviziunea celui mai mare strateg din cîţi a cunoscut prodigioasa noastră istorie, strălucitele valenţe de luptător care şi-a dăruit întreaga viaţă slujirii fără preget a intereselor fundamentale ale poporului, bunăstării şi fericirii acestuia, precum şi transformării înnoitoare a lumii, restructurării pe baze noi a raporturilor dintre state, întronării in lume a idealurilor supreme ale păcii, progresului şi civilizaţiei, se constituie pentru noi toţi un sentimente de înaltă preţuire, profund respect şi neţărmurită admiraţie, de vie recunoştinţă pentru înfăptuirile remarcabile în construcţia socialistă, în creşterea avuţiei naţionale, în ridicarea continuă a nivelului material şi spiritual al poporului, in contribuţia de seamă pe care România socialistă o aduce la întărirea prieteniei şi colaborării intre toate popoarele, la apărarea vieţii paşnice a omenirii, la făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră. In mesajul ÎNTREPRINDERII DE AVIOANE CRAIOVA se spune : Constructorii de avioane din cea mai tînără unitate cu acest profil din ţară, întreprindere ce a luat fiinţă din indicaţia dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, işi manifestă, ca dealtfel Întregul nostru popor, în cuget şi simţiri, cele mai pure sentimente de gratitudine şi adincă recunoştinţă faţă de dumneavoastră, ctitorul României moderne, revoluţionar de frunte între revoluţionarii pămintului străbun, personalitate proeminentă a lumii contemporane, pentru grija statornică ce o manifestaţi dezvoltăriicontinue, armonioase a întreprinderii noastre, pentru inestimabilele indicaţii şi orientări pe care ni le-aţi dat cu părintească grijă, cu prilejul celor trei vizite de lucru pe care le-aţi efectuat în unitatea noastră. Vă rugăm să ne permiteţi, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, să ne folosim de acest fericit prilej pentru a vă raporta că preţioasele indicaţii pe care ni le-aţi trasat cu ocazia vizitelor întreprinse, îndeosebi a celei din 14 septembrie 1981, au constituit pentru noi priorităţi acute de acţiune, în momentul de faţă sarcinile trasate, cu atita competenţă şi claritate de dumneavoastră, s-au materializat in produse moderne, competitive cu cele produse de firme cu o veche şi recunoscută tradiţie in acest domeniu. Coborîtori din dulcea Bucovină, cu inimile încărcate de prospeţimea codrilor de brazi, se arată in mesajul colectivului de oameni ai muncii de la COMBINATUL DE PRELUCRARE A LEMNULUI SUCEAVA, ne îndreptăm cele mai profunde sentimente de veneraţie, dragoste şi recunoştinţă către inima cea mare şi bună a partidului şi a ţării, celebrîndu-vă azi, cînd pe răbojul timpului istoria înscrie, la luminoasa dumneavoastră aniversare, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cincizeci de ani de luptă şi activitate revoluţionară şi aproape două decenii la cîrma destinelor noastre. Iubindu-vă pentru iubirea cea bună ce o dovediţi naţiunii şi patriei, venerindu-vă pentru devoţiunea ce o purtaţi crezului comunist, înţelegerii şi păcii în lume, primiţi un semn de omagiu, la frumoasa zi de lumină a lui 28 ianuarie 1983, angajarea colectivului nostru muncitoresc de a ne integra in efortul întregului nostru popor, realizind suplimentar in acest an hotăritor al cincinalului peste cinci milioane lei producţienetă, zece milioane lei producţie marfă, douăzeci milioane lei producţie marfă vindută şi încasată, precum şi onorarea exemplară a sarcinilor la export Bărbat-stejar,între stejarii ţării, / Cu rădăcina din Carpaţi la mare, / In cuget clar, ca limpezimea zării, / Primeşte-ne statornica urare, / Pentru frumoasa noastră devenire, / La mulţi ani, cu fericire! în mesajul adresat de constructorii CANALULUI DUNĂRE — MAREA NEAGRA se menţionează : Ctitor al marelui obiectiv, Canalul Dunăre — Marea Neagră, conceput pentru prezent şi pentru viitor, dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, aţi examinat pină la detalii proiectele, aţi stabilit programele şi, în vizitele de lucru pe care le-aţi efectuat an de an pe şantierele dintre Dunăre şi Marea Neagră aţi aprins şi menţinut vie mn inimile constructorilor încrederea revoluţionară în forţele proprii. Profund recunoscători pentru tot ceea ce aţi făcut şi faceţi pentru afirmarea şi prosperitatea praporului nostru, la aniversarea a 50 de ani de activitate revoluţionară şi a zilei dumneavoastră de naştere vă dorim o viaţă îndelungată, să aveţi multă putere de muncă, pentru a ne conduce mai departe, cu înţelepciunea şi hotărârea ce vă caracterizează, pe drumul edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că ne vom respecta angajamentele luate in faţa dumneavoastră şi, în acest an, drumul de apă dintre Dunăre şi Marea Neagră va fi deschis navigaţiei, convinşi fiind că prin aceasta ne aducem contribuţia la înflorirea scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România. Gindurile noastre se Îndreaptă cu adincă veneraţie spre dumneavoastră, ilustru conducător, militant de excepţie, devotat trup şi suflet poporului, al cărui cel mai credincios şi iubit fiu sînteţi, angajat cu deplină dăruire, incă din fragedă tinereţe, în focul marilor bătălii ale clasei muncitoare, pentru dreptate şi echitate socială aţi înfruntat cu demnitate şi curaj greutăţile luptei din anii ilegalităţii, v-aţi oţelit voinţa, credinţa fierbinte în forţa poporului, pe care il slujiţi cu suprema pasiune şi-l conduceţi genial pe drumul prosperităţii şi civilizaţiei — se arată în mesajul ÎNTREPRINDERII AGRICOLE DE STAT URLEASCA, JUDEŢUL BRAILA, înaltele calităţi de comunist şi conducător, consecvenţa şi dăruirea cu care luptaţi pentru realizarea neabătută a dezideratelor majore ale naţiunii noastre, a programului partidului şi a hotăririlor celui de-al XII- lea Congres, constituie şi pentru noi comuniştii, pentru toţi lucrătorii ogoarelor din această întreprindere de stat, un model de hărnicie, de patriotism fierbinte şi devotament faţă de soarta poporului şi cauza socialismului ; suntem mîndri că avem în fruntea partidului şi a ţării un asemenea conducător,, iubit şi urmat de întregul popor, respectat şi stimat de toţi cei ce aspiră la o viaţă liberă, independentă şi suverană. Dragostea şi recunoştinţa ce vi le purtăm se înmănunchează cu angajamentul nostru ferm şi dorinţa ca în cel de-al treilea an al cincinalului să ne înzecim eforturile pentru înfăptuirea neabătută a obiectivelor noii revoluţii agrare, conştienţi că stă în puterea noastră să obţinem producţii, la hectar şi pe cap de animal, superioare celor realizate pînă la present, să contribuim şi mai mult la fondul centralizat al statului, la aprovizionarea populaţiei, la creşterea calităţii vieţii celor ce muncesc, la Înflorirea şi prosperitatea patriei. In acest măreţ ceas de aleasă sărbătoare, cînd întregul nostru partid şi popor cinstesc pilduitoarea activitate revoluţionară desfăşurată timp de o jumătate de veac şi aniversarea zilei dumneavoastră de naştere, comuniştii, toţi mecanizatorii şi specialiştii — se arată în mesajul STAŢIUNII DE MAŞINI AGRICOLE PECICA, JUDEŢUL ARAD — români şi maghiari, înfrăţiţi în muncă şi idealuri, vă adresează, cu toată căldura inimii, sincere felicitări şi urări de fericire, sănătate, ani mulţi de viaţă şi putere de muncă, pentru a conduce şi pe mai departe, cu aceeaşi fermitate şi înţelepciune, naţiunea noastră spre cele mai înalte culmi ale civilizaţiei socialiste şi comuniste. ‘ Avem satisfacţia succeselor dobîndite in epoca rodnică inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, succese ce işi au izvorul în îndemnurile generoase şi sarcinile concrete pe care ni le-aţi dat în dialogul purtat la noi acasă, cind împreună am gîndit şi am pus bazele producţiilor record de griu şi porumb. Ca o recunoaştere şi apreciere din partea conducerii de partid şi de stat, personal a dumneavoastră, a muncii depuse de noi, o reprezintă, intr-un mod elocvent, înaltele ordine şi distincţii ce au fost conferite unor unităţi agricole din comuna noastră, titluri care ne mobilizează la eforturi susţinute în vederea realizării unor producţii superioare, de peste 20 tone de porumb ştiuleţi la hectar şi 40 tone de cartofi, aşa cum ne-aţi indicat, iubite tovarăşe secretar general. Oamenii muncii din REGIONALA DE CAI FERATE BUCUREŞTI — se arată un mesaj — apreciază în mod cu totul deosebit înaltele dumneavoastră calităţi de comunist, de eminent om politic şi de stat, uriaşa forţă şi dăruire revoluţionară pe care o manifestaţi cu strălucire în toate împrejurările, rolul determinant pe care-l aveţi în elaborarea şi înfăptuirea întregii politici interne şi externe a partidului şi statului nostru, ca militant de frunte al mişcării comuniste internaţionale şi neobosit luptător pentru triumful idealurilor de pace, colaborare şi progres ale umanităţii. In întreaga perioadă de 18 ani de cind conduceţi destinele României socialiste, oamenii muncii din unitatea noastră, însufleţiţi de îndemnurile şi orientările profund ştiinţifice pe care ni le daţi in permanenţă, au obţinut succese remarcabile, reuşind să sporească activitatea de transport de trei ori la tonele expediate şi tone nete kilometri, în condiţii de eficienţă economică, prin reducerea substanţială a preţului de cost şi realizarea de beneficii peste plan. Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe secretar general, că oamenii muncii din Regionala de căi ferate Bucureşti, sub conducerea nemijlocită a organizaţiilor de partid, vor fi la înălţimea încrederii pe care le-o acordaţi lor, asemenea tuturor oamenilor muncii din transporturi şi întregului popor, pentru a duce mai departe glorioasele tradiţii de muncă şi luptă ale ceferiştilor, ale clasei noastre muncitoare şi ale Partidului Comunist Român, urmînd permanent exemplul dumneavoastră de dăruire revoluţionară, de militant activ, neobosit. Lucrare de Cornelia IONESCU Simţim cu noi o inimă fierbinte Spunem Partid şi-n faţă ne apare Istoriaacestui plai străbun De la Carpaţi la Marea noastră mare Cu tot ce are-n el frumos şi bun. Spunem Partid şi soarele tresare, Privind ce am clădit în aceşti ani De la Carpaţi la Marea noastră mare, Liberi, independenţi şi suverani. Spunem Partid şi numai gînduri clare De muncă şi-omenie se-mplinesc De la Carpaţi la Marea noastră mare, Unde copiii-n linişte ne cresc. Spunem Partid şi toţi, cu mie, cu mare, Cu-ncredere privim al nostru mîine De la Carpaţi la Marea noastră mare, Unde primim cu sare şi cu pîine. Spunem Partid şi cu înflăcărare Simţim cu noi o inimă fierbinte De la Carpaţi şi Marea noastră mare: Cu Ceauşescu mergem înainte! Traian D. LUNGU Rîmnicu Vilcea De veghe la progresul planetei Pumini Din zecile de mii de mesaje, scrisori şi telegrame adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu, emoţionante mărturii ale devotamentului şi dragostei pe care le poartă i inimi toţi fiii patriei pentru marele fiu al patriei, ca un semnificativ document al adevărurilor esenţiale ale conştiinţelor ţării, se înscriu şi rindurile adresate de primul cosmonaut român, pe care le prezentăm in coloanele ziarului. Mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Cu prilejul împlinirii a 20 de ani de activitate revoluţionară şi aniversării zilei dumneavoastră de naştere, vă rog să-mi îngăduiţi a vă exprima, din adincul inimii, cele mai calde urări de sănătate, viaţă lungă şi putere de muncă spre binele poporului român, al ţării noastre şi al viitorului ei de pace. Vă rog, totodată, să-mi îngăduiţi a vă exprima dumneavoastră, ctitorul şi strategul realizărilor României socialiste, sentimentele mele de neţărmurită recunoştinţă pentru grija permanentă ce ne-aţi arătat-o in toate momentele desfăşurării misiunii cosmice la care mi-aţi acordat înalta încredere de a participa. Rezultatele zborului cosmic au fost legate de strălucita dumneavoastră activitate, de atenţia pe care o acordaţi capacităţii oamenilor pămintului românesc de a se înscrie cu contribuţii de valoare la progresul planetei numită Pămint. laminarea de către dumneavoastră a celei mai înalte distincţii a patriei, titlul de onoare suprem „Erou al Republicii Socialiste România“, va rămine ca un moment inălţător in viaţa mea de ostat al Partidului Comunist Român fi al ţârii, ale cărei destine le conduceţi cu înţelepciune fi fermitate. Vă încredinţez, stimate tovarăşe comandant suprem, că şi pe viitor voi acţiona, cu abnegaţie şi dăruire comunistă pentru îndeplinirea oricărei misiuni ce îmi va fi încredinţată de ţară, de partid şi de dumneavoastră personal. Să ne trăiţi la mulţi ani cu fericire ! Căpitan Inginer Dumitru PRUNARIU cosmonaut al Republicii Socialiste România PAGINA 3