Scînteia, iulie 1984 (Anul 53, nr. 13018-13043)

1984-07-01 / nr. 13018

PROLETANI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITIVĂI ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Anul LII Nr. 13 018 Duminică 1 iulie 1984 6 PAGINI - 50 BANI Voinţa unică a întregului partid, a întregului popor, a întregii noastre naţiuni socialiste REALEGEREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN FUNCŢIA SUPREMĂ DE SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI Telegrame adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu Pagina a ll-a în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena , ieri a avut loc in Capitală . GRANDIOASA MANIFESTARE JUBIUARA CONSACRATA CELUI DE A 35-A ANIVERSARI A ORGANIZATEI PIONIERILOR $I SĂRBĂTORIRII „ZILEI PIONIERILOR" într-o atmosferă de puternic entuziasm, de dragoste şi stimă faţă de partid, faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, copiii şi pionierii patriei au dat glas sentimentelor de profundă mulţumire şi recunoştinţă pentru condiţiile minunate de viaţă de care se bucură, hotărîrii de a munci şi de a învăţa fără preget pentru a deveni constructori demni ai României socialiste, ai viitorului ei comunist. In prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, simbată dimineaţa a avut loc, la Palatul Sporturilor şi Culturii din Capitală, o grandioasă manifestare jubiliară prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizaţiei Pionierilor şi sărbătorirea „Zilei pionierilor". Această sărbătoare, la care au participat mii şi mii de pionieri, şcolari şi şoimi ai patriei, tineri şi oameni ai muncii din Capitală, s-a constituit într-un vibrant omagiu adus patriei şi partidului, secretarului său general, intr-o mărturie emoţionantă a dragostei şi recunoştinţei tinerei generaţii faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, pentru grija deosebită pe care le-o poartă, pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură ce le-au fost create. Acum, la aniversarea creării organizaţiei revoluţionare de masă a copiilor, in preajma marii noastre sărbători naţionale .La Cinerestui al Xlll-lea al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este înconjurat de tînăra generaţie, de întregul nostru popor cu nemărginită dragoste şi aleasă stimă, cu încrederea nestrămutată în triumful idealurilor socialismului şi comunismului, cu hotărîrea fermă de a urma neabătut exemplul luminos de patriot înflăcărat şi revoluţionar consecvent al secretarului general al partidului, de a asigura înflorirea continuă a României socialiste. în aceste momente solemne, purtătorii cravatelor roşii cu tricolor adresează, cu toată căldura şi ardoarea inimii lor, cele mai profunde mulţumiri pentru Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresat pionierilor, şoimilor patriei, şcolarilor şi tuturor copiilor ţării, cu prilejul împlinirii a 35 de ani de la înfiinţarea Organizaţiei Pionierilor din România, exprimînd întreaga lor gratitudine şi hotărîrea de a urma neabătut îndemnurile mobilizatoare ale conducătorului partidului şi statului nostru, de a acţiona cu toată dăruirea revoluţionară şi tot entuziasmul pentru a servi poporul, cauza bunăstării şi fericirii sale, independentă şi suveranitatea patriei. Copiii ţării s-au angajat solemn în faţa secretarului general al partidului de a munci cu pasiune şi dăruire pentru a deveni demni şi cutezători constructori ai socialismului şi comunismului, răspunzind astfel mobilizatoarelor chemări din Mesajul ce le-a fost adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a învăţa cu pasiune, de a-şi însuşi cele mai noi cunoştinţe din domeniile ştiinţei şi tehnicii, de a se pregăti permanent pentru muncă şi viaţă, de a face totul pentru gloria poporului şi înflorirea patriei. Ora 11. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu soseşte, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la Palatul Sporturilor şi Culturii. Miile de participanţi la manifestările prilejuite de aniversarea Organizaţiei Pionierilor din ţara noastră fac secretarului general al partidului o primire însufleţită, emoţionantă, plină de bucurie. In vastul parc ce înconjoară Sala Sporturilor şi Culturii răsună puternice aplauze şi urale. Se aclamă cu putere, într-o îmbinare simbolică, numele partidului nostru comunist şi al secretarului său general, al patriei noastre socialiste. Pe esplanada din faţa sălii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost intimpinaţi cu deosebit respect şi multă căldură de tovarăşii Nicu Ceauşescu, primsecretar al C.C. al U.T.C., Poliana Cristescu, preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, şi Tudor Mohora, preşedintele Consiliului U.A.S.C.R. Din nou se aclamă cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — România ocrotesc copilăria !“, „Ceauşescu — Pace !“. Pionieri şi şoimi ai patriei oferă frumoase buchete de flori. In continuare are loc ceremonia înmînării tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu a Diplomei de onoare, a insignei jubiliare şi plachetei omagiale instituite cu prilejul aniversării a trei decenii şi jumătate de la constituirea primelor detaşamente de pionieri. Preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor invită, apoi, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu, pe ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, să viziteze expoziţia „35 de ani de la crearea Organizaţiei Pionierilor“. Prin imagini, cărţi, documente de epocă, sunt puse în evidenţă tradiţiile mişcării de copii din România, momentul constituirii prin grija partidului, a Organizaţiei Pionierilor. Sunt ilustrate sugestiv principalele momente din activitatea şi lupta tineretului român, a copiilor, in anii imediat următori creării Organizaţiei Pionierilor, în procesul de înnoire şi înflorire a societăţii româneşti. Activitatea organizaţiei purtătorilor cravatei roşii cu tricolor, ca şcoală minunată de formare a copiilor, a constructorilor de mîine, este oglindită in expoziţie prin imagini ale forumurilor pioniereşti, ale participării copiilor la amplul proces instructiv-educativ desfăşurat în ţara noastră. Este marcată, de asemenea, distinct, constituirea în 1976, din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a Organizaţiei Şoimii Patriei, ca expresie a unităţii şi continuităţii procesului de educaţie comunistă, patriotică, revoluţionară a copiilor de la cea mai fragedă vârstă. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le sunt prezentate de către pionieri exponate ce ilustrează grăitor preocuparea şcolii noastre pentru formarea aptitudinilor practice, dezvoltarea pasiunii pentru tehnică şi pentru alte activităţi productive. Aceste preocupări sunt puse în lumină în cadrul expoziţiei de aspectele privind activitatea celor peste o sută de mii de cercuri tehnico-aplicative existente în şcoli şi case ale pionierilor şi şoimilor patriei din întreaga ţară, de rezultatele participării la activităţi de muncă patriotică, sportive şi turistice, de pregătire pentru apărarea patriei. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu urmăresc cu deosebit interes exponatele ce vorbesc despre prezenta activă a copiilor in cadrul Festivalului naţional „Cintarea României“. Reţin in mod deosebit atenţia lucrările distinse in cadrul concursurilor republicane de creaţie tehnico-ştiintifică a pionie(Continuare în pag. a III-a) MULŢUMIRI DIN INIMĂ PARTIDULUI, PĂRINTELUI IUBIT AL TINEREI GENERAŢII Scrisoarea adresaţi TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Cu inimile vibrind in lumina marilor înfăptuiri din viaţa poporului nostru, la aniversarea a 35 de ani de la crearea Organizaţiei Pionierilor, purtătorii cravatelor roşii cu tricolor, cadrele care le îndrumă activitatea, vă adresează cele mai alese si profunde sentimente de dragoste si recunoştinţă pentru părinteasca grijă cu care dumneavoastră, cel mai iubit fiu al poporului român, vegheaţi la creşterea şi educarea tinerei generaţii, pe care cu dragoste o numiţi „viitorul de aur al patriei“, pentru condiţiile minunate de viaţă şi învăţătură asigurate copiilor spre a se forma ca cetăţeni de nădejde, cinstiţi, harnici şi cutezători ai scumpei noastre patrii. România socialistă. Cu aceeaşi dorinţă arzătoare şi voinţă neclintită, cu care întregul nostru partid şi popor dau expresie dragostei neţărmurite faţă de conducătorul încercat al naţiunii noastre, personalitate proeminentă a lumii contemporane, şi noi, milioanele de purtători ai cravatelor roşii cu tricolor, cadrele care muncesc cu pionierii şi şoimii patriei, ne manifestăm adeziunea fierbinte şi deplina bucurie faţă de Hotărîrea recentei Plenare a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, privind realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tarâri.".« Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului, garanţia sigură a mersului ferm înainte, spre comunism, al societăţii noastre. Luminosul Mesaj pe care ni l-aţiadresat constituie pentru fiecare copil, pentru fiecare purtător al cravatei roşii cu tricolor, pentru Organizaţia Pionierilor, un adevărat program pentru formarea, noastră revoluţionară, comunistă, pentru a sluji poporul, cauza bunăstării şi fericirii sale, independenţa şi suveranitatea patriei. Cu adîncă satisfacţie şi entuziasm, vă raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că la cea de-a 35-a aniversare, organizaţia revoluţionară a copiilor, cuprinzînd în rindurile sale aproape 2 700 000 de pionieri, răspunde întotdeauna prezent chemărilor partidului, prin fapte deosebite de muncă şi învăţătură. Crescind şi invăţînd în epoca celor mai frumoase, trainice şi măreţe realizări, pe care cu respect o numim „Epoca Nicolae Ceauşescu“, vă mulţumim, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general al partidului, pentru neprecupeţita grijă faţă de viitorul ţării, al naţiunii noastre socialiste, pentru căldura şi dragostea cu care participaţi la intîlnirile cu copiii şi tinerii, călăuzindu-ne paşii, mobilizîndu-ne cu îndemnurile, indicaţiile şi orientările dumneavoastră de nepreţuit, spre a ne dedica întreaga capacitate de muncă, visurile şi faptele noastre edificării socialismului în scumpa noastră patrie, înfloririi şi ridicării ţării pe noi culmi de civilizaţie şi progres. In această minunată zi, gîndurie noastre, ale tuturor copiilor, se îndreaptă cu neţărmurită recunoştinţă către mult stimata tovarăşă Elena Ceauşescu, care cu atenţie veghează la creşterea şi educarea noastră ca viitori cetăţeni devotaţi partidului şi patriei, exprimindu-ne, totodată, respectul şi admiraţia faţă de activitatea sa de eminent om politic şi savant de renume mondial, pentru marea contribuţie pe care o aduce la dezvoltarea învăţămintului, ştiinţei şi culturii româneşti. Viaţa , activitatea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, constituie pentru Organizaţia Pionierilor, pentru fiecare copil şi tînăr din ţara noastră, exemplul suprem de dăruire şi abnegaţie revoluţionară, de patriot înflăcărat, ctitor al epocii noi a României socialiste, izvor nesecat de învăţăminte, pentru a ne forma ca fii de nădejde ai tării si a răspunde pe deplin încrederii cu care partidul învesteşte tînăra generaţie drept continuator in opera înaintaşilor pe calea progresului neîntrerupt si a civilizaţiei pe pămintul scumpei noastre patrii. Alături de pionieri, cele mai fragede vlăstare ale ţării, şoimii patriei, vă mulţumesc şi cu acest prilej, că din iniţiativa dumneavoastră a fost creată tînăra organizaţie a copilăriei lor fericite, care desfăşoară o intensă muncă de educare moral-politică şi patriotică a copiilor, contribuind activ la pregătirea acestora pentru viitoarea activitate şcolară şi pionierească. Sub conducerea partidului, ca urmare a grijii şi preocupării permanente pe care dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, aţi acordat-o Organizaţiei Pionierilor, activitatea noastră s-a perfecţionat continuu, s-au înscris noi şi remarcabile împliniri în amplul proces de educaţie patriotică şi revoluţionară a tinerei generaţii. Vă raportăm cu mindrie că, acţionînd în spiritul indicaţiilor şi orientărilor dumneavoastră, Organizaţia Pionierilor îşi intensifică eforturile în direcţia educării tuturor pionierilor şi şcolarilor în spiritul cultivării unei atitudini înaintate şi responsabile faţă de învăţătură-«? mrnâS; IniHte'.za îorsi- petruT Ibr-naioa. triplilor de azi ca viitori muncitori, ingineri, tehnicieni, specialişti în diferite domenii din industrie şi agricultură, care să-şi pună întreaga lor capacitate şi energie în slujba realizării obiectivelor dezvoltării economicosociale a ţării. Continuind tradiţiile bogate ale mişcării revoluţionare de copii şi tineret din patria noastră, Organizaţia Pionierilor, cu sprijinul Uniunii Tineretului Comunist, pune în centrul preocupărilor sale educarea patriotică, revoluţionară, în spiritul idealurilor socialismului şi comunismului, a tuturor copiilor ţării, cunoaşterea politicii interne şi externe a partidului şi statului, a trecutului glorios de muncă şi luptă al înaintaşilor, a realizărilor grandioase obţinute de oamenii muncii în cei 40 de ani de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă. In atmosfera de puternică angajare revoluţionară, in care întregul popor întîmpină a 40-a aniversare a marii noastre sărbători naţionale de la 23 August şi Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român, noi, pionierii, şcolarii şi şoimii patriei, ne angajăm solemn să nu precupeţim nici un efort pentru a învăţa şi a ne pregăti pentru muncă şi viaţă, insuşindu-ne spiritul revoluţionar al comuniştilor, pentru a fi întotdeauna gata şi a face totul spre a servi cauza poporului şi a partidului. Vă rugăm să ne permiteţi, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ca, exprimînd încă o dată neţărmurita dragoste şi adinca recunoştinţă a şoimilor patriei şi pionierilor, a tuturor copiilor ţării, să vă adresăm dumneavoastră urarea scumpă de multă sănătate şi putere de muncă, pentru împlinirea celor mai nobile idealuri ale poporului nostru, de fericire şi prosperitate, de pace şi securitate in lume, învăţind şi muncind cu pasiune şi răspundere, acţionând în spiritul îndemnurilor dumneavoastră, ne angajăm solemn, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să participăm cu toate forţele la înfăptuirea hotăririlor pe care le va adopta marele forum al comuniştilor români — Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român — şi să mergem cu fermitate, dăruire şi cutezanţă, împreună cu întregul nostru popor, sub conducerea partidului, a dumneavoastră, spre viitorul de aur al scumpei noastre Românii, „Tot înainte !“. CONSILIUL NAŢIONAL AL ORGANIZAŢIEI PIONIERILOR