Scînteia, ianuarie 1985 (Anul 54, nr. 13176-13200)

1985-01-15 / nr. 13186

PAGINA 2 Pentru Mepina şi depăşirea pinii pe acest an, pentru ridicarea calitativă a întregii actitvitati economiCE ÎNSUFLEŢITOARE CHEMĂRI LA ÎNTRECERE CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea minieră Paroşeni către toate unităţile de extracţie a cărbunelui COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI Colectivul de oameni ai muncii de la Întreprinderea minieră Paroșeni, preocupat de a da patriei cit mai mult cărbune, raportează că in anul 1984 a extras si livrat economiei naţionale 916 000 tone cărbune, realizind cea mai mare producţie din istoria întreprinderii. Aceste rezultate se datoresc elenului unit al oamenilor muncii sub conducerea organizaţiilor de partid, creşterii răspunderii In muncă, Întăririi ordinii şi disciplinei In producţie, sporirii productivităţii muncii in abataje, extinderii si folosirii eficiente a noi tehnologii de susţinere şi tăiere mecanizată care au reprezentat 73 la sută din totalul producţiei extrase. Puternic mobilizaţi de Îndemnul secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Congresul al XIII-lea al P.C.R., oamenii muncii din întreprinderea minieră Paroşeni adresează chemarea la Întrecere socialistă pe anul 1985, angajindu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea planului la producţia de cărbune cocsificabil cu cel puţin 10 000 tone; 2. Depăşirea planului la lucrările da deschidere cu 100 ml, iar la lucrările de pregătire cu 200 ml ; 3. Depăşirea prevederilor de pisa la producţia-marfă vinduta şi încasată cu peste 4 milioane lei şi la producţia netă cu 1,8 milioane lei ; 4. Depăşirea productivităţii muncii planificate, calculată pe baza producţiei-marfă cu 1,2 la sută ; 5. Reducerea cheltuielilor totale planificate la 1 000 lei producţie-marfă cu 7 lei şi cu 10 lei a cheltuielilor materiale, ceea ce va conduce la un spor de beneficii faţă de plan la activitatea de bază de cel puţin un milion lei; 6. Reducerea consumurilor specifice normate la materiale de bază cu 2 la sută şi la energie electrică cu 1,5 la sută ; 7. Depăşirea planului de recuperare a resurselor materiale refolosibile cu 20 la sută la aluminiu, 5 la sută la bronz, 3 la sută la fontă şi cupru ; 8. în vederea realizării angajamentelor asumate, o atenţie prioritară vom acorda extinderii mecanizării şi modernizării tehnologiilor de lucru în subteran, perfecţionării organizării şi conducerii producţiei, folosirii integrale a capacităţilor de producţie, utilizării raţionale a forţei de muncă, creşterii gradului de securitate a muncii, din care scop vom acţiona pentru sporirea indicelui de folosire a utilajelor CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI din dotare cu 1 la sută peste plan, punerea in funcţiune înainte de termenul stabilit a 3 abataje frontale, dotate cu susţinere mecanizată ; sporirea vitezelor medii de avansare cu 5 la sută la abatajele frontale şi cu 3 la sută la lucrările de pregătire faţă de sarcinile planificate ; creşterea indicelui de utilizare a fondului de timp al personalului muncitor cu 1 la sută faţă de anul 1984 ; perfecţionarea profesională a întregului personal muncitor prin organizarea de cursuri săptăminale şi calificarea unui număr de 410 oameni ai muncii. Vom acorda o atenţie deosebită îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi viaţă ale minerilor prin : extinderea dotării cu aparatură modernă şi materiale de protecţie, îmbunătăţirea serajului, folosirea în cele mai bune condiţii a reţelei de degazare şi telegrizometrice, mai buna întreţinere a căilor de acces şi respectarea strictă a tuturor normelor de protecţie a muncii ; trimiterea unui număr de peste 500 mineri in staţiunile balneoclimaterice şi in staţiunile de odihnă ; dezvoltarea in continuare a bazei materiale proprii pentru activitatea cultural-educativă şi sportivă, prin reamenajarea casei de odihnă a oamenilor muncii şi extinderea bazelor sportive. Se va acorda o atenţie deosebită intensificării muncii politico-ideologice şi cultural-educative pentru ridicarea continuă a conştiinţei Întregului personal muncitor, întărirea autoconducerii muncitoreşti şi imprimarea unui puternic spirit de ordine şi disciplină în organizarea şi desfăşurarea procesului de producţie, asigurind funcţionarea cu randament maxim şi deplină siguranţă a tuturor maşinilor şi utilajelor, în cadrul Festivalului „Ciitarea României“ vom antrena întregul colectiv de muncă la acţiuni educative, de creaţie tehnicoştiinţifică şi cultural-artistice. Avem ferma convingere că, prin realizarea obiectivelor pe care ni le-am propus in întrecerea socialistă pe anul 1985, răspundem cu cinste însufleţitoarelor chemări pe care le-a adresat minerilor cel mai scump fiu al poporului român, minerul nostru de onoare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de la înalta tribună a celui de-al XIII-lea Congres al Partidului Comunist Român pentru a da patriei cu mai mult cărbune şi de cea mai bună calitate, contribuind astfel la îndeplinirea exemplară a sarcinilor din acest important domeniu al economiei naţionale: netă 131,9 la sută, la productivitatea muncii 104,5 la sută, iar la export 133 la sută. Acţionând cu perseverenţă, cum ne cere partidul, secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, oamenii muncii de pe această mare platformă industrială au urmărit ridicarea continuă a nivelului tehnic şi calitativ al produselor, reuşind ca produsele realizate să fie apreciate şi solicitate de tot mai numeroşi beneficiari interni şi externi. Aceste rezultate se datoresc preocupării consecvente pentru realizarea produselor la cei mai înalţi parametri calitativi şi modernizării tehnologiilor, permanentei ridicări a nivelului pregătirii petrochimiştilor, aplicării cu maximă răspundere a unui regim sever de economii de resurse energetice şi de materii prime. Mobilizaţii de istoricele documente ale Congresului al XIII-lea al P.C.R. şi însufleţiţi de preţioasele indicaţii şi orientări date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cu prilejul vizitelor de lucru efectuate pe platforma noastră industrială, oamenii muncii din Combinatul petrochimic Piteşti adresează colectivelor de muncă din unităţile de rafinării şi petrochimie, medicamente, cosmetice, coloranţi, lacuri, prelucrare cauciuc şi mase plastice o vibrantă chemare la întrecere socialistă pe 1985, angajindu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea planului la producţia fizică cu 400 milioane lei, concretizată in peste 8 000 tone diverse produse macromelleculare, 3 000 tone stiren, 5 000 tone etilbenzen, 2 000 tone benzen, 2 000 tone toluen, 3 000 tone diverse produse petroliere in cadrul resurselor de materii prime supuse la prelucrare, prevăzute in plan. 2. Depăşirea planului la export cu 52 milioane lei. 3. Realizarea unei producţii nete suplimentare in valoare de 50 milioane lei. 4. Obţinerea unei producţii-marfă vindute şi încasate cu 200 milioane lei peste plan. 6. Sporirea productivităţii muncii cu 50 000 lei pe persoană peste nivelul planificat 6. Creşterea cu 2 la sută faţă de plan a produselor de calitate superioară prin respectarea cu stricteţe a proceselor tehnologice pe faze şi ridicarea calificării personalului muncitor. 7. Reducerea cheltuielilor de producţie planificate la 1 000 lei producţie-marfă cu 3 lei la cheltuielile totale şi cu 2,5 lei la cele materiale. 8. Reducerea consumurilor specifice de materii prime, materiale şi energie electrică, obţinîndu-se pe această cale economii de 20 milioane lei. 9. Recuperarea suplimentară a unor resurse materiale refolosibile, realizîndu-se prin valorificarea superioară a reziduurilor de fabricaţie o producţie in valoare de 30 milioane lei. 10. Realizarea unui volum de piese de schimb noi şi recondiţionate cu 2,5 la sută mai mare faţă de plan. O atenţie prioritară vom acorda aplicării noului mecanism economico-financiar, folosirii la parametrii optimi a capacităţilor de producţie, perfecţionării organizării muncii şi conducerii producţiei, introducerii operative a rezultatelor cercetării pentru înnoirea producţiei şi îmbunătăţirea calităţii acesteia. De asemenea, vom intensifica munca politică, organizatorică şi educativă în vederea întăririi ordinii şi disciplinei, respectării cu stricteţe a instrucţiunilor de funcţionare, precizînd mai bine răspunderile ce revin fiecărui lucrător din combinat. Ne vom preocupa de îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale petrochimiştilor, acţionind in vederea îmbunătăţirii în continuare a calităţii mesei în cantine şi microcantine, sporirii cu 150 a numărului petrochimiştilor care vor fi trimişi în staţiuni balneoclimaterice, pentru refacerea capacităţii de muncă. In cadrul Festivalului naţional „Cintarea României“ vom antrena întregul colectiv la acţiunile de creaţie tehnico-ştiinţifică, cultural-artistica şi educativă. imn“ Copşa Mică, a circa 520 mii locuri h. 3 ferme avicole din judeţele Covasna şi Harghita. 2. Realizarea cu 10 zile mai devreme a producţiei de construcţii-montaj planificate pe anul 1985 şi obţinerea unui volum suplimentar de 12 milioane lei la producţia netă. 3. Creşterea productivităţii muncii cu 2 la sută peste nivelul planificat prin : creşterea gradului de mecanizare de la 98 la sută la 93 la sută la lucrările de terasamente şi de la 83 la sută la 96 la sută la operaţiunile de încărcare-descărcare a materialelor de construcţii ; — extinderea executării prin metode industrializate a lucrărilor de betoane de la 93 la sută la 97 la sută şi a folosirii cofrajelor tipizate din elemente mari la realizarea betoanelor monolite de la 5 la sută la 15 la sută ;. perfecţionarea şi specializarea profesională a unui număr de 1100 muncitori, maiştri şi ingineri, calificarea a 1550 muncitori prin licee, şcoli profesionale şi cursuri de calificare, policalificarea în meserii înrudite a 340 muncitori. 4. Realizarea unui beneficiu suplimentar de 7 milioane lei faţă de cel planificat, prin reducerea costurilor de producţie la 1 000 lei producţie de construcţii-montaj cu 4 lei sub nivelul planului. 5. Aplicarea unor măsuri tehnice, organizatorice şi gospodăreşti pentru folosirea cit mai raţională a materialelor şi resurselor energetice şi eliminarea pierderilor, astfel incit să se obţină economii de : 1 200 tone ciment, 240 tone metal, 550 tone combustibil convenţional. 6. Colectarea şi predarea în vederea recuperării a unor cantităţi de materiale refolosibile care vor însuma, peste sarcina stabilită : 200 tone oțel, 5 tone fontă, 2,2 tone hîrtie, 0,5 tone cupru, 0,5 tone corpuri abrazive. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea de utilaj chimic „Griviţa roşie“ Bucureşti către toate întreprinderile constructoare de maşini şi utilaje tehnologice Colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea de utilaj chimic „Griviţa roşie“ Bucureşti, puternic mobilizat de obiectivele stabilite pentru actualul cincinal, de îndrumările şi indicaţiile secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a acţionat cu răspundere muncitorească pentru realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă pe anul 1984, obţinind un plus de 75 milioane lei la producţia netă, 149 milioane lei la producţia-marfă vindută şi încasată, 45 milioane lei la export Cheltuielile totale au fost reduse cu 3 200 mii lei şi cela materiale cu 2 700 mii lei, obţinindu-sa economii de 300 tone metal, 3130 MWh energie electrică şi 3250 tona combustibil convenţional. Răspunzind vibrantelor chemări ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, adresate Întregului popor de la tribuna înaltului forum al comuniştilor, Congresul al XIII-lea al Partidului Comunist Român, colectivul întreprinderii de utilaj chimic „Griviţa roşie“ Bucureşti cheamă toate colectivele de oameni ai muncii din întreprinderile constructoare de maşini şi utilaje la întrecere socialistă pe anul 1985, angajindu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea planului la : producţia fizică cu 300 tone utilaje tehnologice pentru industria chimică şi prelucrarea ţiţeiului ; producţia-marfă vindută şi încasată cu 37 milioane lei ; producţia netă cu 25 milioane lei. 2. Creşterea eficienţei generale a activităţii productive prin : creşterea productivităţii muncii, calculată pe baza producţieimarfă, cu 4 la sută faţă de plan ; reducerea cheltuielilor la 1000 lei producţiemarfă cu 3 lei la cheltuielile totale şi cu 2,5 lei la cele materiale; reducerea consumurilor normate cu 300 tone ntotal, 1385 tone combustibil convenţional şi 600 MWh energie electrică ; depăşirea planului anual de beneficii cu 5 la sută ; depăşirea sarcinilor de plan la recuperarea resurselor refolosibile cu 5 la sută ; reducerea cu 2 la sută a consumurilor normate de combustibil şi energie electrică ; realizarea unui indice de folosire a maşinilor-unelte cu 2 la sută mai mare decit sarcina planificată. 3. Creşterea nivelului tehnic şi calitativ al produselor prin asimilarea în fabricaţie a noi tipuri de utilaje tehnologice de CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI înaltă complexitate tehnici, astfel Incit ponderea produselor noi și reproiectate să reprezinte 85 la sută din volumul productiei-rgjrfa. 4. Introducerea si extinderea unui număr de 18 tehnologii și procedee tehnologice noi, în special în domeniul s udării metalelor, al tratamentelor termice şi al controalelor nedistructive. 5. Realizarea exemplară a obligaţiilor contractuale la export şi depăşirea prevederilor de plan cu 16 milioane lei, in condiţiile realizării unor produse cu parametri tehnici şi calitativi la nivel mondial. 8. Perfecţionarea organizării producţiei şi a muncii, prin îmbunătăţirea fluxurilor tehnologice şi utilizarea mai bună a forţei de muncă, astfel incit indicele de folosire a fondului de timp să depăşească 65 la sută. 7. Dezvoltarea largă a iniţiativelor muncitoreşti pentru creşterea numărului de invenţii, inovaţii şi raţionalizări, astfel ca eficienţa economică a acestora să fie mai mare cu 10 milioane lei faţă de realizările din anul 1984. 8. Vom organiza cu toţi oamenii muncii cursuri săptămînale de ridicare şi perfecţionare a cunoştinţelor profesionale şi vom lua măsuri de extindere a poliservirii la 10 la sută din parcul de maşini şi utilaje. 9. îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de muncă şi de viaţă ale personalului muncitor prin realizarea a două blocuri de locuinţede serviciu cu 144 apartamente. Intensificarea măsurilor de prevenire a accidentelor şi îmbolnăvirilor profesionale, dotarea cu dispozitive şi mecanisme pentru mecanizarea, automatizarea şi robotizarea lucrărilor cu volum mare de muncă in turnătorie, forjă şi cazangerie. 10. Vom organiza şi desfăşura acţiuni de masă in cadrul Festivalului naţional „Cintarea României“ şi ale competiţiei sportive „Daciada“, care să contribuie la sporirea numărului de participanţi, de formaţii artistice şi echipe sportive, la educarea patriotică şi revoluţionară a întregului personal muncitor din unitatea noastră. Colectivul de muncitori, ingineri şi tehnicieni de la întreprinderea de utilaj chimic „Griviţa roşie“ Bucureşti este hotărit să acţioneze cu abnegaţie şi răspundere pentru înfăptuirea sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă pe anul 1935, pentru a realiza în mod exemplar prevederile ultimului an din actualul cincinal. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Combinatul petrochimic Piteşti către toate colectivele de muncă din unităţile de rafinării şi petrochimie, medicamente, cosmetice, coloranţi, lacuri, prelucrare cauciuc şi mase plastice Colectivul Combinatului petrochimie din Piteşti, preocupat să realizeze in mod exemplar sarcinile cert revin, a încheiat anul 1984 cu rezultate dintre cele mai bune, realizind planul la producţia-marfă in proporţie de 105,7 la sută, la producţia CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Regionala de căi ferate Galaţi către toate unităţile de căi ferate Participând cu tot elanul, alături de întregul popor, la înfăptuirea sarcinilor celui de-al 7-lea cincinal, a orientărilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, privind realizarea tuturor indicatorilor la parametri superiori, colectivul de oameni ai muncii de la Regionala de căi ferate Galaţi a obţinut in anul 1984 rezultate pozitive in activitatea desfăşurată. Astfel, au fost satisfăcute integral solicitările la transportul de mărfuri, depăşindu-se sarcina cu 348 milioanetona nete km, respectiv, cu 3,2 la sută, iar la traficul de călători planul a fost depăşit cu 9,1 la sută. Producţia netă planificată a fost depăşită cu 6,8 la sută, cheltuielile la 1 000 lei venituri au fost reduse cu 3,4 la sută, iar productivitatea muncii realizată a fost superioară cu 6,8 la sută celei prevăzute. Au fost îmbunătăţiţi, de asemenea, indicatorii de utilizare a locomotivelor : parcursul mediu zilnic al locomotivelor a crescut faţă de plan cu 1,1 la sută la trenurile de călători şi cu 1 la sută la cele de marfă, greutatea medie brut a trenurilor de marfă a crescut cu 1,7 la sută, reducindu-se în acelaşi timp consumul specific de motorină cu 0,2 la sută, iar cel de energie electrică cu 1 la sută. Au fost puse in funcţiune noi capacităţi necesare realizării sarcinilor da transport, s-a dublat şi electrificat linia Făurei — Ţăndărei, s-au mărit capacităţile de transport pentru fabricile de zahăr Lieşti şi Tătăranu. Documentele adoptate de Congresul al XIII-lea al partidului mobilizează plenar colectivul de oameni ai muncii din Regionala de căi ferata Galaţi să muncească neabătut pentru a-şi aduce o contribuţia cit mai importantă la Înfăptuirea Programului partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. Răspunzînd Îndemnurilor adresate de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, oamenii muncii din Regionala de căi ferate Galaţi cheamă la întrecere socialistă pe anul 1983 colectivele de oameni ai muncii din toate unităţile de cale ferată, stabilindu-şi următoarele obiective : 1. Satisfacerea integrală şi la timp a tuturor cererilor din transportul de călători CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI şi mărfuri in condiţii de deplină siguranţă şi regularitate a circulaţiei. 2. Reducerea cu 19 lei a cheltuielilor la 1 000 lei venituri brute, faţă de prevederile planului pe 1983. 3. Realizarea peste prevederile de plan a unei valori a producţiei nete de 13,4 milioane lei, prin depăşirea veniturilor brute şi reducerea cheltuielilor materiale. 4. Depăşirea planului de beneficii cu 12,7 milioane lei. 5. Creşterea gradului de folosire a mijloacelor de transport prin : sporirea încărcăturii medii statice a vagoanelor de marfă cu 1 la sută; reducerea rulajului cu 1 la sută; sporirea vitezei medii comerciale a trenurilor de marfă cu 0,5 la sută. 6. Mobilizarea tuturor oamenilor muncii la aplicarea cu strictețe a măsurilor stabilite in vederea reducerii cu 0,5 la sată a consumurilor de combustibil şi energie pentru remorcare. 7. Reducerea timpului de imobilizare a locomotivelor în reparaţii cu 2 la sută. 8. Depăşirea planului de recuperare şi valorificare a materialelor refolosibile cu 5 la sută la oţel, 4 la sută la fontă, 5 la sută la hîrtie, 0,5 la sută la plumb şi uleiuri uzate. 9. Prin organizarea superioară a producţiei şi a muncii, îmbunătăţirea pregătirii personalului muncitor, întărirea ordinii şi disciplinei şi îmbunătăţirea regularităţii circulaţiei trenurilor, va creşte productiitatea muncii cu 938 lei/persoană faţă de plan. 10. Pentru Îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale lucrătorilor noştri vom da in folosinţă cu 30 zile mai devreme 3 cămine de nefamilişti in Galaţi, Buzău şi Adjud, iar prin dezvoltarea gospodăriilor aftexe vom îmbunătăţi meniurile la cantine şi la punctele de aprovizionare a personalului din exploatare. Convinşi că oamenii muncii din ramura noastră vor răspunde cu entuziasm chemării la Întrecere, pentru realizarea exemplară a indicatorilor de plan pe anul 1385, vom face totul, aşa cum ne cere secretarul general al partidului, pentru aplicarea cu eficienţă sporită a noului mecanism economico-financiar, întărirea ordinii şi disciplinei, respectarea normelor de siguranţă a circulaţiei şi de protecţie a muncii, pentru transpunerea neabătută in viață a angajamentelor asumate. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Trustul antrepriză generală de construcţii industriale Braşov către toate unităţile antrepriză de construcţii-montaj Angajat cu toate forţele In realizarea programului de investiţii din actualul cincinal, care materializează politica ştiinţifică a partidului şi statului nostru de dezvoltare a forţelor de producţie in toate judeţele ţârii, colectivul de oameni ai muncii din Trustul antrepriză generală de construcţii industriale Braşov a obţinut in 1984 — an marcat de importante evenimente politice — rezultate pozitive în îndeplinirea sarcinilor de plan. Astfel, au fost puse in funcţiune 40 de capacităţi industriale, agrozootehnice şi construcţii socialculturale, din care 17 cu un devans totalized 846 de zile, planul producţiei finite de construcţii-montaj a fost depăşit cu 38 milioane lei, iar cel al producţiei industriale cu 56 milioane lei, în condiţiile unui important spor suplimentar la productivitatea muncii şi reducerii cheltuielilor totale la 1 000 lei producţie cu 20 lei sub cele planificate, iar la cele materiale cu 14 lei. Aceasta a constituit o demonstraţie concretă a avantajelor noii forme de organizare şi retribuire în acord global prin preluarea lucrărilor in antrepriză, introdusă din iniţiativa şi pe baza indicaţiilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în atmosfera de puternică mobilizare a Întregii naţiuni pentru înfăptuirea neabătuta a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al P.C.R., ferm hotărit să valorifice pe deplin potenţialul tehnic-productiv de care dispune, capacitatea creatoare a oamenilor muncii pentru a obţine in acest an rezultate superioare, in vederea încheierii cu succes a actualului cincinal şi pregătirii pentru sarcinile ce ne vor reveni în cincinalul 1986—1990, colectivul nostru, in frunte cu comuniştii, adresează tuturor unităţilor antrepriză de construcţii-montaj chemarea la întrecere socialistă pe anul 1985, angajindu-se să îndeplinească următoarele obiective : 1. Punerea în funcţiune cu 30 până la 90 de zile înainte de termen a secţiei de autoutilări de la fabrica de lanţuri cu role a Întreprinderii „Independenţa“ Sibiu, a instalaţiei de recuperare a energiei de la centrala termică a întreprinderii „Carbo- SClNTEIA — marți 15 ianuarie 1985 CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea „30 Decembrie“, judeţul Giurgiu, către toate întreprinderile agricole de stat cu profil vegetal şi mult însufleţit de strălucitul exemplu şi înflăcăratele chemări ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, cel mai iubit fiu al poporului nostru, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea „30 Decembrie“, judeţul Giurgiu, este hotărit să depună o activitate şi mai rodnică în anul 1935, creind baze trainice realizării măreţelor obiective stabilite de cel de-al XIII- lea Congres al P.C.R. In acest scop, adresăm tuturor colectivelor de oameni ai muncii din întreprinderile agricole de stat chemarea la întrecere pentru îndeplinirea și depășirea planului pe anul 1985, luindu-ne următoarele angajamente : 1. In sectorul vegetal vom realiza peste plan, pe întreaga suprafaţă cultivată, 4 0O0 kg porumb boabe la hectar şi 1 000 kg orz. De asemenea, vom depăşi cu cel puţin 13 la sută producţiile medii planificate la hectar la finuri, masă verde şi siloz, realizind suplimentar 500 tone fin, 1500 tone masă verde şi 5 000 tone siloz, în horticultura, sector cu pondere în unitatea noastră, vom obţine o producţie de legume de 4 300 tone, cu cel puţin 500 tone peste plan, 1650 tone fructe, cu 300 tone peste prevederi, şi 430 tone struguri, cu 100 tone peste plan. 2. In sectorul zootehnie vom realiza : 4 890 litri lapte pe vacă furajată (cu 700 litri peste plai), 23 milioane ouă (cu 2,3 milioane ouă peste plan), 8 200 tone carne — greutate vie (cu 700 tone peste plan). Efectivele de bovine vor ajunge la sfîrșitul anului 1985 la peste 9 500 (cu 1300 peste prevederi) , la celelalte specii de animale, efectivele, la 31 decembrie b.c. vor fi mai mari, comparativ cu planul, cu 7 000 porcine, 1500 ovine, 10 000 iepuri pentru care şi blană, iar la păsări — cu 120 000. Pe baza rezultatelor bune obţinute, vom extinde numărul microfermelor de vaci pentru lapte pe lîngâ trei ferme horticole. 3. Vom livra suplimentar la fondul de stat : 3 100 hl lapte de vacă, 700 tone carne, 2,3 milioane ouă, 500 tone legume, 300 tone fructe şi 100 tone struguri. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI Secţiile de producţie industrială vor livra la fondul pieţei, peste plan, 150 tona came de pasăre, 200 tone preparate de care, 60 tone brinzeturi, 50 tone unt, 2 000 hl lapte de consum si produse lactate proaspete la echivalent lapte. 4. îndeplinirea si depăşirea prevederilor de plan in sectorul vegetal si în zootehnie se vor realiza prin aplicarea celor mai avansate tehnologii, folosirea seminţelor din categorii biologice superioare, respectarea cu stricteţe a densităţilor stabilite, buna întreţinere a culturilor şi recoltarea fără pierderi, îmbunătăţirea activităţii de reproducţie în vederea obţinerii, in medie, a 92 viţei la suta de vaci, 108 miei la suta de oi şi 1800 purcei la suta de spre oie, aplicarea riguroasă a normelor de îngrijire şi furajare a animalelor, precum şi a regulilor sanitar-veterinare. 5. Prin organizarea mai bună a producţiei şi a muncii, generalizarea acordului global în toate sectoarele de activitate, gospodărirea cu înaltă răspundere a mijloacelor materiale şi băneşti, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economicofinanciar vom reduce cheltuielile planificate la 1000 lei producţie-marfă cu 2,6 la sută, vom depăşi producţia netă planificată cu 8 milioane lei, producţia-marfă cu 15 milioane lei, iar beneficiul prevăzut cu 3,3 milioane lei. Vom economisi 400 tone de combustibil convenţional prin folosirea energiei soarelui, a vintului şi a biogazului. 8. Organizaţiile de partid, sindicat, tineret şi consiliul oamenilor muncii vor desfăşura o permanentă şi susţinută muncă politico-organizatorică, in vederea perfecţionării pregătirii profesionale şi formării unei înalte conştiinţe socialiste la toţi oamenii muncii, pentru a participa cu deplină răspundere la înfăptuirea integrală a obiectivelor asumate. In acest fel, alături de întregul nostru popor, ne vom aduce o contribuţie sporită la înfăptuirea obiectivelor noii revoluţii agrare, la realizarea programului de ridicare a României socialiste pe noi culmi de progres şi civilizaţie, la creşterea nivelului de trai al poporului. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Institutul de cercetări metalurgice Bucureşti către toate unităţile de cercetare ştiinţifică din ţară Colectivul Institutului de cercetări metalurgice a obţinut şi in anul recent încheiat rezultate deosebite, desfăşurindu-şi activitatea pe baza programelor de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi introducere a progresului tehnic pe termen lung, elaborate sub conducerea şi cu contribuţia determinantă a tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, eminent om de ştiinţă, savant de renume mondial, preşedinte al Consiliului Naţional pentru Ştiinţă şi Tehnologie, sub a cărei competentă şi permanentă îndrumare sunt abordate şi se înfăptuiesc obiectivele prioritare privind creşterea rolului ştiinţei la edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea României spre comunism. în anul 1984, oamenii muncii din institut au contribuit la elaborarea şi omologarea a peste 40 de tehnologii noi, finalizarea a peste 12 programe de sistematizare şi automatizare a proceselor de conducere şi de producţie, precum şi la realizarea, in concepţie proprie, a peste 35 de produse noi care au permis diversificarea calitativă şi sortimentală a produselor metalurgice sol licitate de economia noastră naţională. In activitatea de producţie industrială au fost asimilate 62 brevete de invenţii, iar pentru realizările originale din 1984 s-au acordat un număr de 8 brevete. Planul la activitatea de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică a fost îndeplinit in proporţie de peste 110 la sută, iar la valoarea producţiei-marfă din activitatea industrială proprie, in proporţie de 103,9 la sută. Stimulat de sarcinile şi indicaţiile mobilizatoare date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, hotărit să muncească neobosit pentru traducerea in viaţă a obiectivelor de importanţă majoră trasate cercetării ştiinţifice prin hotăririle Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, colectivul Institutului de cercetări metalurgice cheamă la întrecere toate unităţile de cercetare ştiinţifică din ţară pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan pe anul 1985, angajîndu-se să îndeplinească următoarele obiective : CONSILIUL ȘTIINȚIFIC COMITETUL SINDICATULUI 1. Elaborarea soluţiilor tehnologice de introducere în producţia metalurgică a unor minereuri sărace în mangan şi fier, precum și a huilelor necocsificabile din Valea Jiului care vor contribui la dezvoltarea bazei proprii de materii prime echivalent cu 20 milioane lei/an. 2. Realizarea unor tehnologii de recuperare a energiei refolosibile şi crearea astfel a condiţiilor pentru exploatarea la parametri superiori a unor utilaje siderurgice de bază, reducerea consumului de combustibil primar cu 140 mii tcc/an. 3. Elaborarea şi perfecţionarea peste plan a unui număr de peste 20 tehnologii, asimilarea a cel puţin 50 produse noi peste prevederi în scopul creşterii cu peste 10 la sută a gradului de înnoire a producţiei, sporirii ponderii produselor cu performanţe de virf realizate de industria metalurgică. 4. Dezvoltarea portofoliului de soluţii şi procedee tehnologice originale aplicabile in industria metalurgică prin creşterea la 67 a numărului de brevete de invenţii implementate în fluxurile de fabricaţie şi Înscrierea a 10 noi brevete de invenţii. 5. Creşterea cu peste 10 la sută a productivităţii muncii In cercetare şi reducerea duratei lucrărilor de cercetare cu peste 25 000 ore prin elaborarea şi omologarea a 14 programe şi sisteme de automatizare a proceselor de conducere şi de producţie. 6. Intensificarea activităţii de producţie industrială pe platforma proprie la un volum cu peste 12 la sutămai mare decit în anul 1984 în vederea reducerii cu 30 milioane lei a importului. 7. Reducerea cu circa 140 milioane lei a consumului de materii prime şi combustibili prin recircularea unor subproduse, raţionalizarea consumului de oţeluri aliate cu elemente scumpe şi deficitare şi valorificarea superioară la beneficiar a produselor cu grad avansat de prelucrare. 8. Se vor acorda 30 000 ore asistenţă tehnică pentru aplicarea tehnologiilor noi de fabricaţie şi folosirea mai eficientă a potenţialului productiv in unităţile industriei metalurgice. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C.