Scînteia, mai 1987 (Anul 56, nr. 13901-13926)

1987-05-01 / nr. 13901

TRĂIASCĂ ! MAI - ZIUA SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC, ZIUA FRĂUMUNCITORILOR DE PRETUTINDENI! 1 --------- --------------------- ■■■ ■■ ----------■■■■■■---- ------------ ------------------------------ PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VA! ORGAN AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN ............. ...................................... ■ —■■■■■, ■ ......................................................... Anul LVI Nr. 13 901 11 Vineri 1 MAI 1987 6 PAGINI - 50 BANI W®»* - I « t&iri - * .fî* V .‘*4 * - I ! *’ ' '* • ■■ ~ ’ ,. într-o atmosferă de puternică unitate în jurul partidului, al secretarului său general, în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu ieri a avut loc in Capitală ADUNAREA FESTIVĂ CONSACRATĂ ZILEI DE 1 MAI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au participat, joi dupăamiaza, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal Bucureşti al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua internaţională a oamenilor muncii. Adunarea oamenilor muncii din Capitală s-a constituit într-un fierbinte şi inălţător omagiu adus de întreaga naţiune, cu prilejul măreţei sărbători de la 1 Mai, eroicului nostru partid comunist, continuatorul glorioaselor tradiţii patriotice şi revoluţionare ale clasei muncitoare, ale maselor largi populare, care, încă de la făurirea sa, a slujit cu devotament idealurile supreme ale poporului, idealurile libertăţii şi dreptăţii sociale, independenţei şi unităţii naţionale, cauza socialismului şi comunismului. în acelaşi timp, au fost reafirmate vibrant sentimentele de neţărmurită dragoste şi recunoştinţă, de aleasă preţuire pe care toţi cetăţenii ţării le poartă tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru istoricele realizări obţinute in toate domeniile de activitate in anii luminoşi de cînd se află in fruntea partidului şi statului, pentru strălucita sa activitate revoluţionară pusă, cu abnegaţie şi dăruire, în slujba dezvoltării multilaterale a patriei, ridicării nivelului de trai material şi spiritual al poporului, afirmării tot mai puternice a României socialiste pe arena mondială, ca o ţară liberă, demnă şi înfloritoare. Aceste profunde simţăminte au fost exprimate, direct şi cald, de miile de bucureşteni aflaţi in Parcul tineretului, de-a lungul principalei alei ce duce spre Palatul sporturilor şi culturii, unde a avut loc adunarea festivă. Cei prezenţi au aclamat cu înflăcărare pentru partid şi secretarul său general, pentru patria socialistă. (Continuare în pag. a IlI-a) / \ ; * & / . | V ;||| * ii® ?^tTanrr'nTHnTY ~rspi?$$$ Sub flamurile sărbătorii muncii Initiul de Mai şi-a aprins florile de meri in pridvoarele ţării, grădina patriei işi leagănă uriaşul ei buchet. Semn de celebrare a muncii. Cult in mare cinste la români, prilej de a-i omagia astfel pe slujitorii lui - muncitori, ţărani, intelectuali , făurari, prin muncă, de nouă şi mare istorie a României, într-un timp generos creaţiei materiale şi spirituale. Timp al faptei, cu dreaptă preţuire, trăit din plin, vibrant, cînd eroicei munci creatoare i se dau de fiecare dată rangurile ei de demnitate... Sărbătorescul florar se petrece in orizontul implinirilor noastre din acest an, al reperelor de înalte aspiraţii pe care ni le propunem în întîmpinarea Conferinţei Naţionale a Partidului Comunist Român, al jubileului sfertului de veac de la încheierea cooperativizării, al aniversării celor patru decenii de la întemeierea Republicii. Iată, aşadar, că şi acest intîi de Mai, pe care muncitorii din România l-au transformat in sărbătoarea maselor largi, este aşezat sub aura unor luminoase şi fundamentale evenimente din viaţa ţării. Aşa cum de altfel a fost dintotdeauna 1 Mai la noi , nu doar o dată festivă, scrisă cu roşu în calendar, ci un prilej de a cataliza energiile, de a sărbători lupta şi munca noastră, încrederea într-un viitor bun, noi şi măreţe împliniri „sub cerul dulcei primăveri”. Sub un asemenea cer de Armindeni, în rău prevestitorul an 1939, Partidul Comunist Român, muncitorimea română ridica în linia intîi a luptei proletare, revoluţionare, doi tineri de o ardenţă neobişnuită în crezul comunist : tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu (Petrescu). Mîndria marilor bătălii de clasă cîştigate cu luptă şi jertfă... Mîndria operei pe care o durăm in istorie, pentru prezent şi viitor. Sînt însemne strălucitoare pe steagurile noastre fluturînd în adierea de Mai. Cauza libertăţii şi dreptăţii a învins, îngemănate cu istoria, biografiile de muncă ale milioanelor de oameni convertesc clipa în durată. Suntem o ţară a muncii libere, ne făurim liberi destinul nostru comunist. Ca semn de recunoaştere aşezăm la temeliile operei opera omului nou, care işi dovedeşte vrednicia cu braţele şi cu mintea, stăpîn pe revereii lui, pe munca lui. Toate victorile la construcţia socialistă, toate programele cristalizate în strategia dezvolturii cuprinsă în documentele Congresului al XIII-lea al partidului, în opera teoretică şi practică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu au drept temelie ideea muncii unite. Ideea muncii unite a tuturor fiilor patriei, pentru continua înflorire a patriei — Republica Socialista România. Unitatea fiind realitate luminoasă, flacăra permanentă, călăuzitoare a luptei şi solidarităţii muncitoreşti. Numai astfel, prin luptă şi muncă aşezate sub semnul unităţii, poporul român şi-a ciştigat libertatea, dreptul la demnitate, la afirmarea potenţialului său constructiv pe măsura altitudinii aspiraţiilor sale. Conştiinţa unităţii revov.____________________________| _______________ luţionarea întregii naţiuni în jurul partidului a condus la crearea unei industrii de peste o sută de ori mai puternică decit în anul primului 1 Mai liber, a unei agriculturi cu recoltele cele mai mari din istoria ţării, a unei culturi înfloritoare, cu glas distinct în cultura lumii. Umăr la umăr, mină muncitoare Prinsă puternic de ming muncitoare, înfăptuim programele devenirii noastre comuniste, fiecare di-ntîi de Mai aflîndu-ne mai puternici, mai hotărîţi pe drumul făuririi civilizaţiei socialiste. Ştim, mai sînt multe bătălii de dat, de ciştigat, multe obstacole de învins, dar nimic nu ne poate clinti din convingerea că sub arcul luminoasei edificări socialiste, credincioşi idealului comunist, vom ciştiga toate aceste bătălii. Ziua solidarităţii internaţionale a tuturor celor ce muncesc o cinstim cu voinţa şi faptele noastre consacrate edificării socialiste, libertăţii şi demnităţii oamenilor muncii din întreaga lume. Glasul României, al strălucitului ei conducător se bucură de o largă apreciere pe toate meridianele globului tocmai pentru că el răsună cu putere, consecvent, în numele idealurilor fundamentale ale popoarelor - libertate, progres, pace. Sunt emblemele de cuget şi de voinţă ale poporului român, răsfrîngerile sale de inimă şi de conştiinţă.Avers un tropor erou, statornic de milenii în vatra sa din spaţiul carpato-danubiano-pontic, înnobilîndu-l prin jertfa şi strădania sa şi, in egală măsură, prin geniul său constructiv. Avem un partid erou, vizionar, care şi-a afirmat tăria în anii grei ai luptei de eliberare naţională şi socială , un partid erou care, în anii construcţiei socialiste, şi-a afirmat şi mai mult forţa revoluţionară. Avem un conducător erou, călit la flacăra luptei revoluţionare, ctitorul epocii pe care cu mîndrie întregul popor o numeşte Epoca Nicolae Ceauşescu. Din aceste însufleţitoare realităţi izvorăsc certitudinile şi aspiraţiile noastre, sub flamurile roşii şi tricolore ale Intîiului de Mai. Desen de GH. CALARASU 2 MAI-ZIUA TINERETULUI Iemmni nicoceauşescu secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, In aceste momente de înaltă efervescenţă politică şi aleasă emoţie creatoare, prilejuite de sărbătoarea muncii şi a Zilei tineretului din Republica Socialistă România, milioanele de tineri de pe intreg cuprinsul patriei, intr-o deplină unitate de gund şi faptă, dau glas celor mai alese sentimente de profundă stimă şi neţărmurită recunoştinţă, de dragoste fierbinte şi adincă preţuire pe care le nutresc faţă de dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, strălucit conducătorul naţiunii noastre pe drumul luminos al socialismului şi comunismului, simbol suprem de muncă şi viaţă revoluţionară, creatorul vizionar al întregii politici interne şi externe a partidului şi statului nostru, promotor neobosit al cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării intre popoare. Adresăm, totodată, mult stimatei tovarăşe Elena Ceauşescu, militant de seamă al partidului şi statului nostru, om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, cele mai alese sentimente de înaltă preţuire şi respectuoasă consideraţie pentru excepţionala contribuţie adusă la înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la progresul ştiinţei, învăţămîntului şi culturii româneşti, pentru grija cu care veghează la creşterea şi educarea comunistă, revoluţionară a tinerelor generaţii, afirmarea dimensiunii umaniste a ştiinţei, promovarea nobilelor idealuri ale păcii, înţelegerii şi cooperării internaţionale. Sărbătorirea Zilei tineretului din Republica Socialistă România ne oferă nouă, tuturor tinerilor ţării, un nou prilej de a vă adresa dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, din adincul inimilor noastre, cele mai fierbinţi mulţumiri pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură create, de afirmare plenară, in toate domeniile de activitate, pentru îndeplinirea celor mai cutezătoare idealuri şi aspiraţii de prosperitate şi progres. Uniunea Tineretului Comunist şi Uniunea Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România, întregul tineret al patriei vă raportează, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că, puternic mobilizaţi de înflăcăratele îndemnuri şi vibrantele chemări adresate tineretului de la înalta tribună a adunării solemne consacrate aniversării organizaţiei noastre, însufleţiţi de minunatele perspective de dezvoltare a ţării, acţionează cu pasiune şi dăruire revoluţionară pentru înfăptuirea istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea al partidului, a orientărilor şi indicaţiilor dumneavoastră, in vederea creşterii contribuţiei tinerei generaţii la grandioasa operă de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, îndemnurile pe care ni le-aţi adresat şi cu acest prilej, aureolate de flacăra nestinsă a spiritului revoluţionar, de suprema răspundere pentru prezentul şi viitorul patriei, constituie pentru noi un permanent imbold de a nu precupeţi nici un efort, astfel incit in uzine şi pe ogoare, pe marile şantiere ale muncii pentru ţară, in şcoli şi facultăţi, pretutindeni acolo unde pulsează mintea şi braţul tinereţii, să întimpinăm cu rezultate remarcabile Conferinţa Naţională a partidului, eveniment major din viaţa comuniştilor,, a întregului nostru popor. Vă raportăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, situindu-ne cu dăruire şi entuziasm in primele rîrfduri ale amplului proces de devenire a patriei, pe baza programului de participare a tinerei generaţii la realizarea, in anul 1987, prin muncă patriotică, a unor obiective de dezvoltare economico-socială a ţării, s-au executat ample lucrări in sprijinul producţiei in industrie şi agricultură, in celelalte domenii de activitate, de cercetare şi proiectare, am, acţionat pentru însuşirea şi aplicarea in practică a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii contemporane, pentru continua perfecţionare şi integrare profesională a fiecărui tinăr, îndeplinind, în cinstea zilei de 2 Mai — Ziua tineretului din Republica Socialistă România — 50 la sută din Planul anual de muncă patriotică al Uniunii Tineretului Comunist şi Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România. Apropiata aniversare a făuririi Partidului Comunist Român, marile evenimente cu ample şi profunde rezonanţe istorice şi politice din acest an din viaţa întregului nostru popor, a tinerilor săi — împlinirea a 110 ani de la proclamarea independenţei de stat a României. Conferinţa Naţională a partidului şi aniver(Continuare in pag. a IV-a) COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI COMUNIST