Scînteia, mai 1987 (Anul 56, nr. 13901-13926)

1987-05-01 / nr. 13901

SCÎNTEIA — vineri 1 mai 1987 CUVINTAREA TOVARĂŞEI LINA CIOBANU membru al Comitetului Politic Executiv al C. C. al P. C. R. Mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Mult stimată şi iubită tovarăşă Elena Ceauşescu, Dragi tovarăşi, Stimaţi oaspeţi de peste hotare, I Poporul român sărbătoreşte tradiţionalul 1 Mai — Ziua internaţională a muncii, a frăţiei şi solida- rităţii celor -ce—muncesc de pretu- tindeni — într-o atmosferă de unanimă şi vibrantă angajare revolu- tionară, de amplă şi intensă mobi- I Uzare pentru înfăptuirea neabătută a I măreţelor hotăriri ale Congresului al I XIII-lea, a importantelor planuri şi programe de dezvoltare economico- socială a apatriei socialiste, strins unit în jurul eroiii păţii,"ş al gloriosului nostru partid comunist, al secretarului său general, conducătorul încercat şi clarvăzător al naţiunii — tovarăşul Nicolae Ceauşescu. (Puternice aplauze şi urale , se scandează „Ceauşescu — F.C.R. • „Ceauşescu şi poporul !“). In acest an, aniversarea Zilei muncii are loc sub semnul activităţii hotărite a tuturor comuniştilor, a întregului popor, de a face totul pentru a intimpina Conferinţa Naţională a partidului şi sărbătorirea a patru decenii de la proclamarea Republicii cu exemplare fapte de muncă, cu noi şi remarcabile realizări în toate domeniile. Istoria de aproape un secol a sărbătoririi zilei de 1 Mai in România atestă vechimea mişcării noastre muncitoreşti, ataşamentul ei nestrămutat la idealurile socialiste şi comuniste. Ea constituie, în acelaşi timp,o mărturie a puternicului spirit militant, a combativităţii revoluţionare manifestate permanent de muncitorimea română, a hotârîrii sale de luptă pentru un nou destin, pentru o lume mai bună şi mai dreaptă. Cu sentimente de deplină satisfacţie şi mindrie patriotică relevăm că, in bogata cronică de lupte şi izbinzi a Zilei internaţionale a muncii, proletariatul şi comuniştii români au înscris fapte nepieritoare, glorioase pagini ce vor râmîne pentru totdeauna în istoria patriei. Intre momentele majore, cu profunde semnificaţii istorice, care conferă străluciri deosebite acestei sărbători, la loc de cinste se situează marea demonstraţie antifascistă şi antirăzboinică de la 1 Mai 1939 din România, acţiune revoluţionară ce atestă profunda implicare a Partidului Comunist Român in viaţa politico-socială a ţării, unitatea clasei muncitoare, a tuturor forţelor înaintate, patriotice în lupta pentru apărarea libertăţilor democratice, a păcii, suveranităţii şi independenţei naţionale. Ideea-forţă a acestei impresionante demonstraţii — in a cărei organizare şi desfăşurare un rol decisiv l-au avut tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu — a constituit-o unitatea de acţiune a celor ce muncesc, a tuturor forţelor ce se opuneau fascismului şi războiului, încă de atunci a ieşit în evidenţă una din trăsăturile esenţiale ale gîndirii şi activităţii revoluţionare ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, şi anume convingerea că unitatea de acţiune întăreşte forţa maselor populare, că numai unitatea constituie chezăşia succesului în luptă. (Aplauze). De peste patru decenii sărbătorim in libertate ziua de 1 Mai trecînd în revistă, cu legitimă mindrie, succesele strălucitoare obţinute în opera de făurire a societăţii socialiste, etapele pe care patria noastră, independentă şi suverană, stăpină pe destinul său, le-a parcurs pe calea progresului, bunăstării şi fericirii. Evidenţiem, şi cu acest prilej, cu deosebită satisfacţie marile împliniri socialiste ale României din perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului şi rolul determinant al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, în ridicarea patriei pe cele mai înalte culmi ale dezvoltării, în făurirea prestigiului său internaţional. (Vii aplauze şi urale , se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). Măreţele înnoiri care au avut loc in ultimii 22 de ani în România evit rodul aplicării neabătute a politicii înţelepte promovate de partidul comunist, in elaborarea şi înfăptuirea căreia contribuţia esenţială, decisivă revine tovarăşului Nicolae Ceauşescu, mult stimatul şi iubitul nostru conducător, ce a conferit strălucire şi măreţie acestei perioade pe care poporul a înscris-o cu litere de aur in istoria patriei drept „Epoca Nicolae Ceauşescu”. (Aplauze). In conştiinţa comuniştilor, a întregului popor, aceste mari realizări care au ridicat patria noastră pe treptele înalte ale civilizaţiei socialiste sunt permanent asociate şi indisolubil legate de numele şi neobosita activitate teoretică şi practică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, exemplu strălucit de revoluţionar şi patriot înflăcărat, de militant, de frunte al mişcării comuniste şi muncitoreşti, căruia îi aducem, şicu acest prilej,«»omagiul nostru fierbinte, cele mai alese sentimente de preţuire şi profundă recunoştinţă, (îndelungi aplauze şi puternice urale , se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Stima noastră şi minciuna, Ceauşescu — România !“). Exprimăm, totodată, întreaga noastră gratitudine tovarăşei Elena Ceauşescu, eminentă personalitate politică, savant de largă recunoaştere internaţională, care prin munca neobosită desfăşurată cu înaltă competenţă in conducerea partidului şi a statului, in organizarea şi îndrumarea ştiinţei, invăţămintului, artei şi culturii aduce o contribuţie de inestimabilă valoare la propăşirea neîntreruptă a patriei, la afirmarea în lume a nobilelor idealuri de pace, înţelegere şi colaborare intre toate popoarele. (Puternice şi îndelungi aplauze). Stimaţi tovarăşi, In cei 43 de ani care au trecut de la victoria revoluţiei de eliberare socială şi naţională şi aproape patru decenii de la trecerea la edificarea socialismului, poporul român, sub conducerea partidului comunist, a obţinut rezultate remarcabile in dezvoltarea ţării, în ridicarea nivelului ei general de civilizaţie. Prin munca însufleţită şi puternica angajare a clasei muncitoare, a întregului nostru popor, România a parcurs, într-o perioadă relativ scurtă, mai multe etape istorice. Ea s-a transformat dintr-o ţară cu o industrie slab dezvoltată şi o agricultură înapoiată intr-un stat industrial-agrar cu o industrie modernă, organizată pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, cu o agricultură socialistă in plin proces de modernizare şi dezvoltare intensivă. Pe această bază s-au asigurat dezvoltarea generală a patriei şi ridicarea continuă a nivelului de trai material şi spiritual al poporului , ţelul suprem al politicii partidului nostru comunist, esenţa societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe care o edificăm cu succes in România. (Aplauze). In prezent, poporul nostru se află angajat cu toate forțele in realizarea celui de-al 8-lea plan cincinal, 1986—1990, al cărui obiectiv strategic este trecerea României la un stadiu superior de dezvoltare, acela de țară socialistă mediu dezvoltată. După cum este cunoscut, am încheiat anul 1986 cu rezultate importante în toate domeniile de activitate. Producţia industrială a crescut intr-un ritm de 7,7 la sută faţă de anul precedent, agricultura a înregistrat un ritm de peste 12 la sută , realizîndu-se cea mai mare producţie de cereale din întreaga istorie a României , iar venitul naţional a sporit cu peste 7 la sută. Rezultate bune s-au obţinut şi în celelalte sectoare economice, in dezvoltarea ştiinţei, invăţămintului şi culturii, in creşterea veniturilor, a nivelului de trai şi bunăstare al poporului. Acum, la sărbătorirea zilei de 1 Mai, numeroase colective de oameni ai muncii de pe întreg cuprinsul ţării raportează măreţe înfăptuiri, noi şi remarcabile succese în realizarea sarcinilor de plan pe primele patru luni ale acestui an. Cu toate aceste rezultate, într-o serie de sectoare economice şi pe ansamblu continuă să existe importante rămineri în urmă. Răspunzînd mobilizatoarelor apeluri, îndemnuri şi chemări ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, clasa muncitoare, ţărănimea cooperatistă. Întregul nostru popor este ferm hotărit să facă totul pentru îndeplinirea neabătută a prevederilor planului pe 1987, an decisiv in înfăptuirea cu succes a măreţelor obiective stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului. Cu prilejul zilei de 1 Mai, vă rog să-mi permiteţi ca, pentru realizările obţinute in primele luni ale acestui an, pentru abnegaţia şi devotamentul dovedite in muncă, in numele şi din împuternicirea conducerii partidului, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, să adresez cele mai calde felicitări clasei noastre muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii din patria noastră, împreună cu urarea de"hol şi tot rrîai' rrtari succese in toate domeniile de activitate ! (Aplauze şi urale prelungite ; se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). Stimaţi tovarăşi, Pornind de la faptul că realizarea importantelor planuri şi programe de dezvoltare multilaterală a patriei — ca, de altfel, ale oricărei ţâri — nu se poate asigura decit in condiţii de pace şi linişte, intr-un climat de încredere şi securitate, partidul şi statul nostru, genialul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, militează activ pentru dezvoltarea relaţiilor cu toate statele, fără deosebire de orinduire socială, cu partidele şi forţele progresiste, democratice şi antiimperialiste de pretutindeni, pentru promovarea consecventă in raporturile internaţionale a nobilelor idealuri ale colaborării, înţelegerii şi cooperării între toate naţiunile lumii. Poporul român găseşte un temei de mindrie patriotică in faptul că politica partidului şi statului nostru, ilustrată cu atita strălucire de personalitatea de mart prestigiu internaţional a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, este o politică în întregime consacrată intereselor sale vitale, ale tuturor naţiunilor lumii. (Aplauze). In situaţia internaţională actuală, deosebit de gravă şi complexă. România socialistă, președintele său apreciază că, mai mult ca oricînd, trebuie făcut totul pentru unirea eforturilor popoarelor, ale forţelor iubitoare de pace de pretutindeni pentru oprirea cursului periculos al evenimentelor spre încordare şi război, pentru apărarea dreptului suprem al oamenilor, al naţiunilor la existenţă liberă şi demnă, la independenţă, la viaţă şi la pace. România socialistă, preşedintele ţârii noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se pronunţă şi militează constant pentru trecerea la măsuri efective de dezarmare care să ducă la lichidarea, pe etape, a tuturor armelor nucleare pină la sfîrşitul secolului, pentru soluţionarea separată, independentă a diferitelor probleme ale dezarmării nucleare şi generale, fără a le condiţiona unele de altele. Consecventă acestei politici, România salută şi susţine propunerea Uniunii Sovietice privind retragerea rachetelor nucleare cu rază medie de acţiune din Europa, apreciind-o ca un factor deosebit de important menit să netezească drumul spre eliminarea tuturor armelor nucleare de pe continent, spre lichidarea totală a arsenalelor nucleare. In acelaşi timp, considerind că toate ţările, indiferent de mărime, trebuie să-şi intensifice eforturile in direcţia eliminării pericolului de război, tara noastră — pe baza impresionantului referendum national din toamna anului trecut — a redus unilateral, cu 5 la sută, armamentele, efectivele şi cheltuielile militare, chemind, totodată, şi celelalte state să adopte şi ele cit mai curind posibil asemenea măsuri. Acest act demonstrează voinţa noastră de a trece de la vorbe la fapte, hotărîrea fermă de a face totul pentru înfăptuirea dezarmării, pentru edificarea unei lumi fără arme şi fără războaie. (Aplauze). Pe baza concepţiei secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în spiritul tradiţiilor internaţionaliste care au animat proletariatul român încă de la primele sale manifestări politice, al hotăririlor Congresului al XIII-lea, Partidul Comunist Român dezvoltă astăzi larg relaţiile cu partidele comuniste şi muncitoreşti, socialiste şi social-democrate, cu mişcările de eliberare naţională, cu partidele de guvernămint din ţările in curs de dezvoltare şi nealiniate, cu forţele progresiste, democratice şi antiimperialiste de pretutindeni, se pronunţă pentru întărirea unităţii şi colaborării internaţionale a acestora pe baza principiilor deplinei egalităţi in drepturi, respectului reciproc şi neamestecului in treburile interne, văzind in această solidaritate militantă un factor important în lupta generală pentru libertate naţională şi progres social, pentru dezvoltare independentă, neîngrădită a fiecărei naţiuni, pentru destindere, securitate şi pace mondială. Neobosita activitate a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, iniţiativele de colaborare, pace şi dezarmare, justeţea şi umanismul principiilor promovate in dialogul permanent cu conducătorii de partid şi de stat, cu numeroase personalităţi ale opiniei publice mondiale au asigurat ţării noastre un înalt prestigiu in rindul statelor lumii, au dus la afirmarea puternică in conştiinţa omenirii a ■ conducătorului României socialiste, personalitate politică de excepţie a vieţii contemporane, unanim recunoscut ca Mare Erou al Păcii, al colaborării şi prieteniei intre toata naţiunile. (Aplauze puternice şi urale îndelungi : se scandează „Ceauşescu — pace !“, „Ceauşescu, România, pacea şi prietenia !“). Poporul român, strins unit in jurul gloriosului nostru partid comunist, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. ..şi reafirmă şi cu acest prilej hotărîrea fermă, nestrămutată de a înfăptui în mod exemplar Luminosul program de muncă şi luptă adoptat la cel de-al XIII-lea Congres, pentru a intimpina Conferinţa Naţională a partidului cu noi şi importante realizări, pentru înălţarea continuă a României socialiste, suverane şi independente pe noi trepte de progres şi civilizaţie şi îşi exprimă solidaritatea militantă cu oamenii muncii de pretutindeni, cu forţele înaintate, democratice, progresiste din întreaga lume, in lupta pentru flamul nobilelor idealuri ale păcii, libertăţii şi demnităţii umane. (Aplauze). — Trăiască 1 Mai — Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc de pretutindeni ! — Trăiască eroicul şi gloriosul Partid Comunist Român, in frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu ! — Trăiască minunatul nostru popor, constructor entuziast al socialismului şi comunismului pe pămintul patriei ! — Trăiască şi înflorească scumpa noastră patrie — Republica Socialistă România ! — Să triumfe politica de pace, prietenie şi colaborare intre toate statele lumii ! (Puternice aplauze şi urale , se scandează minute în şir „Ceauşescu — P.C.R. „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — România, stima noastră şi minciuna !“, „Ceauşescu — pace !“, „Ceauşescu — România, pacea şi prietenia !“). (Urmare din pag. I) pentru harnicul şi talentatul nostru popor, constructor victorios al socialismului şi comunismului. Grupuri de pionieri, de tinere şi tineri au oferit cu afecţiune tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori. La sosirea in sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au fost intimpinaţi cu multă căldură şi însufleţire, cu puternice aplauze, ovaţii şi urale, de participanţii la adunarea festivă. S-a scandat îndelung „Ceauşescu — P.C.R. !“. „Ceauşescu şi poporul „Ceauşescu — România, stima noastră şi mindiuna „Ceauşescu — pace !“. In această atmosferă entuziastă, de sărbătoare, în prezidiul adunării, alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, au luat loc membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, ai unor întreprinderi şi institute de cercetări, reprezentanţi ai vieţii noastre ştiinţifice, alţi oameni ai muncii din Capitală. In sală se aflau membri ai Comitetului Central al partidului, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, reprezentanţi ai unor instituţii centrale, unităţi economice şi social-culturale, activişti,de partid şi de stat, generali şi ofiţeri, oameni ai muncii din întreprinderibucureştene. Erau prezenţi şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti, membri ai corpului diplomatic, corespondenţi ai presei străine, oaspeţi de peste hotare. Au răsunat solemn acordurile Imnului de Stat al Republicii Socialiste România. Tovarăşul Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., primarul general al Capitalei, deschizând adunarea a spus : Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Stimaţi tovarăşi, Vă rugăm să ne îngăduiţi ca, lci numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii din Capitală, să aducem un respectuos şi înflăcărat omagiu eminentului conducător al partidului şi statului, ilustrul strateg al grandioaselor transformări revoluţionare ce au conferit un nou destin României socialiste, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Este pentru noi, o înaltă onoare ca in aceste momente de luminoasă sărbătoare, strins uniţi sub steagul gloriosului partid comunist, să vă exprimăm dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general, cel mai de seamă fiu al poporului român, strălucit militant revoluţionar, personalitate proeminentă a lumii politice contemporane, recunoştinţa fierbinte pentru eroica activitate consacrată de peste cinci decenii împlinirii aspiraţiilor supreme ale naţiunii române, înfloririi socialiste şi comuniste a patriei, nobilei cauze a păcii, înţelegerii şi colaborării internaţionale. De ziua muncii, ţara vă cinsteşte pentru gindirea şi fapta dumneavoastră cutezătoare, pentru devoţiunea patriotică exemplară cu care edificaţi, împreună cu poporul şi pentru popor, monumentala operă de ridicare a României la un stadiu nou de dezvoltare, ce va purta peste generaţii însemnele vocaţiei creatoare a poporului nostru, a eroismului şi măreţiei ..Epocii Nicolae Ceauşescu“. Cu adine respect şi înaltă preţuire, salutăm prezenţa la această adunare festivă a tovarăşei Elena Ceauşescu, militant de frunte al partidului şi statului, savant de largă recunoaştere internaţională, stimată pe toate meridianele pentru prodigioasa activitate dedicată dezvoltării multilaterale a patriei, afirmării marilor valori ale ştiinţei, invăţămintului şi culturii. Salutăm cu căldură pe ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului care iau parte la adunare. Adresăm, de asemenea, un salut cordial oaspeţilor de peste hotare, precum şi membrilor corpului diplomatic ce participă la adunarea Stimaţi tovarăşi, Ziua de 1 Mai, moment de rodnic bilanţ, este intimpinată de oamenii muncii din Capitală, asemenea întregului nostru popor, cu realizări deosebite in înfăptuirea obiectivelor dezvoltării economicosociale prevăzute pentru acest an. Vă raportăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că planul pe luna aprilie a fost îndeplinit, iar de la începutul anului, pe ansamblul municipiului Bucureşti, s-a obţinut o producţie cu peste 1 miliard lei mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut ; au fost puse in funcţiune, in devans, importante capacităţi de producţie. Potrivit inestimabilelor dumneavoastră indicaţii, se continuă un ritm intens construcţia metroului şi amenajarea complexă a riului Dimboviţa, se realizează marile ansambluri arhitectonice ale noului centru cinic, alte obiective edilitar-urbanistice de amploare, ce vor da ‘Capitalei patriei noastre o nouă strălucire. Toate aceste succese au fost posibile ca urmare a sprijinului statornic, a îndrumărilor ce ni le daţi zi de zi, pentru care vă rugăm, cu aleasă gratitudine, să primiţi dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, dumneavoastră, mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, cele mai vii mulţumiri, împreună cu angajamentul ferm al comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii de a răspunde prin fapte grijii permanente ce o purtaţi Capitalei, de a face totul pentru a intimpina cu noi realizări Conferinţa Naţională a partidului, pentru ridicarea necontenită a României pe culmile luminoase ale socialismului şi comunismului. Despre semnificaţia zilei de 1 Mai a vorbit tovarăşa Lina Ciobanu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Adunarea festivă a luat sfirşit intr-o atmosferă entuziastă, de puternică angajare patriotică. Participanţii au aclamat, din nou, cu înflăcărare pentru gloriosul nostru partid comunist şi secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care, cu înţelepciune şi cutezanţă revoluţionară, călăuzeşte ţara şi poporul spre orizonturi tot mai luminoase de civilizaţie şi progres, spre comunism. * în continuare, toţiceiprezenţi la adunare au asistat la spectacolul festiv dedicat zilei de 1 Mai. Cu calde şi însufleţite manifestări de dragoste şi preţuire, au fost salutaţi tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu la ieşirea din Palatul sporturilor şi culturii. Miile de bucureşteni aflaţi pe platoul central, ca şi de-a lungul principalei alei ce străbate Parcul tineretului, au scandat cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“. Cei prezenţi purtau drapele ale partidului şi statului, portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, pancarte pe care se aflau înscrise caide urări la adresa partidului şi a secretarului său general. Coruri reunite interpretau cintece revoluţionare şi patriotice. Această atmosferă de sărbătoare era întregită de cintece şi dansuri din bogatul nostru folclor, de momente coregrafice şi sportive. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns cu prietenie emoţionantelor manifestări ale locuitorilor Capitalei. Prin întreaga ei desfăşurare, manifestarea prilejuită de sărbătoarea muncii a pus pregnant în lumină hotărîrea de neclintit a tuturor oamenilor muncii din patria noastră, a întregului popor de a acţiona, strins uniti in jurul partidului, al secretarului său general, pentru îndeplinirea exemplară a obiectivelor stabilite pentru acest an şi pe întregul cincinal, pentru înfăptuirea neabătută a istoricelor hotăriri ale Congresului al XIII-lea al P.C.R., pentru transpunerea în viaţă a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a României spre comunism, pentru împlinirea aspiraţiilor fundamentale de libertate, progres şi pace ale tuturor naţiunilor lumii. PAGINA 3 ADUNAREA FESTIVA CONSACRATA ZILEI DE 1 MAI ADUNĂRI FESTIVE ÎN LOCALITĂŢILE REŞEDINŢĂ DE JUDEŢ In localităţile reşedinţă de judeţ au avut loc adunări festive dedicate zilei de 1 Mai — Ziua internaţională a oamenilor muncii. Desfăşurate in atmosfera de puternic avint patriotic pentru realizarea in cele mai bune condiţii a sarcinilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal, pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului, adunările la care au luat parte reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, oameni ai muncii din întreprinderi industriale, din unităţi agricole, oameni de ştiinţă, artă şi cultură, studenţi, elevi, militari — s-au constituit intr-un elogiu adus muncii creatoare, harnicului nostru popor, angajat cu toate forţele în ampla operă de edificare a socialismului şi comunismului în patria noastră. La sărbătoarea oamenilor muncii, întreaga naţiune a adus un vibrant omagiu gloriosului nostru partid comunist, secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul României moderne, care şi-a închinat întreaga viaţă împlinirii celor mai scumpe idealuri ale poporului nostru, de progres şi prosperitate, de pace, libertate şi independenţă naţională. In cadrul adunărilor au luat cuvîntul prim-secretari şi secretari ai comitetelor judeţene de partid, care au relevat bogatele tradiţii ale mişcării muncitoreşti revoluţionare din România, semnificaţia politică deosebită a făuririi Partidului Comunist Român, a marii demonstraţii antifasciste şi antirăzboinice de la 1 Mai 1939, a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944, aportul României la infrîngerea definitivă a fascismului, contribuţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu la organizarea luptelor muncitoreşti împotriva fascismului şi războiului, la înfăptuirea revoluţiei şi construcţiei socialiste în patria noastră. Au fost scoase in evidenţă măreţele realizări dobîndite de poporul nostru, îndeosebi în perioada inaugurată de cel de-al IX-lea Congres al partidului, în dezvoltarea forţelor de producţie şi amplasarea lor armonioasă, echilibrată pe teritoriul ţării, în modernizarea industriei şi afirmarea puternică a noii revoluţii tehnico-ştiinţifice, a noii revoluţii agrare, in înflorirea invăţămintului, ştiinţei şi culturii, în adîncirea democraţiei socialiste, in creşterea bunăstării materiale şi spirituale a întregii naţiuni. Intr-o atmosferă entuziastă, de profund patriotism, participanţii la adunări au adresat Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului Nicolae Ceauşescu telegrame în care se dă glas sentimentelor de profundă stimă şi aleasă preţuire ale oamenilor muncii, ale întregului popor faţă de conducătorul încercat al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, patriot înflăcărat, revoluţionar consecvent, care de peste cinci decenii desfăşoară o neobosită activitate consacrată progresului multilateral al patriei, bunăstării şi fericirii întregii noastre naţiuni." In telegrame se exprimă simţămintele de înaltă apreciere faţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, militant de frunte al partidului şi statului, savant de largă recunoaştere internaţională, care aduce o contribuţie remarcabilă la înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială a ţării, la inflorirea ştiinţei, învăţămintului şi culturii româneşti. Telegramele dau expresie mîndriei patriotice a întregului nostru popor pentru prestigiul de care se bucură pe arena internaţională politica de pace şi colaborare a României socialiste, promovată cu strălucire de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Telegramele reafirmă hotărîrea oamenilor muncii de la oraşe şi sate, a întregului popor de a acţiona în continuare cu dăruire şi pasiune revoluţionară pentru înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului, a orientărilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru realizarea istoricelor hotăriri stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului. Adunările festive au fost urmate de programe artistice.